Reis lotkens: LA - SF - LV in voorjaar 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lotkens
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018, 15:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis lotkens: LA - SF - LV in voorjaar 2019

Bericht door lotkens »

Dag allemaal,

Aankomend jaar gaan we waarschijnlijk met 6 volwassenen (gezin + aanhang) naar het Zuidwesten van de VS (waarschijnlijk in april)! Nu komt de planning vooral op mij neer, omdat ik dat leuk vind om te doen :) Maar... Ik heb geen ervaring met reizen in de VS. Dus voordat ik mijn plan aan de rest van de groep voorleg, wil ik graag even polsen of de planning realistisch is en of ik geen dingen kan schrappen/moet toevoegen :thumbup:

Daarnaast zitten we met een aantal voorwaarden: We kunnen maximaal 3 weken gaan, en we moeten wat langer in Las Vegas blijven, in verband met bezoek aan familie daar. Het 'standaard' rondje gaat dus net niet passen, omdat deze net in 3 weken past. Ik heb daarom de route zo aangepast dat we vanaf Los Angeles beginnen, doorrijden naar San Francisco, dan naar Las Vegas, daar een 'rondje' maken en vanuit Las Vegas dus weer naar huis vliegen. De route kan natuurlijk ook andersom als jullie daar een goede reden voor hebben.

Dit is de planning van dag tot dag (soms meerdere opties, a en b):
1 Vliegen naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Rijden van Los Angeles naar 'nader te bepalen plek' (Highway 1 langs Atlantische Oceaan)
5a Rijden van 'nader te bepalen plek' naar Monterey (Highway 1 langs Atlantische Oceaan)
5b Of op dag 4 al doorrijden naar Monterey en dan op dag 5 daar een dag relaxen.
6 Rijden van Monterey naar San Francisco (Highway 1 langs Atlantische Oceaan)
7 San Francisco
8a Rijden van San Francisco naar Yosemite (zie 9a)
8b Nog niet naar Yosemite maar een twee dag San Francisco (zie 9 b)
9a Yosemite National Park
9b Rijden van San Francisco naar Yosemite
10 Yosemite National Park
11 Rijden van Yosemite National Park naar de buurt van Death Valley
12 Death Valley bekijken + doorrijden naar Las Vegas e.o.
13 Las Vegas e.o.
14 Las Vegas e.o.
15 Las Vegas e.o.
16 Rijden naar Zion National Park
17 Zion National Park
18 Rijden van Zion naar Page, daar naar de Antelope Canyon
19 Rijden van Page naar Grand Canyon National Park
20 Grand Canyon National Park
21 Ochtend Grand Canyon, daarna rijden naar Las Vegas
22 Terugvlucht naar Nederland vanaf Las Vegas

Ik weet dat het nog vrij globaal is. Zo heb ik nog niet bepaald waar we willen overnachten en wat we precies willen doen.
Maar ik heb het idee dat ik zo veel hoogtepunten inbegrepen heb. Hebben jullie nog goede tips?

Een optie waar ik zelf aan denk is om tussen Zion en Page naar Bryce Canyon te gaan. Dat lijkt mij gezien de afstand mogelijk voor 1 dag. Hiervoor zouden we bijvoorbeeld de route tussen LA en SF 1 dag kunnen inkorten, of SF en Yosemite beiden maar 1 dag doen. Of een dag korter bij familie in Las Vegsa e.o. Is het volgens jullie een aanrader om Bryce Canyon toch op te nemen in de route?

Daarnaast twijfelen we over het huren van een camper of auto. Met z'n zessen is een camper misschien wel voordeliger, maar dan zitten we wel erg veel tijd bij elkaar op de lip. Daarnaast zitten we dan in San Fransisco en Las Vegas met een camper (van groot formaat voor 6 personen). Dus een auto lijkt mij eigenlijk praktischer. Ik kan niet veel info vinden voor groepen met 6 personen, dus als iemand tips heeft, graag! :D

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis lotkens: LA - SF - LV in voorjaar 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zeker mooi om Bryce mee te nemen. Het is er weliswaar koud in het voorjaar, maar zeer de moeite waard. Je zou dan een dag Grand Canyon minder kunnen doen of maar 1 stop aan de kust doen. Of je laat een deel van de route vallen want het is niet heel ruim. En zeker met een grote groep zul je overal toch net wat meer tijd kwijt zijn.
In april is het ook wel mooi om de parken bij Moab mee te nemen. Je kunt dan ook Capitol Reef en Monument Valley toevoegen.
Je hebt wel iets meer tijd dan 3 weken?

Wat camper of auto betreft; als je met de auto zou gaan, wat doe je dan met de overnachtingen? Drie kamers, of twee?
Je betaalt per kamer, dus de kosten kunnen dan erg snel oplopen. Of het met 6 personen in een camper te doen is kun je het beste zelf beoordelen. Misschien kun je er dan een tentje bij zetten, daar is vaak wel ruimte voor. Je zult veel geld besparen met een camper, zeker als je in de parken wilt overnachten.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis lotkens: LA - SF - LV in voorjaar 2019

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:

Als jullie in april gaan, zal de Tioga Pass vrijwel zeker nog gesloten zijn. Van Yosemite naar Death Valley via de zuidelijke route is minder interessant en (misschien te) lang voor één dag. Voor mij zou het een optie zijn om Yosemite te schrappen. Je kunt dan in San Francisco beginnen en via de kustweg naar Los Angeles, Las Vegas, Zion en Bryce rijden. Afhankelijk van de tijd die je in de steden wilt besteden, kun je dan via Capitol Reef en/of Moab en/of Page en/of Monument Valley naar de Grand Canyon rijden en van Las Vegas of Phoenix naar huis vliegen. Je zou misschien nog een dag kunnen winnen door van Death Valley rechtstreeks naar Zion te rijden en de dagen in Las Vegas op het eind van de route te concentreren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer