Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door Greenhorn »

Vrij last minute en opeens beslist met een goede vriendin om naar Texas te gaan voor twee weken eind Juni. (tussen 11 en 28 juni ergens)

Hier al wat rondgekeken maar blijkbaar is Texas niet de meest favoriete bestemming :D

Wie heeft er aanraders/tips/...? We zijn beide vooral stadsmensen, horen graag country en vinden de "typisch Amerika" dingen wel leuk (car show bijvoorbeeld).

Vliegtickets lijken ons goedkoopst met Dallas als uitvalsbasis voor aankomst en vertrek. Dus vandaar zouden we vertrekken dan met auto naar de rest van Texas.

In eerste instantie hadden we graag volgende gezien:
de grotere steden (Houston, Dallas, San Antonio, Austin en dan nog een nog niet gekozen kuststad)
Universiteitscampussen (indien mogelijk, nog niet onderzocht welk type campus UT bijvoorbeeld is, als dat gelijkaardig aan UGA/Athens is, willen we daar ook wel twee dagen verkennen).
tijdens rijden van a naar b eens een dag natuur.

Verder lijkt het me leuk moest er ergens een festival(letje) zijn die we kunnen meepikken of een car show ofzo.
(moest er iemand goed(kop)e shootingrange weten mag dat ook altijd vermeld worden :D)
Oja en auto huren denk ik terug te kijken voor rentawreck, had ik in Atlanta gedaan en was zonder problemen. Tenzij iemand hier ook nog goede aanraders heeft (beide 24 jaar).

edit: zie net dat er nog een subforum reisplanning etc is, zal dat eerst ook nog eens doornemen, vermoedleijk gaat dit ook naar daar verplaatst mogen worden, mes excuses...
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: 2 weken Texas

Bericht door Rudolfje »

Ben regelmatig in Texas voor mijn werk en wil je de volgende tips geven:
1- Guadalupe Mountains in Zuiden - mooie natuur
2- Carlsbad Caverns - schitterende grotten
3- Corpus Cristi en Padre Island - leuke plaatsen aan de kust
4- Stukje Route 66 bij Amarillo - check route 66 landmarks op google
5- Rond Austin en San Antonio heb je veel pretparken en beide steden hebben levendig centrum met veel live muziek

Have Fun
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: 2 weken Texas

Bericht door chippie777 »

Texas was een van onze mooiste usa reizen. Wie weet haal je wat tips uit ons reisblog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Reis Greenhorn: 2 weken texas (steden)

Bericht door Greenhorn »

De planning momenteel is:

juni:

11 Aankomst Dallas
12: Dallas :AT&T stadion tour - wandelen (o.a. park JFK, ...)
13 Dallas DMA (museeum) - wandelen (en mss eens shoppen)
14 Dallas -> Houston - wandelen downtown
15 Houston :rondtouren Museum district, japanese garden, midtown,...
16 Houston ->Nasa bezoeken -> Galveston Pier bezoeken -> Houston slapen
17 Houston -> Corpus Christi/Port Aransas (middag toekomen)
18 Corpus Christi -> San Antonio (latere namiddag toekomen)
19 San Antonio : pretpark! (nog te bekijken welk, momenteel ofwel waterpretpark ofwel Six Flags, iemand ervaringen?)
20 San Antonio : wandelen -> Austin (s'avonds)
21 Austin : State Capitol bezoeken & UT bezoeken
22 Austin : parken (Zilker, Graffity, ...
23 Austin : Lake Travis
24 Austin -> Brewery Dripping Spring -> Fort Worth
25 Forth Worth : (nog niet specifieks, wss gewoon sight seeing)
26 Naar huis

Qua vliegen, heeft er iemand ervaring met Icelandair? Via internet vinden we hen als goedkoopste, maar vraag me af of die €100 verschil opweegt ten opzichte van het comfort/gemak/zekerheid/...


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
nicolejacobs
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2017, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Greenhorn: 2 weken texas (steden)

Bericht door nicolejacobs »

Hoi, wij zijn 2 jaar geleden met icelandair naar denver gevlogen, prima maatschappij, niks op aan te merken.

Inmiddels een week terug uit texas, was super! Wij hadden wel wat minder steden en meer natuur en kleine stadjes maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Veel plezier! Texas zal zeker niet tegenvallen, t heeft ons hart gestolen...
Domi13
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 jan 2018, 21:22
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door Domi13 »

Hoi,

Ik zou persoonlijk niet zo lang in Houston blijven. Downtown loopt leeg na 18u en er is daar niets te zien en ook bijna geen cafes/restaurants. Midtown is wel gezelliger maar op een halve dag heb je het ook gezien.
NASA & Galveston zijn wel de moeite.

Veel plezier!
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door eric44051 »

In Austin vliegen elke avond honderden vleermuizen uit bij een brug.
Spectaculair om te zien
Icelandair is prima en de overstap in ijsland prettig.
Vindt je wel heel gehaast door Texas gaan en eigenlijk geen natuur.
Galveston is leuk genoeg om te overnachten.
Houston zelf vondt ik niet zo prettige stadt al is Nasa heel indrukwekkend.En winkelen in de galeriamall (geen idee of ik het goed schrijf)vonden we niet erg geslaagd en geen prettig winkelcentrum
Port aransas ook erg mooi om te overnachten.
We zijn drie weken door Texas getrokken en die staat is zo groot dat het eigenlijk niet genoeg is.
Wij hadden dan wel de big bend er nog tussen wat in een uithoek ligt ,maar waar we zeker blij waren dat we er heen gegaan zijn.Zo mooi.
Misschien iets minder steden en iets meer natuur?
San antonio en de riverwalk waren indrukwekkend
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door hemmie »

Ik woon zelf in Houston en zou daar ook niet te veel tijd aan de stad besteden, nasa is wel een bezoek waard. Galveston is ook leuk, en je kunt ook naar Brazos Bend SP als je alligators wil zien.
Vanuit Port Aransas kun je een boottocht doen om dolfijnen te zien, geweldig! Kan geloof ik ook vanuit Aransas Pass.
Vleermuizen bij Austin ook zeker doen.

Ik zou zelf ook minder stad en meer natuur doen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Terug in Texas!
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door Greenhorn »

Alvast bedankt nog voor de input.

Het is een bewuste keuze om vooral (bijna enkel) steden te doen aangezien dat ons het meest interesseert en we ook maar 2 weken hebben.
Ikzelf ga niet mogen rijden (wegens net geen 25, zou 450 euro meer kosten voor die 2 weken) en mijn reisgezelle staat ook niet te springen voor dagritten te doen (vooral extra reden, niet hoofdreden om op steden te focussen).

We hebben de dagen zo gehouden, aangezien we niet te vaak willen wisselen van hotel (nu enkel corpus christi dat enkele nacht is).
Wel gaan we kijken om hetgeen we de 15de gepland hadden de 14 mee op te nemen en dan de 15 ook iets in de omgeving te doen, we hadden al opgemerkt dat rond Houston verschillende parken liggen. De tip van Hemmie om alligators te zien spreekt ons wel aan, wss gaan we de 15de dus (o.a.) Brazos Bend doen. :thumbup:

De vleermuizen en river walk had ik ook al ergens opgemerkt, staan ook op onze lijst!


Uiteindelijk toch voor Delta gekozen, was iets van 130 euro meer als je alles bij elkaar rekende, maar overstap is in Atlanta (en dus ook customs daar) en aankomst Dallas is om 19.15 bij Icelandairwas het dus overstap Ijsland en aankomst 21.15, waarna customs etc nog doorlopen moest worden. Nu zouden we in theorie op het gemak achter auto, naar hotel en nog een kleinigheidje kunnen eten, terwijl het anders moeilijker is voor auto (zeiden ze ons, als we pas om 23u uit luchthaven zijn) en dan is het hotel en bed in.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door jojostravelusa »

In Dallas zijn we naar het Sixth Floor museum geweest. Heel interessant en een speciaal gevoel om op de plaats te staan waar JFK werd doodgeschoten. Fort Worth is leuk om de cattle drive te zien.
Iets noordelijker zijn we in Cap Rock Canyons State Park geweest evenals in Abilene State Park en Palo Duro Canyon State Park. Heel bijzonder om, na vele kilometers over de Plains, zulke prachtige natuur te zien. Rode rotsen, canyons. Echt een aanrader. Wij waren met de camper, dus we hebben lekker in de parken overnacht en genoten van de natuur en het wildlife (white tail deer, wilde kalkoenen, prairie dogs, bizons en veel vogels).
Net ten westen van Amarillo is de Cadillac Ranch een klein bezoekje waard.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door Greenhorn »

Nog een nachtje slapen en we zijn ribbedebie!

Alle dagen zijn druk ingepland, met ook nog eens een festival(namiddag/avond) erbij waar we flo-rida gaan zien (Houpalooza ofzoiets, reisgezel wou hem graag eens zien).

Enkel nog de dag dat we van Austin naar Forth Worth rijden is nog niet exact gepland. We dachten/denken om eens een boottripje te doen op Lake Travis en een shooting range te doen die dag, maar van beide vinden we niet direct iets waar ze aangeven quid buitenlanders/toeristen of het mogelijk is om iets te huren/te schieten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door hemmie »

Je kunt onderweg Waco aandoen, Mammoth NM daar is zeker de moeite waard. Als je graag Dr Pepper drinkt is het Dr Pepper museum leuk.
Terug in Texas!
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door Greenhorn »

Al goeie twee weken thuis ondertussen, maar dacht even nog mee te delen dat het een super reis was!

Ondanks dat ze zelfs in Texas zich vaak afvroegen hoe we erop kwamen om naar daar te gaan was dit één van de leukste reizen die ik al gedaan heb(los van gezelgschap, op gebied van dingen gedaan/gezien).


Eens vlug overlopen wat ik vond:
Dallas:
At&t zeker de moeite voor de begeleide toer "VIP tour" te doen.
Downtown zeer aangenaam om rond te wandelen, ook later op de avond.
Aangezien DMA (museum of art) gratis was daar ook binnengestapt, was groter dan het lijkt.
Fair Park ook leuk om toertje te wandelen.

We hebben er twee volle dagen gezeten/rondgelopen. Als ik de kans krijg kom ik hier zeker nog eens terug voor paar dagen extra.

Houston:
Space Center was tegenvallend wegens onweer in de buurt reed het 'treintje' niet naar de andere locaties, wat zowat het interessantste van het center is. Kunnen zij natuurlijk niets aan doen maar ik vond het wel een bummer.
Houston zelf leuke downtown en ook actieve Main Street qua nachtleven. Alleen vond ik het niet aangenaam vertoeven tussen 19-22uur wegens teveel rare mensen (zat/zwervers/onder invloed van), leek alsof zij de enigsten zijn die dan op straat waren. Live concertje meegepikt in Discovery park, daar was het s"avonds dan wel weer super.

Mooie parken! O.a Buffalo Bayou vond ik leuk, gevarieerd park aan de voet van de stad/hoogbouw. Herman Park leek me Europese (Franse) invloeden gekregen te hebben.
Cullen Sculpture garden ook leuk, behoort tot nieuw school en museumgebouw voor hedendaagse kunsten (nog volop aan het museum gedeelte aan het werken), Qua architectuur wordt het alvast top.


In houston hebben we drie dagen gezeten, ik vond het downtown gedeelte iets minder dan Dallas om gewoon rond te wandelen. Maar Houston heeft veel meer buurten, waarvan we er maar enkele gedaan hebben. Nog eens terug gaan voor paar dagen? Sure, maar zou niet nr 1 zijn.

Galveston:
Spijtig dat je moet betalen om op die pier te mogen rondlopen...
Voor de rest leuke wandeling gedaan, variatie aan gebouwen/architectuur was wel leuk! Lijkt me ideale stad voor dagje/weekendje zee als je in de buurt woont. Op 1/2 dagen heb je het wel gezien. Dus tenzij het voor aan het strand te liggen is skip ik het volgende reis.

Corpus Christi:
Hier zijn we een namiddag geweest, het vliegdekschip is mooi om te zien (wel niet binnengeweest) en een leuk haventje maar anders niet zoveel te zien als je gewoon rondloopt. -Onderweg van Houston naar Corpus christi zijn we gestopt in Rockport, leuk strandje en woonwijk met toegang tot het water!

Port Aransas:
hebben we niet kunnen doen wegens te slecht weer in de plaats sneller naar San Antonio gegaan en daar Seaworld bezocht.

San Antonio:
Zeer leuk centrum om rond te wandelen. Wel niet zo groot.
Hier dus seaworld en ook Sixflags gedaan.
Op zich voor centrum heb je met één/2 dagen wel alles gezien, maar op korte rij afstand wel veel te doen.

Niet de stad waarvoor ik terug zou keren naar Texas, maar als ik in de buurt ben zou ik er wel terug dag spenderen.

Austin:

Super! We zijn hier 4 dagen geweest en ik zou hier echt gewoon nog een week kunnen zitten. Als ik ooit greencard lottery win staat deze stad in de shortlist van potentiële woonplaatsen.

Forth Worth:

Stad zelf minder dan ik had voorgesteld op basis van de naamsbekendheid.
De Stockyards (beetje buiten FW) is wel een leuke toeristische attractie voor een voor of namiddag te vullen.


Zoals aangehaald (en ik ook reeds van anderen gehoord heb), is Texas echt wel super als reisbestemming.
Een volgende reis zal ik wss eerst andere staten nog willen zien. Maar als het Texas word, zou ik gaan voor vliegen op Dallas, dan naar Austin voor paar dagen (beste periode is telkens van donderdag tot zondag), dan toch eens naar de grote natuurparken gaan (met mss nog plaspauze in San Antonio) en dan omgekeerde beweging terug paar dagen Austin en dan terug dag voor vlucht naar Dallas.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Greenhorn: 2 weken Texas.

Bericht door chippie777 »

Leuk deze feedback. Wij vonden Texas ook geweldig. Mocht je nog eens terug gaan probeer dan Big Bend mee te pakken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer