Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Maple »

Hallo,

Iemand een idee hoe we het best 11 dagen kunnen invullen tussen Joshua Tree NP en San Francisco?
We hebben een overnachting geboekt in Joshua Tree (Jumbo Rocks) - 2 nachten en willen dan via de kust verder naar San Francisco.

Dit is onze voorlopige planning:
D1 - Kingman -Joshua Tree NP
D2 - Joshua Tree NP
D3 - Joshua Tree NP -Palm Springs (aerial tramway)- La Jolla Indian Campground ( langs HWY 76)
D4 - La Jolla Indian Campground - Carlsbad (Legoland)
D5 - Carlsbad (Legoland)
D6 - Carlsbad (Legoland) - Hobson County Park
D7 - Hobson County Park - San Simeon Creek campground
D8 - San Simeon Creek campground - Big sur campground
D9 - Big Sur campground
D10 - Big Sur campground - Santa Cruz
D11 - Santa Cruz
D12 - Santa Cruz - San Francisco (inleveren RV)

Dit is voorlopig nog een schets.Zijn er nog tips?
Mijn man overweegt Legoland te schrappen, zodat we langer Julia Pfeiffer/Big sur kunnen doen.
Welke stranden raden jullie aan? Iemand al eens gaan snorkelen in die regio? La Jolla Cove zou een aanrader zijn?

:offtopic: viewtopic.php?t=69764 voor de heel erg geïnteresseerde mensen, hier kan je mijn hele route zien, maar nu ben ik vooral op zoek naar info wat betreft de kust, bedankt aan de moderators om dit als apart topic te laten bestaan. :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Marcopstal »

In die periode van het jaar dat jullie gaan zou ik toch eerder wat meer tijd in het zuiden spenderen dan aan Big Sur. Langs de kust zal het toch wel wat frisser zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waarom dit niet in je routetopic zou kunnen; maar als je het apart wilt hebben is het wel goed te vermelden wanneer je er bent (begin november) en dat je met een kind reist.

Als je goed weer wilt hebben en je wilt naar het strand dan zou ik vanuit Palm Springs richting San Diego/LA gaan. En niet zoveel tijd doorbrengen langs het noordelijke deel van de kust.
Je hebt weinig tijd voor Yosemite genomen omdat het je te koud leek begin oktober maar het zal begin november rond Big Sur nog kouder zijn.

Marianne
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Maple »

Wat is de minimum tijd die je nodig hebt tussen LA en San Francisco? Ik ben blij dat jullie mijn vermoeden bevestigen om eerder wat langer in het zuiden te blijven hangen. Mijn man zei dat het maar 2 graden scheelde.

Ik hoop vanavond klaar te zijn met onze route, we kunnen al veel plaatsen boeken en de tijd begint dus nogal te dringen.

@Marianne; gewoon omdat ik de rest reeds gepland heb, het is beetje overzichtelijker zo.
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Maple »

D1 - Kingman -Joshua Tree NP
D2 - Joshua Tree NP
D3 - Joshua Tree NP -Palm Springs (aerial tramway)- Crystal Cove State Park Campground
D4 - Crystal Cove State Park Campground - ?
D5 - ?
D6 - ?
D7 - Big Sur campground
D8 - Big Sur campground
D9 - Big Sur campground- Santa Cruz
D10 - Santa Cruz
D11 - Santa Cruz - Half moon bay
D12 - Half moon bay - San Francisco (inleveren RV)

Iemand die ons kan helpen om de blanco dagen in te vullen?

Zijn Leo Carillo Sp, Point Mugu Sp, Sycamore Canyon campground leuke plekken?

D6 denken we aan Pismo Beach of Morro Beach of Santa Maria of Cambria, iemand de gouden tip welke we het beste kiezen?
Legoland zullen we niet doen. Dinsdag en woensdag zijn de sluitingsdagen. Het zwempark is enkel in het weekend. Dus dit komt jammergenoeg helemaal niet goed uit met onze planning.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu nog steeds erg veel tijd uitgetrokken voor het noordelijke deel. Is een paar dagen San Diego geen optie? En jullie willen ook niets in LA doen?
Voor Big Sur zul je echt geluk moeten hebben met het weer.
Ik denkt dat ik al eens naar de verslagen van forumlid Marenko heb verwezen. Heb je die al eens bekeken? En hun camping reviews?
Misschien heb je ook iets aan ons 2011/2012 verslag. Wij zaten toen in december een aantal dagen in de omgeving van LA.
Vorig jaar hebben we een stop gemaakt in Cambria. Kijk ook eens naar dat verslag.
Hearst Castle is ook een bezoek waard. En wil je ook naar Monterey?
Ik zou het wat flexibel houden gezien de tijd van het jaar. Ik vraag me af of het buiten de weekenden nodig is om te reserveren.

Marianne
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Maple »

Mijn man heeft zich beziggehouden met de temperaturen op te zoeken (vorige jaren en zo) en hij kwam tot de conclusie dat het gemiddeld 21 graden is bij Big Sur. En de 'best time to visit' is van september tot november, blijkbaar 300 dagen zon per jaar. Vandaar dat dit toch redelijk mooi weer leek.

https://www.timeanddate.com/weather/@53 ... &year=2017

Wat San Diego betreft, we hebben geen zin in de extra kilometers.

LA interesseert ons niet echt, lijkt me niets voor ons.

Vandaar dat we nu graag enkele stranddagen willen plannen regio Santa Monica of Malibu of.. en we om ervaringen vragen.
We willen niet per se in de zee gaan, gewoon wat in het zand zitten of op de keien, wat rondkijken, eventueel pootje baden, beetje wandelen, niets bijzonders. We zien dat de State Campings goedkoper zijn, maar als we reviews lezen trekken deze campings nogal de lokale jeugd aan, die graag een feestje bouwen tot diep in de nacht. Ik veronderstel dat dit eerder in het weekend en in de zomer is, vandaar de vraag om ervaringen.

Ik vrees dat de meeste op dit forum vooral reizen met de auto (in de zomer) en deze erg specifieke vragen niet echt kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Maple schreef:Ik vrees dat de meeste op dit forum vooral reizen met de auto (in de zomer) en deze erg specifieke vragen niet echt kunnen beantwoorden.
Daarom had ik gevraagd of je de verslagen van Marenko had gelezen; zij hebben vaak in oktober gereisd. Met een camper.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Marcopstal »

In november zou ik bij Big Sur toch eerder uitgaan van een gemiddelde maximumtemperatuur van 18°C ipv 21°C. Verder is er toch wel al heel wat meer neerslag in de maand november.

Tussenin zou ik kiezen voor Morro Bay.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maple: Joshua Tree NP naar San Francisco in 11 dagen - KUST Californië

Bericht door Maple »

Jammergenoeg ligt deze datum vast en zullen we er dus het beste moeten van maken. 18 graden lijkt me nog aangenaam wandelweer te zijn. Het is begin november, misschien scheelt dit ook wel. En natuurlijk moet je altijd een beetje geluk hebben met het weer.

Het is voor ons ook belangrijk geen te lange ritten te hoeven maken.

Bedankt alvast voor al jullie input.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer