Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Ik lees ontzettend veel op dit forum. Nu vraag ik me af. Wij waren blijkbaar te naïef in de gedachte:” we gaan in september want dan is het rustig “. Bijna iedereen hier op het forum lijkt wel in september te gaan :shock: :shock:
Nu vraag ik me af. We waren gewend Yellowstone augustus 2017. Kan ik september Yosemite hiermee vergelijken?? Is het in september wel iets rustiger dan juli en augustus?? We zijn daar meen ik 20-9.
We hebben gewoon echt gedacht. Juni volle watervallen en dus druk, juli en aug hoogseizoen, september is wel weer rustig :blink: . Maar ben er al wel achter dat het geval is. Wat wil ik horen? Tja eigenlijk dat het wel meevalt :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door Martin & Marianne »

Bereid je voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Je kunt er ook niets aan veranderen.
Vergelijken met Yellowstone is niet te doen. Waar zou je het mee willen vergelijken? Met het gebied rond als Faithful of een uitzichtpunt als Artist Point? Of met een wandeling naar de Lone Star Geyser? Yellowstone is zo divers en zo groot. En dat geldt ook voor Yosemite. In de vallei zal het druk zijn, ook in september, maar er zijn wandelingen genoeg waar je niet over de hoofden loopt. En ook al ben je niet alleen, wat dan nog? Het wordt er niet minder mooi door.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Druk vind ik niet erg. Polonaise lopen wel. We wachten af. Kon me er gewoon geen voorstelling van maken de deukenin Yosemite (en Zion). Alhoewel we voor Zion al bedacht hebben gewoon de kolobs te doen ipv Zion zelf als het te gek is. Zien we ter plekke wel
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door Roell23 »

Wij waren vorig jaar vlak na Labor Day in Yosemite en dat viel allemaal best mee. Natuurlijk waren er mensen, zoals Marianne ook al zei, maar je hoeft echt niet over de hoofden te lopen, zeker niet als je ofwel vroeg gaat ofwel net wat verder dan de ‘massa’.

Concreet voorbeeld: wij waren in Sequoia NP met Labor day. Shuttlebussen waren ontzettend druk en je moest meerdere bussen wachten om mee te gaan.
Wij besloten om het half uurtje naar Moro Rock te lopen, en kwamen daar nauwelijks iemand tegen.

Die dag was de enige dag dat we het echt ergens te druk vonden en dat we echt ergens hebben moeten wachten (oja, en bij de Fire Wave in VoF toen een groep aziaten met lange mouwen een fotoshoot van een kwartier ging doen, bij een temperatuur van 40 graden).
Alleen ben je vrijwel nergens, maar storend is het (bijna) nooit.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Alleen hoeft ook niet. Druk is ook niet erg. Kunnen wel wat hebben. Zeker omdat het vast niet al die 24 nachten overal elk moment druk is. Maar over de koppen kunnen lopen. Of in rijen lopen. Nee dat is een schrikbeeld :mrgreen:
Maar deze reacties stellen me zo wel gerust
Gast

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door Gast »

stegeman schreef:
09 jun 2019, 12:10
Dat is het nou net. Wij zijn nog relatief onervaren. En ja nog vd reisbureau categorie. En nee doen we een volgende keer niet meer. Hoop alleen dat het respect dat de onervaren reiziger wel vaak zo handelt en luistert naar wat hen verteld wordt.... het voelt een beetje als op afgerekend worden, dom zijn. Maar werkt het niet zo voor velen. Niet iedereen reist zo vaak en niet iedereen is even zeker van zichzelf.
Welkom op Alles Amerika! :clap:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door IngridZw »

Yosemite en Yellowstone zijn unieke parken en dat trekt nu eenmaal veel toeristen. In het ergste geval zal je misschien op een bepaalde plek in polonaise lopen maar wij hebben dat nog niet in die mate ervaren. Mocht het wel zo zijn ga er dan relaxt mee om en probeer toch te genieten van de omgeving. Misschien kom je er nooit weer. Het helpt ook niet als je je ergert, de drukte wordt er toch niet minder om. Ergernissen verpesten je vakantie en daarvoor maak je niet zo'n lange reis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Ik moet nog wat aanmaken. Maar als iemand interesse heeft blog en of foto’s te volgen laat het dan even weten. Dan stuur ik wel een link of site waar dit te vinden is.
Momenteel weet ik niet of ik nog wel iets toe te voegen heb en overweeg me uit te schrijven om dezelfde redenen waarom we geen social media meer hebben :blink: Het moet me vrolijk maken en niet verdrietig.
Omdat sommigen misschien het wel heel leuk vinden te horen en lezen hoor ik het graag! Dan zal ik een bericht sturen via pb. Zal wel een link zijn denk ik , maar moet nog even uitvogelen hoe dat allemaal werkt.

Def route waarin bewuste keuzes zijn gemaakt mede door reacties forum. Allen in overweging genomen. Iedereen heel erg bedankt voor moeite die voor mij gedaan is.

29-8 t/m 31-8 SF
1-9 SF-Monterey
2-9 Monterey- Pismo
3-9 Pismo- LA
4-9 LA
5-9 LA-LV
6-9 LV
7-9 LV- GC
8-9 GC
9-9 GC-MV
10-9 MV-Page
11-9 Page
12-9 Page- Bryce
13-9 Bryce- Zion
14-9 Zion
15-9 Zion-LV
16-9 LV- DV
17-9 DV-ML
18-9 ML
19-9 ML- Yosemite
20-9 YOsemite
21-9 Yosemite - SF
22-9 terugvlucht
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door tomhster »

Belachelijk vroeg opstaan helpt goed tegen de drukte. Bovendien maak je ook mooiere foto's bij zonsopkomst dan midden op de dag.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door IngridZw »

stegeman schreef:
14 jul 2019, 17:19
Momenteel weet ik niet of ik nog wel iets toe te voegen heb en overweeg me uit te schrijven om dezelfde redenen waarom we geen social media meer hebben :blink: Het moet me vrolijk maken en niet verdrietig.
Ik begrijp niet helemaal wat je precies bedoelt. Je overweegt je uit te schrijven wb dit forum?.

In ieder geval wens ik je een hele mooie vakantie toe. Het wordt vast fantastisch. :thumbup:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Had je pb gestuurd. Niet mijn wens...

Volgens mij kan ik een link naar reisblog toevoegen evt in Mn account. Moet alleen nog wel uitzoeken hoe het werkt. Quoten net ontdekt hoe het wel moet. Dat ging me nog niet naar wens
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door markro »

Als je in jouw onderschrift een link wil plaatsen naar een reisblog, doe je dat als volgt:
- klik rechtsboven op de forumpagina op jouw gebruikersnaam, er verschijnt een pop-up scherm,
- klik op Gebruikerspaneel
- klik op de tab Profiel
- vul daar bij Website de link naar je blog in.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door BonnyR »

@stegeman recente ervaringen van mensen hebben altijd iets toe te voegen..... :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Fulltime aan het werk afgelopen weken. (Normaal 16u). Nog 2 weken te gaan. En dan een paar dagen vrij en op naar SF. :D . Voorbereid op drukte, maar vast ook rustige plekken onderweg. Nu al bezig met waar wil ik hierna naartoe. Erg he? 2020 Europa zowiezo. Finciele kwestie :wink: Maar 2021/2022 leek me vanaf SF omhoog richting Seattle en dan Vancouver Island en terug vanaf Seattle wel wat.
We tellen eindelijk in dagen.....
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Druk geweest met uitzoeken wat beter met cc te betalen en wanneer pinnen of cash.
Kom ik erachter dat we 2 jaar geleden met onze cc van SNS bij elke transactie met de cc slechts €0,15 ct betaalden. SNS heeft de cc allemaal omgegooid naar VISA. Ach , geen probleem dachten we. Maar nu is het bij elke transactie 2procent Aan het einde vd rit nogal een verschil! Op €100 is dat €2 i.p.v. €0,15.

Bedacht ik dat pinnen nog wel 15ct per transactie is dus wellicht beter pinnen. Hebben we vpay passen van sns. En nu las ik veel negatieve berichten over de vpay passen. Mensen die in de US NIET konden pinnen op veel plekken. SNS gebeld en ze erkennen het probleem. Krijg de maestro pin terug! (Mn man houdt vpay)
Ik dacht dat het wel noemenswaardig was te melden. Er zijn vast veel meer mensen met vpay pinpas!!

Cash opnemen doen we door positief saldo op cc. Dat is dan weer het goedkoopst. (1%plus koersopslag). Normaal bij geen saldo 4%. En 2% koersopslag. Met pinpas. €2,25 en 2%koersopslag.

Misschien heeft iemand nog iets aan deze ‘tips’

Ik weet het. Op de totale reis peanuts misschien. Maar geld onnnodig ‘verspillen’ vind ik jammer en vind het wel leuk om dit soort dingen uit te zoeken.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door StrAAtje »

Veel plezier gewenst met de reis. Wij zullen tegen die tijd ook aan de kust te vinden zijn!

Hoe hebben jullie het qua organisatie gedaan, hebben jullie een soort van roadbook gemaakt of?
Zo ja, zou ik het wel interessant vinden als je hem wilt delen zodat ik kan kijken of ik een beetje overeenkom qua hoogtepunten.

Voor ons de eerste keer Amerika
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Jazeker. Ik heb zelf een excelbestand als roadbook gemaakt. Van alles verzameld via familie, via internet en via dit forum.
Afstanden uit googlemaps van a naar b erbij en ook naar de dingen de we evt zouden willen zien. Uiteraard zal hierin geschrapt worden of spontaan wat bij komen!
Als je me via een privébericht je mailadres stuurt kan ik het bestand aan je mailen??
Jullie ook veel plezier! Vliegen jullie ook gelijk met ons of dat niet?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

Ik zit te dubben over het weer. Kan ik eigenlijk wel ervan uit gaan dat het de gehele route warm genoeg is voor een korte broek, ook de avonden in september?
Twijfel tussen beide 1 lange broek aan en 1 vest mee of ook een vest of trui met lange broek extra 8) . Scheelt nogal in gewicht en aangezien we onze 12v koelbox eigenlijk graag meenemen...
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door sanook »

stegeman schreef:
14 aug 2019, 16:05
verspillen
Heb je al aan de Revolut kaart gedacht, daarmee betaal je zonder koersopslag, en je kunt tot 200 euro per maand gratis pinnen.
Er is nog een aktie dat je er gratis 1 kunt krijgen, zelfs met 10 euro bonus als ik het goed heb. Als je wilt heb ik hiervoor een linkje (en ja dan krijg ik ook 10 euro)
meer info over de Revolut: viewtopic.php?f=10&t=71111
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: route 3 weken rondom GC, Yosemite, kust

Bericht door stegeman »

2 cc en 2 pinpassen lijkt me wel voldoende. Zo kort voor tijd geen dingen doen dacht ik zo. Merk alleen nu pas dat het nu niet meer 0,15 per transactie is...zoals 2 jaar geleden wel. Balen maar ja. Het is zoals het is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer