Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Boavisser
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2018, 20:03

Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Boavisser »

Hallo!

In september gaan ik en mijn vriendin onze eerste reis naar Amerika maken! We hebben er ontzettend veel zin in en kunnen eigenlijk niet wachten om het vliegtuig in te gaan.

Onze reis begint op 10 september met 5 dagen New York, waarna we dan doorvliegen naar San Francisco. Hier zullen we eerst 2 dagen deze stad verkennen. Tot zover hebben we geen vragen. :D

Op maandag 18 september kunnen wij onze camper ophalen bij Cruise America in San Francisco. En kunnen we beginnen aan de road trip. :D :D.
Bij het reisbureau hebben we een route uitgestippeld, die wij graag willen gaan rijden, namelijk: San Francisco - Yosemite Park - Sequoia / Kings Canyon - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Arches - Page - Grand Canyon - Joshua Tree - Los Angeles - Pismo Beach - Carmel - San Francisco.

Het is de bedoeling om de maandag wanneer we de camper ophalen, eerst rustig alle spullen in de camper te leggen, boodschappen te halen, etc. En dan in de buurt van San Francisco een camping op te zoeken voor de eerste nacht. Maar hoe vind ik een camping (boeken/kaarten)? Op de site van ons reisbureau staan wel een hoop campings, maar hoe vind ik ze in Amerika zelf?

En moet ik alle campings in deze periode (september) van te voren reserveren, of kun je zo op de bonnefooi er heen rijden? Ons reisbureau vertelde ons dat de campings op Yosemite WEL gereserveerd moeten worden, maar voor de rest niet nodig is.

Nu weet ik dat dit forum vol staat met soortgelijke vragen, maar ik zie door alle verschillende antwoorden/meningen van vrienden, reisbureau en internet de bomen door het bos niet meer. :oops:

Graag horen wij jullie ervaringen/tips wat we het beste kunnen gaan doen.

Groetjes, Boavisser.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vragen over onze rondreis :)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je zult zeker campings moeten reserveren. En ook als je ze niet reserveert kun je het beste ze nu al uitzoeken, en niet ter plekke.
Yosemite moet je zeker reserveren! Zie voor meer informatie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Zoals je ziet moet je MORGEN reserveren, om 16.00 uur onze tijd.
Erg jammer dat ze je niet gewaarschuwd hebben bij het reisbureau. Je moet je namelijk goed inlezen, want de plaatsen gaan heel snel weg.
Op de AA-site staat aangegeven hoe het werkt, zie hier.
Ga nu alvast naar http://www.recreation.gov en maak een account aan.
Het is aan te raden om een plaats te zoeken op een van de pines-campings (Upper Pines, Lower Pines, North Pines. Zoek een aantal plaatsen uit waar jullie camper op past. Reserveer daar zeker 2 nachten maar 3 is ook nog niet veel.
Mocht het niet lukken dan is Crane Flat een mooi alternatief. Je moet echter dan wel met de camper naar de vallei rijden. Als je op een van de Pines-campings staat kun je de camper laten staan zolang je in de vallei blijft.

Behalve Yosemite zul je ook Zion zeker moeten reserveren. Maar je zult eerst je route moeten vaststellen.
Hoeveel tijd heb je voor de rondreis? Met de plannen die jullie hebben zul je al snel een week of 4 nodig hebben.
En ik zou Sequoia en Yosemite omdraaien zodat je via de Tioga Pass naar Death Valley kunt rijden. Maar misschien moet je Sequoia helemaal overslaan, afhankelijk van de tijd die je hebt. Je kunt in Yosemite naar de Mariposa Grove.

Marianne
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Luukve »

Hoi Boavisser, ik heb twee weken geleden eenzelfde reis gedaan maar dan met de auto en hotels. Wel zijn we verschillende Nederlanders tegen gekomen die met de camper zijn gegaan. Wat ideal is is dat je je spullen altijd bij hebt en 's ochtends zo weg bent omdat je niks hoeft op te ruimen. Wel hadden zij het probleem niet te laat te willen rijden meer (als het donker werdt) omdat ze verzekerd wilden zijn van een camping. Zij hadden nogal wat stres met het vinden van een goede camping die ook fatsoenlijk op de route ligt.

Het grote probleem was dat je maar weinig internet hebt en anders dus afhankelijk bent van WiFi bij bijvoorbeeld een McDonalds. Ik raad het af om je eigen 4G te gebruiken maar dan een prepaid toestel te kopen. Ik denk eerlijk gezegd dat het op vakantie zelf juist wat meer rust geeft om de campings vooraf te boeken, waarbij je dus wel het voordeel verliest flexibel te zijn qua planning. Wel moet je er rekening mee houden dat je (naar onze ervaring) erg gesloopt wordt van de vakantie en 's avonds het liefst gaat slapen en geen camping meer op wilt zoeken of te gaan bekijken wat je wilt gaan doen de volgende dag.

Kortom, ik denk dat het beste is om vooraf een beetje te bekijken waar je wanneer wilt zijn en desnoods campings googelen en die alvast opschrijven zodat je in ieder geval een beetje een idee hebt van waar je kunt overnachten en hoelang je dus kan doorrijden.

Heel veel plezier alvast!
NY / UT / AZ / NV / CA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik hoop dat dit nog op tijd gelezen is om iets voor Yosemite te boeken. ..
En inderdaad, het is wel zo rustig als alles vast ligt.
En verkijk je niet op de drukte; ook in oktober zijn parken als Zion en Arches nog heel druk.

Kijk eens op de site van forumlid Marenko voor campings, en voor reizen in het najaar.

Marianne
Boavisser
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2018, 20:03

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Boavisser »

Hallo !!

Bedankt voor de reacties ! Het is ons gelukt om vandaag een plaats te reserveren in Yosemite ! Op de camping North Pines hebben we 2 overnachtingen weten te boeken :thumbup:

Wat betreft Mammoth Lakes , vertelde onze reisbureau dat wij daar in september niet heen kunnen omdat de Tioga Pas dan is afgesloten ?! :shock:

Zaterdag krijgen we nog een presentatie van onze reisbureau (tioga tours ). Maar ga nu al vast wat informatie zoeken over eventuele campings op onze route :thumbup:

Wat raden jullie ons aan om mee te navigeren ? Ik heb al een wegenkaart , maar wat werkt beter een app op de telefoon of toch een TomTom aanschaffen ??

Groetjes ! 8)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi dat het gelukt is!
Boavisser schreef:Wat betreft Mammoth Lakes , vertelde onze reisbureau dat wij daar in september niet heen kunnen omdat de Tioga Pas dan is afgesloten ?!
Dit is echt onzin; in september is de pas altijd open. De definitieve sluiting voor de winter is meestal vanaf eind oktober of begin november. Zie hier voor de data in de afgelopen jaren.

Ik zou denken dat Tioga Tours wel beter wist.
Qua voorlichting over reserveren laten ze ook wel wat steekjes vallen.

Wij hebben altijd met een kaart rondgereden, en dan voor de steden soms een uitgeprint kaartje van googlemaps. Meestal wijst de route zich vanzelf; het aantal wegen in het zuidwesten is heel beperkt.
Een app voor de telefoon zoals HereWe Go is handig voor erbij.

Kijk voor de campings in de parken op de NPS-sites. Maar eerst de route maar eens uitwerken.

Marianne
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Luukve »

Boavisser schreef:Wat raden jullie ons aan om mee te navigeren ? Ik heb al een wegenkaart , maar wat werkt beter een app op de telefoon of toch een TomTom aanschaffen ??
Wij hadden een telefoon van de verhuurder gekregen met 4G, maarja uiteraard tussen de bergen werkt deze niet. Op advies van mede reisgenoten die we tegen kwamen de app Sygic geinstalleerd. Is een kaartenapp die je ook offline kan gebruiken. Er zijn een aantal dingen die je binnen de app moet downloaden zoals de kaarten van de staten die je bezoekt en een aantal functies moet je kopen. Wel de moeite waard want wij hebben hier heel veel aan gehad! Ook kun je de snelheid zien die je mag, top!
NY / UT / AZ / NV / CA
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Marcopstal »

De dag dat je de camper afhaalt in de buurt van SF is een wijze beslissing. Of ik kijk erover of er staat nergens hoe lang je hebt in het zuidwesten. Als je al 5 dagen in NYC spendeert vrees ik een beetje dat jullie niet zo heel veel tijd hebben.

De route die jullie er nu op staan hebben als een idee is een route (inclusief de dagen SF) voor ongeveer 4 weken. En ja, Sequoia hoort dan uiteraard voor Yosemite bezocht te worden en niet erna. Wat een onzin dat de Tioga Pass zou dicht zijn, die is in september nooit dicht en de Tioga Pass is dus echt wel de aangewezen route.

Op de bonnefooi ? Op veel plaatsen zal je dan van een kale reis thuiskomen vrees ik. September is echt nog wel hoofdseizoen voor deze regio !!!!

Misschien eerst eens jullie aantal dagen opgeven en misschien al even een aanzet tot route maken ? In een van - naar schema AUB.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Boavisser
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2018, 20:03

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Boavisser »

Hallo hierbij het schema/ route die we met t reisbureau gemaakt hebben, ik maak het schema vanaf we in San Francisco aankomen.

Dag 1 - aankomst in SF ( hotel overnachting )
Dag 2 - SF (hotel overnachting )
Dag 3 - Camper ophalen ( overnachten op camping ergens tussen SF en Yosemite )
Dag 4 - Yosemite ( camping North Pines )
Dag 5 - Yosemite ( camping North Pines )
Dag 6 - Smorgens richting Sequoia/ Kings Canyon
Dag 7 - Death Valley
Dag 8 - Las Vegas
Dag 9 - Zion
Dag 10 - Bryce Canyon
Dag 11 - Arches
Dag 12 - Arches
Dag 13 - Page
Dag 14 - Grand Canyon
Dag 15 - Grand Canyon
Dag 16 - Joshua Tree
Dag 17 - Los Angeles
Dag 18 - Los Angeles
Dag 19 - Pismo Beach
Dag 20 - Carmel
Dag 21 - Rustdag in de buurt van SF
Dag 22 - Camper inleveren in SF en vertrek naar Nederland

De route is ongeveer : 4500 km

Nu is rijden van grote afstanden voor mij niet zo moeilijk , ben nl. internationaal chauffeur, maar geef jullie mening eens of deze route te ver is voor de tijd die wij hebben. En misschien ook aanpassingen hoe t wel kan :thumbup:

Gr.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Iedereen kan wel lange afstanden rijden, maar je bent op vakantie en je wilt ook nog iets bekijken. Als je de route in een van/naar schema uitschrijft zul je zien dat je veel rijdagen hebt en weinig parken waar je een volle dag hebt.
Van Sequoia naar Death Valley is niet alleen ver, maar het betekent ook dat je eigenlijk geen tijd hebt voor Sequoia zelf. Je komt er in de middag aan, en je moet de volgende ochtend al weer vroeg vertrekken.
Waarom rij je niet via de Tioga Pass naar Death Valley, met een stop in bijvoorbeeld Lee Vining of June Lake?
Dan heb je een kortere en mooiere route.

Tussen Bryce en Arches kom je langs Capitol Reef; een overnachting daar zou wel mooi zijn. Net als een stop in Monument Vlaley tussen Arches en Page. Nu heb je een lange rijdag naar Arches en een lange dag naar Page zodat er maar 1 volle dag over blijft in Arches en er geen tijd is voor Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Ik denk dat je geen camping meer zult vinden in Arches dus je moet in Moab overnachten (als dat nog lukt).

Ik zou Arches overslaan en vanaf Capitol reef naar Monument Vlaley rijden. Dus zo:
Dag 10 - Bryce Canyon
Dag 11 - Bryce - Capitol reef
Dag 12 - Capitol reef - Monument Valley
Dag 13 - Monument Valley - Page
Dag 14 - Page - Grand Canyon
Dag 15 - Grand Canyon

Een extra nacht in Zion zou ook mooi zijn (heb je daar al naar een camping gekeken?), zeker omdat je ook maar 1 nacht LV hebt. Nu ben je elke dag aan het rijden. In Zion moet je vroeg in het park zijn om de drukte voor te zijn; dat lukt niet als je van Las Vegas komt.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Boavisser: vragen over onze rondreis. :)

Bericht door Marcopstal »

Niet direct een van-naar schema natuurlijk. Bij deze:

Dag 1 - aankomst in SF ( hotel overnachting )
Dag 2 - SF (hotel overnachting )
Dag 3 - Camper ophalen ( overnachten op camping ergens tussen SF en Yosemite )
Dag 4 - ??? - Yosemite ( camping North Pines )
Dag 5 - Yosemite ( camping North Pines )
Dag 6 - Yosemite - Sequoia/ Kings Canyon
Dag 7 - SEKI - Death Valley
Dag 8 - Death Valley - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas - Zion
Dag 10 Zion - Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon- Moab (Arches)
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 17 Joshua Tree - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 20 Pismo Beach - Carmel
Dag 21 Carmel - Rustdag in de buurt van SF
Dag 22 - Camper inleveren in SF en vertrek naar Nederland

Dit is uiteraard te veel voor het aantal dagen dat je hebt, je maakt een rondreis van 25 dagen op 18 dagen.
De trip naar Sequoia is vrij nutteloos aangezien je er geen tijd hebt. Daarenboven mis je zo de mooie route via de Tioga Pass.
De tijd in Vegas is beperkt, hier zou een tweede overnachting toch welkom zijn.
De tijd in Zion is beperkt op deze wijze, hier zou een nacht extra welkom zijn.
De tijd in Moab is beperkt op deze wijze, hier zou een nacht extra welkom zijn.
Er is geen tijd voor Monument Valley. Hiervoor zou je een extra nacht nodig hebben.
De tijd voor Grand Canyon is in tegenstelling tot al de rest wel ruim. Op zich wat raar want als je geen grote wandelingen voorziet dan heb je met één nacht genoeg.

Ik denk dat je dus inderdaad best Sequoia vergeet en ook Moab laat liggen. Denk eraan dat je met een camper langer onderweg bent dan met een gewone wagen.

Mijn suggestie zou deze zijn:

Dag 1 - aankomst in SF ( hotel overnachting )
Dag 2 - SF (hotel overnachting )
Dag 3 - Camper ophalen ( overnachten op camping ergens tussen SF en Yosemite )
Dag 4 - ??? - Yosemite ( camping North Pines )
Dag 5 - Yosemite ( camping North Pines )
Dag 6 - Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7 - Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8 - Death Valley - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas -Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 17 Joshua Tree - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 20 Pismo Beach - Carmel
Dag 21 Carmel - Rustdag in de buurt van SF
Dag 22 - Camper inleveren in SF en vertrek naar Nederland

Meer dan dit vind ik niet realistisch haalbaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer