Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door Marcovg »

Hallo iedereen,

Wij gaan dit jaar voor het eerst op rondreis met mijn vrouw en zoon van 12 jaar. We gaan 18 dagen in augustus een rondreis maken.

- 3 dagen Las Vegas Strip excalibur hotel
- 3 Dagen Kanab, 1 dag naar Zion, 1 dag naar Bryce, 1 dag nog open iemand Tips
- 2 Dagen las Vegas Down Town ( 1 dag helicopter vlucht grand canyon)
- 1 Dag Bishop, overnachting Reisdag van las vegas ndoor Death valley naar Bishop
- 2 Dagen Yosimite, dag 1 door yosimite Tioga Road, stoppen bij Tenaya Lake,Olmsted Point en wandeling Tuolumne Grove Dag 2 yosimite park (mist trail lopen
- 2 Dagen San Francisco, Dag 1 savonds Alactraz, Dag 2 fietsen huren over de golden gate brug
- 1 dag Santa Cruz, Pret park op stand
- 1 dag naar San Simeon, onderweg walvissentocht in Moss Landing, vervolgens high way one
- 1 dag naar Pismo Beach, High way one
- 2 Dagen Los angeles. Dag 1 Santa Monica Pier en Griffith park oberservation, Dag 2 stad nog open twijfelen Universal studio of dit de moeite is voor het geld

Hebben jullie nog Tips voor ons wat leuk is onderweg of andere Tips?

Wij hebben ook een paar vragen:
- Welke outlet centrum in las vegas is de moeite waard, zijn kleren echt goedkoper ?? zo ja welke
- Welke supermarkt in las vegas kunnen we spullen inslaan voor in de auto
- Waar kan je lekker eten (goedkoop) in lasvegas
- Wat te doen in las vegas, ook leuk voor mijn zoon
- We komen laat aan las vegas, en willen dan een uber taxi nemen naar excalibur hotel, Dag 2 lopend de strip verkennen en Dag 3 auto ophalen bij airport (goedkoper huren auto en parkeer geld) is dit te doen en slim ??

Misschien heb ik nog meer vragen later.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, alvast bedankt !!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou via de Grand Canyon naar Las Vegas kunnen rijden; dat spaart je een dure helikoptervlucht uit.
waarom overnacht je in Kanab? Dat geeft je weinig tijd voor Zion, en je hebt zo niet de mooiste uren in Bryce. Liggen de hotels al vast of kan er nog geschoven worden?
Jullie hebben niet heel veel tijd, en toch breng je 5 nachten in LV door; dat vind ik relatief gezien wel veel. Ook voor de kust trek je relatief gezien veel tijd uit.
Ik neem aan dat je eigenlijk nachten bedoelt waar dagen staan; twee nachten SF is 1 volle dag. Schrijf de route eens uit in een van/naar schema per dag; dan zie je dat je veel minder tijd hebt dan je denkt omdat je ook nog veel reistijd hebt.

Ik zou zelf meteen de auto ophalen als je aankomt; dat is stukken gemakkelijker.
Er zijn meer dan genoeg supermarkten in Las Vegas; je kunt bijvoorbeeld naar een walmart gaan, maar alles is prima natuurlijk.
Op googlemaps kun je zien wat er op de route ligt.

Marianne
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Marcovg »

bedankt voor u antwoord,
- we overnachten in kanab om niet eerdere keer te verhuizen
- de meeste hotel liggen vast,
- het hotel in downtown kunnen we nog cancelen
- Dagen zijn nachten
Laatst gewijzigd door Marcovg op 08 mar 2018, 20:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Marcovg »

We hebben grand canyon uit de rij route gehaald ivm met de km en als alternatief de helicopter vlucht. is wel duur maar je leef maar 1 keer :D of is de heli vluhct niet de moeite waard ??
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu dit als ik het goed heb:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Kanab (via Zion)
Dag 5 Kanab (op en neer naar Bryce?)
Dag 6 Kanab - ?
Dag 7 ? - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop
Dag 10 Bishop - Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Santa Cruz
Dag 15 Santa Cruz - Cambria
Dag 16 Cambria - Pismo Beach
Dag 17 Pismo Beach - LA
Dag 18 LA

Vlieg je op dag 18 terug? Dat geeft je niet veel tijd voor LA.
Voor Zion is er weinig tijd en je zult problemen hebben met het vinden van een parkeerplaats bij het park. Ik zou het zo doen:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Springdale
Dag 5 Springdale - Bryce
Dag 6 Bryce - Page
Dag 7 Page - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop
Dag 10 Bishop - Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Santa Cruz
Dag 15 Santa Cruz - Cambria
Dag 16 Cambria - Pismo Beach
Dag 17 Pismo Beach - LA
Dag 18 LA

Marianne
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Marcovg »

dag 19 vliegen we terug
kanab overnachting kunnen we niet meer annuleren
dag 3 kanab terug na las vegas hadden we langs Horsehoe bend gepland.

Hoe vroeg moet je in zion zijn voor een parkeerplek anders rijden we vroeg weg uit las vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je met dag 3 terug naar Las Vegas? Bedoel je dag 7?
En je rijdt toch niet alleen voor Horseshoe Bend naar Page? Dan rij je die dag al bijna 6 uur. En je rijdt veel dubbele stukken. Waarom niet na Kanab doorrijden naar Page en dan via de Grand Canyon (voer Grand Canyon Village in op GoogleMaps) weer naar Las Vegas?

Ik zou zeker voor 10 uur in Zion zijn, maar je hebt ene uur tijdverschil, dus dat wordt wel erg vroeg; als je om 7 uur vertrekt ben je om half 11 plaatselijke tijd in Springdale. Maar als je dan nog de auto op moet halen en boodschappen moet doen ben je niet voor het middaguur in het park.
Erg jammer dat je all dingen hebt vastliggen en dan pas advies komt vragen. Je kunt het beste in Springdale parkeren en dan met de shuttlebus het ark in. In het park stap je over op de shuttlebus in het park.

Marianne
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Marcovg »

sorry dat al veel vast ligt maar kwam pas later achter dit forum

ik bedoel met Dag 3 kanab, dat is de laatste dag dag in kanab dan rijden willen we terug rijden naar las vegas via Horsehoe bend en dan via Marble Canyon terug naar las vegas.

Hoelang duurt de rit van las vegas naar springdale ?? want als we vertrekken hebben we de auto al op gehaald en boodschappen in de auto
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Martin & Marianne »

Bekijk de route eens op Googlemaps; en reken dan nog een uur tijdverschil erbij als je van Las Vegas naar Zion rijdt.
Het is niet handig om van dag 3 te spreken, het is toch dag 6 van de reis? Of 7? Ik dacht dat je die nog open had staan. Als je naar Horseshoe bend wilt waarom dan niet doorrijden naar de Grand Canyon?
Je kon die dagen in Las Vegas toch annuleren?
Dan kun je dit doen:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Kanab (via Zion)
Dag 5 Kanab (op en neer naar Bryce)
Dag 6 Kanab - Page
Dag 7 Page - Grand canyon
Dag 8 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop
etc

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Voor het eerst rondreis USA

Bericht door Marcopstal »

Een helikoptervlucht vanuit Las Vegas brengt je naar de Grand Canyon West en niet naar de "echte" Grand Canyon (nationaal park.) Je landt dan vaak even in de omgeving van de skywalk, een echte tourist trap.

Kanab is wel zonde, ligt goed voor alles en eigenlijk ook weer voor niets, gevolg: veel heen en weer rijden en je mist de mooiste en vaak ook rustigste momenten in de parken (zoals zonsondergang Bryce)

Je blijft eigenlijk ook erg veel in Vegas, en dat zou je ergens beter samenzetten. Voor outlets in vegas prefereer ik de premium outlet north.

Vegas - Death Valley - Bishop is vrij veel voor één dag, geeft je weinig rust en tijd voor Death Valley.

Voor Yosemite is de tijd inderdaad eerder beperkt.

San Simeon en Pismo Beach liggen kort bij elkaar, het is niet zo logisch om voor deze twee plaatsen te kiezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door PSVwally »

Ik heb een beetje een idee dat dit een reisbureau route is, of iig vastgesteld na het bekijken van deze routes.
gevolg: veel heen en weer rijden en je mist de mooiste en vaak ook rustigste momenten in de parken (zoals zonsondergang Bryce
)

Sja. Ik heb nooit zo'n problemen om nog een stuk in het donker te rijden, maar op de 89 tussen Bryce en Kanab is het wel heel goed opletten. Hier gebeuren blijkbaar heel veel ongelukken dmv aanrijdingen met wild. Ik had hier in de kempen gisteren nog bijna een fazant onder mijn auto, maar dat is wel iets anders als een hert die daar veel voorkomt. Maar als je goed oplet kan je gewoon dat uurtje en 30min naar Kanab wel rijden hoor. Ideaal is het niet, maar als het niet anders kan er van maken wat er van te maken valt.

Las Vegas - Zion is een uur of 3 rijden, maar aangezien je van Nevada naar Utah rijdt ga je vanaf St George door de tijdzone en is het dus 4u later qua tijd. Je komt dus pas rond de middag in Zion. En dat is nou net een park waar het tegenwoordig echt loei en loeidruk is. Met wat pech moet je ook nog een uur wachten voor je met een shuttlebus mee kan.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door Hans B »

Wie heeft deze reis verzonnen of je dit aangeraden.
Wat zonde om zoveel heen en weer te reizen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Welke keuze maken Yosimite

Bericht door Marcovg »

Vraagje over onze rondreis in augustus.

Wij hebben een overnachting in Bishop en daarna rijden we door naar Sonora en hebben daar 2 overnachtingen.

- Vanuit Bishop naar Sonora willen via de Tioga Pass naar Sonora rijden
• Zwemmen in Tenaya Lake
• Olmsted Point wandeling
• Tuolumne Grove
- overnachting Sonora
- de andere dag twijfelen wat we doen.

A) Terugrijden naar Yosimite valley (2 uur rijden) en de mist trial lopen en weer 2 uur terug rijden,
Of
B) Eerst bezoek Columbia, California | Historic Gold Rush Town en daarna door na Calaveras Big Tree State Park (1 uur) rijden daar een wandeling doen en dan terug naar Sonora.

Wij willen graag Sequoiabomen zien.

Wie heeft er tips ????

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke keuze maken Yosimite

Bericht door Marcopstal »

Tja, Sonora is natuurlijk een zeer ongelukkige keuze. Kan je niet één nacht wijzigen naar bvb Oakhurst. Dan zou je vanaf de Tioga Pass naar Oakhurst kunnen en de volgende dag vanaf Oakhurst de Mariposa Grove doen, vervolgens Glacier Point en zo naar de vallei. Na het bezoek aan de vallei kan je dan naar Sonora rijden om te overnachten en dan heb je de dag erna denk ik nog voldoende tijd voor Columbia.

Het zou toch doodzonde zijn om Yosemite Valley niet gezien te hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou wel mooi zijn als je inderdaad een andere overnachtingsplaats had. Tenzij je echt niet naar Yosemite wilt. Dan zou je de eerste dag helemaal kunnen gebruiken voor de Tioga Road (met nog een extra wandeling daar). Een bezoek aan de Tuolumne Grove (ik zou eerder de Merced Grove aanraden trouwens) is vrij zinloos als je de volgende dag naar Calaveras Big Trees SP gaat.

Om een idee te krijgen van zowel Yosemite als het Columbia SHP kun je eens in ons 2006-verslag kijken. En voor Calaveras en Yosemite ons 2013-verslag (vanaf 1 juni).

Als Sonora niet meer te cancellen is zou je toch kunnen overwegen om iets in het park te zoeken. Kost je veel extra maar het is voor de ervaring (en minder reistijd) wel wat geld waard. En anders de optie van Marcopstal: eerst naar Oakhurst (of iets in het park) en de tweede nacht Sonora laten staan.

Marianne
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door Marcovg »

jammer genoeg is sonora boeking niet meer te wijzigen

is het volgende misschien een optie, denk het nechter niet

Bishop --> via Tioga Pass --> Yossimite valley (misttrial) --> Sonora

Sonora --> Calaveras Big Tree State Park --> sonora
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door Mr. Patrick »

In theorie is dat te doen, effectieve reistijd is 4,5 uur. Als je dus vroeg vertrekt, niet te veel stopt langs de Tioga Road kun je in de middag aan de Mist Trail staan en na het avondeten doorrijden naar Sonora.
Maar... het is augustus en dus is het waarschijnlijk r*tedruk in de Valley, sta je bij de ingang in de rij, moet je je auto ver weg parkeren en wachten op een plekje in de shuttlebus richting trailhead. Dus of het in de praktijk ook werkt durf ik niet te zeggen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door Marcovg »

Oké Hoelaat moet je maximaal in yosimite zijn om de drukte voor te zijn in aug
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marcovg: voor het eerst rondreis USA.

Bericht door Martin & Marianne »

Marcovg schreef:jammer genoeg is sonora boeking niet meer te wijzigen
Maar dat betekent niet dat je niet ergens anders mag overnachten. Je zou 1 nacht Oakhurst of Yosemite Village kunnen doen. Dat zijn dan extra kosten, maar het is te overwegen. Is dit door een reisbureau geboekt? Of heb je zelf geboekt? Als het via een reisbureau is geboekt kun je altijd nog proberen om iets te wijzigen. Misschien betaal je administratiekosten maar daar is ook wel overheen te komen. Wijs ze er op dat Sonora erg slecht is gelegen voor Yosemite en dat je van een reisorganisatie betere voorlichting had verwacht.
Marcovg schreef:Bishop --> via Tioga Pass --> Yossimite valley (misttrial) --> Sonora
Sonora --> Calaveras Big Tree State Park --> sonora
Het is Mist Trail.
En het is Yosemite.
Ik zou Calaveras vergeten. Maar zeker geen hele dag aan besteden. Heb je ons 2013-verslag erop nagelezen?
Ik zou zeggen: doorbijten en vroeg opstaan. Hoe vroeg kan ik niet zeggen; wij overnachten altijd in het park. Maar ik zou niet later dan 8 uur bij de ingang staan. Neem broodjes mee en ontbijt ergens in het park. Of ga ontbijten bij de Lodge of Half Dome Village.

Dus:
Bishop - Mono Lake - Tioga Pass (Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point) - Merced Grove - Sonora
Sonora - Yosemite Valley - Sonora

Eventueel naar Calaveras als je van Sonora naar SF rijdt. Of de tweede nacht in Oakhurst overnachten en dan naar de Mariposa Grove.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer