Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door wittywit »

Hallo allemaal,

Na onze mooie camperreis in 2017 en New York in 2015 is het volgende oneven jaar 2019. Wij zijn van plan om dan met 3 kinderen (6, 15 en 15) een week of drie rond te trekken met een camper (Road Bear). We hebben onderstaande route in concept opgesteld en willen vermoedelijk maandag 15 juli 2019 starten. Kan ook twee weken later, maar dat komt ons wat minder uit.

We willen niet te veel rijden. Onderstaande heb ik google maps even bekeken en dat zou ca 2.500 kilometer zijn, dus met wat uitwijken, booschappen etc. zal het rond de 3.000 km zijn, rond de 170 km gemiddeld per dag.

In San Diego willen we een dagje naar Seaworld of de Zoo en een dagje naar zo'n waterpark, dat vinden de kinderen erg leuk. In LA hebben we op zich nog geen plannen na het inleveren van de camper en dat is vooralsnog ook wel prima. We zijn wat minder van de steden (vandaar ook San Francisco niet in deze conceptroute opgenomen).

1. ma Amsterdam - LA
2. Di La Camper halen - Malibu Creek
3. wo Malibu Creek - Santa Barbara regio
4. do Santa Barbara - San Simeon
5. vr San Simeon - Carmel/Montery
6. za Carmel/Montery - Santa Cruz
7. zo Santa Cruz - Richting Yosemite
8. ma regio Yosemity - Yosemite (upper pines?)
9. di Yosemity
10. wo Yosemity
11. do Yosemity - Richting Kings Canyon (verblijf ergens regio)
12. vr regio Kings Canyon - Kings Canyon
13. za Kings Canyon - Sequioa
14. zo Sequioa - Mojave (Sierra trails RV Park, tussenstop)
15. ma Mojave - Joshua Tree
16. di Joshua Tree - San Diego
17. wo San Diego
18. do San Diego
19. vr San Diego - Malibu Creek (rego camper inleveren)
20. za camper inleveren LA
21. zo LA - Amsterdam
22. ma Aankomst Amsterdam

Ik hoor uiteraard graag tips, aanvullingen etc.

Groetjes Gerard.

(edit: leesbaarheid verbeterd)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: La - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat het voor de zomer is, hou er dan rekening mee dat Joshua Tree zeer warm is, om niet te zeggen heet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: La - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego

Bericht door wittywit »

Ja klopt. Zomers. Zal inderdaad erg heet zijn. Hopelijk al wat gewend tegen de tijd dat we daar zijn. Volgens mij mogen we er rijden met de camper in tegenstelling tot death valley
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door Marcopstal »

In tegenstelling tot Death Valley is het inderdaad geen "restricted area". Op zich vind ik dat verhaal rond Death valley een beetje voorbijgestreefd want je hebt er prima wegen. Het ligt natuurlijk wel iets verder van alles af.

Geklimatiseerd zal je nog niet echt zijn. Je spendeert je tijd vooraf immers nagenoeg geheel aan de kust, waar het altijd frisser is, Yosemite waar het toch ook niet heet wordt en Sequoia welke hoog ligt en in vergelijking dus ook fris is. Enkel in Mojave ga je ook hoge temperaturen vinden, maar Joshua Tree zal in principe toch wel de kroon spannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door wittywit »

De dag van aankomst in Joshua Tree (JT) hebben we een redelijke reisdag. Vermoed dat we ergens begin vd middag aan zullen komen en dat zal heetste tijd zijn. ‘S avonds koelt het af tot 24 Celsius. Wat je afkoelen noemt. Maar zal inderdaad flink heet zijn. In theorie is JT ook over te slaan. Is voor ons geen moetje maar aangezien we richting San Diego afzakken ligt JT redelijk op de route.
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door wittywit »

Zijn er wellicht nog mensen met tips of suggesties voor bovengenoemde schema. Uiteraard nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zit te denken of je de Tioga Pass in je route op zou kunnen nemen. Het is jammer om dat deel van Yosemite niet te doen als je er in de zomer bent. En het is daar ook rustiger dan in de rest van het park.
Je zou vanuit Santa Cruz (waarom zowel in Monterey als in Santa cruz overnachten?) naar Kings Canyon kunnen rijden en vandaar naar Sequoia (eerst de o, dan de i) en dan weer via Kings Canyon naar Yosemite rijden. Met een camper langer dan 22 ft zul je sowieso via de 180 het park in- en uit moeten rijden.
Dan vanuit Yosemite naar nono Lake of June Lake. Of Tuolumne Meadows campground. Daar zou je een of twee nachten kunnen staan om dat deel van het park te bezoeken.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor dat deel. En voor de 395 zie ook ons 2013- en 2017-verslag.
Een volgende stop zou Lone Pine kunnen zijn of iets verder naar het zuiden.

Wat had je in gedachten voor dag 7 en dag 11? Je noemt daar verblijf regio, maar je kunt prima in 1 dag van Santa Cruz naar Yosemite Village rijden, en in 1 dag van Yosemite Village naar Kings Canyon rijden. zie ook hiervoor ons 2013- en 2017-verslag.

Het is nog niet zo ver, maar kijk op tijd hoe het reserveren van de camping in Yosemite gaat en oefen een maand van te voren.

Marianne
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door Marenko »

Met uitzondering van Sequoia en kings canyon hebben wij al jullie plekken al eens bezocht met de camper. Je kunt eens op onze website kijken voor verschillende reisverslagen en campings.
IK zie dat je Mojave hebt staan, daar kan ik je Hole in the Wal campground in Mohave desert aanbevelen. Geen voorzieningen, maar wel midden in de natuur. Alhoewel ik me nu bedenk dat het daar in de zomer ook wel heet zal zijn :mrgreen:
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door wittywit »

Dank jullie wel voor de reacties. Vanwege de Pinster even een wat later antwoord.

Ik ga de opties meenemen in de aanpassing. @Marianne: Ik had dat zo opgeschreven om aan te geven dat we die dag daar ergens in de buurt willen verblijven. Nog niet heel concreet exact hoe of wat. Ga je suggesties zeker meenemen!

@Marja: Dank je, ga zeker lekker lezen.
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: LA - LA (camper) via kust, Yosemite regio, Joshua Tree en San Diego.

Bericht door wittywit »

Beste forum leden. Bedankt voor bovenstaande reacties. Wij hebben besloten een andere rondreis te gaan maken (Denver --> Vegas).

Ik heb hier een apart topic voor gemaakt (viewtopic.php?f=36&t=71619)

Vriendelijke groet Gerard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer