Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Sofie87 »

Hallo allemaal,

Voor de tweede keer gaan we een rondreis maken door de National Parken van Amerika! :D Dit keer met ons zoontje, die tegen die tijd 14 maanden oud is. We willen eind april vertrekken en dan ruim 3 weken rondreizen. Vanwege ons zoontje willen we een rustig reistempo proberen aan te houden. Graag horen we wat jullie vinden van ons schema. De vliegtickets zijn nog niet geboekt, dus de stad van aankomst en vertrek kan nog gewijzigd worden.
Daar komt ie:

1 Vlucht Amsterdam – San Diego of Los Angeles
2 LA/San Diego – Calico Ghost Town (2 uur) – Joshua Tree NP (3 uur)
3 Joshua Tree NP
4 Joshua Tree NP – Grand Canyon (6 uur)
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon – Bryce Canyon (5 uur)
7 Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion NP (1,5 uur)
9 Zion NP
10 Zion NP
11 Zion NP – Death Valley (5 uur)
12 Death Valley – tussenstop?? (Tioga Pass zal waarschijnlijk wel dicht zijn, waar tussenstop?)
13 Tussenstop – Yosemite NP
14 Yosemite NP
15 Yosemite NP
16 Yosemite NP – San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco – Monterey (2 uur)
19 Montery – Pismo Beach (Pasific Coast Highway 1 (3,5 uur)
20 Pismo Beach
21 Pismo Beach – San Diego (6 uur)
22 San Diego
23 San Diego
24 Vlucht naar Amsterdam

Heeft iemand hier toevallig ervaring met reizen met een kleine? Ieder kind is anders natuurlijk, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen wat betreft jetlag, of het aan te raden is om een rechtstreekse vlucht te nemen of kan een vlucht met tussenstop ook?
Verdere tips zijn uiteraard welkom!

Alvast bedankt allemaal!!!!

Groeten, Sofie.
Gast

Re: Tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden

Bericht door Gast »

Er zijn hier al heel veel topics over het reizen met een baby voorbijgekomen. Probeer de zoekfunctie eens :thumbup:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden

Bericht door sanook »

Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Marcopstal »

Calico Ghost Town is eigenlijk grotendeels fake en zeer toeristisch. Wat niet neemt dat het niet leuk kan zijn.
Met een kind van 14 maanden vind ik de keuze voor twee nachten GC wat bizar. Ook de tijd in Bryce en Zion is ruim tot zeer ruim. Je bent nog vroeg op het jaar dus zaken zoals de narrows zitten er waarschijnlijk nog niet in. Waarom neem je dan bvb geen tijd voor Monument Valley, Page.
Wat ik vooral ook ontbreek is Las Vegas. Lijkt me toch ideaal als afwisseling tussen alle natuur in. Een dagje relaxen in een mooi resort hotel met
zwembad.
Tioga pass is nagenoeg zeker dicht. De meest logische keuze lijkt me onderlangs en dan is Balersfield in dit geval een optie.
Ik zou geen twee nachten Pismo Beach doen en dan op één dag naar San Diego proberen rijden. Theoretisch 6 uur maar als je wat pech hebt een stuk langer. Ik zou dit in twee kappen en op dag 20 al bvb tot Santa Barbara rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Inge »

Hoi Sofie,

Volgend jaar is het alweer tien jaar geleden dat wij een rondreis hebben gemaakt met onze oudste dochter, die toen net 2 jaar was. Een fantastisch avontuur, maar de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat het ook tegen viel...

Wij hebben hele mooie dingen gezien en gedaan en het is een geweldige ervaring, maar als ik de kosten afzet tegen wat we uiteindelijk hebben kunnen doen, valt het toch wel wat tegen. Zo kwamen we er bijvoorbeeld pas na het boeken achter dat onze dochter echt een bloedhekel had aan rijden. Dit heeft ervoor gezorgd dat we een heel rustig reisschema gepland hadden. In de praktijk bleek dit voor haar toch nog iets te ambitieus en moesten we het tempo nog iets naar beneden bijschroeven. Zo hebben we verschillende dagen op de camping doorgebracht. Heerlijk relaxed; maar eerlijk is eerlijk, daarvoor kunnen we ook dichter bij huis op vakantie gaan... scheelt een smak geld. En dat hebben we in de jaren erna dan ook gedaan.

Wat makkelijk is aan deze leeftijd: ze hebben nog weinig zelf in te brengen. Zolang jullie in de buurt zijn, is het best. Tegelijk zit je wel vast aan het ritme van je kind. Het ene kind heeft een vaster ritme dan het andere. Wat dat betreft was onze oudste wel makkelijk, maar onze jongste sliep ‘s middags bijv. alleen in bed (dus niet onderweg ergens). Daar moesten we dus altijd rekening mee houden als we iets wilden ondernemen.

Wat ik vooral wil zeggen: denk er goed over na. Reizen met een kleine is zeker te doen, maar het is een wereld van verschil dan met z’n tweeen. Als ik het goed begrijp is jullie zoontje nog maar net geboren. Volgend jaar kan hij waarschijnlijk lopen en ben je daar alleen al een halve vakantie zoet mee. De vakanties toen onze kinderen ongeveer een jaar oud waren, waren de vermoeiendste, want ze liepen steeds weg... (zeker op plekken met veel afgronden is dit dus wel uitkijken, want er staan lang niet overal goede hekken in Amerika).

Geniet van je kleintje en succes met je planning!
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2009.
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Sofie87 »

Bedankt voor de reacties! :thumbup:

Inge, we zijn ons bewust dat deze reis heel anders zal zijn dan wanneer we met zn tweeën reizen. Op een dag minder ondernemen hoort erbij inderdaad. En hem inderdaad goed in de gaten als hij tegen die tijd loopt! :wink:

Marco, je schrijft dat Calico Ghost Town grotendeels fake en toeristisch is. Ik dacht dat dit vergelijkbaar met Bodie is? Is dat niet het geval?
Op onze vorige reis hebben we delen van deze route al gezien, dus vandaar dat we bv Page overslaan. Vanwege onze kleine willen we een rustig reistempo aanhouden, na een langere reisdag twee dagen ergens bivakeren (vandaar dus twee nachten Grand Canyon). Nieuw voor ons de Pacific Coast highway.
Ik denk dat het voor ons slim is om een rechtsteekse vlucht te boeken ivm ons zoontje. Dus vandaar dat we de route hebben aangepast van en naar San Francisco. Verder de tips er geprobeerd in te verwerken. Hier de aangepaste route:

1 Vlucht naar San Francisco
2 San Francisco – Big Sur (of ergens op die route. Weet iemand nog een mooie camping?)
3 Big Sur – Santa Barbara (Pasific Coast Highway 1 (3,5 uur)
4 Santa Barbara
5 Santa Barbara – San Diego (3,5 uur)
6 San Diego
7 San Diego
8 San Diego – Calico Ghost Town (2 uur) – Joshua Tree NP (3 uur)
9 Joshua Tree NP
10 Joshua Tree NP – Grand Canyon (6 uur)
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon – Bryce Canyon (5 uur)
13 Bryce Canyon
14 Bryce Canyon – Zion NP (1,5 uur)
15 Zion NP
16 Zion NP – Las Vegas (2,40 uur)
17 Las Vegas – Death Valley (2,40)
18 Death Valley – Bakersfield (tioga pass dicht) (4 uur) of Mammoth Lake (3,5 uur)
19 Bakerfield (4 uur) of Mammoth Lake – Yosemite NP
20 Yosemite NP
21 Yosemite NP
22 Yosemite NP – San Francisco (4 uur)
23 San Francisco
24 Vlucht naar huis

Iemand nog verdere tips? Sommige plaatsen eruit/erbij toevoegen om een betere route te krijgen? Ik heb al zitten puzzelen, maar ik kom niet onder die paar langere reisdagen uit.
We gaan overigens met een camper, tips voor bv campings/bezichtigingen onderweg etc zijn altijd welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Martin & Marianne »

Calico is niet te vergelijken met Bodie; het is kleiner, duurder en veel commerciëler. Op zich niet onaardig om te zien, maar ik zou er niet voor omrijden. Het ligt toch behoorlijk uit de route voor jullie.
Ik denk dat SF - Big Sur te ver is als je ook nog de camper op moet halen en boodschappen moet doen. Jullie willen SF zelf niet bezoeken?
Je wilt het rustig aan doen, maar je hebt toch een aantal lange reisdagen. Op zich wel fijn als je dan tijd hebt om ergens langer te blijven, maar met een camper kun je eigenlijk net zo goed meer en kortere reisdagen maken.

Wat de campings betreft zou ik zelf kiezen voor de campings in de parken; wel zo goedkoop, en veel voorzieningen heb je niet nodig. Via de NPS-sites kun je zien welke campings er in de parken zijn. Reserveren gaat meestal via www.recreation.gov. Je zult de meeste campings op tijd moeten boeken, zelfs in die tijd van het jaar.
De route is op zich prima zo. Je kunt eens nadenken wat je zou willen doen in Bryce; misschien is het leuker om 1 nacht Bryce te doen en 3 nachten Zion. En in Yosemite kun je je met gemak 3 of 4 dagen vermaken.

Als je het echt rustig aan wilt doen zou ik een extra stop doen langs de kust, een volle dag Las Vegas nemen en de GC, Bryce en Zion overslaan en via Sequoia en Yosemite rijden.
Of juist het westelijke deel overslaan en ook tijd nemen voor Page en Monument Vlaley en misschien ook Capitol Reef.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Marcopstal »

Ik begrijp jullie idee van meer dagen op éénzelfde plaats, doch ik zou dit zelf niet aanbevelen. Je creëert hierdoor naar mijn mening te lange reisdagen.

Je tijden zijn ook niet 100% accuraat en reken dat je met een camper ongeveer een 20% extra tijd nodig hebt, het rijdt toch minder vlot dan een wagen.

De kustroute wordt op deze manier te gehaast voor een groot deel waar best wat te zien is.
Calico werd al beantwoord en het zorgt inderdaad voor heel wat extra rijtijd.
Ik zou toch ook eerder een extra dag in Vegas voorzien in plaats van in de verschillende parken overal twee dagen te zijn.

Lees ook eens wat er geschreven wordt over campers en babystoeltjes. Het is geen evidentie meer om een kind jonger dan 2 op een wettelijke wijze met een camper te vervoeren (vooral in California) en veilig is een camper uiteraard zeker niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt met onze dochter, schoonzoon en kleinzoon van toen 13 maanden. Wij hadden geen camper maar een minivan gehuurd. Ook wij waren van tevoren wel gespannen hoe het zou gaan met onze kleinzoon, met name het rijden, maar al met al viel het ons heel erg mee. Natuurlijk moesten we hem af en toe wat bezighouden en ook onderweg wat vaker stoppen voor de nodige afleiding maar daar moet je nu eenmaal rekening mee houden. Gelukkig valt hij ook heel gemakkelijk in slaap in de auto, maar zoals gezegd geldt dat niet voor alle kinderen.
Meestal hadden wij ook 2 nachten, soms 3 ingepland op éénzelfde plek en dat vonden wij persoonlijk erg prettig. Gaf toch wat meer rust.

Wat betreft het vliegen: wij hadden ook een rechtstreekse vlucht maar of dat een voordeel is betwijfelen we achteraf. De heenreis verliep prima mede doordat het vliegtuig in tegenstelling tot de terugvlucht, lang niet vol was en onze kleinzoon veel bewegingsruimte had. Maar het is toch wel een erg lange zit en vooral de terugvlucht (nachtvlucht) was voor ons allen behoorlijk vermoeiend. Hij had ook geen eigen stoel en moest dus de hele tijd op schoot. Bovendien sliep hij heel weinig en dat resulteerde nogal eens in huilmomenten. Mijn advies is dan ook om toch een eigen stoel voor jullie kleine te reserveren. Hadden wij achteraf ook moeten doen.
Over een aantal weken vliegen we weer met hem naar Amerika en nu met een eigen stoel, hij is inmiddels 2 jaar, en met een tussenstop in New York. Ik denk dat zo'n onderbreking van de vlucht misschien net zo goed of beter zal bevallen. Maar we zullen het zien.

De route is op zich prima met dien verstande dat 1 nacht Grand Canyon ook genoeg is. Met jullie zoontje zal je je toch moeten beperken tot de uitzichtpunten en die heb je in een paar uurtjes wel gezien. Ik zou dan eerder de lange rit van Johua NP naar de CG in tweeën delen bv een overnachting in Needles of Kingman. En als op de 2de dag omgeving Big Sur niet lukt kun je ook overwegen om in Monterey te overnachten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door hemmie »

Ik vond met kinderen van die leeftijd een rechtstreekse vlucht wel fijner, het is in totaal korter reizen, en je hebt vooral minder van die wachtmomenten (bij de gate, in het vliegtuig voordat je opstijgt, na het landen totdat de deuren open gaan), en dat waren bij ons vaak de huilmomenten. vanaf een jaar of 2,3 vond ik het niet meer echt uitmaken. Maar het blijft ook gewoon een afweging, toen onze dochter 1,5 was waren we de rechtstreekse vluchten naar NL met Delta zo zat (altijd chaos en te laat, slecht eten, oud vliegtuig zonder tv-schermpjes) zo zat dat we de voorkeur gaven aan Emirates met een overstap. Ik zou dus best een overstap overwegen als ik daar echt een voordeel in zag (bijvoorbeeld omdat het veel goedkoper is, of vanwege gunstigere aankomst- of vertrektijd).
Eigen stoel is op die leeftijd zeker wel fijn, maar hangt ook gewoon van de kosten af. Wij deden het vroeger vaak wel (woonden toen in Nederland en later India), maar toen we in de VS en Brazilie woonden waren de tickets zo duur dat jongste altijd op schoot heeft gezeten. Niet geweldig, meestal sliep ik niet, maar ach, kom je ook wel overheen voor die ene nacht/dag.

Verder hebben wij heel veel met de kinderen gereisd, zowel met een camper (met een baby van net 1 in de VS, met een peuter van net 2 in Nieuw-Zeeland, en met een baby van net 1 en peuter van 3 in Australie), als heel veel andere reizen met baby's, peuters en kleuters over de hele wereld. Ik vond het juist veel minder beperkend dan ik vooraf had gedacht, we moesten de dagen natuurlijk wel iets rustiger indelen, maar konden eigenlijk nog behoorlijk veel doen en reizen op een dag. Ik moet daarbij wel zeggen dat wij 3 hele flexibele kinderen hebben die nooit vaste schema's e.d. hebben gehad, dat scheelt denk ik.

Jetlag hadden die van ons meestal nog wel wat last van op die leeftijd (inmiddels ben ik de enige in huis die daar nog wat van merkt geloof ik :-)), maar was na 2 dagen eigenlijk altijd wel over. Zo snel mogelijk in het nieuwe tijdschema duwen werkte bij ons het beste, dus niet te lang laten slapen 's ochtends en overdag, evt. 's middags/'s avonds echt wakker houden, en dan passen ze zich snel aan.
Terug in Texas!
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Sofie87 »

Bedankt voor de reacties weer!

We hebben nog eens naar onze route gekeken en hier en daar wat aangepast na jullie opmerkingen.
We denken nog even na of we misschien Bryce of Joshua Tree uit de route moeten gooien om zo wat meer dagen te hebben op de overige plekken, bv een dagje Las Vegas erbij (ook al is Vegas niet echt ons 'ding', maar een dagje zwembad is misschien wel lekker) of een dagje bij de kust erbij.

1 Vlucht naar San Francisco
2 San Francisco – omgeving Monterey (2 uur)
3 Monterey- omgeving Pismo Beach (Pasific Coast Highway 1 (3,5 uur)
4 Pismo Beach - omgeving Santa Barbara (1,5 uur)
5 Santa Barbara – San Diego (3,5 uur)
6 San Diego
7 San Diego
8 San Diego – Joshua Tree NP (3 uur)
9 Joshua Tree NP
10 Joshua Tree NP – Kingman (3,5 uur)
11 Kingman - Grand Canyon (1,5 uur)
12 Grand Canyon – Bryce Canyon (5 uur)
13 Bryce Canyon
14 Bryce Canyon – Zion NP (1,5 uur)
15 Zion NP
16 Zion NP – Las Vegas (2,40 uur)
17 Las Vegas – Death Valley (2,40)
18 Death Valley – Bakersfield (tioga pass dicht) (4 uur) of Mammoth Lake (3,5 uur)
19 Bakerfield (4 uur) of Mammoth Lake – Yosemite NP
20 Yosemite NP
21 Yosemite NP
22 Yosemite NP – San Francisco (4 uur)
23 San Francisco
24 Vlucht naar huis

@ Marco. Goed dat je dat autostoeltje in campers benoemt, want dat wist ik niet! Gelukkig lees ik op het forum dat er ook campers zijn waarbij je een kind veilig kunt vervoeren.
@ Ingrid en Hemmie, Fijn om te lezen dat jullie positieve ervaringen hebben met een kleine erbij! We gaan even uitzoeken hoe duur een eigen stoel in het vliegtuig is, ik kan me inderdaad voorstellen dat het erg lekker is! Tot nu toe is ons zoontje (nu drie maanden) een heerlijk en relax mannetje. Hoe dat is wanneer hij 1 jaar is, blijft natuurlijk afwachten, maar hopelijk net zo flexibel als jullie (klein)kinderen. ;-)
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Sofie87 »

Hallo allemaal,

De vliegtickets en camper (mei 2019) zijn geboekt! We hebben nogmaals naar de route gekeken en twee vragen borrelen op.

Kan iemand ons vertellen of overnachten in een camper in de warme gebieden zoals Joshua Tree NP, Las Vegas en Death Valley zijn aan te bevelen? Het moet voor ons dan 1 jarig zoontje ook wel aangenaam zijn. We dachten om een hotel te nemen in Las Vegas om deze reden (en omdat de KOA Circus Circus zo’n ongezellig parkeerterrein is).

Daarnaast denken we eraan om maar 1 nacht in Joshua Tree te blijven vanwege de hitte. Waar kunnen we die extra dag die nu over is het beste verblijven? Een dagje extra aan de kust? Las Vegas (ook al is Las Vegas niet ons ding, maar een dagje bijkomen aan een zwembad is misschien wel lekker) of een dagje extra in een National Park. We twijfelen erg, hopelijk kunnen jullie ons iets aanbevelen!

Nog even onze reisroute:
Vrijdag 1 Vlucht heen
Zaterdag 2 San Francisco – omgeving Monterey (2 uur)
Zondag 3 Monterey- omgeving Pismo Beach (Pasific Coast Highway 1 (3,5 uur)
Maandag 4 Pismo Beach - omgeving Santa Barbara (1,5 uur)
Dinsdag 5 Santa Barbara – San Diego (3,5 uur)
Woensdag 6 San Diego
Donderdag7 San Diego
Vrijdag 8 San Diego – Joshua Tree NP (3 uur)
Zaterdag 9 Joshua Tree NP (Deze dag vervalt dan)
Zondag 10 Joshua Tree NP – Kingman (3,5 uur)
Maandag 11 Kingman - Grand Canyon (1,5 uur)
Dinsdag 12 Grand Canyon – Page (2,5 uur)
Woensdag 13 Page - Bryce Canyon (2,45 uur)
Donderdag14 Bryce Canyon – Zion NP (1,5 uur)
Vrijdag 15 Zion NP
Zaterdag 16 Zion NP – Las Vegas (2,40 uur)
Zondag 17 Las Vegas – Death Valley (2,40)
Maandag 18 Death Valley – Bakersfield (tioga pass dicht) (4 uur) of Mammoth Lake (3,5 uur)
Dinsdag 19 Bakerfield (4 uur) of Mammoth Lake – Yosemite NP (2,5)
Woensdag 20 Yosemite NP
Donderdag21 Yosemite NP
Vrijdag 22 Yosemite NP – San Francisco (4 uur) --> Camper inleveren
Zaterdag 23 San Francisco
Zondag Vlucht terug

Groeten, Sofie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer vertrekken jullie precies? In april valt Josua Tree misschien nog wel mee, maar in mei zal het al heel heet kunnen zijn, en dat geldt ook voor DV. Wij waren in 2013 in mei in DV en toen hebben we toch wel wat meer kunnen wandelen dan voorgaande reizen toen we er in de zomer waren, maar ook in mei is het al heet. Of het voldoende afkoelt om er te overnachten weet ik niet. Je zou eens de gemiddelde nachttemperaturen op kunnen zoeken.
Een extra dag kust is wel lekker; dan kun je het de eerste dagen ook rustig aan doen. Misschien twee nachten Monterey?
En anders zou ik een extra nacht Zion doen. Reserveer daar op tijd (6 maanden van te voren) en probeer een schaduwplek te krijgen.
Een extra dag Yosemite is ook lekker; dan heb je de tijd om de drukte te ontwijken op populaire plekken; je kunt fietsen door de vallei, wandelen, aan het strand zitten, en als de Tioga Road open is kun je je daar ook wel een dag vermaken.
Lees je op tijd in wat betreft het reserveren en oefen een maand van te voren.

Marianne
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Sofie87 »

We zouden dan 4/5 mei in Joshua Tree zijn, zal de temperatuur nog een beetje meevallen denk je? Al met al denk ik dat we hier maar 1 nacht moeten zijn ipv 2 nachten.

Marianne, goede tip over die nachttemperatuur bij Death Valley! Ik kan dit niet van mei zo snel vinden, maar op dit moment zijn de temperaturen s'nachts zo rond de 35 graden. Het lijkt me niet dat het een maand eerder het veel beter vertoeven is. Dat wordt denk ik ook met een camper heel vervelend! We hoeven ook niet in Death Valley zelf te kamperen. Misschien heeft iemand een goede tip waar we op doorreis kunnen staan? Is er een gebied wat misschien wat koeler is? We komen vanuit Las Vegas en gaan op weg naar Yosemite.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door hemmie »

Wij hebben wel eens in een caravan (met aan de zijkanten uitgeklapte bedden met tentdoek) gekampeerd hartje zomer in Texas en New Mexico, iets minder heet dus dan Death Valley in de zomer, maar waarschijnlijk wel vergelijkbaar met Death Valley in mei, onze airco kon dat prima aan. Het hoeft dus geen probleem te zijn.
Terug in Texas!
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Sofie87 »

Ik zat het internet een beetje te surfen en kwam op de verhalen over Sedona. Het klinkt allemaal erg mooi! Ons reisschema heb ik er weer bijgepakt. Is de omgeving van Sedona de moeite waard om Bryce Canyon hiervoor op te geven? Bryce hebben we namelijk al eens gezien, Sedona is voor ons nieuw. Jammere is wel dat de reis naar Sedona wel een eind is. We zijn daar overigens eind april tot half mei.

Het schema wordt met Sedona erbij (en Bryce weggelaten).

1 Vlucht heen
2 San Francisco – omgeving Monterey
3 Monterey - Big Sur
4 Big Sur- Pismo Beach
5 Pismo Beach - Santa Barbara
6 Santa Barbara – San Diego (3,5 uur)
7 San Diego
8 San Diego
9 San Diego - Joshua Tree NP (3 uur)
10 Joshua Tree NP – Sedona (6 uur)
11 Sedona
12 Sedona - Grand Canyon (2,15 uur)
13 Grand Canyon – Page (2,5 uur)
14 Page - Zion
15 Zion NP
16 Zion NP – Las Vegas (2,40 uur)
17 Las Vegas – Death Valley (2,40)
18 Death Valley – Bakersfield (tioga pass dicht) (4 uur) of Mammoth Lake (3,5 uur)
19 Bakerfield (4 uur) of Mammoth Lake – Yosemite NP (2,5)
20 Yosemite NP
21 Yosemite NP
22 Yosemite NP – San Francisco (4 uur) --> Camper inleveren
23 San Francisco
24 Vlucht terug

Weer bedankt! :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, dat is wat lastig te zeggen. Je kunt het niet echt vergelijken. Als je Bryce al gezien hebt en er geen hele specifieke nieuwe plannen hebt, dan zou Sedona leuk zijn. Altijd mooi om wat nieuws te zien toch?

In Sedona heb je diverse prachtige wandelingen. Het is er wel vaak erg druk, maar dat geldt voor Bryce misschien nog wel meer.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Bryce al hebt gezien is het wel een overweging waard. Ik denk dat ik in jullie geval Sedona zou overslaan en een extra nacht Page zou doen, en dan toch naar Bryce. Of ergens anders nog een extra nacht. Het zal heel prettig zijn om wat rust te hebben zo hier en daar.
Voor Zion zou eee derde nacht ook wel lekker zijn. Of doe een stop in Valley of Fire.

Marianne
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Sofie87 »

Echt superfijn dat dit forum bestaat!

Aangezien de kans in mei klein is dat de Tioga Pass open is, zat ik te denken of het misschien de moeite waard is om Sequoia NP te bezoeken.

12-5-2019 Zondag Las Vegas – Death Valley – Lone Pine
13-5-2019 Maandag Lone Pine – Sequoia National Park
14-5-2019 Dinsdag Sequoia National Park – Yosemite NP

We hebben helaas maar 1 nachtje beschikbaar voor dit park. Is dit dan wel de moeite waard of beter om dit park niet te bezoeken?

Groeten, Sofie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sofie87: tweede rondreis door Amerika met kind van 14 maanden.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 1 nacht wel erg weinig. Heb je een idee wat je daar wilt doen? En waar zou je willen overnachten? Kijk een welke campings er open zijn en wat de reistijden zijn.
Hou er ook rekening mee dat voor campers langer dan 22ft de ca198 niet toegestaan is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer