Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kolle75
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Kolle75 »

Wij zijn van plan juli 2019 met onze kinderen van dan 7 en 8 jaar, met een camper door het Zuidwesten te trekken voor vier weken.
Onderstaand onze geplande route; graag krijgen we reacties op de route, de tijd die we op een plek willen doorbrengen (te lang? te kort? prima?), tips voor campings op deze route (liefs met zwemmogelijkheden/kindvriendelijk), tips voor leuke activiteiten met kinderen op de genoemde locaties en kindvriendelijke wandelingen. Tips voor stops onderweg? Welke campings/activiteiten moeten we zeker reserveren?
Ook lijkt het ons leuk om met de kinderen een ranch te bezoeken waar je activiteiten kunt doen; suggesties?

1 Aankomst San Fransisco
2 San Fransisco
3 San Fransisco
4 San fransisco naar Yosemite NP
5 Yosemite NP
6 Yosemite naar Mono lake
7 Mono Lake naar Las vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas naar Zion NP verblijf in Springdale
10 Zion NP/Springdale
11 Zion naar Bryce Canyon
12 Bryce Canyon
13 Bryce Canyon naar Capitol Reef
14 Capitol Reef naar Arches
15 Arches
16 Arches naar Monument Valley
17 Monument valley naar Page
18 Page/Lake Powell
19 Lake Powell naar Grand Canyon
20 Grand canyon
21 Grand Canyon naar Lake Havasu
22 Lake Havasu naar Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles
25 Los Angeles naar San Simeon
26 San Simeon naar Carmel/Monterey of juist Pismo??? Wat is leuker?
27 Monterey of Pismo naar San Fransisco
28 San Fransisco naar Amsterdam

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Met 4 weken heb je aardig wat tijd, maar toch is je route zo hier en daar wel wat krap. Als je op dag 3 de camper ophaalt is Yosemite misschien al te ver; je zult die dag aardig wat tijd kwijt zijn met het ophalen van de camper en met boodschappen doen. Je tijd voor Yosemite is minimaal met 2 nachten. Je zult waarschijnlijk wel naar Glacier Point willen gaan, en een bezoek willen brengen aan de Mariposa Grove. Trek ook voldoende tijd uit om te kunnen raften, fietsen, wandelen, zwemmen etc.
Voor Bryce en de Grand Canyon zou je met 1 nacht kunnen volstaan. Bij arches zou je dan weer een extra nacht kunnen doen zodat je ook naar Canyonlands kunt gaan.
Wat campings betreft: ik zou voor de parken een camping in het park nemen; zeker in Yosemite; anders ben je te veel tijd kwijt met heen en weer rijden. En het vinden van een parkeerplaats zal niet meevallen.

Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken. En misschien heb je iets aan ons 2002-verslag; toen waren onze kinderen ongeveer net zo oud als die van jullie.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Marcopstal »

De camper ophalen en naar Yosemite is inderdaad zwaar, tenzij je een early bird ophaling kan bekomen. Normaal is ophaling na de middag, reken daarvoor 2 uur + 2 uur voor boodschappen te doen.

In Bryce zou ik maar één nacht blijven en de vrijgekomen nacht verschuiven naar Moab want daar heb je nu tijd tekort.

Lake Havasu ligt een klein beetje buiten de route. Je zou naar Kingman of Needles kunnen gaan.

Dag 26 is wel een beetje en kwakkel. San Simeon ligt al verder richting Monterey dan Pismo Beach. Je gaat toch niet terugkeren ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Ed-USA »

Toch kan ik me wel voorstellen dat je Canyonlands laat schieten als je al naar de Grand Canyon gaat, meer van hetzelfde en daardoor tijd voor iets anders. Geen gekke keuze dus.

Verder raad ik aan voldoende rustmomenten in te bouwen. Het is een lang en vol schema met heel veel indrukken. De kans is dan groot dat er een soort van verzadiging op gaat treden, zeker bij kids in jullie leeftijd. Voldoende rustmomenten kunnen helpen dit te voorkomen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Marcopstal »

Canyonlands is totaal niet te vergelijken met de Grand Canyon
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Ed-USA »

Ze zijn ook niet helemaal vergelijkbaar, maar als jij één dag Canyonlands in het aangegeven reisschema zou willen opnemen, wat zou je er dan uit schrappen? Of dan toch maar Canyonlands laten schieten, omdat het bij zowel Canyonlands (en dan heb ik het alleen over het Island in the Sky gedeelte) als de Grand Canyon vooral draait om weidse vergezichten en canyons van bovenaf (ook al zijn ze nogal verschillend)! Zit dan toch een beetje in dezelfde categorie bezienswaardigheid...
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Marcopstal »

Dat staat er toch, een dag Bryce inleveren voor Canyonlands. Voor Bryce heb je echt wel voldoende aan één nacht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kolle75
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Kolle75 »

Bedankt voor de uitgebreide reacties, Fijn dat daarvoor de moeite wordt genomen!
Uit de reactie maak ik op dat de planning rond SF krap is als we op dag 3 de camper ophalen, mn als we daarna doorrijden naar Yosemite. We hadden echter de planning als volgt±
dag1/ aankomst sf en overnachten in hotel
dag 2/ dag doorbrengen in sf en overnachten in hotel
dag 3/ camper ophalen, boodschappen doen, overnachten camping rond sf
dag 4/ vertrek sf naar Yosemite.
Kan dat op deze manier, of zijn we dag 2 te vermoeid om in sf leuke activiteiten te ondernemen? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Bryce korten we in naar 1 nacht, om die dag vervolgens in te zetten bij Arches/Moab.
Om nog een dag extra te creeren in Yosemite weet ik niet goed wat handig is om te schrappen. Kun je daarin adviseren?

Verder graag nog advies waar we het best naar de grand canyon kunnen; vanuit welke plaats en of camping is dat aan te raden?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Ron Notenboom »

Voor een bezoek aan de South Rim heb je in of nabij Grand Canyon Village een aantal campings
https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/cg-sr.htm
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 02 jun 2018, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de GC zou ik kiezen voor de South Rim. De mooiste camping daar is Mather CG. Een half jaar van te voren te reserveren via www.recreation.gov.
En hoewel het nog lang niet zo ver is moet je je op tijd verdiepen in het reserveren van een camping in Yosemite. En zeker een maand van te voren oefenen.
Je zou een nacht minder Page of GC kunnen doen. Twee nachten Page is wel lekker, zeker als je ook eens naar het strand wilt bij Lake Powell. Je kunt dan de volgende vroeg naar de GC en dan de volgende dag tot aan Kingman of Needles rijden.
Of je doet 1 nacht Page en 2 nachten GC. Dan kun je wat later op de dag van Page naar de GC rijden, en vanuit de GC wat verder rijden richting LA.
Ik neem aan dat je vanuit Monument Valley meteen in de ochtend naar Page rijdt. Je hebt dan nog bijna een volle dag voor Page.

Marianne
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Inge »

Persoonlijk zou ik, reizende met twee redelijk jonge kinderen, de route was rustiger maken en de hele loop naar Arches eruit halen. Dat geeft veel meer rust en dan heb je ook tijd onderweg om eens ervoor te kiezen om een middagje aan het zwembad te hangen. En zeker met een camper rij je toch al niet zo hard. En is het ook gewoon fijn om relaxt aan te komen, tijd te hebben om evt. te koken en voor de kinderen om te spelen op de camping of in het zwembad. Misschien nog een kampvuurtje hier of daar.

Ik heb een opzetje gemaakt zoals ik het ongeveer zou doen als ik met onze meiden deze route in zoveel tijd zou doen. Al zou ik nog een dag Los Angeles schrappen voor een dag extra in de natuurparken. Maar ik heb dan ook weinig met steden; een dag is voor mij doorgaans wel genoeg, tenzij je een pretpark hebt gepland. Ik hou dan nog een dag over die ik waarschijnlijk bij Yosemite of Las Vegas zou inzetten.
Het is dan ook heel persoonlijk waar je wel of niet een dag extra kan vullen. Ik vond bijv. de extra dag bij Bryce erg prettig toentertijd, maar dat had ook met het weer te maken (de eerste dag was het erg bewolkt, een beetje regenachtig en koud). We zijn de laatste keer drie nachten in Yosemite geweest, maar dat hadden wat mij betreft ook vijf mogen zijn. We zijn toen bijv. alleen maar in de Valley geweest en hebben Glacier Point overgeslagen (dat hadden we in een eerdere reis al bezocht).

1 huis - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco (camper ophalen)
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - omg. Mono Lake
8 omg. Mono Lake - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion
13 Zion - Bryce
14 Bryce
15 Bryce - Page
16 Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Lake Havasu
20 Lake Havasu - Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles - Kustroute
24 Kustroute - Kustroute
25 Kustroute - Kustroute
26 Kustroute - San Francisco
27
28 San Francisco huis
29 huis


Succes met je planning! Het is altijd lastig om keuzes te maken als je er nog niet geweest bent.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me helemaal vinden in het voorstel van Inge. Als je haar route bekijkt is het eigenlijk nog steeds niet heel erg ruim, maar je hebt veel meer rust dan in de route met Moab erbij.

Marianne
Kolle75
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Kolle75 »

Bedankt voor de tips weer! We hebben alles nog even bekeken en nemen inderdaad het advies over om de loop naar Arches er uit te halen. We willen dan op de kustroute ook wat extra ruimte voor een dagje rust maken. Welke plaats is dan aan te raden?
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kolle75: Graag feedback op reis met twee kinderen

Bericht door Franciscus »

In de parken kun je met de kinderen Junior-Rangerprogramma's volgen. Die zijn per park verschillend maar is altijd iets educatiefs in spelvorm. Denk aan een quiz, een speurtocht e.d. Na afloop krijgen je kinderen dan een beloning, ook dat is per park verschillend, het kan een diploma zijn maar ook een speld of broche. En soms worden ze ook officieel ingezworen als Junior-Parkranger. Onze destijds 8 jarige zoon vond het allemaal fantastisch!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer