Reis lotkens: LA - SF - LV in voorjaar 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lotkens
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018, 15:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis lotkens: LA - SF - LV in voorjaar 2019

Bericht door lotkens »

Dag allemaal,

Aankomend jaar gaan we waarschijnlijk met 6 volwassenen (gezin + aanhang) naar het Zuidwesten van de VS (waarschijnlijk in april)! Nu komt de planning vooral op mij neer, omdat ik dat leuk vind om te doen :) Maar... Ik heb geen ervaring met reizen in de VS. Dus voordat ik mijn plan aan de rest van de groep voorleg, wil ik graag even polsen of de planning realistisch is en of ik geen dingen kan schrappen/moet toevoegen :thumbup:

Daarnaast zitten we met een aantal voorwaarden: We kunnen maximaal 3 weken gaan, en we moeten wat langer in Las Vegas blijven, in verband met bezoek aan familie daar. Het 'standaard' rondje gaat dus net niet passen, omdat deze net in 3 weken past. Ik heb daarom de route zo aangepast dat we vanaf Los Angeles beginnen, doorrijden naar San Francisco, dan naar Las Vegas, daar een 'rondje' maken en vanuit Las Vegas dus weer naar huis vliegen. De route kan natuurlijk ook andersom als jullie daar een goede reden voor hebben.

Dit is de planning van dag tot dag (soms meerdere opties, a en b):
1 Vliegen naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Rijden van Los Angeles naar 'nader te bepalen plek' (Highway 1 langs Atlantische Oceaan)
5a Rijden van 'nader te bepalen plek' naar Monterey (Highway 1 langs Atlantische Oceaan)
5b Of op dag 4 al doorrijden naar Monterey en dan op dag 5 daar een dag relaxen.
6 Rijden van Monterey naar San Francisco (Highway 1 langs Atlantische Oceaan)
7 San Francisco
8a Rijden van San Francisco naar Yosemite (zie 9a)
8b Nog niet naar Yosemite maar een twee dag San Francisco (zie 9 b)
9a Yosemite National Park
9b Rijden van San Francisco naar Yosemite