Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Hi,

Graag hoor ik jullie input over onze reisplanning! Deze roadtrip gaan wij maken in juli/augustus 2018. Het is voor mij de eerste keer Amerika en ook mijn allereerste roadtrip. De bedoeling is dat wij veel gaan zien, maar het moet ook een haalbare planning zijn. Mochten jullie tips, aanvullingen of wijzingen hebben, of juist iets wat wij over het hoofd hebben gezien maar waar we wel naar toe moeten gaan, dan hoor ik dat heel graag!
Alvast bedankt voor de input! :thumbup:

Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Death Valley
Dag 5: Bearizona
Dag 6: Grand Canyon South Rim
Dag 7: Monument Valley
Dag 8: Antelope Canyon & Horseshoe Bend
Dag 9: Zion
Dag 10: Bryce
Dag 11: Arches
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Reisdag
Dag 17: Grand Canyon West Rim (met o.a. helikoptertour en skywalk)
Dag 18: Joshua Tree
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Pacific Coast Highway I (we zijn op de hoogste dat een stukje is afgesloten)
Dag 25: Pacific Coast Highway I of Sequoia?
Dag 26: Pacific Coast Highway I
Dag 27: Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Bodie & Lake Tahoe
Dag 30: Lake Tahoe
Dag 31: Lake Tahoe
Dag 32: Napa Valley
Dag 33: San Francisco
Dag 34: San Francisco
Dag 35: San Francisco
Dag 36: Vertrek
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Marcopstal »

Heel moeilijk om hier commentaar op te geven aangezien er geen enkele verplaatsing is weergegeven. We zullen dus in eerste instantie maar zelf een poging doen om deze erop te plaatsen alsook wat ik dan denk dat de overnachtingsplaatsen zijn (of soms hoop) en enige commentaar te voorzien.

ag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Death Valley
Dag 5: Death Valley - Williams (Bearizona) of hopelijk nog door tot aan GC Village of Tusayan
Dag 6: Grand Canyon South Rim
Dag 7: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 8: Monument Valey - Page (Antelope Canyon & Horseshoe Bend)
Dag 9: Page - Zion
Dag 10: Zion - Bryce
Dag 11: Bryce - Moab (Arches)
Dag 12: Moab - Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Reisdag (in godsnaam naar waar ?????)
Dag 17: ???????????? Grand Canyon West Rim (met o.a. helikoptertour en skywalk)
Dag 18: Joshua Tree
Dag 19: Joshua Tree - San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles - Morro Bay (Pacific Coast Highway I )
Dag 25: Morro Bay - Monetrey (Pacific Coast Highway I )
Dag 26: Monterey
Dag 27: Monterey - Yosemite
Dag 28: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 29: Mamoth Lakes- Lake Tahoe (Bodie & Lake Tahoe)
Dag 30: Lake Tahoe
Dag 31: Lake Tahoe
Dag 32: Lake Tahoe - Napa Valley
Dag 33: Napa Valley - San Francisco
Dag 34: San Francisco
Dag 35: San Francisco
Dag 36: Vertrek

Nu de commentaar:

In een eerste woord: dit is veel te veel voor de tijd die je hebt. Daarnaast maak je ook een onzinnige route op deze wijze. ik zou er nooit opkomen om de route zo te gaan samenstellen.

Concrete zaken:

- Voor Zion heb je op deze wijze te weinig tijd. Zion moet je bezoeken met een shuttle bus en dan is het toch echt wel aangewezen dat je er twee nachten hebt.
- Voor Moab (Arches) heb je veel en veel te weinig tijd. Moab is zoveel meer dan Arches waar je nu slechts iets meer dan een halve dag voor hebt. Eigenlijk heb je hier minstens drie overnachtingen nodig.
- Moab naar Yellowstone is 9 uur zuivere rijtijd. Heel veel voor één dag. Eigenlijk heb je hier dus een reisdag.
- De tijd in Yellowstone is beperkt. Yellowstone is immers zeer groot.
- Voor Grand Teton heb je al helemaal geen tijd en dat is toch zeker zone.
- Het is me totaal onduidelijk waar je heen wil gaan vanuit Yellowstone. Met wat je al achter de rug hebt zou ik dan denken om richting Lake Tahoe te rijden maar jullie willen terug naar beneden richting de Grand Canyon. Als je dit echt wil doen dan zou het veel logischer zijn om Zion en Bryce niet eerst te bezoeken maar deze in te plannen tussen Yellowstone en Josua Tree in, je rijdt er immers zo goed als aan voorbij.
- Grand Canyon West Rim ??? Je weet dat de skywalk de grootste tourist trap is die er in het zuidwesten te vinden is ? Duur en je mag er niet eens zelf foto's nemen. Een helikoptervlucht zou ik zeker niet hier doen, maar aan de "echte" Grand Canyon waar je eerder voorbij komt. Daar sid e Canyon immers op zijn mooist. Verdre past deze locatie eigenlijk eerder tussen Death Valley en Bearizona in.
- De tijd voor San Diego is vrij kort. Dit is een mooie stad die veel te bieden heeft.
- Sequoia op dag 25 is natuurlijk te gek voor woorden. Je zit dan op de PCH. Wil je Sequoia doen dan zou dit tussen Monterey en Yosemite moeten zitten. Maar,.... je hebt hier totaal geen tijd voor. Minstens twee nachten zou je toch nodig hebben voor SEKI.
- De tijd voor Yosemite is erg beperkt. Je hebt er eigenlijk maar twee halve dagen want op dag 28 zou je al de bergen over moeten richting Bodie.
- Lake Tahoe, hier heb je dan wel weer tijd, veel tijd, meer dan eigenlijk nodig zou zijn.

IK zou hier toch duchtig alles gaan omgooien mocht ik jullie zijn. Sommige stukken zijn nu totaal onlogisch en echt niet te doen. Schrappen is een tweede zaak welke je zou moeten doen, het is nu gewoon te veel en er zijn verschillende plaatsen waar je echt wel onvoldoende tijd hebt. Als de vluchten reeds vast liggen zit je natuurlijk vast aan het aankomst en vertrekpunt maar daar kan dan nog wel naartoe gewerkt worden.

Misschien eerst even bekijken of we het met de route juist voor hebben. Ik veronderstel dat je toch al de meeste hotels geboekt hebt ? Anders ben je natuurlijk rijkelijk laat. Ik wil wel al even een voorstel posten om het allemaal al iets beter te maken, deze geef ik even in een volgende post.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Martin & Marianne »

Lynn,
Wat ligt er al vast? Hebben jullie de hotels al geboekt?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Marcopstal »

Een voorstel:

Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Death Valley
Dag 5: Death Valley - Zion
Dag 6: Zion
Dag 7: Zion - Bryce Canyon
Dag 8: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef - Moab
Dag 10: Moab (Arches)
Dag 11: Moab (Canyonlands)
Dag 12: Moab - Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand canyon - Williams
Dag 16: Williams - Needles (Bearizona en route 66)
Dag 17: Needles - Palm Springs
Dag 18: Palm Springs - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles - Morro Bay
Dag 25: Morro Bay - Monterey
Dag 26: Monterey - Sequoia
Dag 27: Sequoia en Kings Canyon
Dag 28: Sequoia - Yosemite
Dag 29: Yosemite
Dag 30: Yosemite - Mammoth lakes Tioga Pass)
Dag 31: Mammoth lakes - Lake Tahoe (Bodie)
Dag 32: Lake Tahoe -Napa Valley
Dag 33: Napa Valley - San Francisco
Dag 34: San Francisco
Dag 35: San Francisco
Dag 36: Vertrek

Als je Yellowstone toch wil doen dan kan dit, maar dat vergt natuurlijk tijd. Een voorbeeldje vanaf Utah naar Yellowstone en terug zou kunnen zijn:

1) Bryce - Salt lake City
2) Salt Lake City - Grand Tetons (Jackson)
3) Grand tetons - Yellowstone
4) Yellowstone
5) Yellowstone
6) Yellowstone
7) Yellowstone - Vernal
8 ) Vernal - Moab
In bovenstaande route zou je dan Capitol Reef kunnen laten vallen, maar dan moet je nog steeds 6 dagen ruimte creëren om dit te kunnen doen. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door Joshua Tree, San Diego, Sequoia en Napa Valley eruit te halen.

Veel stof tot nadenken zou ik zeggen.

Als de vluchten niet vastliggen (maar laat ons hopen dat dit het geval niet is) dan zijn er natuurlijk nog andere mogelijkheden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Wellicht ben ik inderdaad niet volledig duidelijk geweest (sorry het is mijn eerste keer en ik ben echt nog een 'broekie' wat reizen betreft) en ga ik eerst wat aanvullende informatie geven. Het is de bedoeling dat wij vooral 's avonds gaan rijden zodat we de volgende ochtend al bijna op onze nieuwe bestemming zijn. Allereerst starten met de verplaatsingen:

Dag 1: Aankomst Las Vegas (rond 3 pm)
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Death Valley - Williams
Dag 5: Williams - Bearizona - Grand Canyon Village
Dag 6: Grand Canyon Village - Grand Canyon South Rim - Bluff
Dag 7: Bluff - Monument Valley - Page
Dag 8: Page - Antelope Canyon & Horseshoe Bend - Springdale
Dag 9: Springdale - Zion - Old Bryce Town
Dag 10: Old Bryce Town - Bryce - Moab
Dag 11: Moab - Arches - Evanston
Dag 12: Evanston - Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone - Meadview (reisdag)
Dag 17: Meadview - Grand Canyon West Rim (met o.a. helikoptertour en skywalk) - Twentynine Palms
Dag 18: Twentynine Palms - Joshua Tree - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego - Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles - Pacific Coast Highway I (we zijn op de hoogste dat een stukje is afgesloten)
Dag 25: Pacific Coast Highway I
Dag 26: Pacific Coast Highway I - Yosemite
Dag 27: Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - Bodie - Lake Tahoe
Dag 30: Lake Tahoe
Dag 31: Lake Tahoe - Napa Valley
Dag 32: Napa Valley - San Francisco
Dag 33: San Francisco
Dag 34: San Francisco
Dag 35: San Francisco
Dag 36: Vertrek
Dag 37: Aankomst Amsterdam

Daarnaast weten wij dat er geen tijd is voor uitgebreide en lange likes door de parken maar willen wij gewoon de grootste hoogtepunten meepakken. Het is de bedoeling dat wij iedere ochtend nog maar heel kort hoeven te rijden voordat wij op de nieuwe bestemming zijn. Daarnaast hebben wij al wel het een en ander gereserveerd (Antelope Canyon bijvoorbeeld maar ook de campgrounds op Yosemite en Yellowstone, Zion en Bryce -> annuleren is nog wel mogelijk geloof ik). De reden dat wij weer terug naar beneden rijden is vanwege de helikoptertour over de Grand Canyon. Dit kon om 9, 10 en 11am en niet later (en is mijn droom om over de Grand Canyon te vliegen). Wij kunnen op dag 4 pas om 1pm de huurauto ophalen (één dag eerder de huurauto ophalen kwam opeens ruim §1000 bij -> beetje gek maar hadden we nog expliciet over gemaild). De vliegtickets staan vast en konden wij vrij goedkoop aanschaffen, maar hierdoor is de meest optimale route niet (meer) mogelijk.

Hopen hiermee iets duidelijker te zijn waarom en hoe. Als het niet realistisch is, ook al willen we geen lange hikes maken, dan hoor ik dat oprecht heel graag! Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervaringen en inspiratie!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Hans B »

Als het je gaat om veel te zien, ja dan is je route prima. Maar dan wel bij de meeste parken / steden in de zin: ik ben er langs gereden.
Zien is wandelen en wandelen kost tijd. Op veel plekken moet je daarvoor een middag of langer uittrekken.

Je route, ook al heb je 35 dagen, is dan veel te groot.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Het is/was onze insteek dat met onze planning wij juist de hele ochtend en middag voor een park of stad hebben en er daardoor niet alleen doorheen rijden maar de hoogtepunten kunnen bekijken en kleine wandelingen kunnen maken en dan 's avonds weer verder te rijden en 's ochtends weer vroeg opstaan bij de nieuwe locatie. In steden hebben wij altijd meer dan één dag en sommige nationale parken hebben wij ook meer dan één dag. Het kan zijn dat dit te ambitieus is of niet realistisch en dan ben ik benieuwd naar jullie alternatieven (vliegtickets staan echt vast, daar kunnen wij niet vanaf wijken).

Ik vind het echt lastig om een inschatting te maken. Ik begin wel te twijfelen als ik jullie reacties zo lees. Hoe zouden jullie de reis plannen? Wat zouden jullie anders doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom doe je geen vlucht bij de South rim, vanaf Tusayan? Daar kom je langs. Je maakt nu echt een rare slinger.
Dat van die huurauto is ook vreemd. Waar heb je gehuurd en kun je dat nog annuleren?
Op dag 4 via Death Valley naar Williams rijden is eigenlijk al niet te doen en helemaal niet als je pas om 1 uur de auto op kunt halen.
Heb je in Yosemite en Yellowstone accommodatie in het park? Zo ja, dan zou ik aan die dagen niets aan veranderen want het zal lastig zijn om iets anders te vinden.
Voor die parken heb je ook genoeg tijd, maar voor de parken bij Moab is er helemaal geen tijd en voor Zion is het ook wel krap. Het is ook meer de route die wat onlogisch is.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Marcopstal »

Even in eerste instantie reagerend op je nu duidelijker schema:

Dag 4: dit is niet haalbaar. Je kijkt deze dag tegen een 10 uur zuivere rijtijd aan en dan heb je dus enkel in de wagen gezeten. En je kan deze pas om 13 uur afhalen...... Dit is dus niet allen niet haalbaar, het is gewoon onmogelijk.
Dag 6 en 7: MV is het mooiste bij zonsopgang en zonsondergang. Bluff ligt een uur verder dan MV als je van de GC komt. Verre van ideaal dus.
Voor Zion is de tijd te kort
Dag 11: Evanston is nog altijd 5 uur rijden van Moab af. Je tijd in Moab is dus veel en veel te kort
Voor Yellowstone is de tijd kort en je mist nu nog steeds Grand Teton
Dag 16: Vanuit Yellowstone is dit 12 uur rijden. Dit is niet haalbaar op één dag.
Dag 17: Waarom zou je in godsnaam aan de GC West een helikoptervlucht willen doen die niet eens over het mooiste en grootste stuk van de GC gaat als je aan de South Rim bent en dat daar kan doen. Nogmaals: de GC West en zeker de skywalk is de grootste tourist trap van deze regio.
Het is je droom om over de GC te vliegen en je gaat over de GC west vliegen ????? En daarom dan vanuit Yellowstone terug 1400 km naar beneden rijden ?
Voor San Diego is de tijd te kort.

Ik vraag me af waar je dan wel de auto gaat huren. Dergelijke opslag voor één dag meer is in mijn ogen gewoon onmogelijk. Nu, je kan er altijd ook een mouw aanpassen door twee keer een wagen te huren voor een deel van de reis. Bvb Van Vegas tot LA en van LA tot SF. Kost je wel even wat tijd, maar het is toch maar de ene inleveren en met de volgende weer wegrijden.

Als je dingen wil zien zal je moeten wandelen, soms is dat 15 minuten en soms zal dat een uur of een paar uur zijn. Daar ontkom je nu eenmaal niet aan. De dingen die je wil bezoeken kan je niet vanuit een wagen bekijken, dat is gewoon onmogelijk. Dat wandelen is nog totaal iets anders dan hikes gaan doen.

Je vraagt is dit realistisch, wat mij betreft zijn jullie plannen echt niet realistisch. Ik gaf al een voorbeeld van een realistisch schema en zelfs een optie met Yellowstone. Voor wat je nu wil doen heb je gewoon minstens een week te weinig tijd als je de optimale route hebt, door de kronkels die jullie maken heb je een dag of 10 tekort.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou zoiets kunenn doen:

Dag 1 Aankomst Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Death Valley
Dag 5 Death Valley - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Page
Dag 7 Page - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Moab (Canyonlands)
Dag 9 Moab (Arches)
Dag 10 Moab Vernal
Dag 11 Vernal - Jackson
Dag 12 Jackson - Yellowstone
Dag 13 Yellowstone - Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone
Dag 16 Yellowstone - Salt Lake cIty
Dag 17 Salt Lake cIty - Capitol Reef
Dag 18 Capitol Reef - Bryce
Dag 19 Bryce - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion - Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 25 Pismo Beach - Monterey
Dag 26 Monterey - Yosemite
Dag 27 Yosemite
Dag 28 Yosemite
Dag 29 Yosemite - Lake tahoe
Dag 30 Lake tahoe - Lake tahoe
Dag 31 Lake tahoe - Napa
etc.
Dan hoef je Yellowstone en Yosemite niet te wijzigen.
Mocht dat nog wel gewijzigd kunnen worden dan zou ik DV tussen Zion en LA doen.
Je tijd in SF is behoorlijk ruim, je hebt daar eigenlijk een dag die je ergens zanders zou kunnen gebruiken. Maar dat betekent wel veel aanpassingen.
Kijk eens in ons 2008-, 2015- en 2017-verslag voor routes met het zuidwesten en Yellowstone.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Marcopstal »

Het is een mooi alternatief als er inderdaad niets meer kan gewijzigd worden, maar het blijft nog steeds gehaast op een aantal plaatsen en dat wil ik dan toch ook even weergeven:

Death Valley - GC: Afhankelijk van de route is dit toch een 6,5 tot 7,5 uur rijden. En dan wil je denk ik onderweg toch wel eens stoppen op enkele plaatsen. Er blijft dus weinig tijd over die dag voor de GC, Bearizona zal je al zeker moeten overslaan. De volgende dag is er dan de heli vlucht en de GC zelf, maar je moet toch ook nog wat tijd uittrekken om naar Page te rijden.

Moab is al stukken beter maar blijft nog net iets gehaast.

Grand Teton en Yellowstone blijven ook maar net goed, een dagje meer zou welkom zijn.

De rest is dan wel OK, maar zoals je ziet zijn er best wel een aantal zaken geschrapt uit je originele lijstje. Persoonlijk vind ik er niets mis aan om op het einde 3 dagen SF te hebben. Het is een leuke stad waar veel te zien en te doen is en je zal wel even willen bekomen van de vele kilometers die je gedaan hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door lyan »

Persoonlijk vindt ik het ook niet prettig om 's avonds grote stukken te rijden, het wordt er eerder donker dan hier en dan is het ook echt donker! Terwijl het donker wordt, gaat allerlei wild op zoek naar eten, vandaar dat je overal doodgereden wild langs de weg ziet liggen. Ik denk dat je niet blij wordt van een Deer of Elk op de motorkap. Ook zie je maar weinig van de omgeving waar je doorheen rijdt. Onder het mom van Less is More zou ik toch wat schrappen, zo wie zo de Grand Canyon West Rim, zoals al eerder werd geschreven.
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Bedankt voor alle tips en reacties. Wij gaan het nog eens goed bekijken! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in elk geval eens nadenken over die helikoptervlucht. Of heb je die al geboekt? Is een vlucht bij de South rim geen optie?

Marianne
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Wij hebben de helikoptervlucht bij de West Rim geannuleerd en er een bij de South Rim geboekt. Ook hebben wij het reisschema aangepast (Death Valley o.a. verplaatst op de terugweg van Yellowstone. Ook hebben wij nu twee volle dagen in San Diego. Moab kunnen we inderdaad niet (zoveel) van zien en ook de Grand Teton rijden we alleen doorheen maar dat is niet anders. We hebben Antelope Canyon, Yellowstone en Yosemite al vastliggen en kunnen dit niet meer wijzigen omdat alles vol is en we dit niet willen missen. Iemand overigens nog tips waar relatief goedkoop te kunnen slapen in San Diego, Los Angeles en San Francisco? Dit is de planning nu:

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Grand Canyon West Rim - Williams
Dag 5: Williams - Bearizona - Grand Canyon Village
Dag 6: Grand Canyon Village - Grand Canyon South Rim - Mexican Hat - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Page
Dag 8: Page - Antelope Canyon & Horseshoe Bend - Springdale
Dag 9: Springdale - Zion - Old Bryce Town
Dag 10: Old Bryce Town - Bryce - Moab
Dag 11: Moab - Arches - Evanston
Dag 12: Evanston - Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone - Death Valley (reisdag)
Dag 17: Death Valley - Twentynine Palms
Dag 18: Twentynine Palms - Joshua Tree - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles - Pacific Coast Highway I
Dag 25: Pacific Coast Highway I
Dag 26: Pacific Coast Highway I
Dag 27: Pacific Coast Highway I - Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite - Bodie - Lake Tahoe
Dag 30: Lake Tahoe
Dag 31: Lake Tahoe
Dag 32: Lake Tahoe - Napa Valley - San Francisco
Dag 33: San Francisco
Dag 34: San Francisco
Dag 35: San Francisco
Dag 36: San Francisco - Amsterdam
Dag 37: Amsterdam - Nijmegen
Laatst gewijzigd door Lynn. op 11 jun 2018, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom ga je naar Bluff? Je rijdt dan aardig veel heen en weer. Kijk eens in MV zelf, of probeer Mexican Hat (bijvoorbeeld de San Juan Inn).
In 1 dag van Yellowstone naar DV is natuurlijk gekkenwerk. Waar overnacht je in Yellowstone? En waar in DV wil je overnachten?
Zijn die dagen San Diego een must? Zonder die dagen kun je de rest minder gehaast doen. Je hebt erg veel tijd voor de kust. Ik zou de laatste dag kust vergeten en dan al naar Oakhurst rijden. Dan heb je in Yosemite meer tijd; vanuit Oakhurst kun je naar de Mariposa Grove. En jammer om helemaal door te rijden naar Lake Tahoe vanuit Yosemite (waar overnacht je in Yosemite?). Zeker met een bezoek aan Bodie betekent het dat je helemaal geen tijd hebt voor de Tioga road.
In SF heb je geen goedkope hotels. Heb je nog een auto als je daar zit? Kijk dan eens naar een van de Motor Inns op Lombard Street. Of de Town House Motel.

Had je naar mijn voorstel gekeken? Spreekt dat niet aan?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 jun 2018, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Oja, Bluff is inderdaad niet handig! Daar hebben wij niets gereserveerd dus gaan nu kijken voor een overnachting in MV (als dit niet te duur is) en anders in Mexican Hat. We gaan Bluff dan overslaan, goeie tip!

In Yellowstone overnachten we op Bridge Bay Campground en in Death Valley willen we in Panamint Springs slapen. Dit laatste ligt niet vast (niet te boeken) dus mocht je betere suggesties hebben. In Yosemite hebben we gereserveerd in Crane Flat. Mijn vriend heeft vandaag nog gekeken naar een extra overnachting in Yosemite maar alles is vol (ik wil graag een extra nacht ten koste van een dag in SF en Napa Valley overslaan of enkel doorheen rijden). Wat we wel willen doen is op dag 27 al vroeg in Yosemite zijn zodat we daar bijna drie dagen hebben. Bodie willen we pas in de middag heen en in Lake Tahoe 's avonds aankomen maar is puur voor het slapen. We hebben pas de volgende dag 'echt' Lake Tahoe gerekend.

De rest van je punten moeten we even bekijken! Bluff gaan we (net als je helikoptertour tip) aanpassen. Rest van de alternatieven gezien, bedankt daarvoor. Echter staan sommige plaatsen voor mij of mijn vriend heel hoog op het lijstje zoals Antelope Canyon (voor mij) en Lake Tahoe (voor mijn vriend) waardoor we beetje compromissen moesten sluiten en we op deze planning kwamen. San Diego lijkt mij ons juist wel een fijne afwisseling naar al die mooie nationale parken. Salt Lake City spreekt ons beide niet zo heel erg aan.

We hebben een auto vanaf dag 4 (vanaf 13.00 uur) en moeten deze inleveren op dag 36. We hebben dus nog een auto! :thumbup: We gaan het bekijken, dankjewel!
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Update: campground in Monument Valley geboekt :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42069
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Martin & Marianne »

Kamperen in MV is prachtig, dat is veel beter dan Bluff.
Je zou Horseshoe bend al kunnen doen op de dag dat je naar Page rijdt. Antelope Canyon staat al vast op de dag erna?
Voor Yosemite zou je toch ook iets buiten het park kunnen doen? Bijvoorbeeld bij Fishcamp. Dan heb je wat meer tijd daar; vergeleken met een rit vanuti Monterey naar Yosemite. Je kunt dan op dag 27 de Mariposa Grove en Glacier Point doen, met een paar wandelingen daar (zoals Taft Point of Sentinel Dome).
Ook al doe je niets bij Lake tahoe op dag 29 (daar ging ik al van uit), dan nog is het een volle dag. Voor Bodie moet je zeker 3 uur rekenen, incl twee keer een uur rijden, maar het kan makkelijk meer worden. En qua reistijd ben je al 4 uur bezig, dus 7 uur in totaal. Dat geeft je toch weinig tijd voor uitstapjes langs de Tioga Road. En ik zou ook zeker een kijkje nemen bij Mono Lake.
Een overnachting bij Lee Vining zou wel mooi zijn.

Van Bridge Bay naar Panamint Springs is meer dan 14 uur rijden....
Waarom doe je geen tussenstop op dat stuk? Dan kun je Twentynine Palms over kunnen slaan. Of doe een dag minder SD of LA.

Marianne
Lynn.
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2018, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lynn.: roadtrip Southwest USA 2018 (reisschema).

Bericht door Lynn. »

Zou je, mits het geen probleem is, jouw ideeën over Yosemite in een schema willen zetten? Ik ben niet zo thuis in al die namen en dan begrijp ik iets beter wat je precies, waar bedoelt! Bedankt alvast!

Antelope Canyon ligt vast (we gaan 's ochtends naar de lower en 's middags naar de upper). Met Twentynine Palms bedoelen we alleen de slaapplek vlak voor de deur van Joshua Tree.

We kunnen die dag van Yellowstone naar Death valley ook eerder stoppen en dan de volgende ochtend doorrijden naar Death Valley. We gaan het die dag bekijken, want de slaapplek bij Death Valley ligt niet vast. Het is inderdaad erg lang maar zo gooien we de 'minste' tijd (voor ons gevoel) weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer