Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yvonne71
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 apr 2018, 07:43

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Yvonne71 »

Ik zal het eens bekijken Hemmie en anders kopen we gewoon bij de eerste de beste supermarkt wel een matje en slaapzak want met een zoon van 1.90 en 2 dochters van 1.70 en 1.80 lijkt het me niet handig om met 3 in 1 bed te gaan liggen :lol:
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Heather »

Ivm de fietstocht in Zion, we hebben vrienden die dit vorig jaar in juli gedaan hebben en hun kinderen vonden dit inderdaad een leuk alternatief.
Je kan de fietsen gratis meenemen met de shuttlebus (wel max 2 fietsen per bus dus opsplitsen is nodig) tot op het hoogste punt op de route "the temple of Sinawava". En dan terug met de fiets naar Springdale met onderweg tussenstops zoals "weeping rock", "court of the Patriarchs" en een korte wandeling naar de waterval van Esmeralda Point waar je kan zwemmen. Onderweg zijn ook picknicktafels.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Ron Notenboom »

Hier een handige site om de zonsopkomst en -ondergang te vinden: https://www.sunrisesunset.com/default.asp

Op weg naar Death Valley zou je eventueel nog een stop kunnen maken in Bishop bij Erick Schat's Bakery. Een van oorsprong Nederlandse bakker. En kort voor Death Valley kom je op de 190 ook nog langs de Father Crowley Overlook. En na Stovepipe Wells de Mesquita Flat Sand Dunes en kort voor Furnace Creek de oude Borax mine. Ook die dag dus tijd te kort.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad de route door Zion Canyon fietsen; dit is dezelfde route als die van de shuttlebus. Daarnaast mag je op de Pa'rus Trail fietsen. Lijkt mij wel leuk; maar jullie hebben niet vele tijd dus als je fietsen huurt blijft er weinig tijd over voor andere dingen.
Heather: je bedoelt de Emerald Pools? Zwemmen is daar niet toegestaan. Je kunt wel op verschillende plaatsen bij de Virgin River het water in (Langs de Riverside walk, in de Narrows, en langs de Pa'rus Trail).

Op weg naar Bryce zou je de Canyon Overlook Trail kunnen doen hoewel daar wel wat stukken in zitten waar je langs een afgrond loopt; dus voor iemand met hoogtevrees misschien niet zo geschikt.

Voor het stuk tussen Bodie en DV had ik al wat tips gegeven en naar onze verslagen verwezen. Van noord naar zuid heb je de volgende bezienswaardigheden:
- Mono Lake
- rond Mammoth Lakes diverse wandelmogelijkheden; wij deden in 2015 de Little Lakes Valley Loop.
- het Ancient Bristlecone Pines Forest (zie ons 2013 en 2017-verslag)
- Manzanar - Japans interneringskamp uit de tweede wereldoorlog (zie ons 2015-verslag)
- de Alabama Hills en het filmmuseum bij Lone Pine.
Hou er rekening mee dat de rit naar Bodie aardig wat tijd in beslag neemt en het bezoek zelf kost ook zeker een uur.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 apr 2018, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Heather »

@Marianne
Inderdaad Emerald Pools. Info van Riksja Travel website is dus fout sorry
Yvonne71
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 apr 2018, 07:43

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Yvonne71 »

Bedankt weer voor de fijne tips! Dat rondje lijkt me wel heel leuk Marianne....bij de meren en het filmmuseum is ook wel de moeite waard voor ons. Kan ik weer wat toevoegen aan mijn lijstje!

Ik heb een nacht kunnen boeken bij Ruby's Inn voor Bryce en dan willen we toch ons bezoek aan Zion met een extra nacht verlengen. Dan gaan we waarschijnlijk fietsen en een dag hiken (oa the Narrows). We logeren in het Cable mountain Lodge hotel. Is dat dichtbij het park dat iemand weet? Kunnen we dan een shuttle bus nemen of moeten we aansluiten in de rij auto's om het park in te komen? We hopen dat we nog een extra nacht eraan kunnen plakken anders moet ik nog op zoek naar een ander hotel in of nabij Zion. We gaan dan dus wel vanuit Bryce in 1 stuk door naar Moab. Heeft iemand daar nog leuke tips voor onderweg?

We zijn ook nog op zoek naar een goudmijn ergens in het programma en ik zou ook wel wat van de indianen cultuur mee willen krijgen dus ook daar zijn tips heel welkom. En tot slot heb ik ook iets gelezen over een Condor Breeding Program, iemand daar al ervaringen mee? Lijkt me ook super interessant en leuk voor de kinderen.
Yvonne71
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 apr 2018, 07:43

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Yvonne71 »

Bedankt voor je toevoeging in het lijstje richting Death Valley Ron! De duinen pakken we ook mee onderweg. En wat een super handige site. Ik kan zo heel juli voor de verschillende gebieden printen!
Yvonne71
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 apr 2018, 07:43

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Yvonne71 »

Is het trouwens te doen om van SF naar Mariposa Grove te gaan en daarna nog naar Yosemite Village of heb je je tijd nodig in Mariposa Grove? Of blijf je dan ook weer heen en weer rijden omdat we in Bass Lake overnachten?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door markro »

Yvonne71 schreef:We logeren in het Cable mountain Lodge hotel. Is dat dichtbij het park dat iemand weet? Kunnen we dan een shuttle bus nemen of moeten we aansluiten in de rij auto's om het park in te komen?
Via Google/Google Maps kan je het hotel invoeren en zien waar het ligt. Zie klik hier.

Dus het hotel ligt in de plaats Springdale, vlakbij de zuidingang van het Zion NP. Je kan de auto laten staan bij het hotel en met de Zion-shuttlebus het park in/uit (van 8 am tot 9 pm). Dan moet je wel een nationale parkenpas bij je hebben (America the Beautiful Pass - Annual Pass).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Martin & Marianne »

Yvonne71 schreef:Is het trouwens te doen om van SF naar Mariposa Grove te gaan en daarna nog naar Yosemite Village of heb je je tijd nodig in Mariposa Grove? Of blijf je dan ook weer heen en weer rijden omdat we in Bass Lake overnachten?
Als je dat wilt doen kun je het beste via de 120 het park inrijden, dan naar de vallei en op weg naar Bass Lake een bezoek brengen aan de Mariposa Grove. Ik heb geen idee hoeveel tijd je daar kwijt zult zijn; dat zal ook afhangen van hoe ver je wilt lopen. Mocht je denken te weinig tijd te hebben dan kun je ook vanuit de valaei doorrijden naar Bass Lake en de Mariposa Grove de volgende ochtend doen.
Je kunt voor de reistijden goorglemaps raadplegen. Van SF naar Bas Lake via Yosemite Village is 5.20 uur rijden.
Wat je ook kunt doen is wel via de 120 (of via de 140) het park binnen rijden en dan naar Glacier Point rijden - met bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Point - en daarna al dan niet via de Mariposa Grove naar Bass Lake rijden.

Marianne
Yvonne71
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 apr 2018, 07:43

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Yvonne71 »

Dank je wel Marko! Het ligt op 2 min lopen van de ingang dus dat is mooi. Hoeven we niet in de rij voor een parkeerplaatsje!

Dat is eigenlijk wel een goed plan Marianne. Ik heb de weg bekeken en we gaan inderdaad vanuit SF naar Yosemite Valley en dan op de terugweg naar Bass Lake Mariposa Grove of de volgende ochtend eerst Mariposa Grove.

Hebben jullie nog een idee voor een goudmijn onderweg? Of zit dat meer richting Yellowstone?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door markro »

Wat zou je met een goudmijn willen doen? Een bezoek er aan brengen en een rondtour door de mijn maken, of wil je naar goud zoeken?
Een mijntour weet ik niet zo snel in de omgeving waar jullie doorheen reizen.
Op heel veel plekken kan je in het zuidwesten naar goud zoeken, maar dat is niet zo gemakkelijk en dat kost veel tijd. Dan moet je een goldpan kopen en aan een riviertje het zand van de bodem gaan wassen.
Wel is er regelmatig onderweg iets te zien dat is opgezet voor toeristen, dat heet dan "gold panning". Dan zoek je met een goldpan in een aangelegde omgeving met stromend water naar goudvlokjes.
Zoek via Google bijvoorbeeld eens op "gold panning california" (of iedere andere staat).

Zo kan je dit doen in de buurt van het noordwesten van het Yosemite National Park, in het Columbia State Historic Park (oude goudzoekersplaats, nu openluchtmuseum), dat een bezoek zeker waard is.

En hier nog een website, in het Tuolumne-gebied: http://www.visittuolumne.com/gold-panning
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor onze ervaringen met het Columbia SHP kun je eens in ons 2006-verslag kijken. Onze kinderen vonden het leuk, maar voor jullie zou ik het niet aanraden want het is wel wat om, en de tijd voor Yosemite is al zo beperkt.
In Bodie kun je een Stamp Mill tour doen waar je leert hoe goud uit kwarts gewonnen werd (zie http://www.parks.ca.gov/?page_id=509).

Marianne
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Eskm »

Ron Notenboom schreef:V.w.b. Route 66: ... Zoek je in Needles nog een hotel dan kan ik de Best Western Colorado River Inn (met zwembad) zeker aanbevelen.
Correct doch best bij reserveratie melden: geen kamer(s) aan de oostkant van het complex,
deze grenst namelijk aan trucker parking waar de koel-/reefertrucks continu draaien.
Anderszijds een zeer aangenaam hotel, met het befaamd Wagon Wheel restaurant niet ver vandaan.

Mvg.
Groeten,
Martin
Yvonne71
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 apr 2018, 07:43

Re: Reis Yvonne71: activiteiten met 3 pubers in Zuidwesten + tip hotel Bryce Canyon.

Bericht door Yvonne71 »

We wilden eigenlijk beiden doen. Een tour door de mijn en dan aan het eind zomaar voor de lol even goud zoeken maar als het ten koste gaat van de tijd in Yosemite dan laten we het varen. Wellicht is het nog ergens anders op de route maar ik kan even aan de slag met de woorden "gold panning"

Toevallig hebben wij dat hotel geboekt in Needles! Ik zal nog even doorgeven aan het reisbureau dat ze onze voorkeur erbij moeten zetten vwb de Oostkant :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer