Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door Borrelparaat »

Hallo allemaal,

5 september gaan wij voor de tweede keer naar Amerika. Wij beginnen in Albuquerque en eindigen in Denver.

Het grootste deel van de route is al uitgestippeld, ik wil jullie echter om advies vragen bij twee specifieke delen van de reis.

In de avond van 5 september komen we aan in Albuquerque. Dan gaan we een auto huren, wellicht al wat boodschappen doen en dan onze eerste overnachting aan de westkant van de stad. Op 8 september willen we aankomen in Moab. We hebben dus tussen Albuquerque en Moab twee overnachtingen. Ik had nu bedacht om op de 6e te overnachten in Holbrook, AZ nabij Petrified Forest NP en de 7e in Cortez, CO nabij Mesa Verde NP. Dan zouden we onderweg nog kunnen stoppen bij Canyon de Chelly NM en wellicht een kijkje kunnen nemen bij Shiprock (al hoewel ik me af vraag of het de moeite waard is om dit van dichtbij te gaan bekijken?). Wat vinden jullie van deze route? Zouden jullie het anders doen?

Verder zullen we na de laatste dag van ons Yellowstone bezoek overnachten in Cody, WY. Vervolgens rijden we door naar Rapid City om daar de omliggende parken en attracties te bezoeken. Ik wil deze rit niet in 1 dag doen. Welke attracties zouden jullie onderweg bezoeken en waar zouden jullie overnachten?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dus wat wijzigingen aangebracht ten opzichte van je vorige route zie ik. Waarom niet in je routetopic verder gaan?
Hoeveel tijd heb je nu voor Yellowstone? Is het misschien niet beter om een van de nachten tussen Albuquerque te gebruiken voor Yellowstone? Ik vind Holbrook wat uit de richting liggen, En als je al naar Cortez gaat, waarom dan niet een bezoek brengen aan Mesa Verde?
Wij brachten in 2004 een stop in Sheridan. Je kunt via de 14 of de alt14 rijden. Zijn beide mooi.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door IngridZw »

Wij reden de 14 van Cody naar Sheridan. Aan deze weg liggen de Shell watervallen die wij bezocht hebben. Echt de moeite waard en heel mooi aangelegd ook. Tussen Sheridan en Rapid City is Devil's Tower een mooie bezienswaardigheid. Ligt net iets buiten de doorgaande weg. Je ziet de enorme rots al bij de afslag. Wij hebben het rondje om de rots gelopen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door Borrelparaat »

@Marianne:

Dank je wel voor je reactie weer. We hebben in Moab met vrienden uit Florida afgesproken, wat dat betreft valt dat dus niet door te schuiven (overigens hebben we genoeg tijd in Yellowstone). Het enige wat we zouden kunnen doen is een dag extra toevoegen aan Moab, maar wij vinden het juist wel leuk om onderweg nog wat dingen te ontdekken. Mesa Verde willen we wel degelijk gaan doen hoor.

@Ingrid: Dank je wel, die falls had ik nog niet eerder gehoord maar zien er heel tof uit! Ik neem aan dat er in het bighorn national forest nog wel meer te doen is? Dan denk ik dat Sheridan een hele goede suggestie is inderdaad!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door Martin & Marianne »

Ik gaf het aan omdat je in je eerste route maar 1 dag voor Yellowstone had. Als je er nu meer hebt, is het prima zo.
Voor de route tussen South Dakota en Sheridan kun je eens in ons 2004-verslag kijken. wij brachten ook een bezoek aan Devils Tower en aan Shell Falls.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door PSVwally »

Ik zou overigens niet de snelweg pakken naar Rapid City maar vanaf Moorcroft de 14-24 (inderdaad via Devils Tower) en 34 tot aan whitewood/sturgis. Weinig verkeer en prachtige omgeving om te cruisen.
Als je een stop wilt doen zou ik dat rond Sheridan/Buffalo of Gilette doen. Ik heb de rit van Cody naar in mijn geval Spearfish op één dag gereden en daar heb ik achteraf wel spijt van. Ondanks de dikke mist en nog sneeuw in de Bighorn heuvels zou ik daar een volgende keer misschien wel 3 dagen over doen. Prachtige omgeving
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door Borrelparaat »

Leuk, dank je wel! Ik heb al een goedgeprijsd motelletje gevonden in Sheridan, denk dat dat onze tussenstop wordt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Borrelparaat: Hulp bij specifieke delen van reis

Bericht door Martin & Marianne »

wij hebebn daar heel leuk gegeten!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer