Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LinFaes
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2018, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door LinFaes »

Hoi,
In september 2018 ga ik met mijn vriend naar Zuidwest-Amerika. Graag zouden we ook Yellowstone op onze planning zetten. We rijden met een campervan. We willen zoveel mogelijk natuur zien en gaan wandelen. Wat denken jullie van deze route? Is nog heel voorlopig, dus ik hoor jullie commentaar graag! Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!

Dag 1 (30 aug): AMS - LAX (14u45 aankomst)
Dag 2 (31 aug): LA
Dag 3 (1 sep): ophalen camper (9u) en doorrijden naar Las vegas ( 4 u rijden) Tegen 12 u vertrekken→ tegen 17.00 u in Las Vegas, daar slapen
Dag 4 (2 sep): uitslapen en doorrijden naar Grand Canyon (4 u rijden)
Dag 5 (3 sep): Grand Canyon en hiken voor 1 dag
Dag 6 (4 sep): Grand Canyon
Dag 7 (5 sep): Grand Canyon naar Monument Valley (3uur) en daar paardrijden
Dag 8 (6 sep): Van Grand Canyon naar Grand Teton, tussenstop onbepaald
Dag 9 (7 sep): Van Grand Canyon naar Grand Teton, tussenstop onbepaald
Dag 10 (8 sep): aankomst in Grand Teton
Dag 11 (9 sep): Grand Teton 2day hike
Dag 12 (10 sep): Grand Teton
Dag 13 (11 sep): Grand Teton naar Yellowstone (4 uur)
Dag 14 (12 sep): Yellowstone
Dag 15 (13 sep): Yellowstone
Dag 16 (14 sep): Yellowstone
Dag 17 (15 sep): Rijdag: Yellowstone naar Lake Tahoe, tussenstop onbepaald
Dag 18 (16 sep): Yellowstone naar Lake Tahoe
Dag 19 (17 sep): Lake Tahoe
Dag 20 (18 sep): Lake Tahoe naar Yosemite
Dag 21 (19 sep): Yosemite
Dag 22 (20 sep): Yosemite
Dag 23 (21 sep): Yosemite
Dag 24 (22 sep): Yosemite naar SF
Dag 25 (23 sep): SF naar LA via Pacific Highway ( tussenstops SF naar LA nog onbepaald)
Dag 26 (24 sep): naar LA
Dag 27 (25 sep): naar LA
Dag 28 (26 sep): naar LA
Dag 29 (27 sep): naar LA
Dag 30 (28 sep): Camper terugbrengen LA (8u30)
Dag 31 (29 sep): LAX - AMS (18u10 vertrek)

Is dit te doen?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route Zuidwest en Yellowstone

Bericht door Marcopstal »

Waarom zou je van LA naar Vegas rijden als je bestemming de GC is ? Dan rijdt je toch beter via Kingman en de route 66. Kan je ook stoppen in bvb Oatman.

Waarom twee volle dagen GC ? Lijkt me heel veel, zelfs met een dag hiken.

Ik neem aan dat je van MV toch niet terug gaat keren naar de GC ?

Je passeert best wat van MV naar Grand Teton, maar nu is jullie tijd eerder beperkt. (Zion, Page, Bryce, Capitol Reef, Moab, ...)

De tijd voor Grand Teton en Yellowstone is goed net zoals voor Yosemite.

Slechts één nacht SF is bitter weinig, dat zou toch eerder jammer zijn. Voor de route naar LA neem je dan wel weer zeer ruim de tijd. Doorgaans gaat dit zeer goed met twee overnachtingen, eentje extra is misschien nog wel doenbaar maar niet echt nodig.

Ik zou zeker enkele dagen anders inplannen zodat er meer tijd is tussen de GC en Grand Teton in. Er zijn genoeg zaken die je kan doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp Las Vegas wel op weg naar de GC, anders kom je er niet langs. Maar je geeft aan dat je 1 dag wilt wandelen bij de GC, waarom dan een tweede dag? En je zult toch vanaf MV niet meer terugrijden naar de Grand Canyon?
Je mist inderdaad veel moois; ik zou eens goed naar de routes kijken. Moab of Capitol Reef meenemen is wel mooi.

Kijk eens in ons 2008, 2015- en 2017-verslag voor mogelijke routes met het zuidwesten en Yellowstone. In 2008 reden we via Nevada en Lake tahoe. Maar er zijn mooiere routes te bedenken.
Heb je al iets vastgelegd in Yellowstone? De keuze is niet meer zo groot in september.
Yosemite zul je ook moeten reserveren. Dat moet op 15 mei. Maar het is verstandig om op 15 april te oefenen.

Marianne
LinFaes
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2018, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door LinFaes »

Hey Marc,

Alvast bedankt voor je reactie. We zijn nog een beetje aan het twijfelen om Las Vegas dan te laten vallen en via Kingman te gaan ( is inderdaad logischer maar willen Las Vegas misschien toch ook zien).
Verder halen we dan een dag weg uit Grand Canyon en 2 uit de laatste reis van SF naar LA, zodat we 2 dagen meer hebben om van GC naar Grand Teton te gaan. We waren aan het denken om dan misschien Moab/Arches te passeren in de plaats.
En op die manier komt er dan ook een extra dag SF bij. Is het dan doenbaar denk je?
LinFaes
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2018, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door LinFaes »

Martin & Marianne schreef:Ik begrijp Las Vegas wel op weg naar de GC, anders kom je er niet langs. Maar je geeft aan dat je 1 dag wilt wandelen bij de GC, waarom dan een tweede dag? En je zult toch vanaf MV niet meer terugrijden naar de Grand Canyon?
Je mist inderdaad veel moois; ik zou eens goed naar de routes kijken. Moab of Capitol Reef meenemen is wel mooi.

Kijk eens in ons 2008, 2015- en 2017-verslag voor mogelijke routes met het zuidwesten en Yellowstone. In 2008 reden we via Nevada en Lake tahoe. Maar er zijn mooiere routes te bedenken.
Heb je al iets vastgelegd in Yellowstone? De keuze is niet meer zo groot in september.
Yosemite zul je ook moeten reserveren. Dat moet op 15 mei. Maar het is verstandig om op 15 april te oefenen.

Marianne
Marianne,
bedankt! We gaan inderdaad niet terug vanaf MV naar Grand Canyon. Die extra dag halen we er dan uit (bij GC). Moab staat nu dan ook op de planning. Ik neem zeker eens een kijkje in je verslagen.
Yellowstone hebben we nog niets vastgelegd, wilden we eigenlijk deze week nog doen. En bedank voor de tip ivm Yosemite!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door Markstaal »

Jullie kunnen ook na dat jullie bij Yellowstone zijn geweest terug rijden richting Las Vegas en daarvoor nog de parken zoals Capitol Reef, Bryce en Zion kunnen aandoen. Allemaal wordt wat veel denk ik maar aangezien jullie veel van de natuur willen mee krijgen zou ik zeker Zion meenemen!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door Mr. Patrick »

Ik zou Las Vegas er niet in laten voor die ene avond. Tenzij je de mogelijkheid hebt om uit te breiden zou ik de stad uit de route schrappen.
Die stad is zo overweldigend dat je er weken kunt rondstruinen. Maar om een beetje een indruk te krijgen vind ik twee dagen echt wel nodig.
Vluchten op LV zijn vaak goedkoop en je hebt in die buurt nog een hoop niet gezien (Zion, Bryce, Death Valley, Capitol Reef) waardoor dat je al een goede planning hebt voor een tweede reis!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door Galapogos »

Vier nachten Yosemite is vrij veel. Er is genoeg te doen, niet daarvan. Maar hebben jullie specifieke plannen? Ik kan me voorstellen dat je hier één nacht minder blijft, en die dag dan extra in zet om tussen Las Vegas en Grand Teton nog wat meer mee te pakken. Eens met Marcopstal dat één nacht San Francisco wel erg weinig is. Ik zou hier persoonlijk óf extra tijd uittrekken, óf de stad bewaren voor een andere keer en rechtstreeks van Yosemite naar Monterey (Pacific Highway) rijden.

Zoals gezegd liggen er in Utah nog een aantal zeer mooie parken. Je schrijft dat je tijd uit gaat trekken voor Moab. Goede keus. Neem hier dan wel voldoende tijd vanwege de vele zaken die er te zien zijn (Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point SP). Ten minste drie nachten zou ideaal zijn. Je hebt in de regio verder ook nog Zion NP, Bryce Canyon NP en Capitol Reef NP. Zeker Zion is voor wandelaars een heel mooi park. Maar ik snap dat je keuzes moet maken, en ik vind jullie schema op zich heel mooi omdat je tijd inruimt om ergens wat langer te zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Drie dagen Yosemite is niet echt veel als je veel wilt wandelen; met een dag voor de Panorama Trail en een dag voor een bezoek aan de Mariposa Grove en Glacier Point en een dag voor de Tioga Road heb je dan niet eens veel tijd meer voor andere bezienswaardigheden in de vallei.

Als je het rustig aan wilt doen zou je eigenlijk Yellowstone moeten laten vallen; dan heb je de tijd om ook Moab, Bryce en Zion mee te nemen en ook naar Sequoia NP te gaan.

Marianne
LinFaes
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2018, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door LinFaes »

Hoi iedereen,

Alvast bedankt voor jullie nuttige reacties. Na hier even over na te denken hebben we de route voorlopig nu als volgt gepland:

30 aug: aankomst Los Angeles
31 aug: LA
1 sept: camper ophalen, boodschappen doen en doorrijden naar Las Vegas, daar 1 nachtje/avond
2 sept: Las Vegas naar Mather Campground in Grand Canyon via Kingman (4.5 u rijden)
3 sept: Grand Canyon met shuttlebus en onderweg een hike
4 sept: Grand Canyon naar Monument Valley en daar paardrijden (is dit een aanrader?) (3 uur rijden)
5 sept: MV naar Zion, South Campground (4 u rijden)
6 sept: Angels Landing en omgeving nog een beetje verkennen
7 sept: Zion naar Bryce, vroeg opstaan (2 u rijden) en daar de Queens Garden Trail en Navajo Loop
8 sept: Bryce naar Moab via Byway 12 (5 u rijden)
9 sept: Moab raften (is dit aan te raden? en zoja bij welke maatschappij? Wilden graag Westwater rafting doen)
10 sept: Moab doorrijden naar Grand Teton (9 uur)
11 sept: GT
12 sept: GT
13 sept: aankomst Yellowstone
14 sept: Yellowstone
15 sept: Yellowstone
16 sept: Yellowstone
17 sept: Yellowstone naar Lake Tahoe, een hele rijdag (12 uur)
18 sept: Lake Tahoe en daar kajakken
19 sept: Lake Tahoe naar Yosemite (5 uur rijden)
20 sept: Yosemite
21 sept: Yosemite ( 2 daagse hike met Half Dome)
22 sept: Yosemite ( terugkomst van hike)
23 sept: Yosemite naar SF
24 sept: SF
25 sept: van SF naar LA via Pacific Highway
26 sept: van SF naar LA
27 sept: van SF naar LA
28 sept: inleveren campervan

Wat denken jullie hiervan? We hebben misschien iets te weinig tijd in Moab? De eerste week is vrij druk, maar we dachten dat dat in het algemeen wel ok is, omdat we daarna wel voldoende tijd nemen in Yellowstone en GT en ook in Yosemite.
Laat maar horen. :) Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LinFaes: route Zuidwest en Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Moab heeft zo niet veel zin. Ik zou in Capitol Reef overnachten (Fruita camping) en vandaar naar Grand Teton rijden. De tijd voor GT is aardig ruim, maar wel mooi als je veel wilt wandelen. De tijd voor Yellowstone is goed, maar niet heel ruim. Als je niet alleen de highlights wilt bezoeken maar ook wilt wandelen is een extra dag wel mooi.

Van Yellowstone naar Lake Tahoe in 1 dag is niet te doen lijkt me. Heb je dat met een routeplanner bekeken? Waar komt je vandaan en waar wil je bij Lake Tahoe kamperen?
Hou er rekening mee dat de dagen in september al heel kort zijn.

Heb je zondag geoefend voor het reserveren van een camping in Yosemite? Bedenk dat het zelfs in september nog druk is daar, en dat de plaatsen snel weg zijn. Als je niet hebt geoefend lees je dan goed in. Zie bijvoorbeeld dit topic.

Waarom South in Zion? Als er iets vrij is op Watchman zou ik die alvast boeken; dan weet je zeker dat je iets hebt.

Een mooiere route met iets meer rust en zonder het lange stuk stuk naar Lake Tahoe (maar zonder Lake Tahoe) zou zoiets kunnen zijn:
30-aug naar LA
31-aug LA
1-sep LA - Las Vegas
2-sep Las Vegas - Grand Canyon
3-sep Grand Canyon
4-sep Grand Canyon - Monument Valley
5-sep Monument Valley - Moab
6-sep Moab
7-sep Moab - Grand Teton
8-sep Grand Teton
9-sep Grand Teton - Yellowstone
10-sep Yellowstone
11-sep Yellowstone
12-sep Yellowstone
13-sep Yellowstone - Grand Teton
14-sep Grand Teton - Capitol Reef
15-sep Capitol Reef - Bryce
16-sep Bryce - Zion
17-sep Zion
18-sep Zion - Lee Vining
19-sep Lee Vining - Yosemite
20-sep Yosemite
21-sep Yosemite
22-sep Yosemite
23-sep Yosemite - SF
24-sep SF
25-sep SF - Big Sur
26-sep Big Sur - Pismo Beach
27-sep Pismo Beach - LA
28-sep LA

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer