Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SietsePostmus
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door SietsePostmus »

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Heb al veel gelezen, en begin hierdoor redelijk wat te twijvelen.
In 2014 hebben wij samen de oost-kust gedaan Miami -> New York.
Toenertijd veel met auto, deze keer willen we het met de camper doen.
Een van de uitdagingen is, dat we de reis met twee kleine kinderen willen gaan doen. Op het moment van de reis zullen zij 1,5 en 3,5 jaar zijn.

Op dit moment is dit ons reis-voorstel.
11-04: Amsterdam -San Francisco
12-04: San Francisco
13-04: San Francisco + Camper ophalen
14-04: San Francisco - Yosemite National Park
15-04: Yosemite National Park
16-04: Yosemite National Park - Sequoia / Kings Canyon
17-04: Sequoia / Kings Canyon
18-04: Sequoia / Kings Canyon - Lake Isabella
19-04: Lake Isabella - Death Valley
20-04: Death Valley - Las Vegas
21-04: Las Vegas - Zion
22-04: Zion
23-04: Zion - Bryce Canyon
24-04: Bryce Canyon - Capitol Reef
25-04: Capitol Reef - Arches
26-04: Arches
27-04: Arches - Monument Valley
28-04: Monument Valley - Page
29-04: Page - Grand Canyon
30-04: Grand Canyon
01-05: Grand Canyon - Lake Havasu
02-05: Lake Havasu - Joshua Tree
03-05: Joshua Tree - San Diego
04-05: San Diego
05-05: San Diego - Los Angeles
06-05: Los Angeles
07-05: Los Angeles (Disney)
08-05: Los Angeles (Disney)
09-05: Los Angeles – Amsterdam
10-05: Aankomst Amsterdam

Graag horen we van jullie opmerkingen, aanvullingen etc.
Is het realistisch om begin april in Yosemite aan te doen?

- Wij willen Disney niet in het weekend of de Easter-vacation doen. Ik heb gelezen dat deze 2 weken voor Pasen is. Ofwel van 7 t/m 21 april 2019.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! In die tijd van het jaar is het wel afwachten hoe het weer is.
SietsePostmus schreef:Is het realistisch om begin april in Yosemite aan te doen?
Waarom de route niet andersom doen?

Met zulke jonge kinderen lijken mij 2 dagen Disney best wel veel en druk; ze zullen het strand of een speeltuin ook al leuk vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door hemmie »

Volgens mij is er in de VS helemaal nergens passvakantie. Wel spring break (1 week meestal), maar dat is volgens mij in de meeste gebieden al eerder (hier in Texas in maart, volgens mij zijn er gebieden in het noorden die het in april hebben, maar volgens mij meer begin april).

Aanvulling, even opgezocht, in LA is spring break half april, dus in het begin van jullie vakantie. Geen idee hoe het elders in California is.
Terug in Texas!
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door Maple »

Wij gaan met onze 4-jarige dochter naar Legoland in plaats van Disney, zoals Marianne zegt zal Disney waarschijnlijk erg druk zijn voor jonge kindjes (en verschrikkelijk duur vonden wij).

Wij gaan begin oktober naar Yosemite en twijfelen ook of het wel aangenaam weer zal zijn, net als april een beetje moeilijk te voorspellen. Wij plannen voorlopig wel om over de Tioga Pass te gaan rijden, jullie niet? Indien het niet toegankelijk is door sneeuw, zullen we zoals jullie via Lake Isabella gaan.

San Diego slaan wij waarschijnlijk over. We gaan wel tussen San Diego en LA op zoek naar een leuke plek om 2 dagen strand te gaan doen.
BobvdMeij
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door BobvdMeij »

Welkom SietsePostmus!

Jullie hebben een leuke route opgesteld, wij zijn vorige week teruggekeerd van een nagenoeg identieke route! Al zij het in aanzienlijk minder dagen (17 reisdagen) en zónder kinderen. Mede daarom hebben wij punten als Arches, Sequoia/Kings Canyon, San Diego en Capitol Reef overgeslagen. Om dezelfde reden hebben wij doorgaans (deels noodgedwongen) wat langere afstanden tussen bepaalde bezienswaardigheden moeten afleggen, maar gelukkig hebben jullie wat langer de tijd en kunnen jullie het wat rustiger aandoen. Houdt er wel rekening mee dat je in de praktijk minder veel/ grote afstanden aflegt per dag dan vooraf gedacht of gehoopt, omdat er onderweg toch erg veel te zien is en je vaker dan gemiddeld even wilt stoppen voor een foto, bakkie koffie en/ of brandstof.

Wij hebben het rondje daarnaast ook andersom gedaan, mede ook i.v.m. het weer in Yosemite. Dit blijft lastig te voorspellen in April maar doorgaans geldt natuurlijk dat hoe later je gaat des de groter de kans op beter weer. Wij waren op 20 en 21 April in Yosemite, toen hadden we met respectievelijk 20 en 25 graden bijzonder veel geluk. Zeker als je je bedenkt dat er twee dagen daarvoor nog erg veel sneeuw was gevallen en de temperatuur tegen het vriespunt lag!

Twee dagen Disney lijkt mij eveneens zeer intensief, zeker met twee kleine kinderen. Je zou, voor de afwisseling, nog kunnen kiezen voor 1 dag Disney en 1 dag Universal Studios. Al blijven het dan nog steeds twee intensieve dagen..

Tussen Las Vegas en Zion zou je nog een uitstapje naar de Valley of Fire kunnen inplannen. Dit ligt enigsinds op de route en is een erg mooi doch klein staatspark dat zeker het bezoeken waard is! Zelfs als je er alleen maar 'even' doorheen rijdt.

De Tioga Pass is in April en het grootste gedeelte van Mei gegarandeerd nog volledig afgesloten, dus de route via SEKI en Lake Isabella lijkt mij een prima alternatief!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door Marcopstal »

BobvdMeij schreef:De Tioga Pass is in April en het grootste gedeelte van Mei gegarandeerd nog volledig afgesloten
Dit is natuurlijk niet correct. In april zal de Tioga pass nagenoeg zeker gesloten zijn, maar in mei is dat een ander verhaal. Zo ging hij in 2014 en 2015 op 2 en 4 mei open. Alleen weet je dat niet echt vooraf natuurlijk. Ondanks dit zou ik toch eerder de planning omdraaien aangezien de Glacier Point road in mei nagenoeg zeker open is. (Of er moet wel echt veel sneeuw gevallen zijn)

Het maakt de planning natuurlijk wel iets ingewikkelder aangezien je dan Sequoia na Yosemite moet inplannen uiteraard en je nog steeds aan een alternatief moet denken mocht de route toch nog dicht zijn.
BobvdMeij schreef:Je zou, voor de afwisseling, nog kunnen kiezen voor 1 dag Disney en 1 dag Universal Studios.
Dit zou ik niet adviseren. Universal is ook duur en wat mij betreft niet echt een park om met zo kleine kinderen te doen. Veel zullen ze er niet aan hebben.

Maak een goede planning voor LA ! Denk eraan dat Disney in Anaheim zit en als je bvb ook Venice en Santa Monica wil aandoen dat toch een totaal andere locatie is. Met de gekende files in LA kan dat flink tegenvallen.


Wat jullie eigen voorgestelde route betreft nog volgende bemerkingen:

- Ik vind de tijd in Las Vegas te kort. Hier is veel te beleven en te zien en het is vaak ook een welgekomen verpozing tussen de parken in. Zelfs met kleine kinderen is er best veel te beleven en te doen. En in zaken zoals het Bellagio Conservatory zullen ze ook hun ogen uitkijken.
- Capitol Reef en Arches zou ik schrappen en die tijd voor andere zaken besteden. Moab is veel meer dan Arches, maar daar heb je nu toch geen tijd voor.
- Lake Havasu zie je vaak terugkomen maar eigenlijk is dit een typische reisbureau bestemming omdat het een beetje van de eigenlijke route af ligt.
- De tijd voor San Diego is echt te kort. HIer heb je toch minstens een extra nacht nodig. Met kleine kinderen is de zoo misschien wel een aanrader.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SietsePostmus
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door SietsePostmus »

Dank jullie voor de reacties. We zullen er inderdaad maar over na gaan denken om de vakantie om te draaien.
Martin & Marianne schreef:Met zulke jonge kinderen lijken mij 2 dagen Disney best wel veel en druk; ze zullen het strand of een speeltuin ook al leuk vinden.
Wij zijn zelf wel echt liefhebbers van Pretparken, en hebben eigenlijk bewust de keuze gemaakt op twee dagen. Omdat we dan niet te veel moeten op 1 dag. Ons oudste zoontje is helemaal gek van Cars, en met Carsland in het Adventure Park weet ik zeker dat hij dit geweldig vindt.
Marcopstal schreef:- Lake Havasu zie je vaak terugkomen maar eigenlijk is dit een typische reisbureau bestemming omdat het een beetje van de eigenlijke route af ligt.
Hiervoor hebben gekozen om de reisafstanden niet te groot te maken tussen San Diego en Joshua Park. Alternatieven?
Marcopstal schreef: - De tijd voor San Diego is echt te kort. HIer heb je toch minstens een extra nacht nodig. Met kleine kinderen is de zoo misschien wel een aanrader.
Hebben bewust San Diego toegevoegd, orginele idee was zonder. De Zoo is een absoluut vereiste. Zijn nog wel aan het zoeken wat verder hier te doen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door markro »

Misschien zijn jullie kinderen er nog iets te jong voor en ik weet niet of het in te plannen is, maar net ten noorden van San Diego ligt bij de plaats Carlsbad: Legoland Californië.
Website: https://www.legoland.com/california/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis SietsePostmus: Zuidwesten 2019 (met kleine kinderen)

Bericht door hemmie »

SietsePostmus schreef: Wij zijn zelf wel echt liefhebbers van Pretparken, en hebben eigenlijk bewust de keuze gemaakt op twee dagen. Omdat we dan niet te veel moeten op 1 dag. Ons oudste zoontje is helemaal gek van Cars, en met Carsland in het Adventure Park weet ik zeker dat hij dit geweldig vindt.
Onze 3,5- jarige cars fan was een paar jaar geleden niet groot genoeg voor de cars attracties, voor ons reden om dit park juist te vermijden (wij waren met oudere kinderen die er wel in zouden mogen, dat zou wel heel sneu voor hem zijn geweest). De meeste kinderen van die leeftijd zullen net wel groot genoeg zijn denk ik, maar misschien iets om naar te kijken als je dat nog niet hebt gedaan.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer