Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moepster
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jul 2014, 11:38

Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door moepster »

Hallo Forumleden,

Ons plan is om volgend jaar een rondreis te doen in het zuidwesten, inclusief een bezoek aan Yellowsonte Park. Vanwege het
plan om ook Yellowstone te bezoeken, lijkt het ons beter om niet letterlijk een rondrit te doen, maar om te starten in
Salt Lake City en te finishen in San Francisco.

In de eerste ruwe opzet hebben wij voor enkele parken meer dagen gepland (Yellowstone en Yosemity). In de geplande route blijft daardoor
voor de andere parken minder tijd over. Misschien is dat erg jammer. Daarom zouden wij graag horen wat op onze route ook de moeite waard is om langer (dan een dag) te blijven. Ons plan is om niet heel lange reisdagen te maken. Volgens de routeplanner max 4 uur, waardoor er tijd overblijft om tijdens de autorit iets vaker te stoppen. Vanwege de qua afstand minder lange reisdagen zijn in de geplande routes ook overnachtingen op locaties opgenomen, die misschien minder voor de hand liggen.

De eerste ruwe opzet is als volgt:
- dag 1 Amst - Salt Lake City (overnachting)
- dag 2 Salt Lake City - Idaho Falls
- dag 3 Idaho Falls - Yellowstone (dag 4 + 5)
- dag 6 Yellowstone - Riverton
- dag 7 Riverton - Cheyenne
- dag 8 Cheyenne - Denver (dag 9)
- dag 10 Denver - Ponga Springs
- dag 11 Ponga Springs - Durango
- dag 12 Durango - Mesa Verde - Monument Valley
- dag 13 Monument Valley - Moab
- dag 14 Moab - Capitol Reef
- dag 15 Capitol Reef - Bryce C - Zion NP
- dag 16 Zion - Flagstaff
- dag 17 Flagstaff - Las Vegas (dag 18)
- dag 19 Las Vegas - Lone Pine (of DV)
- dag 20 Lone Pine - Yosemite (dag 21 + 22)
- dag 23 Yosemite - San Francisco (dag 24 + 25)
- dag 26 terug

Is dit een aan te raden route? We horen graag waar een extra dag de moeite waard is, en wat en logische aanpassing van de route
zou zijn (iets skippen ?). Ook horen wij graag of het in de parken Yellowstone + Yosemite een goed idee is 1 hotel te boeken en vandaar uit de dagtrips te doen, of dat het aan te raden is ook in deze parken meer hotels te boeken (om zoveel mogelijk te kunnen bekijken).
Andere tips (highlights op de route) horen wij ook graag. Bedankt voor de reacties alvast.

Groeten, Moepster.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Mr. Patrick »

Een deel van deze route hebben wij al gedaan (rondreis ZW) en een deel staat nog in de planning (Yellowstone/Colorado).

Ik krijg het idee dat je in de eerste helft teveel tijd neemt voor de verplaatsingen. Je neemt drie dagen voor Yellowstone-Denver. Wat wil je zien op deze route? Tenzij je echt nog wat wilt bezichtigen kun je hier besparen. Wellicht is het handig toch volle reisdagen in te plannen, zodat je later meer tijd hebt om iets te bezoeken. Yellowstone ligt nu eenmaal uit de slag als je dit wilt combineren met het ZW.

Op dag 10 en 11 duw je 6 uur effective reistijd in 2 dagen, terwijl je de dag erna 4 uur effectieve reistijd in 1 dag zet met een groot NP tussendoor.
Voor Moab (dag 13/14) wordt aangeraden drie nachten (twee volle dagen) te plannen om al het moois rond deze drukke plaats te bezoeken (Arches NP, Dead Horse SP en Canyonlands NP).
Dag 15 is enthousiaste maar kan wel. In Bryuce heb je niet absurd veel tijd nodig, al zijn zonsopkomst en -ondergang daar wel heel mooi (maar waar niet...?)
Dag 16: Ik mis tijd om Zion NP daadwerkelijk te bezoeken. In Zion heb je vanwege drukte en het shuttlebussysteem echt veel tijd nodig. Hier moet je dus één dag extra toevoegen.
Waarom rijd je overigens naar Flagstaff? Je komt uit het noorden en gaat weer weg naar het noorden. Overnacht in GC Village of anders Tusayan of overweeg de North Rim van de GC.
Dag 17. Ik neem aan dat je op deze dag de GC bezoekt? Dat kan wel in deze korte tijd, mits je wat dichterbij logeert.
Dag 19/20: Ook dit kan wel, maar wat meer tijd zou niet verkeerd zijn (LV-DV; DV-Mammoth Lakes;ML-Yosemite Valley)
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Linda85 »

Eens met het meeste van bovenstaande. Ik zou inderdaad de North Rim overwegen van de Grand Canyon, het is daar heerlijk, en helemaal naar Flagstaff rijden en dan weer naar Vegas lijkt mij onlogisch. Je kunt die tijd in Zion goed gebruiken. Persoonlijk vind ik ook de tijd in Yosemite en Yellowstone kort, maar dat kan een voorkeur zijn. Ik snap de afweging om korte reisdagen te maken, maar er is denk ik nog wel wat te schaven aan de route die je dan kiest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je zowel Yellowstone als het zuidwesten wilt doen zou ik toch iets schrappen. Vergeet Denver; je rijdt erg ver om, en je hebt te weinig tijd voor Denver zelf en ook te weinig tijd voor Colorado.
Behalve voor parken als Yosemite en Yellowstone zul je ook voor de parken bij Moab meerdere nachten uit moeten trekken. Ik zou dan ook de eis om niet langer dan 4 uur per dag te rijden niet zo strikt nemen. Het is helemaal niet erg om eens wat langer te rijden; zelfs als je een dag hebt van 6 of 7 uur heb je nog voldoende tijd om de benen te strekken. Om al om 2 uur in de middag op een saaie tussenstop te zitten is ook jammer van de tijd.
Aan de andere kant heb je dan voor de rit van Capitol Reef naar Zion weer te weinig tijd; je zult toch ook tijd nodig hebben om die 3 parken te bezoeken? Kortom; verdeel de rijdagen wat beter. Neem tijd voor mooie stukken, en rij sneller langs oninteressante stukken.
Ik mis Grand Teton in jouw route, waarom niet daar langs in plaats van via Idaho Falls?
Ik heb een voorstel gemaakt zonder Colorado, maar wel met Grand Teton, en met voldoende tijd overal.

dag 1 naar SLC
dag 2 SLC - Jackson
dag 3 Jackson - Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone - Grand Teton
dag 8 Grand Teton - Vernal
dag 9 Vernal - Moab
dag 10 Moab (Arches)
dag 11 Moab (Canyonlands, Dead Horse Point SP)
dag 12 Moab - Capitol Reef
dag 13 Capitol Reef - Bryce
dag 14 Bryce - Grand Canyon North Rim
dag 15 Grand Canyon North Rim - Zion
dag 16 Zion
dag 17 Zion - Las Vegas
dag 18 Las Vegas - Death Valley
dag 19 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 20 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 21 Yosemite
dag 22 Yosemite
dag 23 Yosemite - San Francisco
dag 24 San Francisco
dag 25 San Francisco
dag 26 San Francisco - terug

Ik moet zeggen dat ik hier zelf wel tevreden over ben :lol: . Soms is het wat puzzelen, maar dit past mooi. Je zou nog Monument Valley mee kunnen nemen tussen Moab en Capitol Reef; dan kun je via de prachtige UT95 rijden. En Page is natuurlijk ook wel de moeite waard. En een dag Las Vegas extra. Is 26 dagen het maximum? Willen jullie kamperen of alleen hotels?
Voor Yellowstone kun je vanaf 1 mei boeken; ik zou dat dan ook zo snel mogelijk doen (annuleren kan altijd nog) via https://www.yellowstonenationalparklodges.com/. Meerdere hotels daar zijn aan te raden (kijk daarvoor eens in onze verslagen). Voor Yosemite zou ik alle nachten in de vallei gaan zitten. Boeken kan vanaf een jaar van te voren via http://www.travelyosemite.com.
Op dag 2 kun je ook naar West Yellowstone rijden en dan Grand Teton/Jackson op weg naar Moab doen. Maar twee keer door GT rijden is wel mooi.

Kijk eens in onze verlagen voor routes met zowel Yellowstone als Yosemite (2004, 2008, 2015 en 2017).

Marianne
moepster
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jul 2014, 11:38

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door moepster »

Bedankt voor de reacties en voor het meedenken. Met jullie reacties tips hebben wij de route toch weer even opnieuw
onder de loep genomen.
Yellowstone ligt nu eenmaal wat meer van de route af. Het plan was om via de westkant het park in te rijden en via het
oosten richting Denver te rijden (Het doel was iets meer variatie in de route vanwege de shoppers in de familie..)
Dit is een lange afstand, dus meer reisdagen. Wanneer het jammer zou zijn 1 of 2 dagen aan Denver te spenderen,
dan schrappen wij deze locatie. Ik begrijp dat de route richting Denver ook minder interessant is.

De opzet van Marianne heb ik bekeken; dit is inderdaad een logische aanpassing. De route passen wij aan door (na ons bezoek
aan Yellowstone en de Grand Teton) richting Moab te rijden via in dit geval Rock Springs. Onze dochter is gek op paarden..
We zouden wel graag Monument Valley in de route opnemen. Voor zover ik dit kan inschatten, zou dit prima kunnen vanaf Moab.

Vorig jaar hebben wij het noordoosten bezocht. Gestart in gefinisht in Boston (met bezoek Washiington/NY). Alleen de hotelovernachtingen in
Boston (na aankomst), Washington en NY hebben wij vooraf gereserveerd. Verder alles reserveringen gedaan op dag van aankomst
of 1 dag eerder. In de parken in het ZW is dit, vermoed ik, geheel anders. In Yellowstone en Yosemite is dit duidelijk: een jaar van te
voren dus reserveren. Hoe zit dat precies op de andere locaties?
Uiteraard wil je zo dicht mogelijk op de hotspots zitten. Aan de andere kant vind ik het ook geen probleem ' s ochtends een half uur tot uur
in de auto te zitten. En al helemaal niet wanneer dit toch ook behoorlijk in de kosten scheelt.
Hebben jullie meer tips inzake hotelovernachtingen? Dit horen wij graag.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Mr. Patrick »

In het ZW wordt tegenwoordig niet meer aangeraden op de bonnefooi te gaan, zeker niet in het hoogseizoen. Omdat je route toch vast ligt kun je prima van tevoren je hotels reserveren. Dit is enerzijds gunstig qua prijs (de meeste hotels stijgen alleen nog maar in prijs) en anderzijds weet je dan ook dat je wat hebt. Meestal kun je tot 24 uur van tevoren reserveren, dus als er wat beters of goedkopers beschikbaar komt of je past je route aan, kun je nog wisselen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Ron Notenboom »

Je zou nog Monument Valley mee kunnen nemen tussen Moab en Capitol Reef; dan kun je via de prachtige UT95 rijden.
Hoe bedoel je dat precies Marianne ? Op dag 12 van Moab naar Monument Valley en vervolgens via de UT95 naar Capitol Reef. Is dat op één dag te doen ? Ik vraag dit ook i.v.m. met onze eigen planning.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde met een overnachting in MV. Dat is het mooiste. Om het in 1 dag te doen zou eventueel wel kunnen maar dat is een lange dag. En je mist dan de mooiste uren in MV.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

Die dag zou je in de route van Marianne kunnen winnen door op dag 2 naar (West) Yellowstone te rijden.
Je zou ook een dag Yosemite minder kunnen doen, maar dan wordt Marianne boos. :wink: :wink: Dat hangt natuurlijk af van jullie plannen daar.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moepster: rondreis parken ZW + Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

moepster schreef:Uiteraard wil je zo dicht mogelijk op de hotspots zitten. Aan de andere kant vind ik het ook geen probleem ' s ochtends een half uur tot uur in de auto te zitten. En al helemaal niet wanneer dit toch ook behoorlijk in de in de kosten scheelt. Hebben jullie meer tips inzake hotelovernachtingen? Dit horen wij graag.
Ik zou in Yellowstone zeker iets in het park nemen. Dat hoeft ook niet duurder te zijn dan bijvoorbeeld West Yellwosotne. En kijk dan naar 2 locaties; dan heb je wat afwisseling (vooral qua eten wel prettig) en je hebt op meerdere locaties de kans om voor de grootste drukte losbarst iets te bekijken. Ik zou dan bijvoorbeeld 2 nachten Old Faithful en twee nachten Lake niet gek vinden. Je kunt daar ook al voor iets meer dan 100 dollar per nacht een cabin vinden (bijvoorbeeld de Snowlodge, of een kamer in de Old House bij Old Faithful en een cabin bij Lake Lodge).
Ook voor Yosemite is een overnachting in het park heel prettig. Ik neem aan dat jullie er in de zomervakantie zijn? Dan is het prettig als je niet 's morgens het park in hoeft te rijden en nog een parkeerplaats hoeft te zoeken. En je hebt ook de rustiger uren in het park. Ik weet niet wanneer je precies wilt gaan, maar je zou kunnen overwegen om de route om te draaien zodat je eerder in Yosemite bent; dan zijn de watervallen mooier en je kunt dan wellicht ook nog raften.

Voor Grand Teton vonden wij een cabin bij Colter Bay leuk, maar je kunt ook in Jackson kijken. Onze dochters hebben daar nog enthousiast gewinkeld. De Ranch Inn is populair bij veel forumleden (relatief goedkoop gezien de hoge prijzen in Jackson). Wij zijn daar ook al een par keer geweest, maar wij vonden vorig jaar de Kudar Motel ook prima. Heel centraal en ook heel betaalbaar.
In ons 2015- en 2017-verslag kun je zien waar wij overnacht hebben, misschien heb je daar iets aan (zie apart tabblad).

En inderdaad; alles vastleggen. Ook Moab zou ik zo snel mogelijk reserveren. Je kunt immers vrijwel altijd gratis annuleren. En je hebt nu nog de kans om de beste deals te vinden.

En als je een dag langer gaat hoef je nergens te schrappen om Monument Valley nog tussen te voegen. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer