Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door aapjea »

Kunnen jullie even meekijken met de route die ik in gedachte heb. Ga voor het eerst met mijn zoon alleen naar het zuidwesten. 25 jaar geleden voor het laatst met mijn overleden man gedaan maar nu dus alles alleen rijden en weet niet meer zoveel van de toenmalige routes

31 jul ams- lax
01 aug los angelos
02 aug palm springs
03 aug flagstaff
04 aug page
05 aug bryce
06 aug zion
07 tot 11 aug las vegas
11 aug death valley
12 aug mamoth lakes
13 aug yosemite
14 aug lake tahoe
15 aug lake tahoe
16 aug nappa valley
17 aug nappa valley
18 aug sfo
19 aug sfo
20 aug sfo
21 aug sfo
22 aug richting lax maar ergens overnachten
23 aug venice beach
24 aug venice beach
25 aug lax-ams

Vooral waar te overnachten in death valley en op 22 aug vanaf sfo naar lax. Heb al veel reisverslagen bekeken maar weet het gewoon even niet wat de beste plek in death valley is

Bedankt alvast
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Je trekt veel tijd uit voor de steden en erg weinig voor de parken; is dat bewust? Drie volle dagen SF (sfo is het vliegveld) is heel ruim, net als de tijd voor LV. Heb je al iets vastgelegd? Kijk eens naar de voorbeeldroute. Dat is min of meer het standaardrondje zuidwesten, met alle highlights er in.
Voor Yosemite heb je nu nauwelijks tijd, en dat terwijl je daar zo veel kunt doen. Ook voor Zion trek je nu weinig tijd uit. Ik vind 2 nachten wel het minimum; je moet met de shuttlebus het park en en dat kost tijd. Een wandeling als de Narrows is erg leuk om te doen, zeker voor je zoon lijkt me.
Flagstaff is bedoeld voor een bezoek aan de Grand Canyon? waarom kijk je niet naar een overnachting in het park?

Als je in DV wilt overnachten is Furnace creek (the Oasis) de mooiste plek om te overnachten vind ik. Maar ook de duurste mogelijkheid. Stovepipe wells is goedkoper. Verder naar het westen heb je ook nog Panamint Springs. Wij hebben meerdere keren in Furnace creek overnacht (zie bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag) maar de laatste twee keer hebben we in Lone Pine overnacht. Zie daarvoor ons 2017-verslag.

Marianne
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door aapjea »

Marianne,

Dank je voor je reactie. Ik heb niet heel bewust voor zo weinig tijd in de parken ingeruimd. Goed dat je dat nog even aanstipt. Kan ik de route nog iets gaan wijzigen. Was even een globale opzet en ik vind voor SF 3 volle dagen in mijn ogen wel nodig. Wil veel gaan zien en vond bij mijn bezoek jaren geleden het een fijne stad. Ik heb nog niets vastgelegd alleen eerste 2 dagen LA en de laatste 2 dagen venice beach. Ga eens kijken wat ik ga en kan omgooien om wat extra tijd in de nationale parken te hebben. Advies is altijd welkom
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door Marcopstal »

Een schema zet je altijd best in een van-naar vorm, zodoende is duidelijk wanneer je een verplaatsing maakt.

Las Vegas valt nu helaas vrij slecht want je hebt er zowel de vrijdag als zaterdagavond en dan betaal je voor dezelfde kamer twee tot drie keer zoveel. Ik zou de volle dag LA achteraan zetten en een dag Vegas laten vallen ten gunste van een dagje meer Zion

31 jul ams- lax
01 aug LA - palm springs
02 aug Palm Springs - GC
03 aug GC - Page
04 aug Page - Bryce
05 aug Bryce - Zion
06 aug Zion
07 aug Zion - Las Vegas
08 aug Las Vegas
09 aug Las Vegas
10 aug Las Vegas - Death Valley
Of je betaalt natuurlijk gewoon meer; kan je er ook nog een nachtje Monument Valley aan toevoegen.

Zoals reeds gezegd, ga niet in Flagstaff zitten dat is te ver.
Yosemite heeft meer tijd nodig, Lake Tahoe en Napa Valley kan dan weer met minder
Ook 4 dagen SF is veel
Voor de kustroute neem je beter iets meer tijd, ideaal is met twee overnachtingen tussen SF en LA
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door aapjea »

Dank voor je reactie en een goed idee iets om te gooien. 1e volle dag LA ga ik wel doen want zoon wil heel graag naar Universal studio's. Ik ga inderdaad de route omgooien en van palm springs naar de grand canyon en daar kijken om ergens te overnachten. Extra dag zion ga ik dan ook doen en ook een extra dag of 2 voor yosemite uittrekken. Ik weet inderdaad dat de prijzen in LV in de weekenden stijgen maar prijzen vallen nu nog mee. Dank je hartelijk voor het meedenken
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door Marcopstal »

Je kan toch even goed op het einde naar Universal. De eerste dag ga je toch heel vroeg wakker zijn door het tijdsverschil, dat wil dan ook zeggen dat de vermoeidheid ook weer sneller zal toeslaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door aapjea »

Is ook waar niet over nagedacht. Ga het overwegen. Nog even een vraag waar kun je voor Yosemite het beste overnachten. Yosemite Valley heeft maar voor 1 nacht plek de 2e nacht Suggesties na mammoth lakes of in lee irving of toch alsvast naar de andere zijde en daar iets vinden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe ziet je route er dan nu uit? Je had maar 1 nacht Yosemite. Heb je er nu twee? En ga je nog naar Lake tahoe en Napa Valley? Als je naar Lake Tahoe gaat gaat, hoe wil je dan rijden?
Na Mammoth Lakes naar Lee Vining heeft niet zoveel zin; dan zou ik twee nachten Lee Vining doen, of twee nachten Mammoth Lakes. Of bedoelde je niet om van ML naar Lee Vining te gaan? Het staat er wat onduidelijk.
Wat heb je in Yosemite valley gevonden? Je zou dat alvast kunnen reserveren. En blijf checken of er nog iets anders vrij komt. Er zijn vaak annuleringen.

Marianne
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Reis aapjea: reisschema augustus 2018 advies gevraagd

Bericht door aapjea »

Marianne,

Ik heb nu 2 nachten in Yosemite naar aanleiding van jou post. We gaan van Mamoth lakes naar Yosemite. 2e nacht heb ik nog kunnen boeken in Yosemite Valley in de tent *half dome). Ik blijf kijken of er nog andere mogelijkheden heb want geen idee of het wat is. Heb nu in gedachte de Cedar lodge voor de eerste nacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer