Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GuiTo
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2015, 10:42

Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door GuiTo »

Hoi allemaal,

Na een zeer mooie reis SF-SF in 2015 met een RV hebben we altijd gezegd dat dit ons de ideale vakantie leek om te doen met een baby. Nu drie jaar later hebben we zelfs twee baby's (tweeling van bijna een jaar oud) en blijft dit idee opspelen. We snappen de voor en tegens en zijn ook al tegen het 'probleem' aangelopen dat het eigenlijk niet veilig is om baby's te vervoeren in een camper. Korte onderbouwing van onze keuzes tot op heden (nog niks is vastgelegd overigens).
  • We vliegen op 6 juni naar Denver
  • Op 9 juni huren we een RV én een personenauto (auto rijdt dus achter RV aan)
  • We vliegen vrijdag 1 juli terug, maar willen tenminste 28 juni de RV inleveren (zodat we nog een paar dagen op een plek zijn)
  • Keuze voor de RV is vooral ingegeven om enigszins structuur te bieden (je ruimt hem één keer in, niet constant koffers in/uitpakken, motels leren kennen etc. Oftewel, je parkeert hem en bent klaar om te relaxen (voor zover mogelijk met een tweeling)
  • Is vast niet persé de goedkoopste oplossing, al hebben we zeer goede aanbiedingen (vluchten EUR 1000,-, RV rent EUR 1200 en autohuur EUR 400)
  • Start vanuit Denver is vooral kosten- en vluchttechnisch ingegeven, alternatief is eventueel nog Seattle
Nu is de vraag, welke route kunnen we het beste rijden. Uiteraard zijn er de bekende parken (Yellowstone, moab, RMNP etc), maar gelet we met kleintjes zijn en twee auto's hebben willen we voorkomen dat we elke dag lange afstanden moeten afleggen. Eerder bijvoorbeeld 4 of 5 langere reisdagen, en steeds 3-4 dagen ergens verblijven. Een volledig rondje is al snel 2000 mile, wat niet aansluit bij onze doelstelling. Hieronder wel de route die we in een kinderloze situatie misschien zouden doen, maar hier zullen we dus in moeten schrappen.. De vraag is; wat schrappen we :?

6 juni - AMS - DEN
7 juni - Denver
8 juni - Denver (pickup auto en inkopen doen)
9 juni - Pickup RV en richting RMNP
10 juni - RMNP -
11 juni - RMNP - Keystone - Mount Rushmore
12 juni - Keystone - Billings
13 juni - Billings - Yellowstone
14 juni - Yellowstone
15 juni - Yellowstone
16 juni - Yellowstone - Grand Teton NP
17 juni - Grand Teton NP
18 juni - Grand Teton NP - Salt Lake City
19 juni - Salt Lake City
20 juni - Salt Lake City - Moab
21 juni - Moab
22 juni - Moab - Vail
23 juni - Vail - Denver
24 juni -
25 juni -
26 juni -
27 juni -
28 juni - Uiterlijk RV inleveren
29 juni - Denver
30 juni - Denver
1 juli - DEN - AMS

Alvast veel dank!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet zo goed waarom Amerika ideaal zou zijn om met een baby te doen. Is het niet handiger om te wachten tot de kinderen wat ouder zijn en in de camper vervoerd kunnen worden? Niet echt gezellig om achterelkaar aan te rijden. Huur een ruime auto en overnacht in hotels. Als je toch overal meerdere nachten wilt blijven is dat in- en uitpakken toch geen probleem? Neem een eigen bedje mee, dan slapen ze elke nacht in een vertrouwde omgeving.
Bedenk ook dat je al heel erg laat bent om campings te reserveren.

Wat de route betreft: als je zo weinig tijd uittrekt voor South Dakota zou ik dat overslaan. Je hebt nu twee lange rijdagen voor alleen Mt Rushmore. Voor Yellowstone zou ik minimaal een dag meer uittrekken, en voor Moab ook.
Of doe een one way en eindig in SLC. Dan heb je voldoende tijd overal.

Marianne
GuiTo
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2015, 10:42

Re: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door GuiTo »

Kinderen in een camper vervoeren zou sowieso niet wenselijk zijn ivm gebrek aan ‘echte’ veiligheidsgordel wat ik heb begrepen. Waarom nu:

- kinderen zijn klein genoeg om op de rug te tillen en passen zich nog goed aan
- relatief weinig extra kosten (ivm geen vliegticket)
- geeft ons de gelegenheid om nu nog een mooie reis te maken, de komende jaren zal het eerder Europa worden denk ik.

Bedankt voor de tips, ga er morgen even goed naar kijken!
Laatst gewijzigd door Aricon op 05 apr 2018, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig een bovenliggend bericht in zijn geheel te quoten --> quote verwijderd.
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door Tin_cricket »

Wat leuk dat je dit doet met de kindjes!

Wij trekken in september met ons zoontje naar de Westkust (dan 11 maanden). De ene vindt het super, de ander vindt het haast kindermishandeling dat we met ons kind zo ver reizen. Och, we zien wel. Ook wij houden het volgend jaar wel op Europa, maar nu lijkt reizen ons best nog makkelijk. We hebben ook tickets geboekt bij een vluchtmaatschappij waar we kosteloos de reiswieg konden vastleggen. Ik zou dat ook doen in jullie plaats. Eentje kan daar dan in, en de andere kunnen jullie afwisselend op de schoot nemen. Je hebt dan ook meer beenruimte zodat ze op de grond wat kunnen spelen.

Wij opteerden voor hotels, vooral omwille van de kostprijs van een camper om eerlijk te zijn. Wij hebben een draagrugzak van Deuter voor zoonlief, investeer hier echt in goed materiaal. Zonde metalen frame wordt het voor niemand comfortabel. Genoeg tweedehands te vinden voor een zacht prijsje :thumbup:
Wij vertrekken vanaf Vegas en houden de dagelijkse ritten vooral kort (meestal 2 uur op dagen dat we ons verplaatsen, twee keer 3 uurtjes rijden). Ook blijven we vrijwel altijd minstens 2 nachten in hetzelfde hotel. Wij komen ook 2-3 dagen nachten in Ouray, Colorado. Dat is een mooie regio om te wandelen met de kindjes en past ook in jouw route.

Wij kopen een bedje ter plaatse. Zo heeft hij zn vaste plekje in elk hotel. Daarnaast wilden veel hotels best veel geld voor een babybed aanrekenen...

Voor een autostoel twijfelen we nog. Ik vermoed dat we ook deze ter plaatse zullen aanschaffen en terug meenemen naar huis om als tweede stoel te dienen.

Voorzie vooral niet te veel bagage. Een was is snel gedraaid! Stel je mentaal es voor wat je moet meenemen. Bij ons is dit: 1 reistas met kledij, 1 reistas met de draagrugzak en wat andere spullen, een buggy, een rugzak als handbagage, een rugzak als babytas (en dan eventueel de autostoel). Ik zou nooit meer meenemen op de vlucht als wat je met 2 de baas kan.

Hopelijk heb je er iets aan :)
GuiTo
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2015, 10:42

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door GuiTo »

Het lijkt ons ook een erg mooi avontuur, uitdagend en sommigen verklaren ons voor gek terwijl anderen het inderdaad gaaf vinden. Dank voor de tips, kom zeker denk ik nog even bij je terug voor verdere adviezen.

Mbt de route:

Denver - RMNP - Cody - Yellowstone - Grand Teton - Moab - Denver, is dit haalbaar naar jullie idee? Is totaal ca 1600 mile. Als we Moab eruit laten kom je op ca 1300 mile.

Mbt campgrounds, een snelle blik lijkt nog plek te geven in RMNP en Yellowstone. Als we uitgaan van bovenstaande route, wat zijn dan mooie wegen met mooie tussenstops?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Als ze nog zo klein zijn is het met het wandelen inderdaad wel gemakkelijk.
Schrijf de mogelijke routes eens helemaal uit per dag, dan zie je snel genoeg wat haalbaar is en wat niet.
Als je al weet dat je met een camper gaat zou je alvast iets vast kunnen leggen. Ik zou wel meer tijd uittrekken voor Yellowstone dan je in je eerste opzet voorzien hebt. Juni is al een drukke maand, waarin ook veel Amerikanen vakantie hebben dus hou dar rekening mee. Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag, toen waren wij er ook in juni. En kijk ook eens naar ons 2017-verslag voor een route van Yellowstone naar Denver.
Je kunt RMNP op het laatst doen; dan heb je minder last van de hoogte, en je kunt dan de Trail Ridge Road van west naar oost rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door hemmie »

Tin_cricket schreef:We hebben ook tickets geboekt bij een vluchtmaatschappij waar we kosteloos de reiswieg konden vastleggen. Ik zou dat ook doen in jullie plaats. Eentje kan daar dan in, en de andere kunnen jullie afwisselend op de schoot nemen. Je hebt dan ook meer beenruimte zodat ze op de grond wat kunnen spelen.
Reken je niet rijk met die reiswieg. Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar over het algemeen past een baby van 6 maanden daar al niet meer in. Ik geloof dat er uitzonderingen zijn bij Aziatische maatschappijen, maar Europese en Amerikaanse maatschappijen bieden alleen hele kleine bedjes. Enige uitzondering is BA, die hebben een soort van stoeltjes die ze ergens aan vastmaken, en daar schijnen kinderen tot 2 jaar nog goed in te kunnen. Ook zijn de bedjes erg ondiep, dus een oudere baby kan zo over de rand wippen en vallen. Ik vind die wiegen ideaal, maar dan met een baby van onder de 6 maanden.
Sowieso vind ik de bulkhead seats (waar die bedjes kunnen worden vastgemaakt) rotplaatsen, je hebt theoretisch meer beenruimte, maar bij een normale stoel kan ik mijn benen uitstrekken onder de stoel voor me, en dat kan bij bulkhead niet, dus effectief voor mij minder ruimte. En met tafeltje en tv-scherm in de armleuning echt een drama met kind op schoot. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, sommigen zweren bij die plaatsen. Komt misschien ook omdat ik mijn kinderen nooit op de grond heb laten spelen, ik vind dat persoonlijk te gevaarlijk, heb ze bij voorkeur altijd vastzitten, en als dat met een beweeglijke baby niet meer lukt dan toch minstens op schoot.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door IngridZw »

Klopt wat Hemmie zegt. Bij de meeste maatschappijen zijn die reiswiegen geschikt voor kindjes onder de 6 maanden. Plus dat het ook vaak niet gratis is om zo'n familieplek te reserveren. Bij Air Berlin, vorig jaar, moesten we daar een behoorlijk bedrag voor neertellen, wat we dus niet gedaan hebben. Bovendien was onze kleinzoon al 13 maanden.
Je kan geluk hebben dat het vliegtuig niet vol is (wat wij op de heenreis hadden), maar voor hetzelfde geld is het vliegtuig bomvol (bij ons op de terugreis). Wij waren met 4 volwassenen en konden hem om de beurt op schoot doen. Jullie hebben gedurende de (hele) lange vlucht ieders een kindje op schoot en, vergis je niet, dat is erg vermoeiend. Ook voor de kindjes. Ik zou dan sowieso in ieder geval één extra stoel reserveren zodat je wat meer bewegingsruimte hebt.
Ik weet niet of het voor iedere vliegmaatschappij geldt, maar wij konden de buggy, autostoeltje en het campingbedje gratis inchecken.
Tijdens het wandelen droeg schoonzoon onze kleinzoon in een professionele rugdrager. Ideaal voor oudere baby's.

Wat betreft de route: Ik zou minder tijd besteden aan Denver. Zo interessant is die stad nu ook weer niet vonden wij en in plaats daarvan 1 of 2 extra dagen gebruiken voor de Black Hills. Het is zonde om daar maar 1 overnachting te hebben. Er is zoveel meer te zien dan alleen Mount Rushmore.
Keystone - Billings is een behoorlijke lange rit en vrij saai. Je zou ook Cody kunnen opnemen in de route met aan het begin van Bighorn National Forest een tussenovernachting. Je rijdt dan wel door een mooier gebied.

En inderdaad ook voor Moab is een extra dag aan te bevelen.
Er valt dus nog wel wat te puzzelen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door Tin_cricket »

@hemmie

Weet ik. Ik was dan ook diegene die die tip van BA hier enkele weken terug neerschreef.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door WeernaardeVS »

Leuke route.
Houdt er rekening mee dat RMNP behoorlijk hoog ligt. Voor baby's wordt het afgeraden om ongeacclimatiseerd boven de 1000 meter te komen.
Nu ligt Denver volgens mij ook al rond de 1500 meter, dus acclimatiseren rond 1000 meter wordt wat lastig. Maar ik zou wel acclimatisatietijd inbouwen, bv omgeving Boulder en dan een dag naar regio Estes Park en weer in Boulder slapen. Of de route andersom rijden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door hemmie »

Ik denk dat dat op die leeftijd wel meevalt. Wij zijn jaren geleden met baby van 3/4 maanden naar Colorado geweest vanuit Texas, wel gereden, dus wat langzamer de hoogte in. maar ik had het toen wel uitgezocht, was alleen voor hele jonge baby's (<3 maanden) een issue. Ik denk dat een baby van bijna 1 zich gewoon net zo snel aanpast als een volwassene (of sneller).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door hemmie »

Tin_cricket schreef:@hemmie

Weet ik. Ik was dan ook diegene die die tip van BA hier enkele weken terug neerschreef.
Ah, ok, maar dat is dan wel belangrijk om te vermelden, want BA is dus echt de enige maatschappij met van die stoeltjes. ik zou dat ook echt geen reiswieg noemen trouwens, het ziet er uit als een wipstoeltje.
Terug in Texas!
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door Tin_cricket »

Je kan bij BA kiezen wat je wil, stoeltje of wieg.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door WeernaardeVS »

Ik denk dat dat op die leeftijd wel meevalt. Wij zijn jaren geleden met baby van 3/4 maanden naar Colorado geweest vanuit Texas, wel gereden, dus wat langzamer de hoogte in. maar ik had het toen wel uitgezocht, was alleen voor hele jonge baby's (<3 maanden) een issue. Ik denk dat een baby van bijna 1 zich gewoon net zo snel aanpast als een volwassene (of sneller).
Het maakt niet uit wat je leeftijd is. Elk lichaam moet zich aanpassen aan de lagere hoeveelheid zuurstof in de lucht. In eerste instantie zul je merken dat je een verhoogde hartslag krijgt en je ademfrequentie omhoog gaat. Na circa een week heb je meer rode bloedlichaampjes aangemaakt om de lagere hoeveelheid zuurstof in de lucht te compenseren.
Als je langzaam stijgt heb je meer tijd om te acclimatiseren. Een volwassene past zich ook niet in een dag aan. Misschien merk je alleen dat je wat moe bent, hoofdpijn hebt etc., maar dat kan wel degelijk een effect zijn van de hoogte.

Bij kleine kinderen heb je als nadeel dat ze niet goed kunnen aangeven wat er is. Dat kan maken dat je te laat reageert als ze symptomen van hoogteziekte hebben.

Onlangs las ik een artikel waarin werd aangegeven dat een redelijk percentage van de toeristen in de Rocky Mountains symptomen van hoogteziekte heeft. Daar staat ook specifiek in dat de kans groter is als je leefomgeving onder de 1000 meter is en je vakantieomgeving daarboven is. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8452324
Ik ga er daarmee niet vanuit dat je standaard hoogteziekte krijgt, maar het is wel goed om te weten dat je lichaam op grote hoogteverschillen reageert en dat zeker voor jonge kinderen acclimatisatie verstandig is. Een jengelende baby omdat hij/zij zich gewoon niet prettig voelt is ook niet fijn.

Een artikel van de medische sectie van de NKBV:
https://nanopdf.com/download/met-een-ba ... bergen_pdf
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis GuiTo: RV trip met jonge tweeling vanuit Denver

Bericht door hemmie »

Er zijn wel degelijk afwijkende adviezen voor baby's, maar dus alleen voor heel jonge baby's. Daarna maakt het geen verschil met een volwassene. Ik heb niet gezegd dat je er geen last van kunt krijgen, maar dat het voor een oudere baby niet anders is dan voor een volwassene.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer