Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Bericht door firsttimeamerika »

Pfoe, veel (verre) vakanties al gepland, nog nooit zoveel keuzes moeten maken! Maar we zijn al een hele hoop opgeschoten, maar voor de finishing touch hebben we jullie nodig!

Yosemite hoeft van mij niet zo nodig, zeker gezien de watervallen droog staan en wij echt geen wandelaars zijn.
Maar ik wil heel graag Sequoia's zien en Bodie.
Alternatieve route staat helemaal onderaan.

Ik ben eigenlijk dol op zwembaden en airbnb's maar helemaal in de natuur lijkt me ook heerlijk. Zeker voor onze peuter van dan 2,5 jaar.
We zijn nu tot een combinatie van een auto/camper gekomen.

September 2019

Dag 1: Amsterdam - Los Angeles, huurauto halen
Dag 2: via rondje Beverly Hills en Hollywood sign een stukje op weg via de highway 1.
Dag 3: weer een stukje verder op highway 1
Dag 4: via Julia Pfeiffer burns state park, Monterey
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco (Alcatraz en Golden Gate bridge/park)
Dag 7: camper ophalen en overnachting vlak buiten SF
Dag 8: Mariposa Grove
Dag 9: via Tioga road naar Bodie, overnachting rond Lee Vining
Dag 10: Lone Pine
Dag 11: via Death Valley met overnachting rond Las Vegas
Dag 12: naar Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: naar Bryce
Dag 15: naar Page, Antilope canyon
Dag 16: Monument Valley
Dag 17: Grand Canyon village
Dag 18: Grand Canyon village
Dag 19: Kingman
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: naar Amsterdam

*1* we willen graag de highway one rustig aan doen en tijd hebben voor het zee aquarium, een speeltuin en wat stops etc. Ik lees dat veel mensen de route in 2 nachten doen, maar dit leek me rustiger. Maar misschien wel te rustig omdat we niet vroeg in SF hoeven te zijn?

*2* ik twijfel of we de auto pas inleveren als we de camper ophalen of al bij aankomst SF.
Ik heb geen zin in koffers slepen met openbaar vervoer dus ik denk dat taxi van/naar evenduur is als die 2 dagen autohuur. Bovendien kunnen we dan al eerder grote boodschappen halen wat weer scheelt op dag 7

*3* die dag 7 vind ik zo zonde. Camper ophalen en dan op een saaie camping vlak buiten SF. Gewoon echt een dag weggegooid. Maar Early bird is te duur. Alternatieve route zie hieronder.

*4* dag 11, we hebben op het einde al Las Vegas dus dit is puur ergens rondom een overnachting, niet om LA zelf in te gaan. Maar van Lone Pine naar Zion is te ver dus ik zie geen andere optie.

*5* ik twijfel of we eens een langere reisdag moeten doen ipv telkens de kortere stukken. We hebben nu 4 dagen waarin we niet reizen.

Alternatief:

Dag 1: Amsterdam - Los Angeles, huurauto halen
Dag 2: via rondje Beverly Hills en Hollywood sign een stukje op weg via de highway 1.
Dag 3: weer een stukje verder op highway 1
Dag 4: via Julia Pfeiffer burns state park, Monterey
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco (Alcatraz en Golden Gate bridge/park)
Dag 7: camper ophalen en naar Big Trees State park
Dag 8: Naar Bodie, overnachting daar ergens
Dag 9: Lone Pine
Dag 10: via Death Valley met overnachting rond Las Vegas
Dag 11: naar Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: naar Bryce
Dag 14: naar Page, Antilope canyon
Dag 15: Monument Valley
Dag 16: Grand Canyon village
Dag 17: Grand Canyon village
Dag 18: Kingman
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: naar Amsterdam

Dit zijn dus 21 dagen. Het aantal dagen maakt niet zoveel uit, werk kunnen we zelf inplannen maar ivm onze katten vind ik zelf 21 dagen eigenlijk wel lang genoeg.
Maar het komt niet op een dag aan.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis: firsttimeamerica sept 2019 met peuter

Bericht door Martin & Marianne »

Zoek de verschillen! :wink:
Als ik het goed zie is het enige verschil dat je in de eerste route naar de Mariposa Grove gaat en in de tweede naar Calaveras Big Trees SP. Waarom zou je bij de tweede route wel in een keer doorrijden en in de eerste route nog een camping bij SF zoeken? Het maakt qua reistijd niet heel veel uit of je naar de Mariposa Grove of naar Calaveras gaat. Qua route is de eerste mooier denk ik; je rijdt dan door Yosemite en via de Tioga Pass. De Ebbets Pass ken ik maar voor een deel (zie ons 2013-verslag), maar volgens mij is die voor campers niet zo prettig om te rijden. Misschien goed om daar eens op te googelen.
Als jullie geen wandelaars zijn (dus helemaal niet wandelen?), hoe zie je dan het bezoek aan de parken voor je? Waarom dan bijvoorbeeld een volle dag Zion? En waarom een volle dag Grand Canyon? Ik zou dan eerder een volle dag Page doen zodat je daar bij lake Powell naar het strand kunt (zie ons 2017-verslag).
In Yosemite kun je veel meer doen dan alleen watervallen bekijken of wandelen; je zou ook een fiets kunnen huren en door de vallei kunnen fietsen. En kijk eens in ons 1988-verslag voor Yosemite in september.
Met twee nachten GC is de stop in Kingman niet echt nodig.
Wat is de reden van de auto? Ik denk dat ik meteen in LA een camper zou huren; dan kun je aan de kust ook lekker kamperen.

Marianne
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Bericht door firsttimeamerika »

De reden van een auto is dat we in Los Angeles door Beverly Hills kunnen en naar Griffith bijvoorbeeld.
En dat we airbnb's kunnen boeken.
En dat we in San Francisco kunnen, Golden gate en Alcatraz.

-

Met de auto is Big Trees volgens google maps een uur korter rijden. 2.5 uur. Dus met 20% extra ong 3 uren.
Als we de boodschappen gedaan hebben en 3 uren (camper) gaan rijden dan zitten we hopelijk in Big Trees.
Naar Mariposa gaan we dat zeker niet redden.
Ik had nog niets gelezen verder over die route, zal ik doen, om te kijken of dat met camper handig is.

-

Zion spreekt me veel meer aan dan Yosemite. Ook qua temperaturen.
Daar een dagje rustiger aan doen, fiets huren, korte wandeling en lekker bij het zwembad.
Dat zie ik gewoon veel meer zitten, maar zal ook gewoon een gevoel zijn.

-

Grand canyon 2 nachten, ja daar twijfel ik ook over maar ik dacht dat dat nodig was. Als ik zeg dat we naar Amerika gaan dan zegt iedereen ooohh de Grand Canyon.
Maar ik denk dat we dan 1 nacht Grand Canyon laten vallen!

-

Ik las over Mesa verde maar dat is wel erg ver weg. Is er een alternatief zodat we kunnen schuiven als we 1 dag Grand Canyon laten vallen?

-

Kingman willen we er inhouden omdat we via dat deel van route 66 willen en dat is langer. Vergeten te vermelden ;)
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Bericht door Martin & Marianne »

firsttimeamerika schreef:Met de auto is Big Trees volgens google maps een uur korter rijden. 2.5 uur. Dus met 20% extra ong 3 uren.
Als we de boodschappen gedaan hebben en 3 uren (camper) gaan rijden dan zitten we hopelijk in Big Trees.
Naar Mariposa gaan we dat zeker niet redden.
Ik denk dat het laatste stuk naar Arnold met de camper toch behoorlijk veel tijd gaat kosten. En je hoeft natuurlijk niet helemaal tot aan de Mariposa Grove te rijden, je kunt ook iets eerder een camping zoeken. Waarom zou je dicht bij SF willen blijven?
firsttimeamerika schreef:Zion spreekt me veel meer aan dan Yosemite. Ook qua temperaturen.
Daar een dagje rustiger aan doen, fiets huren, korte wandeling en lekker bij het zwembad.
Dat zie ik gewoon veel meer zitten, maar zal ook gewoon een gevoel zijn.
Het zijn allemaal dingen die je ook in Yosemite kunt doen. Bedenk ook dat Zion veel kleiner is, en dus relatief drukker. Als je daar gaat fietsen rij je langs de weg. In Yosemite zijn er ook aparte fietspaden. En qua temperatuur kan Yosemite wel veel prettiger zijn dan Zion in september. :wink:
firsttimeamerika schreef:Grand canyon 2 nachten, ja daar twijfel ik ook over maar ik dacht dat dat nodig was. Als ik zeg dat we naar Amerika gaan dan zegt iedereen ooohh de Grand Canyon.
Dat het bekend is en mooi betekent niet automatisch dat je er dan ook veel tijd voor nodig hebt. Je zult waarschijnlijk geen wandeling naar beneden maken lijkt me? Heb je al eens op bijvoorbeeld http://www.ontdek-amerika.nl gekeken, of op de NPS-sites om te zien wat je in de parken kunt doen?
Overigens zijn wij altijd wel twee nachten bij de GC gebleven, zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag en mijn 2011-verslag (ook september) en kijk eens of je dat aanspreekt op die manier. Maar met ook een overnachting in Kingman heb je aan 1 nacht GC normaal gesproken wel voldoende.
firsttimeamerika schreef:Ik las over Mesa verde maar dat is wel erg ver weg. Is er een alternatief zodat we kunnen schuiven als we 1 dag Grand Canyon laten vallen?
Je kunt naar Canyon de Chelly. Of kijk eens naar Montezuma castle. Met Canyon de chelly heb ik geen ervaring, maar Montezuma Castle is niet zo mooi en indrukwekkend als Mesa Verde.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 jun 2018, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Bericht door Vito »

Zelf zou ik als jullie geen wandelaars zijn sowieso je dagjes rustig aan en bij het zwembad liggen niet in de parken doen. Je betaalt de hoofdprijs voor iets wat je prima elders kunt doen. Ik zou idd bij Page een extra dag plannen voor Lake Powell en je kunt ook nog overwegen om aan het einde bij het strand in de buurt van LA te verblijven.
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Bericht door Inge »

De plekken in de parken zijn wel vele malen mooier dan erbuiten en geeft meer het outdoor gevoel met kampvuurplaatsen e.d.
Zelf hadden wij destijds met onze dochter van 2 jaar een mix van campings in de parken en campings met alles erop en eraan (speeltuin en zwembad).

Ik zou de Grand Canyon inderdaad zo kort mogelijk houden. Ik zou er geen rust hebben met een kleine in de buurt. Erg goede afrasteringen zijn er niet, dus je moet je kind steeds vasthouden. Misschien zelfs wel alleen erdoorheen rijden en wat uitzichtpunten bekijken. Ik denk dat je dan inderdaad meer aan een extra dagje Yosemite hebt (waar wij overigens in september heerlijk warm weer hadden; waar we in Zion echt weg smoorden...).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Bericht door Martin & Marianne »

Vito schreef:Zelf zou ik als jullie geen wandelaars zijn sowieso je dagjes rustig aan en bij het zwembad liggen niet in de parken doen. Je betaalt de hoofdprijs voor iets wat je prima elders kunt doen.
Met een camper ben je in de parken veel goedkoper uit dan daarbuiten.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis firsttimeamerica: september 2019 met peuter.

Bericht door ingrid1955 »

een ,,kleine" vervanger voor Mesa Verde : vlakbij Flagstaff heb je Walnut Canyon National Monument. Met een trail van 1,5 km, krijg je toch idee van de rotswoningen. Kan je eventueel combineren met bezoek aan de lava-velden rond Flagstaff, Meteor Crater en Sedona. Net buiten Flagstaff heb je ook de skilift Arizona Snowbol, mits helder weer kan je tot aan de grand canyon kijken.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer