Reis moffo: camper relocation Minneapolis - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moffo
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2013, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis moffo: camper relocation Minneapolis - Los Angeles.

Bericht door moffo »

Hallo,

Van 3 mei tot 19 mei zijn wij van plan een mooie reis te maken van Minneapolis (Forest City) naar Los Angeles.
Van 4 tot 18 mei hebben wij een camper tot onze beschikking en hier willen we natuurlijk het maximale uithalen.
We zijn allebei geen campeerders, dus het wordt onze ‘avontuurlijkste’ vakantie ooit, al hebben we al meerdere roadtrips gemaakt in Florida, Californië en Europa.

We hebben het volgende schema uitgewerkt, maar het lijkt ons eigenlijk te vol. Elke dag zijn het flinke afstanden en we zouden het ook niet verkeerd vinden om eens een paar uurtjes langs een zwembad te liggen. (Misschien in Palm Springs of LA)

Ik ben benieuwd wat jullie van het plan vinden zoals het nu is en ben benieuwd naar jullie ervaringen met de parken. In welke parken kan je bijvoorbeeld al veel met de auto zien en ik welke is het leuker om een mooie Hike/wandeling te maken?

De eerste paar dagen wil ik veel kilometers maken, zodat we later voor de parken meer tijd hebben. We denken er over na om Rocky Mountain NP, over te slaan of enkel doorheen te rijden, omdat we het idee hebben dat we dit type natuur kennen aangezien we al eens in Yosemite zijn geweest. Is deze gedachte terecht?

Donderdag 3 Mei:
Aankomst Minneapolis 15:53 – Hotel: La quinta inn Minneapolis Airport

Vrijdag 4 Mei:
Tussen 07:00 en 09:00 Minneapolis – Forest City (2uur)
Uitleg camper (2 uur)
Boodschappen (1 uur)
Forest City – Chamberlain (voorbij Sioux falls) (camping) (4:51 uur)
(aankomst ongeveer 19:00?)

Zaterdag 5 mei:
Chamberlain – Custer State Park (+- 3:39 )
Daar wat rond rijden over scenic loop etc.
Camping: Blue bell lodge? Link naar meer: https://gfp.sd.gov/campsites/

Zondag 6 Mei:
Custer state park (camping) – Cheyenne (6 uur)
Onderweg: Fort Laramie? Guernsey? Oregon Trail Ruts? Register Cliff?
Camping: -

Maandag 7 Mei:
Cheyenne – Rocky Mountain National Park (Estes Park) (2:30)
Daar misschien een hike naar bear lake, of wat rond rijden?
Camping: Moraine Park Campground?

Dinsdag 8 Mei:
Rocky Mountain NP – Glenwood springs (4:40)
Mooie route om te rijden?
Camping: Glenwood Canyon resort

Woensdag 9 Mei:
Glenwood Springs – Moab (Arches) (5uur)
Hele mooie weg (rimrock drive), veel mooie uitzicht punten
Camping: Moab Valley RV resort?

Donderdag 10 Mei:
Moab – Arches -Dead Horse Point (hele dag daar in de buurt rijden/lopen)
Camping: zelfde, of ergens bij Dead Horse Point State park

Vrijdag 11 Mei:
Dead Horse Point – Monument Valley (4:30)
Camping: The view campground (mooi met zonsondergang)


Zaterdag 12 Mei: (Capitool reef is hier een optie)
Monument Valley – Bryce Canyon (4:47uur google)
29km lange weg Rim Road (doodlopend)
Wandeling maken over de kloofbodem
Camping: Ruby’s Inn RV Park en Campground?

Zondag 13 Mei:
Bryce Canyon – Zion National Park (2:38)
S’ochtends bryce verkennen? Hike: navajo / queens combination trail (4.6km, 2 a 3 uur)

Maandag 14 Mei:
Zion – Page? – 3:10
Ochtend in Zion.
Bus tour door het park (met eigen auto is niet toegestaan)
Zion Canyon Scenic Drive

Dinsdag 15 mei: (3:20)
Page – Grand Canyon (3:20) (plaatsje cameron?)
Op weg naar grand Canyon: horshoe bend en antilope canyon
Antilope Canyon vanaf hier bezoeken: is wel duur (c.a 50 dollar voor een tour)

Woensdag 16 mei:
Grand Canyon
Hele dag verkennen

Donderdag 17 Mei:
Grand Canyon – Palm Springs? (7 uur)

Vrijdag 18 Mei:
Indian Wells – LA (3 uur)
Camper inleveren

Zaterdag 19 Mei:
Terugvluht
2010: Inverness/Orlando Florida
2013: San Francisco, Oakland, Los Angeles, Indian Wells, Las Vegas, Mammoth Lakes (CA en NV)
2016: Florida : Naples, Orlando, Key West, Miami
2017: California: San Francisco, Palo Alto
2018: Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper relocation Minneapolis - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Jullie hebben mooie plannen, maar zoals je al zegt is het best wel een drukke reis. Ik heb geen ervaring met het rijden met een camper, maar hou er rekening mee dat je vaak toch wel langzamer bent dan de tijden die GoogleMaps aangeeft. En het ophalen van de camper zal ook de nodige tijd kosten. Of je al uren zult rijden op de eerste dag is wel de vraag.
De tijd voor South Dakota is wel erg beperkt. Ik zou niet die tussenstop in Cheyenne doen maar je tijd gebruiken voor een extra dag South Dakota of meer tijd voor RMNP of verder in de route. Zaken als Fort Larami etc zijn leuk als je veel tijd hebt maar
Voor RMNP zal het nog aardig vroeg zijn. Maar als de trails begaanbaar zijn zou ik daar zeker een of meerdere wandelingen doen. Bear Lake is een mogelijkheid. een andere prachtige en korte wandeling is die rond Sprague Lake. Zie voor beide ons 2017-verslag. Als de Trail Ridge Road open is, is die route en dan de I70 de beste manier om naar Glenwood Springs te rijden.
Ik mis bij Moab een bezoek aan Canyonlands. Je hebt nog niets gereserveerd in Moab? Ik zou dat zo snel mogelijk doen. Waarschijnlijk is er niets meer vrij in Arches maar kijk voor de zekerheid eens naar Devils Campground (via www.recreation.gov). In Moab zou je ook Canyonlands RV park kunnen proberen; dan zit je midden in het dorp.
Voor Zion ben je waarschijnlijk te laat om Watchman te boeken. De andere camping in het park kun je twee weken voor aankomst boeken. Beperk je niet tot een tocht met de shuttlebus maar stap regelmatig uit om een wandeling te maken.
Wat bedoel je met Capitol Reef op dag 12? Als je daar langs rijdt zou een overnachting daar mooi zijn, maar die tijd heb je niet. Je zou van Moab ook naar Capitol Reef kunnen rijden en vandaar naar Bryce. Je slaat dan MV over, of je rijdt daar tussen Page en de GC langs.
Je hebt op dag 12 een wandeling in Bryce staan en op dag 13 ook; dat lijkt me niet nodig. Beperk je tot het amfitheater en de Navajo/Queens garden combinatie en rij op tijd naar Zion. Je weet dat je daar moet betalen voor de tunnel? Hou rekening met oponthoud daar. En dat twee keer.

Een volle dag Grand Canyon is relatief gezien veel; wat zijn je plannen daar? Ik zou daar een nacht schrappen. En waarom Cameron? Dat begrijp ik niet. Kijk naar Mather campground, dan zit je in grand Canyon Village en dan kun je met de shuttlebus naar de rim.
Leg de campings zo snel mogelijk vast; je zult voor veel parken al te laat zijn.

Hoe laat moet je de camper inleveren? Lukt dat vanuit Palm Springs?

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis moffo: camper relocation Minneapolis - Los Angeles.

Bericht door covri »

Je hebt nog geen campgrounds vastgelegd? Dat wordt dan een uitdaging :wink:
Wíj gaan ook in mei en vooral in Moab bv zit bijna alles vol.
moffo
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2013, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis moffo: camper relocation Minneapolis - Los Angeles.

Bericht door moffo »

Dank voor jullie berichtjes.

De reden dat we wat sneller door South Dakota rijden is dat we graag meer tijd willen hebben voor gebieden als Moab, Zion, Bryce en Grand Canyon.
Het plan is om een mooie rit door Rocky Mountain NP te maken, maar niet in het park te verblijven. De andere parken spreken ons meer aan omdat het type natuur compleet nieuw voor ons is.

De campings zijn inderdaad een uitdaging. In Moab inderdaad al bijna geen plek meer en de rest ga ik vandaag checken.
We weten helaas ook nog niets over de grote van de RV, dus plekken reserveren is ook een beetje tricky.

Als ik het goed begrijp zeg je dat Zion en Bryce eigenlijk goed in 1 dag te doen zijn? Heb je dan ook tijd voor 1 mooie wandeling bijvoorbeeld?
2010: Inverness/Orlando Florida
2013: San Francisco, Oakland, Los Angeles, Indian Wells, Las Vegas, Mammoth Lakes (CA en NV)
2016: Florida : Naples, Orlando, Key West, Miami
2017: California: San Francisco, Palo Alto
2018: Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moffo: camper relocation Minneapolis - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

moffo schreef:Als ik het goed begrijp zeg je dat Zion en Bryce eigenlijk goed in 1 dag te doen zijn? Heb je dan ook tijd voor 1 mooie wandeling bijvoorbeeld?
Dat heb ik niet gezegd. Voor Bryce volstaat 1 overnachting - zeker als je een middag en een ochtend hebt heb je dan voldoende tijd voor een wandeling naar beneden en tijd voor wat viewpoints. Voor Zion zouden twee nachten mooi zijn; al was het alleen maar om dan meer de gelegenheid te hebben om gebruik te maken van de rustige uren. Maar je hebt ook veel wadelmogelijkheden daar, dus ik zou er zeker voldoende tijd voor uit proberen te trekken. Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken.
Als je geen plekje kunt vinden in het park, kijk dan naar het RV park in Springdale. Zie voor meer informatie https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... n-zion.htm.

Wat zijn de plannen bij de Grand Canyon? en heb je al gekeken of er plaats is op Mather? Een alternatief is Trailer Village.

De grootte van de camper is inderdaad wel een probleem. Je zult voor de zekerheid de grootste plekken moeten boeken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer