Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Charlotte89
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2018, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Charlotte89 »

Hallo allemaal,

Wij gaan in september 21 dagen door Zuid-West Amerika reizen en daarvoor hebben wij al veel research gedaan, zo ook op dit forum.
Graag zou ik onze route met jullie willen delen en vraag ik jullie om tips, is het qua tijdspanning goed te doen en wat is een must do of see?
Alvast veel dank voor het meekijken/meedenken :)!

We hebben een huurauto die we op het vliegveld op Las Vegas ophalen bij aankomst en bij vertrek vanaf Las Vegas leveren we de huurauto daar ook weer in.

dag 1-4 4 nachten Las Vegas; (we willen hier bijkomen en relaxen aan het zwembad, aangezien dit het enige luxe hotel is wat we hebben).
Verder willen we hier vandaan een helikopter vlucht maken over de Grand Canyon.

dag 5 1 nacht Bakersfield; Vanuit Vegas rijden we door de Death Valley en overnachten we in Bakersfield

dag 6 1 nacht Fresno; Vanuit Bakersfield onderweg naar Fresno pakken we de General Highway mee om de Sequoia mee te nemen;
(Moro rock trail, Big Tree's trail bijvoorbeeld)

dag 7 1 nacht Mariposa; Vanuit Fresno naar Mariposa en vanuit daar de Yosemite bezoeken (hoeven geen extreem lange wandelingen te zijn)
zelf dachten we aan Tuolumne Grove, Swinging Bridge en Valley View.

dag 8-11 4 nachten San Fransisco; We willen Alcatraz (de nachttour) gaan bezoeken, Pier 38, Fietsen huren en de Golden Gate overfietsen.
lunchen in China Town, Lombard Street en verder rustig aan doen.

Vanuit San Francisco willen we over de Highway 1 richting Monterey rijden, ik weet dat de weg deels is afgesloten en waarschijnlijk ook nog in september.

dag 12 1 nacht Monterey; kijken hoe laat we aankomen en dan nog ergens naartoe?

dag 13-15 3 nachten Los Angeles; vanuit hier naar Malibu beach, Venice beach, Hollywood Sign, Rodeo Drive, Santa Barbara en Santa Cruz bezoeken

dag 16-17 2 nacht Palm Springs; vanuit hier Joshua tree bezoeken en een dagje aan het zwembad

dag 18 1 nacht Flagstaff; Vanuit flagstaff willen we de volgende ochtend vroeg vertrekken naar Kanab en onderweg naar Kanab de Antelope Canyon bezoeken (rond 10.00 uur, en dan de Lower Canyon, of raden jullie toch de Upper Canyon aan?) en dan door Naar Monument Valley om deze met ondergaande zon te bezichtigen.

dag 19-20 2 nachten Kanab; Als we aankomen in Kanab gaan we vroeg slapen en de volgende dag Bryce Canyon bezoeken. Op de dag dat we naar Vegas vertrekken willen we Zion nog bezoeken, daar hoeven we niet per se lang te wandelen.

dag 21-22 1 nacht Las Vegas, als er tijd is na Zion nog aan het zwembad liggen en vroeg slapen, de volgende morgen vliegen we terug.

We zijn ons ervan bewust dat we veel onderweg zijn en dat er behoorlijk lange afstanden tussen zitten. Misschien dat jullie nog goede tips hebben wat echt de moeite waard is, of wat we beter kunnen schrappen.

Alvast veel dank voor het meekijken/meedenken!

Groet, Charlotte.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Roadtrip 21 dgn Zuid-West Amerika TIPS?

Bericht door Marcopstal »

Tenzij je daarmee het week-end vermijd zet je best de volle dagen Las Vegas op het einde en vertrek je op de eerste dag na de vlucht direct naar Death Valley. Als je vroeg land zou je zelfs al de eerste avond tot Pahrump kunnen rijden dan ben je dichter bij Death Valley. Je tijd is hier immers beperkt als je er niet overnacht. Je kijkt die dag zoals het nu is tegen een 8 uur autorijden aan zonder ook maar één moment gestopt of uitgestapt te zijn.

Weet dat een helikoptevlucht uit Vegas niet naar het GC Nationaal park gaat maar naar de Grand Canyon West, wat toch totaal iets anders is. Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van. Je bezoekt dan ook de Hualapai die maar op één ding belust zijn en dat is geld.

Waarom naar Bakersfield en Fresno. Dat is niet de aangewezen en meest interessante route. Deze gaat via de 395 omhoog en via de Tioga Pass naar Yosemite. Bakersfield en Fresno hebben niet echt iets te bieden en de wegen erheen zijn ook saaier.

Je hebt overigens ook weinig tijd voor Sequoia en Yosemite op deze wijze. Je kan maar een glimp opvangen van beide parken want je hebt elke dag best nog wel een flinke rit voor de boeg.

4 nachten SF is vrij veel, hier zou eigenlijk best een nacht vanaf kunnen.

Monterey - LA is veel te ver voor één dag. De kans is er dat de weg terug volledig open is, dat is gepland voor half september. Deze afsluiting zit overigens niet tussen SF en Monterey maar wel tussen Monterey en LA. Indien nog niet open dan moet je een stuk omrijden wat je een extra uur kost.

De plannen vanuit LA zijn wel bizar. Santa Barbara is 1,5 a 2 uur enkele rit noordelijk, waar je via de kust langs passeert. Ook Malibu passeer je als je van Monterey naar LA rijdt, nu is dit niet zover van LA en dan kan dat wel. Santa Cruz kan helemaal niet want dat ligt op een uurtje van SF. Met de plannen kan je gerust een dagje minder LA nemen.

Flagstaff ? Als het de bedoeling is om ook nog de GC te bezoeken dat is dit wel de minst aangewezen plaats om te overnachten. Het best kies je iets in GC Village, Tusayan, of als dat niet mogelijk is Williams. Flagstaff is 1,5 uur rijden vanaf de GC.

Kanab ? Dit ligt eigenlijk voor bijna niets echt goed. Het ligt een beetje tussen alles in en gelijk wat je wil doen heb je dus eerst een flinke verplaatsing alvorens je op bestemming bent.

Zonsondergang in MV en dan nog naar Kanab rijden ? Dit is vrij gevaarlijk en nog een flinke afstand. Je hebt er wildlife en dronken indianen die rondrijden. Ik raad dit ten zeerste af.

Een daguitstap naar Bryce vanuit Kanab ? Je mist dan de mooiste tijden of je zit opnieuw in het donker te rijden met alle gevaren van dien. Logeer gewoon in of nabij Bryce Canyon.

Zion even meepikken onderweg naar Vegas is niet echt realistisch en eigenlijk zonde. Best kies je hier voor een overnachting in Springdale, dan ben je de volgende ochtend ook direct in Zion.

Het enige dat ik echt zou schrappen in deze trip is Sequoia. Mits de route wat aan te passen en de overnachtingsplaatsen beter te kiezen + enkele dagen te wisselen van plaats heb je een prima trip.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Charlotte89
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2018, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Roadtrip 21 dgn Zuid-West Amerika TIPS?

Bericht door Charlotte89 »

Bedankt Marc voor je uitgebreide reactie :)!

We gaan een aantal dingen wijzigen en volgen een aantal van je tips graag op.

Kun je ons nog adviseren omtrent het volgende; Als we vanuit Las Vegas de Death Valley willen zien op doorreis en dan willen overnachten in bijvoorbeeld Bishop of Big Pine/Lone Pine en de route naar boven willen pakken (Tioga Pass) langs Mamot Lake, wat is dan daarna de beste plaats om te verblijven? We willen dan 2 nachtjes bij Yosemite in de buurt blijven en slaan dan het onderste gedeelte bij Sequoia over (Fresno en Bakersfield).

Alvast veel dank weer :)!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Roadtrip 21 dgn Zuid-West Amerika TIPS?

Bericht door Marcopstal »

Tussen Lone Pine en Bishop is het ongeveer 50 min rijden. Mammoth Lakes zelf ligt nog een 45 min verder. De afslag naar de Tioga Pass ligt ongeveer op 1 uur rijden van Bishop.

Met slechts één overnachting aan de oostkant van de Sierra's zou ik niet te ver rijden, maar alles hangt ook af van wat je juist wil zien.

Vanuit Las Vegas tot Lone Pine reken ik op 6 uur rijden met bezoek aan Dante's view en Badwater. Ik ga er vanuit dat je in Death Valley volgende stops doet: Dante's View, Zabriskie point, Badwater, Devil's Golf Course, furnace Creek, Sand Dunes, Stovepipe Wells, Father Crowley's point. Als je voor elk een half uurtje uittrekt dan heb je 4 uur dat je uit de wagen hebt. Samen is dit dus 10 uur. Dat is al flink gevuld. ik hoor graag zeggen even uit de wagen en er snel weer in, maar de realiteit toont toch dat je snel een half uurtje kwijt bent, en de ene stop zal wat langer zijn, de andere wat korter.

Tussen Lone Pine en de Tioga Pass kan je ook naar Mono Lake (South Tufa's) en Bodie. Voor het eerste ben je een uur kwijt, voor het tweede 3 uur (inclusief rit heen en terug tot Lee Vining, start Tioga Pass). Bodie is op zich wel een aanrader als je er tijd voor hebt.

Langsheen de Tioga Pass zijn diverse mooie stops te maken. Tenaya Lake, Olmsted Point, Tuolumne Meadows zijn de gekendste.

Het komt dus aan op keuzes maken. Je hebt de dag erna een volle dag voor Yosemite zelf dus kan je hier wal wat tijd aan besteden.

Inzake overnachtingen voor Yosemite:
- met stip op 1 een overnachting in de vallei zelf. Groot voordeel is dat je er dan ook vroeg bent.
- tweede keuze: El Portal
- derde keuze: Fish Camp
- vierde keuze: Oakhurst
- vijfde keuze: Mariposa

Zowel Oakhurst als Mariposa liggen een dik uur van de vallei af. Het voordeel van Oakhurst is dat je dan de afslag naar Glacier Point passeert wat toch ook een niet te missen uitzichtpunt is. Je kan langsheen deze weg ook enkele (vrij eenvoudige) wandelingen naar o.m. Taft point doen. in Oakhurst zit je ook goed om de Mariposa Grove te bezoeken (net na de ingang van Yosemite) waar ook grote Sequoia bomen staan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Martin & Marianne »

Met maar 1 stop is Bishop een mooie stop. Wij hadden vaak een stop in Death Valley en een in Mammoth Lakes, en de laatste jaren een stop in Lone Pine en een in Mammoth Lakes/Lee Vining. Het is ene beetje schipperen tussen voldoende tijd in Death Valley, en tijd voor de Tioga Pass in Yosemite (waar je prachtig kunt wandelen).
Kijk eens naar ons 2013-, 2015- en 2017-verslag voor bezienswaardigheden onderweg en voor overnachtingen en activiteiten in Yosemite.

Ik zou ook een dag minder uittrekken voor SF; in 2 volle dagen kun je daar heel veel zien. Zion overslaan vind ik jammer, maar als je niet wilt wandelen zou je er voor kunnen kiezen om er alleen doorheen te rijden. Wil je toch (met de shuttlebus) de canyon in, dan moet je echt meer tijd uittrekken.

Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is, dus de dagen zijn kort.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een route in september, en zie bijvoorbeeld hier en hier voor Bryce; daar is een overnachting in of vlak bij het park echt een aanrader!

Marianne
Charlotte89
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2018, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Charlotte89 »

Dank voor jullie tips, we komen zo weer verder.

Nu komen we alleen niet uit het laatste stuk; Palm springs naar Las Vegas.

We willen op deze route graag nog Monument Valley, Antelope Canyon, Bryce en Zion meepakken.

We hebben in totaal 4 nachten, wat zijn dan de beste locaties om te overnachten en is dit te doen en anders, wat moeten we schrappen?

We zijn geen echte hikers en willen gewoon wat mooie foto's maken en een klein stukje wandelen. Bryce willen we misschien dan nog het langst wandelen.

Hoor het graag:) wederom bedankt!!
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Inge »

Hoe ziet je route er nu uit, na je aanpassingen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ga er even van uit dat het eerste deel er ongeveer zo uitziet:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Bishop
Dag 5 Bishop - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco - Monterey
Dag 11 Monterey - Santa Barbara
Dag 12 Santa Barbara - Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles - Palm Springs
Dag 16 Palm Springs - Williams
Dag 17 Williams - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Bryce (onderweg Antelope Canyon)
Dag 19 Bryce - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas

Ik heb al wel een nacht Las Vegas en SF minder gedaan; je hebt anders echt te weinig tijd voor de rest. Ik mis de Grand Canyon in je wensenlijstje, maar ik neem aan dat je daar toch wel naar toe wilt?
Ik heb nu op het laatst 6 nachten, terwijl jij er 4 hebt. Met 4 nachten vanaf Palm Springs red je het niet, zeker als je ook nog naar Monument Valley wilt. Als je een lange rit niet erg vindt zou je ook van Palm Springs rechtstreeks naar de Grand Canyon kunnen rijden.

In mijn voorstel zou je een nacht in Zion kunnen laten vallen en MV toevoegen:
Dag 18 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 19 Monument Valley - Bryce (onderweg Antelope Canyon)
Dag 20 Bryce - Zion
Dag 21 Zion - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas

Marianne
Charlotte89
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2018, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Charlotte89 »

Dank weer voor jullie tips, we zijn alweer een stukje verder en hebben besloten Palm Springs te schrappen. Joshua Tree kunnen we ook, mochten we dat echt willen zien, vanuit LA bezichtigen.

Helaas kunnen we een aantal accommodaties niet meer annuleren, zoals startpunt Las Vegas, San Francisco en Los Angeles.

Onze planning ziet er nu alsvolgt uit;

3 - 7 september 4 nachten Las Vegas
7 - 8 september 1 nacht Bishop
8 - 10 september 2 nachten Oakhurst
10 - 14 september 4 nachten San Francisco
14 - 15 september 1 nacht Monterey
15 - 18 september 3 nachten Los Angeles
18 - 19 september 1 nacht Williams of Flagstaff; we kiezen ervoor om een lange dag te reizen vanuit Los Angeles (bij deze laatste hadden we al een goedkoop hotel gevonden) en van hieruit kunnen we dan de Grand Canyon bezoeken
19 - 20 september 1 nacht ??? we willen vanuit Williams of Flagstaff dan naar Antelope Canyon en Monument Valley en daar overnachten
20 - 21 september 1 nacht overnachting ergens bij Monument Valley en Antelope Canyon en vanuit daar ergens bij Bryce en Zion overnachten
21 - 23 september 2 nachten ??? in deze dagen willen we dan Bryce en Zion graag zien en dan 23 september einde middag naar Las Vegas rijden na bezoek Zion.
23 - 24 september 1 nacht Las Vegas (we vliegen 24 september terug).

Hebben jullie suggesties om één nacht te slapen vanuit Williams/Flagstaff naar Monument Valley/Antelope Canyon? En voor de 2 nachten om Bryce en Zion te bezoeken?

Alvast veel dank! :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beter per dag uitschrijven, dat leest veel gemakkelijker.
Als ik het goed begrijp wil je zoiets:

19-sep LA - Williams
20-sep Williams - Monument Valley (via de Grand Canyon)
21-sep Monument Valley - Bryce of Tropic (via Page)
22-sep Bryce - Zion (overnachten in Springdale)
23-sep Zion - Las Vegas
24-sep Las Vegas -terugvlucht

Ik vind het erg jammer dat je zo weinig tijd hebt voor dit stuk. Waarom zijn die hotels niet te annuleren, weet je zeker dat dat niet kan? Een nacht minder LV geeft je al veel meer rust op dat laatste stuk. Je kunt die laatste nacht ook gewoon laten vallen, zeker als het een goede aanbieding was.
Joshua Tree vanuit LA is natuurlijk niet handig; je rijdt er langs als je van LA naar de Grand Canyon rijdt; waarom zou je dan onnodig heen en weer rijden? Ik zou dan een nacht minder LA doen en een overnachting in Twentynine Palms doen. En van daar naar de GC rijden. Ik zou dan zeker daar overnachten. Anders is je ook daar een zonsondergang en de tijd om er iets te doen.

Zoals al gezegd is het niet aan te raden om Bryce en Zion vanuit dezelfde plaats te bezoeken; dat betekent veel heen en weer rijden en de mooiste uren (met name in Bryce) missen. Heb je naar mijn 2011-verslag gekeken?

Marianne
Charlotte89
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2018, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Charlotte89 »

Helaas gaat dat niet, we hebben deze accommodaties al vastgelegd en kunnen niet gratis annuleren. Jammer inderdaad, maar dan moeten we roeien met de riemen die we hebben. Ik moet zeggen dat wij ook niet hele lange wandeltochten willen maken en ook niet per se op bepaalde tijdstippen in Bryce hoeven te zijn, wat overigens wel prachtig is (zonsopkomst) zoals ik in jouw reisverslag van 2011 mag lezen, dank voor je tip!

Ik heb het nu zo in gedachten;

18-19 sept Flagstaff
19 sept ochtend Grand Canyon bezoeken en vroeg in de middag vertrekken richting Monument Valley
19-20 sept 1 nacht bij Monument Valley
20 sept richting Bryce, onderweg Antelope Canyon
20-23 Bryce en Zion (op 1 locatie of 1 nacht bij Bryce, 1 nacht bij Zion in de buurt)
23-24 Slapen we in Vegas ivm onze vroege terugvlucht de 24ste.

Zijn deze 4 parken allemaal echt de moeite waard of moeten we bijvoorbeeld Antelope Canyon schrappen? Ik hoor dat de meningen daarover verschillen ivm het gepush van de gids door de Canyon. En indien je zegt dat dit toch echt de moeite waard is, is dan de Upper of de Lower het mooist? We neigen nu zelf naar de Lower namelijk.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door PSVwally »

Je schrijft het nogsteeds onduidelijk op
Ik zie nu 18-19sept, 19 sept, 19-20sept?? Schrijf het eens per dag op, dat is veel duidelijker
17
18
19
20

Antelope Canyon is zeker veel drukker dan vroeger. Maar ik zou het zeker niet overslaan. Of je dan kiest van de lower, upper of canyon-x maakt niet zoveel. Zeker op een eerste keer daar is het allemaal prachtig en je kan echt overal goede fotos van nemen.

Als ik iets zou schrappen zou het voor mij Monument Valley zijn. Niet omdat het niet mooi is, maar puur qua route
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Ron Notenboom »

Eens. Antelope Canyon zeker niet overslaan ondanks de drukte. Gelet op het prijsverschil zou ik kiezen voor de Lower Canyon.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlotte89: roadtrip 21 dagen Zuidwest Amerika. Tips gevraagd?

Bericht door Martin & Marianne »

Antelope Canyon kun je niet vergelijken met de nationale parken. Ik zou het sowieso bezoeken. Of kijk eens naar Canyon X.
Waarom wil je in Flagstaff overnachten en niet in GC NP zelf? Je rijdt zo onnodig heen en weer.
Als je iets wilt overslaan zou ik MV overslaan; dat kost namelijk extra kilometers. Dat geldt ook wel voor Bryce, maar daar kun je meer doen dan in MV.

Vreemd dat je niet gratis kunt annuleren, dat heb je een speciale deal? Maar zoals ik al zei kun je natuurlijk ook de kosten voor lief nemen, zeker als dat je een betere reis en meer rust oplevert.

Volgens mij is de route die je nu hebt hetzelfde als wat ik aangaf, alleen klopten de data niet bij mij. Je hebt een dag meer. Ik zou het dan zo doen:

18-sep LA - Twentynine Palms of Needles (onderweg Joshua Tree)
19-sep Twentynine Palms - Grand Canyon (overnachten aan de rim)
20-sep Grand Canyon - Monument Valley
21-sep Monument Valley - Bryce (Byce View Lodge, of Tropic)
22-sep Bryce - Zion (Springdale)
23 sep Zion - Las Vegas (via Valley of Fire?)
24-sep Las Vegas -terugvlucht

Kijk voor de GC eens op http://www.grandcanyonlodges.com. Als er nu niet vrij is, dan regelmatig checken, er zijn altijd annuleringen. Voor de Bright Angel Lodge en de Maswik Lode South betaal je ongeveer 100 dollar.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer