Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dave_V
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Dave_V »

Goedenavond allemaal,

Al veel rond gekeken op dit forum, maar eens besloten om ook ons reisschema te delen.
We vertrekken op 28-07-2018 aangezien wij gebonden zijn aan de bouwvak. :roll:

We hebben alle accommodaties geboekt, maar zijn nog enigszins flexibel gezien er veel te annuleren zijn.
Dus alle tips zijn nog zeker welkom.

Dit is ons schema:
Dag 1 - Amsterdam - San Fransisco
Dag 2 - San Fransisco
Dag 3 - San Fransisco
Dag 4 - San Fransisco - Yosemite Valley
Dag 5 - Yosemite Valley - Mammoth Lakes
Dag 6 - Mammoth Lakes - Death Valley N.P. - Pahrump
Dag 7 - Pahrump - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas - Zion - Cedar City
Dag 11 - Cedar City - Bryce Canyon N.P.
Dag 12 - Bryce Canyon N.P. - Lake Powell/Page
Dag 13 - Lake Powell/Page - Grand Canyon N.P.
Dag 14 - Grand Canyon N.P. - Sedona 
Dag 15 - Sedona - Lake Havasu City
Dag 16 - Lake Havasu City - Palm Springs
Dag 17 - Palm Springs - Los Angeles
Dag 18 - Los Angeles
Dag 19 - Los Angeles
Dag 20 - Terugvlucht

Vraag 1:
Zelf speel ik met de optie om op Dag 6 via Death Valley naar Las Vegas te rijden. We hebben nu dus een overnachting in Pahrump als tussenstop.
Vervolgens een extra nacht in Cedar City te kiezen, dat geeft meer tijd in eventueel Zion en/of Bryce Canyon.

Vraag 2:
Ook zouden we graag nog Monument Valley willen bezoeken.
Is het te doen om vanuit Page eerst naar Monument Valley te rijden naar de Grand Canyon (Dag 13)?
Dan op dag 14 pas 's avonds richting Sedona te gaan en vervolgens dag 15 in Sedona te blijven en pas weer 's avonds naar Lake Havasu City te rijden.
Of is Lake Havasu City heel leuk?

We zien jullie tips graag tegemoet.

Gr. Dave.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reisschema eerste keer VS - Augustus 2018

Bericht door SanFran »

Gave reis in het vooruitzicht! Her en der wel wat tijd te kort. Je tijd voor Yosemite is bijvoorbeeld echt te kort. Je hebt daar wel minimaal 2 overnachtingen nodig, zodat je er 1 volle dag hebt. 3 overnachtingen zou nog beter zijn. Voor Zion zou een extra dag ook mooi zijn. Cedar City ligt ook niet heel handig. Het is nog een dik uur rijden vanaf daar naar het park. Springdale of Hurricane zou dan bijvoorbeeld beter liggen.
Ik zou in deze route overwegen om vanaf Grand Canyon rechtstreeks naar LA te rijden, of met bijvoorbeeld 1 overnachting in Kingman. Dit bespaart je wat tijd die je in de rest van je schema kunt gebruiken om wat rust en tijd te creëren. Lake Havasu is niet veel bijzonders en in de zomer is het bloedheet.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisschema eerste keer VS - Augustus 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Met twee stops tussen Yosemite en Las Vegas zou ik liever voor Lone Pine kiezen dan voor Pahrump; leukere plaats en meer tijd voor de CA395. Een extra dag Yosemite is ook niet verkeerd. Als je niet t eeel wilt aanpassen zou je een extra dag Yosemite kunnen doen en dan de overnachting in Mammoth Lakes vervangen door een in Bishop of Lone Pine, en dan de volgende dag naar Las Vegas.
Op het stuk van de GC naar LA kun je wel een dag winnen. Je komt normaal gesproken niet langs Cedar City als je van zion naar Bryce rijdt. Mooier is de 89.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Marcopstal »

Sommige stukken zijn nu echt wel een beetje een race. Zo heb je amper tijd voor Yosemite op deze wijze. Ik zou hier een dag extra voorzien en dan eventueel de volgende dag wat verder rijden dan Mammoth lakes zodat je in plaats van Pahrump direct naar Vegas kan. Pahrump is op zich geen meerwaarde en ligt al vrij kort bij Vegas.

Met alle plannen die je na Vegas nog hebt zou ik dit beperken tot twee nachten.

Voor Zion heb je evenmin veel tijd (je verliest ook een uur als je er heen rijdt) en Cedar City ligt nu ook niet erg gunstig (voor noch Zion, noch Bryce) Een dag extra hier zou wel wenselijk zijn.

De keuze voor Sedona/Lake Havasu/Palm Springs vind ik in deze niet ideaal. Ik zou Lake Havasu en Palm Springs dan eerder laten vallen en doorrijden die dag tot bvb 29palms waarna je de volgende dag Joshua Tree kan doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Trails »

Wij hebben afgelopen september ook de route gereden van Cedar City naar Bryce (we stonden op de camping in Kodachrome Basin SP). We reden via Cedar Breaks NM en Panguitch en vonden dit één van de mooiste routes van onze reis. Vlak voor de afslag naar Cedar Breaks is nog een mooie wandeling te doen en ook de Kolob Canyons (Zion) vonden wij ontzettend mooi, en zó rustig.

De meren bij Mammoth Lakes zijn zó mooi. Dit was ons favoriete gebied waar we ongeveer een week zijn geweest en dat vonden we nog te kort.

Op weg van Pahrump naar Lake Mead hebben we nog gewandeld in Spring Mountain Ranch SP (ligt vlak voor Las Vegas).

Hier ons verslag: http://www.schoutenjanssen.nl/
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Mr. Patrick »

Omdat het de eerste keer is voor Dave zou ik niet voor Kolob Canyon in Zion gaan, maar het 'gewone' zuidelijke deel Zion Canyon.

Samenvattend is de trend in dit topic wel dat er voor Yosemite en Zion en Death Valley meer tijd uitgetrokken zou moeten worden. Die tijd kan komen door in het laatste stuk tussen Grand Canyon en LA minder tussenstops in te lassen.
En daar sluit ik me bij aan.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Trails »

Ook voor een eerste keer zou Kolob Canyon mooi zijn.

We hebben afgelopen sept./okt. 7 weken rondgereisd. Voor 2 (soms 3) van ons 4-en was dit de eerste keer in deze regio. Alleen ik was overal al eens geweest. Voor de anderen waren de hoogtepunten nou net de parken waar het rustiger was.
Grand Canyon NP en met name Moab (behalve Dead Horse Point SP) waren grote teleurstellingen voor de "nieuwkomers" onder ons. Dit vooral vanwege de enorme drukte.
Er werd zelfs gezegd: hadden we het geweten dat het in/bij Moab zó druk was dan hadden we het niet eens bezocht en hadden we meer tijd genomen voor ZW Colorado.
De state parks vonden we allemaal geweldig en zo ook de minder bekende parken/monuments van de NPS.

Er is daar zó veel moois te zien dat je echt niet alleen maar naar die paar grote en meest bekende parken "moet" gaan.

Maar, dit is slechts mijn mening...
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Hans B »

Eens met bovenstaande schrijvers.
Om wat tijd te creeeren zou ik Sedona eruit halen, mooi hoor, maar je ziet al heel veel rode rotsen.

Bouwvak - hoofdseizoen, dan mag je je accommodaties al wel geregeld hebben.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Dave_V
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Dave_V »

Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips. Helaas is Yosemite Valley te vroeg in de reis om hier nog een dag langer tussen te krijgen.

De ruimte zit hem meer in het eind van de reis, dus ik denk dat daar nog wat winst te behalen valt.

Accommodaties zijn inderdaad allemaal al geboekt, maar de meeste zijn nog te annuleren zonder extra kosten.
Dit hebben we bewust zo gedaan omdat het in het hoogseizoen was, maar nu eerst maar eens kijken wat we kunnen aanpassen en of er nog accommodaties beschikbaar zijn.

Bedankt allemaal.

Gr.

Dave
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dave_V: schema eerste keer VS - Augustus 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch het deel rond Yosemite iets anders doen; je schrijft dat je nog wel kunt annuleren. Waar overnacht je op dag 4, in het park?
Ik zou het zo doen:

Dag 4 - San Fransisco - Yosemite Valley
Dag 5 - Yosemite Valley
Dag 6 - Yosemite Village - Lone Pine/Bishop
Dag 7 - Lone Pine - Las Vegas.

Je hebt dan meer tijd voor Yosemite en een leukere overnachtingsplaats dan Pahrump.

Voor Zion zouden twee nachten wel mooi zijn. En rij dan via Mt Carmel naar Bryce: dan kun je ook nog de Canyon Overlook Trail doen. Het oostelijke deel van Zion is ook erg mooi.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer