Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Heather »

@Dutchess

We zijn met vijf personen dus zullen we eventjes moeten wachten op elkaar :wink:
Ik veronderstel dat de helmen gehuurd kunnen worden ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Wat overnachten in Death Valley betreft: hebben jullie beiden onze ervaringen in 2004, 2006 en 2008 gelezen? Wat vind je man dan als hij dat leest? Nog niet overtuigd?
Wij waren er alle keren in augustus, met de kinderen, met verschillende routes vanaf Las Vegas, en met een bezoek aan het zwembad.

Ik zou de prijs wel een issue vinden dus Lone Pine is ook een optie. Maar laat je bij je keuze niet leiden door verkeerde argumenten.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Coyote »

Heather schreef:Hopelijk kan ik mijn partner nog overtuigen om in Death Valley te logeren. We zijn naar de infodag van Riksja travel geweest en zij raden af in de zomermaanden in Death Valley te overnachten. Mijn partner heeft ook een collega gesproken die het zelf niet in het zwembad kon uithouden van de hitte.
Waar is je partner bang voor? Ja, het is heet in Death Valley dus je zult niet lange tijd buiten zijn. In de auto is het dan beter vol te houden met de airco aan. :wink: Voldoende water meenemen. Af en toe buiten een korte wandeling kan best.

Denk ook niet dat je overdag al in het zwembad wilt liggen in Death Valley. Moet je ook 's avonds doen als de zon bijna onder is. Dat hebben wij tenminste wel gedaan destijds en was heerlijk!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Heather »

Heather schreef:
Welke watervallen in Yosemite zijn normaal gezien nog actief eind juli ?

En nog bezienswaardigheden op het stuk tussen Lone Pine en Mammoth Lakes ?
Kan iemand nog even helpen betreffende bovenvermelde topics ?

@ Marianne
Dat is een goed idee. Ik zal hem de verslagen eens laten lezen !
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Heather »

Heather schreef: 2. We twijfelen verder nog tussen Canyon X,Waterholes Canyon en Secret Canyon. We gaan Antelope vermijden door de drukte maar willen toch een glimp opvangen van een slot canyon ...
Iemand hier advies over ?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

Eind juli:

Bridalveil falls
Nevada Falls
Vernal falls

De info staat hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/waterfalls.htm

Tussen Lone Pine en Mammoth lakes is er verder niet echt veel te beleven. Er is wel nog Bristlecone Pine Fores. Rond Mammoth Lakes zelf zijn er nog enkele bezienswaardigheden en dan natuurlijk voorbij Mammoth Lakes is er Mono Lake, ...
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Heather »

@Marcopstal
@ Marianne
De Bridalveil falls kunnen we bezichtigen als we in Yosemite Valley aankomen op dag 9 en de Vernal en Nevada falls op dag 10 tijdens de Panorama Trail veronderstel ik (heb de wandelingen van Marianne bekeken) ?
Wanner doen we dan best Tunnel View ?
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door AnitaV »

Je kan onderweg Manazar Historical Site bezoeken.
Little lake trail schijnt mooi te zijn en duurt ongeveer twee uur.
Vlak voor Mammoth Lakes is Hot Creek geologic site.
Je kan onderweg even kijken bij Convict Lake.

Of wandelen bij Mammoth Lakes. https://www.mammothtrails.org/trails/
Ik kreeg een tip van Jacky (Trails) om via google maps de route te bekijken en dan zie je vanzelf wat je allemaal onderweg tegen komt.

Wij gaan sowieso Water Holes Slot Canyon doen en voor Canyon X wacht ik Kalaman af. Die gaat er misschien deze maand naar toe.

Als je in google maps tunnelview intikt dan zie je waar het ligt. In de buurt van Bridalveil Fall.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

De Yosemite falls vallen droog in de zomer; dat kan in juli zijn of in augustus. Er is deze winter weinig sneeuw gevallen dus ik vermoed dat ze al in de loop van juli droogvallen.
De PT loopt langs de Nevada en Vernal Falls (en de Illilouette Fall). Als je de John Muir Trail doet zie je de Vernal Fall en Nevada Fall niet van heel dichtbij maar je kunt de Vernal Fall ook mooi zien vanaf de brug (vlak bij de splitsing Mist Trail en John Muir Trail).
Tunnel View doe je het best als je het park binnenrijdt, je rijdt dan eerst een stuk richting de zuidingang/Wawona. Er is een grote parkeerplaats rechts, en een kleinere aan de linkerkant van de weg. Als je daarna weer richting de vallei rijdt heb je vlak na Tunnel View de afslag naar Bridalveil Fall. Zie hier voor de kaart van de vallei.
Vergeet niet bij het verlaten van de vallei te stoppen bij Valley View (zie hier voor wat foto's; je ziet hier ook dat de Yosemite Fall vorig jaar begin augustus nog heel mooi was).

Wij bezochten in 2015 Manzanar en deden de Little Lakes Valley Loop (zie hier); maar jullie hebben weinig tijd daarvoor lijkt me. Het is natuurlijk afhankelijk van waar je gaat overnachten.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Heather »

Hallo,

Mede dankzij tips van de forumleden heb ik het schema nog een beetje aangepast en bijgewerkt. Onze vakantie krijgt stilaan een concrete vorm :)

Voorafgaand : 1 week Minneapolis op bezoek bij familie en 3 nachten Las Vegas.
13 juli : Las Vegas - Route 66 - Grand Canyon
Eventueel via Needles – Oatman – Kingman – Hackberry – Seligman
bus naar Hermits Rest, Rim Trail, zonsondergang bij Yavapai Point of beter elders ?
overnachting Holiday Inn Express in Tusayan
14 juli : Grand Canyon - Monument Valley
South Kaibab Trail tot Ooh Aah Point en terug, Desert View Watchtower
sunset wandeling te paard in Monument Valley
overnachting The View Cabins
15 juli : Monument Valley - Page
bezoek Horsheshoe Bend én Canyon X, Waterholes Canyon of Secret Canyon ?
overnachting Hampton Inn & Suites
16 juli : Page - Bryce
Toadstool Hoodoos
Navajo Trail combineren met Queens Garden Trail, zonsondergang sunrise point
overnachting Ruby's Inn Bryce (hopelijk komt er nog een plaats vrij in Bryce Canyon Lodge)
17 juli : Bryce - Zion
The Narrows
overnachting Driftwood Lodge in Springdale
18 juli : Zion
Met de fiets op bus naar eindpunt Zion NP en dan terugfietsen met tussenstops
overnachting Driftwood Lodge in Springdale
19 juli : Zion - Death Valley OF Zion - Lone Pine
Valley of Fire State Park
Dante's View, Zabriskie Point, Devil's Course, Badwater, Artist Drive, Sand Dunes, zonsondergang Zabriskie Point (+ Sand Dunes indien rechtstreeks naar Lone Pine)
overnachting Furnace Creek Ranch in Death Valley OF overnachting Dow Villa in Lone Pine
20 juli : Death Valley - Mammoth Lakes OF Lone Pine-Lee Vining
Alabama Hills, Mt Whitney Portal
overnachting The Village Lodge in Mammoth Lakes OF overnachting Lake View Lodge in Lee Vining
21 juli : Mammoth Lakes of Lee Vining - Bodie - Yosemite
Bodie
Tioga Road : Tuolumne Meadows, Tenyaka Lake, Olmsted Point, , Tunnel View, Bridalveil Fall, zonsondergang waar ?
overnachting Yosemite Valley Lodge
22 juli : Yosemite
met bus naar Glacier Point, Panorama Trail (Neva Fall, Vernam Fall en Illilouette Fall)
overnachting Yosemite Valley Lodge
23 juli : Yosemite - Mariposa Grove - San Francisco
Mariposa Grove
overnachting Wyndham Canterbury
24 juli : San Francisco
's ochtend bezoek Alcatraz, ’s namiddags Fisherman's Warf
overnachting Wyndham Canterbury
25 juli : San Francisco
hop on, hop off of fietstour, tips ?
cable car (Powell – Hide), Golden Gate Bridge, Alamo Square, Chinatown (Tin How Temple)
overnachting Wyndham Canterbury
26 juli : SF - Brussel

Graag jullie mening over dit schema. Zijn er bemerkingen of planningen die qua tijd niet haalbaar zijn of to do's die niet ingepland zijn op deze trip ? We reizen met 3 jongens van 11, 13 en 20 jaar en hebben een minivan gehuurd. Het is de eerste keer dat wij Amerika bezoeken. Onze vluchten liggen ook vast.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Pete.Z »

Voor de (eventuele?) overnachting in Death Valley, kijk eens naar Panamint Springs Resort, wat verder rijden dan Furnace Creek, maar wel iets koeler gelegen. Geen zwembad, wel sfeer, en leuker (en rustiger) dan Furnace Creek, vinden wij.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Heather »

Hallo,

2 vraagjes :

Wij gaan van Page naar Bryce. Is het de moeite om de Highway 89A te nemen ipv de 89 al is het een uur om ?
Missen we dan Toadstool Hoodoos ?
Wat is jullie advies ?

Daarna gaan we van Bryce naar Zion. Is het de moeite om toch een stukje Scenic Byway 12 te doen richting Escalante als we in Bryce aankomen of vertrekken naar Zion ? Welk stuk is het mooiste ?

Note mod: berichten verplaatst naar routetopic om vragen over dezelfde route bij elkaar te houden.
gastxyz

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door gastxyz »

Het is de moeite. Heb je 't mooie overzicht over de Vermillion Cliffs vanuit de Us-89. Ook nog zaken als Navajo Bridge, Lees Ferry en Cliff Dwellers.
Dan mis je wel de Toadstool Hoodoos.
Neem de US-89.

Nee, dat is niet de moeite.
Heel de UT-12 is mooi.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Als je graag de UT12 wilt doen (je rijdt sowieso al een stukje op weg naar Bryce) zou je ook na de GC naar Page kunnen gaan, dan MV en dan via Capitol Reef en de UT12 naar Bryce. Is een uur of 3 langer rijden. Geen Toadstool Hoodoos, maar wel prachtige wegen (ook de UT95) en geen dubbele stukken.
Ik vind de 89 een prachtige route, ik weet niet of ik de omweg via de 89A zou doen. Kijk eens op Googlemaps voor de Toadstool Hoodoos; die liggen iets ten westen van Big water - en nog voor de grote kronkel in de weg. Als je ver genoeg inzoomt zie je het staan.

Marianne
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Dutchess »

Heather schreef: Ik veronderstel dat de helmen gehuurd kunnen worden ?
Zit meestal bij de huurprijs inbegrepen - voorbeeld: https://www.zioncycles.com/bike-rentals/
Helmets are included and required with all rentals.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Heather schreef:Tioga Road : Tuolumne Meadows, Tenyaka Lake, Olmsted Point, , Tunnel View, Bridalveil Fall, zonsondergang waar ?
Yosemite is niet echt een park voor mooie zonsondergangen, wel zijn veel dingen mooier met een laagstaande zon. Wat ik nog wel eens zou willen doen is de zonsondergang op Glacier Point meemaken.
Verder is het vanuit de vallei mooi om de laatste zon op Half Dome te zien, bijvoorbeeld vanaf de Sentinel Bridge. Dat is een leuke wandeling vanaf de lodge.
Kijk ook eens bij de rangerprogramma's. Zo had je bijvoorbeeld vorig jaar deze:
7:00pm Sunset Ranger Talk (August 22 and 29 Only) 30 mins. Glacier Point railing, overlooking the Valley. (NPS)
Zie voor de programma's de Yosemite guide die je bij de ingang krijgt (zie hier die van vorig jaar om een idee te krijgen.)

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 apr 2018, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De mooiste wegen/routes van het Zuidwesten

Bericht door Pete.Z »

Heather schreef:Hallo,

2 vraagjes :

Wij gaan van Page naar Bryce. Is het de moeite om de Highway 89A te nemen ipv de 89 al is het een uur om ?
Missen we dan Toadstool Hoodoos ?
Wat is jullie advies ?
Absoluut de moeite, mooiere route, leuke stop bij bv Lee’s Ferry, Navajo Bridge.
Toadstool hoodoos mis je dan, maar persoonlijk vind ik de voorgenoemde stops en de uitzichten op de route mooier, mijn advies zou dan ook zijn de 89a te nemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Vergeet dan niet om cookies te kopen in Jacob Lake.
Misschien heb je ook iets aan dit bericht van Allard.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Pete.Z »

Dat vergeet ik zelfs nog, Jacob Lake!
Alleen voor de cookies en pie daar is de 89A al de beste route!

Trouwens ook een leuke overnachtings plek.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door kalaman »

De 2 voorbije dagen zowel de 12 als de 24 gereden en behoorlijk geschrokken (in positieve zin) over de toestand van de weg. Tot onze niet geringe verbazing zijn die voor een heel groot stuk compleet vernieuwd met nieuwe asfalt, vangrails en heel wat pull-outs die het makkelijker maken om foto's te maken.
Vraag mij af hoe ze dit gefikst hebben want veel alternatieven voor een wegomlegging zijn er daar toch niet.

Kalaman april 2018
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer