Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Heather » 26 mar 2018, 19:19

Allen,

Op advies van Marianne (alvast bedankt voor alle hulp en tips) gaan we toch wat schuiven.

Onze vluchten zijn geboekt en volgende ligt al vast (juli 2018) :

Voorafgaand : 1 week Minneapolis op bezoek bij familie en 3 nachten Las Vegas.
Dag 1 : Las Vegas - Grand Canyon (overnachting Tusayan)
Dag 2 : Grand Canyon - Monument Valley (overnachting Monument Valley)
Dag 3 : Monument Valley - Page (overnachting Page)
Dag 4 : Page - Bryce (?)
Dag 5 : Bryce - Zion (overnachting Springdale)
Dag 6 : Zion (overnachting Springdale)
Dag 7 : Zion - ?
Dag 8 : ? - ?
Dag 9 : ? - Yosemite (overnachting Yosemite Valley Lodge)
Dag 10 : Yosemite (overnachting Yosemite Valley Lodge)
Dag 11 : Yosemite - San Francisco (overnachting SF)
Dag 12 : SF (overnachting SF)
Dag 13 : SF (overnachting SF)
Dag 14 : SF - Brussel

3 nachten Las Vegas (voorafgaand op dag 1) houden we zeker aan en vanaf dag 10 gaan we niets meer wijzigen.
We hebben momenteel nog 2 nachten in GC maar kregen het advies om 1 nacht hiervan te skippen en 1 nacht te gebruiken tussen dag 7 en 9.
Is er genoeg tijd voor GC ? We willen graag een wandeling te paard doen in MV.
We willen Death Valley graag gezien hebben alsook Bodie.

Graag tips voor de planning van dag 7 tot en met dag 9.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Heather: advies rondje Zuidwesten

Bericht door Marcopstal » 26 mar 2018, 19:32

Lijkt me dan niet zo moeilijk.

Dag 7 : Zion - Death Valley
Dag 8 : Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 9 : Mammoth Lakes - Yosemite (overnachting Yosemite Valley Lodge)

Mammoth Lakes ligt behoorlijk voor een bezoek aan Bodie, ik zou dit op dag 8 in de namiddag plannen, dan heb je de hele dag van 9 voor de Tioga Pass.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 mar 2018, 20:04

Je zou ook de nachten Las Vegas (of een deel ervan) tussen Zion en Death Valley kunnen plannen.
Maar het voorstel van Marcopstal is mooi; zo heb je voldoende tijd en de mooiste uren voor DV en je hebt de tijd voor de rit langs de CA395. Je kunt voor dat stuk eens in onze laatste 3 verslagen kijken.
In plaats van Mammoth Lakes is Lee Vining of Bridgeport (bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement) ook een optie.

Marianne

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather » 26 mar 2018, 21:29

Hebben we dan zeker voldoende tijd voor Grand Canyon en MV want we willen graag de sunset horse riding doen op dag 2 en na het ontbijt op dag 3 in MV al vertrekken naar Page.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 mar 2018, 21:45

Als je vroeg vertrekt uit Las Vegas heb je een volle middag en avond bij de Grand Canyon. De volgende ochtend heb je nog tijd voor een wandeling en dan de viewpoints langs de Desert View Drive voordat je naar MV rijdt. Hou er wel rekening mee dat het daar een uur later is. Hoe laat is die paardrijtocht?

Marianne

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather » 26 mar 2018, 21:52

@Marianne
Ik vermoed tussen 18u30 en 21u (paardrijden)

Welke wandeling raad je me dan aan 's morgens ?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 mar 2018, 22:08

In je topic over de GC had ik al de SKT genoemd; als je daar bij zonsopkomst bent heb je daarna nog een hele dag voor je. Had je ons verslag al bekeken daarvoor? Wij waren er in juni; als jullie er zijn zal de zon later opkomen.

Marianne

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather » 30 mar 2018, 21:46

Hallo,

Hierbij mijn aangepaste planning, dag 1 = 13 juli 2018 :

Voorafgaand : 1 week Minneapolis op bezoek bij familie en 3 nachten Las Vegas.
Dag 1 : Las Vegas - Route 66 - Grand Canyon
bus naar Hermits Rest, Rim Trail, zonsondergang bij Yavapai Point of beter elders ?
overnachting Holiday Inn Express in Tusayan
Dag 2 : Grand Canyon - Monument Valley
klein stukje Bright Angel Trail (meer schaduw) of Desert View en wachttoren indien mogelijk qua timing ?
sunset wandeling te paard in Monument Valley
overnachting The View Cabins
Dag 3 : Monument Valley - Page
bezoek Horsheshoe Bend en Canyon X of Waterholes Canyon
overnachting Hampton Inn & Suites
Dag 4 : Page - Bryce
Navajo Trail combineren met Queens Garden Trail, zonsondergang sunrise point
overnachting Ruby's Inn Bryce (hopelijk komt er nog een plaats vrij in Bryce Canyon Lodge)
Dag 5 : Bryce - Zion
Toadstool Hoodoos of Canyon Overlook Trail
overnachting Driftwood Lodge in Springdale
Dag 6 : Zion
's ochtends met de fiets op bus naar eindpunt Zion NP en dan terugfietsen, namiddag The Narrows wandelen
overnachting Driftwood Lodge in Springdale
Dag 7 : Zion - Death Valley OF Zion - Lone Pine
Dante's View, Zabriskie Point, Devil's Course, Badwater, Artist Drive, Sand Dunes, zonsondergang Zabriskie Point
overnachting Furnace Creek Ranch in Death Valley OF overnachting Dow Villa in Lone Pine
Dag 8 : Death Valley - Mammoth Lakes OF Lone Pine-Lee Vining
bezienswaardigheden ?
overnachting The Village Lodge in Mammoth Lakes OF overnachting Lake View Lodge in Lee Vining
Dag 9 : Mammoth Lakes of Lee Vining - Bodie - Yosemite
stops Tioga Road : Tenyaka Lake, Olmsted Point, Tulumne Meadows, ...
overnachting Yosemite Valley Lodge
Dag 10 : Yosemite
met bus naar Glacier Point, Panorama Trail
overnachting Yosemite Valley Lodge
Dag 11 : Yosemite - Mariposa Grove - San Francisco
overnachting Wyndham Canterbury
Dag 12 : San Francisco
's ochtend bezoek Alcatraz, Fisherman's Warf
Dag 13 : San Francisco
hop on, hop off of fietstour, tips ?
Dag 14 : SF - Brussel

Misschien heb ik belangrijke zaken over het hoofd gezien of zijn sommige plannen gewoon niet haalbaar.
Jullie opmerkingen of tips zijn dus meer dan welkom ...
We zijn eerder mensen van de zonsondergang dan van de zonsopgang :wink:
Welke plaatsen zijn aangeraden om van een mooie zonsondergang te kunnen genieten ?
Alvast bedankt !
Heather

gastxyz

Bericht door gastxyz » 30 mar 2018, 21:50

De Toadstool Hoodoos vind je tussen Page en Kanab aan de Us-89.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 30 mar 2018, 23:01

Als je vroeg gaat wandelen heb je bij de South Kaibab Trail ook voldoende schaduw; het is mooier dan de Bright Angel Trail, zeker als je niet heel ver naar beneden gaat. Bij de BAT blijf je in dezelfde kom heen en weer lopen.
Willen jullie niet in het park overnachten?
De Toadstool Hoodoos liggen inderdaad tussen Page en Bryce; zie ons 2013-verslag daarvoor. Denk er aan dat het daar ook erg warm kan zijn.
Ik heb geen ervaring met fietsen in Zion, maar dat is vast wel leuk om te doen. Verkijk je niet op de afstand. Je wilt terug fietsen vanaf het eindpunt van de bus, en dan 's middags weer naar het eindpunt?

Marianne

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather » 30 mar 2018, 23:35

@Marianne

Dan zet ik South Kaibab Trail op de planning ipv de andere.
Overnachting in Tusayan is een cadeautje van onze nonkel met punten en het klinkt wel heel ondankbaar om dat af te slaan. Ik heb al een nacht geskipt om meer ruimte te hebben tussen Springdale en Yosemite.

Is het te doen om de Narrows nog te doen in de namiddag op dag 5 of moeten we dan de Canyon Overlook Trail laten vallen ?
Zo hebben we het dag 6 rustiger.

De Toadstool Hoodoos verplaats ik naar dag 4.

Bedankt !

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 31 mar 2018, 08:40

Als je op tijd vertrekt uit Bryce kun je die dag nog best veel doen in Zion. Ik zou de Canyon Overlook Trail zeker doen als je een parkeerplaats vindt. Ter plekke kun je kijken of er nog tijd is voor de Narrows. Hou er wel rekening mee dat je wellicht wachttijden hebt bij de bus. En misschien moet je eerst naar je hotel rijden en daar de shuttle pakken als er in het park geen parkeerplaats vrij is.
Ik denk dat het fietsen erg veel tijd gaat kosten. Hoe laat kun je die ophalen? Je zult een late bus hebben het park in en dat kan betekenen dat je een half uur of langer moet wachten. Dan de fietsen terugbrengen naar Springdale en weer met de bus het park in.
Je ziet meer als je de hele dag in het park blijft en een aantal wandelingen maakt.

Marianne

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather » 31 mar 2018, 22:01

1. We willen graag pas rond 15u Death Valley binnenrijden.
Ik denk dat we dan nog tijd hebben om iets te bezichtigen tussen Springdale en Death Valley. Kan iemand ons een tip geven aub ?

2. We twijfelen verder nog tussen Canyon X,Waterholes Canyon en Secret Canyon. We gaan Antelope vermijden door de drukte maar willen toch een glimp opvangen van een slot canyon ...

3. Zijn er tussen Lone Pine en Lee Vining nog andere bezienswaardigheden behalve Alabama Hills en Mt Whitney Portal ?

4. Moest de Panorama Trail in Yosemite te zwaar zijn, waar ergens kunnen we de wandeling dan inkorten ?

Alvast bedankt.

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather » 31 mar 2018, 22:03

@Marianne

De tip over het fietsen in Zion hebben we van vrienden gekregen en dat waren voor hun kinderen één van de hoogtepunten, samen met de Narrows en het paardrijden in Monument Valley.
Kwestie van een beetje afwisseling te hebben naast de wandelingen ...

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 31 mar 2018, 22:11

Vlak voor je aan Death Valley komt heb je Death Valley Junction met het Amargosa hotel en de Amargosa Opera House. Net nadat je het park inrijdt heb je de afslag naar Dante's View, dat ligt hoog en is dus niet onderhevig aan de hoge temperaturen. Reken dat je hier al gauw een uurtje zoet mee bent. 15 uur Death valley binnenrijden is dus wat relatief te nemen. Als je er overnacht dan zou ik zeker na aankomst tot Badwater rijden en de Devil's Golf Course en Artist drive doen. Voor die drie zaken samen ben je al snel 1,5 uur kwijt. Je passeerde ondertussen ook Zabriskie point, maar dat ligt kort bij Furnace Creek dus het past een beetje ertussenin. Reken hiervoor een half uur. Overnacht je niet in Death Valley dan is een stop in Furnace Creek en eventueel het visitor center toch welkom. Ook hier ben je dan snel een uurtje kwijt. Onderweg richting Lone Pine heb je dan nog de Sand Dunes en Stovepipe Wells. Vergeet niet dat je ook wat wildife kan tegenkomen en dan ook al snel weer even stil staat.

Kortom, ik zou ook niet te laat gaan.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 31 mar 2018, 22:18

Het lijkt mij ook leuk hoor, dat fietsen, maar je moet je wel realiseren dat je daarnaast niet heel veel tijd hebt om iets in het park te doen.

Om 3 uur DV binnen rijden is vroeg genoeg; je kunt ook wel later gaan, zeker als je in het park overnacht. Onderweg zou je dan naar Valley of Fire kunnen gaan.

Tussen Lone Pine en Lee Vining heb je nog Mono Lake. Neem hiervoor de 120 naar het noorden. Een bezoek kost niet heel veel tijd en is echt een aanrader.
Wij vonden het Ancient Bristlecone Pines Forest ook prachtig, maar dat kost wel aardig wat tijd. Kijk daarvoor eens in ons 2015- en 2017-verslag. Ook voor andere stops onderweg. Je kunt via de indexpagina meteen naar de juiste dag/het juiste jaar doorklikken.

Je kunt de Panorama Trail niet inkorten. Wel kun je als je moe bent op het laatste stuk (van de bovenkant van de Nevada Fall) het beste de John Muir Trail nemen in plaats van de Mist Trail. je loopt dan niet langs de watervallen maar langs een minder steil pad.

Marianne

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather » 31 mar 2018, 22:30

Ik denk dat we dan de Canyon Overlook Trail overslaan en recht van Bryce naar Zion rijden zodat we dag 5 in de namiddag the Narrows kunnen doen. Dag 6 kunnen we dan de fietstocht rustiger aan doen met enkele stops.

Valley of Fire voeg ik ook toe.

Hopelijk kan ik mijn partner nog overtuigen om in Death Valley te logeren. We zijn naar de infodag van Riksja travel geweest en zij raden af in de zomermaanden in Death Valley te overnachten. Mijn partner heeft ook een collega gesproken die het zelf niet in het zwembad kon uithouden van de hitte.

Bus voor Panorama Trail is al gereserveerd. Onze kinderen kunnen dit zeker aan maar zullen de wandeling te lang vinden denk ik (behalve die van 19) maar ze kunnen dan toch niet meer terug ;-).

Welke watervallen in Yosemite zijn normaal gezien nog actief eind juli ?

En nog bezienswaardigheden op het stuk tussen Lone Pine en Mammoth Lakes ?

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 01 apr 2018, 07:03

Erg dat een reisorganisatie dit afraad. Ik vond het zwembad in Death Valley zalig. De temperatuur van het water is er heerlijk en vrij constant.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 apr 2018, 07:41

1. We willen graag pas rond 15u Death Valley binnenrijden.
Ik denk dat we dan nog tijd hebben om iets te bezichtigen tussen Springdale en Death Valley. Kan iemand ons een tip g
Ik ziu gewoon direct naar death valley rijden. Zeker als je naar Lone Pine doorgaat moet je wel nog tijd hebben om zaken te kunnen bekijken.

Ik weet niet wat dat riksja travel voor ideeën heeft, maar misschien kunnen ze zich beter op India reizen houden. Je kan prima in death valley overnachten. Alleen kost het een flinke duit tegenwoordig.

Ik vond het zwembad overigens ook prima

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 01 apr 2018, 07:48

Wij vonden fietsen in Zion ook heel mooi, al doen wij dat het liefst in het laagseizoen. Het is niet zo'n lange afstand (wij doen het altijd heen en terug), maar je moet wel regelmatig stoppen want de shuttlebussen mogen (officieel tenminste) geen fietsers passeren tenzij ze stil staan. Als je eenmaal weer op de Pa'rus Trail trail bent is dat geen probleem natuurlijk.

Met z'n hoevelen gaan jullie fietsen? Sommige shuttlebussen hebben maar plaats voor 2 fietsen op hun fietsenrek. Houd er ook rekening mee dat kinderen een helm op moeten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer