Reis Rokalu: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rokalu
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Rokalu: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door Rokalu »

Hallo allemaal,

Na lang wikken en wegen hebben we besloten (mijn vrouw en ik) om sept 2018 een rondreis door west Amerika te gaan maken (huurauto en hotels). Omdat we wel wat flexibiliteit willen hebben gaan we alles zelf regelen en plannen. Volgens mij heb ik al een aardig reisschema gemaakt. Alle info op dit forum is fantastisch, ik heb al veel tips genoteerd! De vaste punten in onze reis zijn de heen en terugreis (tickets al geboekt) en de eerste dagen Las Vegas. Verder staat alles nog open. De Grand Canyon staat als laatste, in dit schema valt het bezoek op maandag, dan lijkt het me iets rustiger dan een weekend. Verder is onze route feitelijk een 8, kruising is dan Las Vegas / Boulder. Dit heeft als reden dat ik de mogelijkheid open laat om ipv Boulder (Hooverdam) nogmaals Las Vegas te bezoeken, er is op die dag een NASCAR race op de Las Vegas Motor Speedway, dat lijkt me een fantastische belevenis als autosport liefhebber. Daarna gaan we ons weer onderdompelen in de natuur.
Mijn vraag is: hoe wordt dit reisschema ontvangen op dit forum? Maken we te grote stappen of willen we teveel zien. Ik ben bang dat alles willen zien leidt tot uiteindelijk niets goed zien.. Zit die fout hier in of is het een realistisch schema? Verder zitten er bewust dubbele of drievoudige overnachtingen in om ook wat rust te creëren op zijn tijd. Ik ben erg benieuwd naar de reacties! Ik hoop ook dat het schema duidelijk is, zo niet dan zal ik het uiteraard verduidelijken. Tips voor overnachtingen zijn ook welkom, hoewel daar al veel over is te vinden op het forum.

ma Amsterdam-Las Vegas (Heenreis)
di Las Vegas (Rustdag/shoppen)
wo Las Vegas (Valley of Fire en/of Hooverdam)
do Las Vegas-Bishop (Death Valley)
vr Bishop-West v Yosemiti (Tioga Pass)
za West v Yosimiti (Yosemiti)
zo West v Yosemiti-San Francisco (San Francisco/Silicon Valley)
ma San Fransisco (San Francisco)
di San Fransisco (San Francisco)
wo San Fransisco-Monterrey (17 mile drive)
do Monterrey-Morro Bay (Pacific Coast Highway)
vr Morro Bay-Barstow (Route 66)
za Barstow-Boulder (Hoover dam of Valley of Fire)
zo Boulder-Omg Zion (Zion)
ma Omg Zion (Zion)
di Omg Zion-Cannonville (Bryce Canyon)
wo Cannonville-Moab (Canyonlands NP)
do Moab (Arches)
vr Moab-Page (Monument Valley)
za Page (Horseshoe Bend)
zo Page-Grand Canyon (Marble Canyon)
ma Grand Canyon (Grand Canyon South Rim)
di Grand Canyon-Las Vegas (Rustige reisdag)
wo Las Vegas-Amsterdam (Terugreis)

Groet,
Rob
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door Marcopstal »

De eerste dagen zou ik zowiezo niet in Vegas blijven maar direct op pad gaan. Op het einde rijd je overigens van de gC naar veags langs de Hooverdam, waarom zou je er dan een uitstap van maken ?

De tijd voor Death Valley is niet echt ruim als je tot Bishop wil rijden.

Wat je met West -v Yosemite bedoelt snap ik niet , dat zal je moeten verduidelijken.

Morro Bay - Barstow ? Waar ligt dan dat stukje route 66 ?

Cannonville ligt al een beetje van Bryce Canyon af, waarom niet in het park zelf logies zoeken ?

Voor Moab is de tijd erg kort met slechts twee overnachtingen.

Voor Page is de tijd ruim als je enkel de Horseshoe bend wil zien. Antelope Canyon kan er met één nacht zelfs nog bij.

De tijd voor de GC is ruim. Is hier een specifieke reden voor ? De meesten hebben het met één overnachting echt wel gezien hoor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Rokalu
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door Rokalu »

Ok, bedankt voor snelle reactie marcopstal!

Las Vegas kan ik me voorstellen maar hoewel ik me realiseer dat LV erg druk is, willen we eerst 2 dagen bijkomen en van de gekte daar "genieten". Ik ga het uiteraard wel in overweging nemen om er eerder weg te gaan, ik vraag immers niet voor niets om advies!

Die van de Hooverdam lijkt me inderdaad handiger, die ga ik aanpassen.

Ipv Bishop zou ook Lone Pine kunnen? Ik zie het als reisdag met mooie natuur onderweg.

West v Yosemiti bedoel ik een overnachtingslocatie west van Yosemiti park, ik had beter een plaatsnaam kunnen kiezen. Reden is om na de Tioga Pass nog een volle dag te hebben om Yosemiti te bezoeken, waarna weer terug naar zelfde plaats voor de genoemde rustmomenten.

Canonville ga ik ook aanpassen, ik zocht een plaats die wellicht wat voordeliger zou zijn om te overnachten in de buurt van Bryce Canyon. Ik duik expedia weer even in.

Een nacht extra in MOAB ten koste van Page zou ook een optie zijn denk ik. Dan houd ik het bij Horseshoe Bend en wordt dat een reisdag naar GC.

Morro Bay naar Barstow was meer geografisch gekozen omdat ik een tussenstop wil maken gezien de afstand naar Boulder / LV. Dacht dat dit ook op de route 66 lag, evt via route 66 richting Boulder / LV.

De tijd voor GC lijkt ruim maar als we daar zondagmiddag / avond aankomen dacht ik maandag daar de gehele dag te besteden (zonsopkomst) en daar nogmaals te overnachten om daarna de reis naar LV aan te vangen. Maar als dat eigenlijk te lang is hoor ik dat graag!

Rob
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Rokalu: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door Marcopstal »

Waarom zou je de eerste dagen moeten "bijkomen" ? Dat zal je eerder moeten doen als je terug thuis bent.

Lone Pine ligt inderdaad iets dichter bij Death Valley.

Let erop dat plaatsen zoals Mariposa e.d. je toch al gauw een 1,5 uur kosten tot de vallei. De ingang van het park ligt een stuk dichterbij, maar daar ben je op zich niets mee. Bekijk de afstanden dus steeds tot de vallei. El Portal is bvb doenbaarder.

De route 66 loopt van Santa Monica via San Bernardino naar Barstow en zo verder richting Kingman. Vanuit Morro Bay kom je via een andere weg naar Barstow.

Als je naar de GC gaat voor viewpoints dan heb je er al een aantal mooie als je van Page komt. Tot aan de GC Village is de rijdtijd slechts 2,5 uur, er is dus ruim tijd om al veel te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Reis Rokalu: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door Sentinel »

De dagen Las Vegas zou ik achteraan zetten. Bijkomen (of tot rust komen) kun je dan lekker aan het einde doen.
De Jetlag kun je dan goed gebruiken om vroeg weg te rijden uit Las Vegas.

Betreft de route:
Las Vegas - Bishop,
Hier worden vaak 2 dagen voor aangeraden.
Afhankelijk van hoe je wilt rijden door en naar Death Valley geeft google maps al een tijd aan van ruim 5 uur en 450Km. Dat is zonder je stops, wandelingen en tanken.

Moab - page:
Zo sla je Monument valley over tijdens de zonsopgang en ondergang. Dit schijnt het meeste mooiste /magische tijd te zijn.
Ik zou eerst Moab - monument valley rijden en dan MV - Page. Hier kun je dan de dag Page voor opofferen.


Je zou ook in plaats van Moab naar Capitol reef kunnen gaan. Naast dat voor Moab meer dagen wordt geadviseerd breng Capitol reef meer rust in de route. Je rijd dan ook over 2 hele mooie wegen, de UT-12 (scenic road) en de UT-95.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rokalu: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door IngridZw »

Wij hadden ook een overnachting in Bishop en wij vonden dit een prima plaats voor een overnachting. Met genoeg betaalbare hotels. Onderweg hadden we voldoende tijd voor een aantal korte tussenstops in Death Valley. En je zit er verder op de route naar Yosemity.

Het voordeel van de 2de dag gelijk te vertrekken is dat je, vanwege de jetlag, waarschijnlijk al heel vroeg wakker bent. Dat maakt de rit naar Bishop qua tijd ook een stuk ruimer. Bij ons speelde bovendien de adrenaline zodanig op dat we zo vroeg op de ochtend totaal niet moe waren. Maar dat is onze ervaring. Je moet natuurlijk doen waar jullie jezelf het prettigst bij voelen.

Wat is de bedoeling van Marble Canyon. Ik dat voor de North Rim ?. Ik zou dat skippen en alleen de overnachting bij de South Rim doen. Die extra dag kun je naar mijn mening beter bij Torrey, Capitol Reef zetten zodat je wat meer tijd creëert voor Canyonlands die je diezelfde dag wilt aandoen. En zoals al eerder is aangegeven is de UT 12 een schitterende weg.

In plaats van Cannonville kun je ook kijken naar Tropic. Dit ligt op korte afstand van Bryce Canyon. Wij hadden daar een overnachting in Bryce Pioneer Village wat niet duur was.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rokalu: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Met maar 1 stop tussen Las Vegas en Yosemite (geen yosemiti) is Bishop niet gek. Je zou zelfs kunnen kiezen voor Mammoth Lakes als je niet veel tijd aan Death Valley wil besteden. Als je er niet in een weekend bent zou je ook ter plekke kunnen kijken hoe ver je komt.

Marianne
Rokalu
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rokalu: 24 daagse rondreis West Amerika sept 2018

Bericht door Rokalu »

Dank allemaal voor de reacties! Ik ga alles eens op een rijtje zetten en ga mijn verbeterde reisplan maken. Ik voel er wel wat voor om Moab te skippen en Capitol Reef te bezoeken en dan wellicht via Momument Valley richting Page en Grand Canyon. De aanbeveling om de routes UT-12 en UT-95 op te nemen ga ik zeker overwegen. Ik kom terug met een nieuw reisschema! Vanuit LV heb ik ook de tip gekregen om Red Rock Canyon te bezoeken, slecht half uur buiten LV. Dat zou ik de tweede volle dag in LV kunnen doen. Maar zoals gezegd, ik ga e.e.a. aanpassen en dan kom ik terug! Nogmaals dank voor het meedenken tot zover.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer