Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AtieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door AtieB »

Hallo, mijn naam is Atie en ik ben me aan het voorbereiden op een reis naar Amerika mei/juni 2019.
In 2001 was ik er voor het eerst (alleen dat keer) en mocht toen twee weken mee reizen met mijn broer en zwager die er een jaar toerden met een camper. Toen zag ik o.a. SanFrancisco, Reno, Death Valley en Monolake. Het reizen met de camper was hartstikke leuk, savonds kampvuurtjes maken.
In 2010 ben ik samen met mijn man geweest en hadden wij een reis geboekt via Jan Doets en reisden toen met een suv en logeerden in motels. Wij zijn toen van SanFrancisco de kust afgezakt, de prachtige highway met zijn zeeleeuwen gezien, Santa Monica, Monterey, Los Angeles (universal was top) San Diego, doorgestoken naar Phoenix, een stuk apachetrail, Sedona, Grand Canyon, Red Rock park, Death Valley, White Mountains, de sequoa's gezien, echt zo'n prachtige reis!! Zo mooi kan het eigenlijk nooit meer worden of toch wel?

Dus willen wij nog een keer terug. Het idee is nu, om nogmaals een stuk van de westkust te doen omdat die zo mooi is -hopelijk is zomer 2019 de kustweg weer open- en dat dan met een auto te doen en logeren in hotels. Van Los Angeles naar Monterey en dan doorsteken naar LasVegas, (zonder death valley) daar de auto inleveren en een camper te huren om de natuurparken daarna kamperend te doen.
Met de camper dan een "rondje" (nou ja rondje? enorme afstanden natuurlijk, maar heel mooi) te rijden via Zion, Page, Arches, Black Canyon, Estes Park, Cheyenne, Rapid City, Sheridan, Yellowstone, Grand Teton, Park City, Provo en Bryce Canyon terug naar Las Vegas. Daar de camper inleveren en nog twee nachten in een hotel daar omdat het zo'n (te) gekke stad is voordat we terug vliegen.
Wie kent de gebieden, hoe lang blijf je ergens en waar rijd je meer doorheen. Wie kent leuke hotels/motels voor het eerste stuk en wie weet mooie campings op het tweede stuk van de reis.
En dit in een tijdsbestek van 4 of 5 weken. Tips? Ideeën over dit plan? Ik hoor ze heel graag!!
p.s. Oh en ik ben geen wandelaar, althans geen lange wandelingen door voetproblemen. Uurtje gaat wel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Mooie plannen heb je. En als je 5 weken hebt, lukt het ook wel zonder te haasten.
Je hebt het over doorsteken van Monterey naar Las Vegas, en je wilt niet naar Death Valley (want?). Hoe had je dat dan gedacht? Ik heb eens een mogelijke route uitgeschreven, en daar Yosemite toegevoegd; de mooiste doorsteek wat mij betref, maar ik zou dan zelf wel via DV rijden. Als je ook nog tijd wilt besteden aan LA wordt het krap, maar dat is misschien niet de bedoeling? Als je niet naar Yosemite wilt is het natuurlijk logischer om in SF te beginnen en dan via de kust naar LA en dan naar Las Vegas. Waarom willlen jullie het eerste stuk niet met de camper doen?
Hieronder een mogelijke route. Eigenlijk zou een dag extra wel mooi zijn; tussen Grand Teton en Bryce is het wat gehaast nu.

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Pismo Beach
Dag 3 Pismo Beach - Monterey
Dag 4 Monterey - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Zion (Watchman)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Page (Wahweap)
Dag 12 Page - Monument Valley (the View)
Dag 13 Monument Valley - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Black Canyon
Dag 17 Black Canyon - RMNP
Dag 18 RMNP
Dag 19 RMNP - Cheyenne
Dag 20 Cheyenne - South Dakota (Custer SP?)
Dag 21 South Dakota
Dag 22 South Dakota
Dag 23 South Dakota - Sheridan
Dag 24 Sheridan - Cody
Dag 25 Cody - Yellowstone
Dag 26 Yellowstone
Dag 27 Yellowstone
Dag 28 Yellowstone
Dag 29 Yellowstone - Grand Teton
Dag 30 Grand Teton - Capitol Reef
Dag 31 Capitol Reef - Bryce
Dag 32 Bryce - Las Vegas
Dag 33 Las Vegas
Dag 34 Las Vegas - naar huis
Dag 35 aankomst
AtieB schreef:Zo mooi kan het eigenlijk nooit meer worden of toch wel?
Het blijft mooi! Wij hebben al meerdere keren lange reizen gemaakt en vaak dezelfde dingen gedaan (maar dan net weer iets anders). In veel van onze reizen hebben we deels jullie bestemmingen gedaan; je kunt daarvoor eens in onze verslagen kijken, zoals die van 2004 (RMNP, South Dakota, Yellowstone), 2008 (Yellowstone, Moab), 2017 (kust Yosemite, Yellowstone, RMNP).

Marianne
Coinman
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2018, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Coinman »

Als je vliegt op San Francisco bespaar je een dag rijden. Je kunt makkelijk in een paar uur naar Monterey.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Marcopstal »

Yosemite staat blijkbaar niet op je lijstje, waarom zou je dan op LA vliegen om richting Monterey te rijden ? Dan vlieg je toch best op SF om zo de kust naar beneden te komen en richting Vegas te gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
AtieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door AtieB »

@martin & Marianne, coinstal en marcopstal bedankt voor het meedenken. Waarom ik het eerste deel niet met een camper wil? De combinatie lijkt me leuk, zowel een camper en een auto met hotels, En zeker in LA is dat handig denk ik. Ik wil daar nog wel een keer rondkijken en misschien nog wel een keertje naar universal studio's. Langs de kust wil ik hearst castle bezoeken. SF en deathvalley zabrisky point heb ik twee keer bezocht, daarom wil ik deze nu overslaan. En het is nog een beetje brainstormen. Ik had ook al bedacht om op de heenreis NY aan te doen of iets van de oostkust te zien. Maar misschien is NY beter een keertje los als city trip te doen. Mijn man is bang dat het tweede deel, "te veel van alleen maar natuur?" zou zijn? Maar als dat niet zo is -wat ik zelf denk- en dat het dus een mooie combinatie reis is, dan laten we de kust misschien wel vallen. Oh wat een luxe problemen he? Maar zo leuk om over na te denken, wat mogelijk is en wat niet. En het moet ook nog betaalbaar blijven natuurlijk :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door roelb »

Als je een beetje avontuurlijk bent: op de route naar Las Vegas kun je via Kernville rijden. Dat is de doorsteek boven de reguliere route naar de I40, vanaf Bakersville. Dit is een freeway (CA178) die redelijk door rijdt. Op de Kern river kun je vervolgens white water raften (mits voldoende water in de rivier). Erg gaaf!
Laatst gewijzigd door roelb op 30 apr 2018, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Marcopstal »

Je antwoord niet echt op mijn voorstel om te starten in SF. Daarvoor hoef je SF zelf niet te bezoeken. Als je vroeg aankomt kan je zelfs al direct doorrijden naar Monterey, dat is maar 2 uurtjes van de luchthaven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door roelb »

@AtieB geeft aan: "Langs de kust wil ik hearst castle bezoeken."

Dan is starten in LAX zo gek nog niet. Als ze in SFO zou starten kan het ook, dan kan ze vanaf Ventura richten het oosten rijden (via Lancaster) en heel de valley skippen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Marcopstal »

Er staat in de openingspost van LA naar Monterey en dan doorsteken naar Vegas. Dan zou ik eerder van Monterey naar LA rijden en doorsteken naar Vegas. Dat kan dan uiteraard vanaf Ventura.

Een bezoek aan Hearst Castle op zich staat hier toch los van ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door roelb »

Sorry, ik dacht dat jij bedoelde, vanaf SFO naar Monterey, en dan direct richting Las Vegas.
AtieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door AtieB »

marcopstal, ik begrijp dat vanaf SF de doorsteek naar LV makkelijker te rijden is. alleen leek LA me leuk om nog een keer te bezoeken. en dan nog een stuk van de kust en om daar dan wat vakantie dagen aan te spenderen. Het grootste deel van de tijd wil ik reserveren voor het "tweede" deel van de reis met camper. Zoals ik eerder schreef is mijn man bang dat dat teveel natuur is, hij houdt ook van steden en reuring. Mij lijkt dat we onderweg genoeg afwisseling tegen zullen komen toch?
Een andere vraag is ga ik het uitbesteden of zelf regelen? De tijd heb ik er voor. Ik las ergens dat reisbureaus kortingen bedingen op de pakket huur van auto's campers en hotels en dat het niet veel voordeliger is om zelf te boeken omdat je dan die korting niet krijgt. Ik vraag me af of dit klopt.
Omdat wij nog nooit een camper hebben gehuurd vind ik dat best een beetje spannend.
AtieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door AtieB »

roelb ik ga die route bekijken. of wij avontuurlijk zijn? nou niet echt hoor, ik meer dan mijn man. wij vonden een stuk apache trail rijden al avontuurlijk :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door roelb »

AtieB schreef:marcopstal, ik begrijp dat vanaf SF de doorsteek naar LV makkelijker te rijden is.
Vanaf San Francisco is het veel verder. Je moet ergens toch de bergen over en dat kan maar op een paar plekken. Of je gaat onderlangs richting Barstow en volgt vanaf daar de I15.

LA (vanaf San Bernardino)-Las Vegas kost je een uurtje of 3,5, als je gewoon de I15 afrijdt. Niets meer dan een recht stuk snelweg.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Marcopstal »

Het is net minder voor de hand liggend om naar Vegas te rijden vanaf SF dan vanaf LA, vandaar ook mijn idee om in SF te beginnen en naar LA toe te rijden. Als je in LA begint rijdt je eerst eigenlijk van Vegas verder weg.

Waarom zou je dit uitbesteden aan een reisbureau ? De meeste weten niet waar ze het over hebben en komen met hotel e.d. af die niet eens interessant zijn. Natuurlijk krijgen zij kortingen, van hotels die je anders nooit zou kiezen omwille van hun minder goede ligging.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Martin & Marianne »

AtieB schreef:Langs de kust wil ik hearst castle bezoeken. SF en deathvalley zabrisky point heb ik twee keer bezocht, daarom wil ik deze nu overslaan.
Ik begrijp de reden voor de kust wel, maar hoe wil je dan van Monterey naar Las Vegas rijden? Je rijdt dam het snelste en het mooiste via Yosemite en DV.
Als je in SF begint kun je toch via LA rijden als je dat wilt bezoeken?
Voor de oostkust heb je geen tijd als je 5 weken hebt; dan moet je in het westen iets laten vallen.

Camperhuur - wellicht icm de vlucht - kun je het beste via een reisorganisatie boeken, maar campings en hotels zou ik zeker zelf reserveren.

Marianne
AtieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door AtieB »

roel, marco en marianne, ik snap jullie tips. ik ga ze meenemen in mijn plan.
het kust gedeelte is mij nu wel duidelijk en ook hoe naar vegas te rijden.
ik ga hier sowieso nog een hoop lezen en leren. ik zag heel veel reisverhalen van jou marianne, jee wat zijn jullie al vaak geweest.
er zullen hier op deze site ook wel veel tips te vinden zijn over het reizen met een camper en waar je op moet letten.
toen ik in 2001 met mijn broer mee reisde in hun camper regelden zij alles en ik vond het gaaf. het lijkt me ook erg leuk om zo een deel van de vakantie te doen.
zijn jullie alle drie steeds in hotels geweest of ook wel met een camper gereisd?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AtieB: graag tips over mijn plannen hieronder

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn altijd met de auto geweest, wel een aantal keren hotels afgewisseld met kamperen met een tent. Ook erg leuk!

Wat de route betreft: beginnen in LA kan ook, maar je hebt nog niet aangegeven hoe je van vanuit Monterey naar Las Vegas zou willen/ Je wilt niet naar Yosemite?

Als je in SF begint kan het er zo uitzien:

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - Monterey
Dag 3 Monterey - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - LA
Dag 5 LA
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
etc

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer