Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis El_guti2: Juni 2019 Denver - Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
El_guti2
Amerika-ontdekker

Reis El_guti2: Juni 2019 Denver - Westkust

Bericht door El_guti2 »

Ik zal me eerst even kort voorstellen zodat jullie waar nodig beter advies kunnen geven :-D

El_guti2 27 jaar, gelukkig getrouwd.
Hobby's; Sport beoefenen en kijken, hiken en lekker eten drinken met vrienden.
Een vakantie is voor ons (ik en mijn vrouw) het grootste feestje van het jaar. Hier leven we altijd lang naar toe en genieten we enorm van.
Op vakantie houden wij er van om veel te zien en te doen zonder te hoeven haasten. Grote afstanden rijden vinden wij niet erg mits het maar op een acceptabel tempo kan. Wij houden er van actief te zijn op vakantie. Grote hikes tot ongeveer 20 km vinden wij geweldig maar mooie scenic roads ook.

Na een geweldige reis in 2017 zijn ook wij door het USA virus bevangen.
In 2017 hebben we gezien:
SF - 2 dagen
Yosemite -3 dag + Tioga Pass 1 dag.
Death Valley - 1 dag (geen nacht)
Vegas - 2 dagen
Zion - 2,5 dag
Bryce - 2 dagen
Capitool Reef - 1 dag (geen nacht)
Monument Valley - 1 dag
Page; Antelope canyon, Horsehoe bend, Lake Powell - 2 dagen
Grand Canyon - 3 dagen
LA - 3 dagen
Highway 1 - 3 dagen (helaas veel afgesloten door modderverschuivingen)

In 2019 is de planning om opnieuw de atlantische plas over te steken. Ditmaal gaan we met een bevriend stel waarmee we kunnen lezen en schrijven en veelal dezelfde interesses hebben. Hij is als kind ongeveer 15 jaar geleden 2 maal in de VS geweest. Zij is nog nooit geweest.

Omdat wij al geweest zijn hebben wij natuurlijk een aantal nieuwe plekken die we willen zien. Mijn vrouw wil graag de Rockies zien in regio Denver. Met name het gebied rondom Estes Park is dan interessant denk ik? Ook de regio richting Aspen? Ik wil graag de regio Moab zien. Deze 2 plekken / dingen zijn wel een must.

Daarnaast zijn er een aantal plekken die we graag met onze vrienden zouden willen delen maar als dit niet het geval is dan is het ook prima.
hebben om die nogmaals te bezoeken; Zion, capitol reef, Vegas (1 nacht lang zat), Yosemite en LA. Waarvan Zion en LA voor ons plekken zijn waar het liefst nogmaals heen zouden gaan.

Mijn eerste gedacht was om de route als volgt in te richten:
Dag 1:Amsterdam - Denver - Estes Park
Dag 2: Estes Park
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park - Aspen
Dag 5: Aspen
Dag 6: Aspen
Dag 7: Aspen - Black Canyon of the Gunnison
Dag 8: Black Canyon of the Gunnsion - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12 Moab - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - LA
Dag 17: LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA - San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego - Amsterdam

Wij zouden het gewelidg vinden alles jullie ons kunnen bijsturen aan de hand van bovenstaande voorkeuren en planning. Alle suggesties en ervaringen zijn welkom :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis El_guti2: Juni 2019 Denver - Westkust

Bericht door Martin & Marianne »

El_guti2 schreef:Daarnaast zijn er een aantal plekken die we graag met onze vrienden zouden willen delen maar als dit niet het geval is dan is het ook prima.
hebben om die nogmaals te bezoeken; Zion, capitol reef, Vegas (1 nacht lang zat), Yosemite en LA. Waarvan Zion en LA voor ons plekken zijn waar het liefst nogmaals heen zouden gaan.
Ik kan hieruit niet goed opmaken of je Capitol Reef nu wel of niet nog wel eens zou willen doen, maar wat mij betreft zou dat toch wel een mooie stop zijn tussen Moab en Zion. Je kunt dan via de UT12 rijden, en dan heb je nog voldoende tijd om daar het een en ander te bekijken, of een wandeling te maken.

Wij hebben in 2013 een route gedaan van Denver naar LA: misschien heb je daar iets aan.
RMNP hebben we toen niet bezocht omdat wij er nog wat eerder in het jaar waren (half mei),
Voor RMNP en Aspen kun je eens naar ons 2017-verslag kijken.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV »

Mooi vooruitzicht!
We hebben in 2016 een rondje Denver gedaan.
Hoe laat wil je aankomen in Denver? Je kan via een scenic byway (https://www.codot.gov/travel/scenic-byways) rijden naar Estes. Dan rij je via de prachtige Peak to Peak highway. In RMNP hebben wij een wandeling gemaakt langs Bear Lake, Nymph Lake, Dream Lake en Emerald Lake. Alberta Falls is ook mooi.
Je kan van Estes naar Aspen rijden via een scenic byway maar je kan ook via de Trail Ridge Road, Grand Lake naar Aspen rijden. Als je via Leadville naar Aspen rijdt, dan rij je over de Independence Pass (scenic byway). Een vakantie naar Amerika ziet vol met keuzes :)

Van the Black Canyon of Gunnison kan je via Grand Junction rijden en bezoek dan vooral Colorado NM. Een klein maar erg mooi park, dan rij je vervolgens via de UT 128 (alweer een scenic byway) naar Moab.

Je kan vanaf Moab, zoals Marianne zegt, ook stoppen in Capitool Reef en dan Goblin Sp mee paken en dan de volgende dag rustig genieten van de UT 12 en Lower Calf Creek Falls bezoeken.
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Martin & Marianne schreef:Ik kan hieruit niet goed opmaken of je Capitol Reef nu wel of niet nog wel eens zou willen doen, maar wat mij betreft zou dat toch wel een mooie stop zijn tussen Moab en Zion. Je kunt dan via de UT12 rijden, en dan heb je nog voldoende tijd om daar het een en ander te bekijken, of een wandeling te maken.
We hebben onderweg van Bryce naar Monument Valley, captiool reef bezocht. Dit was eigenlijk te kort om het echt goed te zien. Dus dat is inderdaad geen goede optie. We hebben toen ook de UT-12 gereden maar ook de 95. Dat was echt een geweldige autorit.

Ik ga jullie verslagen er eens bijpakken :D

Waar zouden jullie dagen van weg pakken als we bijvoorbeeld een dag capitol reef erbij doen?
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

@AnitaV

Hartelijk dank voor je reactie. Hoe divers zijn de wandelingen in de Rockies? Ik heb nu 3 dagen Estes Park en drie dagen Aspen staan. Is hier genoeg diversiteit aan wandelingen of kunnen we beter het tempo iets verhogen en meer andere stops maken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt weliswaar 3 nachten Estes Park, maar dat betekent maar 2 volle dagen voor RMNP. Dat lijkt me mooi. Ik vond vorig jaar de tijd die wij er hadden te weinig. We hadden een overnachtign in Estes Park en een aan de westkant. Kijk met de overnachtingen ook even of de laatste nacht een overnachting aan de oostkant handig is.
Het lijkt mij ok mooi om aan de westkant een aantal wandelingen te doen, hoewel die minder spectaculair zullen zijn dan die aan de oostkant.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mooie plannen! Als je de keuze hebt zou ik de route omdraaien. Dan ben je meer gewend aan de hoogte als je in Colorado gaat wandelen. Bovendien is de natuur in de bergen dan al wat verder (bloemen) en zijn er meer trails sneeuwvrij.
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV »

Wij zijn een volle dag in Aspen geweest en hebben Maroon Bells bezocht. Ik heb geen idee wat je de andere dag er zou kunnen doen qua wandelingen. Misschien weet Felicitas dat. Zij wandelt veel.
Misschien de overgebleven dag van Moab toevoegen na Moab (of ervoor als je de route omdraait)? Dan kan je naar Capitool Reef en Goblin. Vlakbij Goblin ligt ook Little Wild Horse canyon.

De wandelingen in de Rockies vonden wij erg mooi, je komt ogen tekort. Wat de hoogte betreft dat verschilt vermoedelijk per persoon. Wij hebben meteen na aankomst de Rockies bezocht. Onze dochter verbleef toen in Boulder en kon alleen in het begin van de reis mee naar de Rockies. We hebben gelukkig geen last gehad maar met de Rockies aan het eind ben je zeker gewend.
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Hartelijk dank voor alle tips. :thumbup:

Ik ga er goed over nadenken of we de reis omdraaien of niet. De sfeer van LA / San Diego lijkt me namelijk ook heerlijk aan het einde. Onze vorige reis hebben we ook ongelooflijk genoten van de ongedwongen sfeer van Santa Monica / Venice.

Ik ga me nog eens verder verdiepen in The Rockies.

Kortom wordt vervolgd...
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Vervolg...

We hebben een planning middagje gedaan met z'n vieren en definitief besloten om te gaan :thumbup:

Onze voorkeuren op een rijtje gezet;
El_Guti: 2x VS
BC of the Gunnison
Arches
Death Horse State Park
Cannyonlands

Partner: 4e x VS (2x ivm werk)
Rockies
Kust
Nieuwe plekken (tov 2017 zie eerste post)
Diversiteit

Johnny Bravo: 3e x VS (2 x als kind/puber)
Paar parken goed bezichtigen
LA - Kust
Las Vegas
Grand Canyon North Rim (geen must)
Red Rock amphitheatre

Partner: (1e x VS)
Veel natuur
Paar dagen stad
Musea (moderne kunst)

Activeiten die we ook graag willen doen
Tokkelen
Raften
Klimmen
Mountainbiken

Lang rijden op een dag vinden we niet erg maar liever niet elke dag.
We houden van wandelen maar max. 4 uur op een dag.
Elguti en partner hebben al gezien; Capitol Reef, Bryce, Zion, LV en LA. Waarbij Zion onze favo was en we er heel graag terug willen. Las Vegas doe je niet zo veel en kan je ook prima terug. LA is ons ook erg goed bevallen. Bryce en Capitol Reef hoeft niet persé maar is voor de andere groepsgenoten natuurlijk wel een supermooi stuk om te doen. Daarom willen we dit stuk iets sneller doen.

Uiteindelijk zijn we op dit schema uitgekomen voor nu (niets geboekt niet eens tickets)
De vertrekdatum zal liggen tussen 1 en 15 Juni. Het aantal dagen zal maximaal 22 zijn.

Amsterdam - Denver
Dag 1: Denver - Estes Park (Rockies NP)
Dag 2: Estes Park
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park - Grand Lake
Dag 5: Grand Lake
Dag 6: Grand Lake - Aspen
Dag 7: Aspen - BC of the Gunnison - Million Dollar HighwayDurango
Dag 8: Durango - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Capitol Reef - Bryce
Dag 12: Bryce - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Joshua Three
Dag 17: Joshua Three - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego - LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA - Amsterdam

Wat vinden jullie van dit schema? Waar kunnen we er wat aan schaven?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tijd voor RMNP is wel heel erg ruim, je hebt er nu 4 volle dagen.
Dag 7 lijkt me dan weer erg vol.
Ik zou een overnachting in Capitol Reef wel mooi vinden; dan heb je meer tijd voor het park maar ook voor bijvoorbeeld de wandeling naar de Calf Creek Falls.

Marianne
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Dat vind ik ook het lastigste stuk.
We willen op Dag 1 ook nog langs Red rock theatre, Nederland en op die manier richting Estes Park.
Met name dag 7 vind ik lastig om op te knippen. Alleen naar de BC of the Gunnison vind ik kort en dat is volgens mijn informatie ook geen plek waar je uren blijft hangen. (klopt dit?)
Dan maak ik er denk ik liever een volledige drukke dag van.

Waar zou jij die dag opknippen? En dan 1 dag pakken van RMNP?

Hoe zou je een extra nacht Capitol Reef er in zetten? Waar hebben we veel tijd over waarbij we iets kunnen opofferen?
Voor ons is Capitol Reef wel minder belangrijk vooral omdat we er al geweest zijn. Echter de route zeker van Moab naar Zion via Capitol Reef en Bryce vinden wij wel prachtig om nog een keer te doen.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 14 aug 2018, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hele berichten of bovenliggende berichten gaarne niet citeren, dat maakt topics onoverzichtelijk
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet toegestaan en ook niet nodig om bovenliggende berichten te quoten, geef alleen aan waar je op reageert want dat is nu niet duidelijk.

Ik gaf al aan waar je die dag kunt winnen, bij RMNP. Ik neem aan dat de dag Grand Lake ook voor RMNP is bedoeld.

Over de Black Canyon zijn de meningen wisselend. Zie ons 2013-verslag voor ons bezoek en kijk eens op de NPS-site en op http://www.ontdek-amerika.nl.

Wat is de bedoeling van Aspen?

Marianne
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Offtopic; Wat betreft quoten? Hoe kan je dat het beste doen? Steeds kleine stukjes van waar je op reageert?

Wat betreft Aspen - Ik had eerst de gedacht naar Crested Butte te gaan maar vind dit minder handig liggen.
We moeten ons nog verder verdiepen in wat er in Aspen te doen is. Maar Maroon Lake and Crater Lake zien er prachtig uit en die willen we dan ook graag zien.

Wanneer ik een dag pak van RMNP en deze gebruik voor dag 7 (Aspen - BC of the Gunnison - Durango). Dan knip je dag 7 natuurlijk ergens op. Waar zou je dit doen? Na the BC of the Gunnison?

Ik heb een tijd terug al eens een stuk van je 2013 verslag gelezen maar dit is wel een beetje weggevallen. Ik ga hier nog eens mee aan de slag.

Hartelijk dank voor je hulp :thumbup:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Offtopic; Wat betreft quoten? Hoe kan je dat het beste doen? Steeds kleine stukjes van waar je op reageert?
Als je reageert op het laatste bericht dan is citeren sowieso niet nodig. Als je hele berichten van mensen citeert dan maakt dat topics op den duur onoverzichtelijk en lastiger leesbaar, zeker op mobiele devices.

Je kunt ook met een @ iemand persoonlijk aanspreken of zoals je zelf al oppert, een klein stukje specifieke tekst gebruiken als citaat (zie bovenstaand).

Dank!
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

En dat kun je doen door het overbodige deel van een citaat te verwijderen of door de knop "Quote" te gebruiken en een gedeelte van de tekst in het topic te kopiëren/plakken. Je vindt die knop bovenin het scherm waarin je je reactie plaatst.
Klik op de afbeelding voor een vergroting.
Klik op de afbeelding voor een vergroting.
Succes.
Groet,

Old Faithful
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Old Faithful schreef: of door de knop "Quote" te gebruiken en een gedeelte van de tekst in het topic te kopiëren/plakken.
:thumbup:

Nu weer on-topic :)
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Tickets zijn gisteren geboekt.
11 Juni Amsterdam - Denver (aankomst 17:30) met AA
3 Juli San Diego - Amsterdam (Vertrek 20:35) met BA

Prijs was 500 p.p. incl. bagage.
We zijn zeer tevreden met de prijs.
Route gaat wel wat veranderd worden omdat de laatste locatie nu San Diego is ipv LA.

Zouden jullie Joshua Three na Vegas doen en dan naar LA (Santa Monica) of eerst naar LA (Santa Monica) en dan via Joshua Three naar San Diego?
El_guti2
Amerika-ontdekker

Bericht door El_guti2 »

Het voorlopige schema ziet er als volgt uit;

11-Jun | Dinsdag | Amsterdam - Denver
12-Jun | Woensdag | Denver - Estes Park (1:30)
13-Jun | Donderdag | Estes Park
14-Jun | Vrijdag | Estes Park
15-Jun | Zaterdag | Estes Park - Crested Butte (5:30 zonder stops)
16-Jun | Zondag | Crested Butte
17-Jun | Maandag | Crested Butte - BC of the Gunnison - Durango (4:30 zonder stops)
18-Jun | Dinsdag | Durango - Moab (2:45 zonder stops)
19-Jun | Woensdag | Moab
20-Jun | Donderdag | Moab
21-Jun | Vrijdag | Moab - Capitol Reef (2:00 zonder stops)
22-Jun | Zaterdag | Capitol Reef - Bryce (2:00 zonder stops)
23-Jun | Zondag | Bryce - Zion (1:00)
24-Jun | Maandag | Zion
25-Jun | Dinsdag | Zion - Las Vegas (2:30 zonder stops)
26-Jun | Woensdag | Las Vegas
27-Jun | Donderdag | Las Vegas - LA (4:30 zonder stops)
28-Jun | LA
29-Jun | LA - Joshua Three (2:30 zonder stops)
30-Jun | Joshua Three - San Diego (2:30 zonder stops)
1-Jul | San Diego
2-Jul | San Diego
3-Jul | San Diego - Amsterdam (om 20:45)

Waar ik voornamelijk over twijfel is een eventuele extra overnachting in Capitol Reef en ten kosten van wat?
Een dag San Diego? of zouden jullie het zo laten.

De reisdag van Estes naar Crested Butte vind ik eigenlijk wel prima.
Ik twijfel echter nog over de andere lange reisdag van Crested Butte naar Durango
Ik twijfel echter of we niet ipv Durango voor Silverton moeten kiezen en een stuk Million Dollar Highway moeten rijden op de dag volgende dag ri. Moab. Oftewel;
17-Jun - Crested Bute - BC of the Gunnison - Silverton
18-Jun - Silverton - Durango - Moab

Vluchten staan trouwens vast. Van de rest staat nog helemaal niets vast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het mooi zo. Afhankelijk van wat je in RMNP wilt doen zou in plaats van de laatste nacht Estes Park een overnachting in Grand Lake ook een optie zijn. Welke route zou je willen nemen vanaf Estes Park naar Crested Butte? Vanaf Grand Lake heb je wat meer tijd onderweg, bijvorobeeld voor een stop (en fietstocht?) in Leadville.
Joshua Tree zou je ook tussen LV en SD kunnen doen. Dan kun je de route Mojave NP nemen. Vonden wij wel heel apart.

Je gaf eerder aan dat je al in Capitol Reef was geweest en dat het minder belangrijk was. Maar je overweegt nu om daar een extra nacht te doen?
Ik zou dat wel mooi vinden, en dat zou dan voor mij ten koste van LA kunnen gaan. Ik weet niet wat de plannen daar zijn? Veel zul je er niet doen in 1 dag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer