Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NickyM
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2018, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door NickyM »

Hoi!
Ik heb me vandaag (na veel stiekem meelezen) aangemeld op het forum om toch zelf eens wat vragen te kunnen stellen. Want mei dit jaar gaan wij een rondreis maken door het zuidwesten. We kijken er enorm naar uit! Vorig jaar zijn we naar New York geweest, dat was onze eerste keer USA... Maar zo'n rondreis plannen vereist toch wat meer voorbereiding. :D

Onze route ziet er als volgt uit:
27 mei: Brussel - San Francisco (overnachting bij SFO airport)
28 mei: San Francisco
29 mei: San Francisco
30 mei: San Francisco - Sequoia NP (overnachting Oakhurst)
31 mei: Yosemite NP (overnachting Oakhurst)
1 juni: Yosemite NP (overnachting Lone Pine, hopelijk via Tioga Pass)
2 juni: Lone Pine - Death Valley NP
3 juni: Death Valley - Las Vegas
4 juni: Las Vegas
5 juni: Las Vegas
6 juni: Las Vegas - Zion NP (via Hoover Dam/Valley of Fire SP. Overnachting St. George)
7 juni: Zion NP
8 juni: Zion NP - Bryce Canyon NP
9 juni: Bryce Canyon - Page
10 juni: Monument Valley (dan terug naar Page voor overnachting)
11 juni: Page - Grand Canyon
12 juni: Grand Canyon - Kingman
13 juni: Kingman - Joshua Tree NP
14 juni: Joshua Tree NP - Los Angeles
15 juni: Los Angeles
16 juni: Los Angeles
17 juni: Los Angeles - Pismo Beach
18 juni: Pismo Beach - Monterey
19 juni: Monterey - SFO Airport, 's avonds vlucht terug

Leek ons een route waarbij we ook echt nog op het gemak kunnen doen ivm vakantiegevoel?
Waar we nu een beetje tegenaan lopen; verdere voorbereidingen. We hebben een honkbalwedstrijd in LA geboekt, de Lower Antelope Canyon, en we willen Alcatraz boeken wanneer dit beschikbaar is. Mijn vraag is eigenlijk, hoe gaan jullie te werk mbt verdere voorbereidingen? Is het van belang dat we van tevoren exact vastleggen hoe/wat we willen doen in bijvoorbeeld de parken? Of kan dit ter plekke ook prima?

Onze vlucht gaat van Brussel naar Londen met BA en van Londen naar SFO met Virgin Atlantic. Helaas is onze vlucht gewijzigd, waardoor we op de heenweg ipv 4 uur nu nog 1,5 uur hebben.. Vrij spannend! Tips daarvoor zijn ook welkom, haha. Maar ik ga er vanuit dat we er hoe dan ook wel komen!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisschema West-USA + een aantal vragen

Bericht door Marcopstal »

Ik hoop dat op 30 mei Sequoia een typfoutje is. Indien het echt de bedoeling is Sequoia te bezoeken dan heb je daarvoor te weinig tijd. Met SF - Sequoia - Oakhurst zit je immers al een 6 uur te rijden enkel en alleen tot Grant Grove.

Houd er rekening mee dat heen en terug van Oakhurst naar de vallei je ook een 3 uur kost.

Yosemite - Lone Pine is ver voor één dag. Met de dag erna een overnachting in Death Valley is dit ook vrij zinloos. Lone Pine wordt dan ook best gewijzigd in Mammoth Lakes. De kans dat de Tioga Pass nog gesloten is is klein dit jaar.

De Hoover dam ligt niet op de route naar Zion. Dit kost je dus extra tijd. Met VOF ook op het programma is St George geen echt slechte keuze, doch je kijkt toch beter naar een overnachting in Springdale. Immers kan je dan direct gebruik maken van de shuttlebussen vanaf Springdale en hoef je niet eerst nog een parkeerplaats te gaan zoeken. Vergeet ook niet dat je op de rit van Vegas naar Utah een uur tijd verliest.

Monument Valley bezoeken vanuit Page is wat zonde. Monument Valley is het mooiste bij zonsopgang en ondergang en die mis je dus sowiezo.

1,5 uur in Londen zou normaal moeten volstaan.

Inzake voorbereidingen is het toch handig om te weten wat je kan doen en wat je wil doen zodat je in grote lijnen toch een planning kan maken. Je kan plannen altijd nog bijsturen, maar als je bij aankomst in een park nog helemaal moet beginnen kijken wat je gaat doen wordt het toch wat moeilijker. Exact hoeft die voorbereiding natuurlijk niet te zijn.

Vergis je niet aan je route, het is geen race, maar het blijft een goed gevuld schema.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisschema West-USA + een aantal vragen

Bericht door Martin & Marianne »

hallo, welkom op het forum!
Het is in grote lijnen ene mooi rondje, maar er zitten wel wat vreemde dingen in.
wat wil je in Sequoia doen, waar wil je naar toe? alleen al naar Kings Canyon (Grant grove Village) en dan door baar Oakhurst betekent ruim 6 uur rijden. Ik zou dan Sequoia vergeten.
Oakhurst is voor Yosemite niet ideaal vind ik, je rijdt veel heen en weer; naar de vallei, en dan op dag 4 naar Lone Pine. Die dag zul je nauwelijks tijd hebben voor de TIoga Road, of voor bijvoorbeeld Mono Lake etc. Waarom niet wat eerder stoppen (bijvoorbeeld in Mammoth Lakes), zeker als je ook nog een overnachting in Death Valley hebt?

Ik begrijp ook niet waarom je Monument Valley vanuit Page zou willen doen. Je rijdt dan onnodig heen en weer. In MV is een overnachting mooi; je kunt dan een zonsondergang meemaken.

Je hoeft niets vast te leggen van te voren voor in de parken. Het enige kan zijn de bus naar Glacier Point als je in Yosemite de Panorama Trail zou willen lopen. De bus naar GP moet dan van te voren gereserveerd worden. Verder is het een kwestie van kijken welke wandelingen je wilt doen en welke andere activiteiten er zijn. Voor sommige wandelingen is het verstandig om heel vroeg te beginnen; zoals in Zion bijvoorbeeld Angels Landing of Observation Point; je kunt dan de drukte wat voorblijven en je hebt dan meer schaduw.
Reserveer de accommodatie zo snel mogelijk; de beste deals zijn snel weg.
Voor Yosemite in juni heb je misschien iets aan ons 2013- en 2015-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reisschema West-USA + een aantal vragen

Bericht door Hans B »

Ik sluit mij aan bij de andere 2 schrijvers.
30 mei is veel te veel. Grote rezenbomen zijn ook te zien in Yosemite zuid.
Hooverdam is beter als je die vanuit Las Vegas op en neer doet, halve dag en niet opweg naar Zion
Als je geen overnachting Mon.Val. doet is handiger 10 juni hele dag Page en 11 juni Page - via Mon.Val. - Grand Canyon
Joshua Tree is prima en prachtig als de bomen bloeien, maar dat is in juni niet meer. Misschien vanuit Kingman in 1x door naar LA?

Zorg zeker voor overnachting bij de parken, je bent misschien nu al niet vroeg.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisschema West-USA + een aantal vragen

Bericht door Martin & Marianne »

De Mariposa Grove is in mei nog niet open; als je in Yosemite sequoia's wil zien moet je naar de Tuolumne Grove of Merced Grove.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reisschema West-USA + een aantal vragen

Bericht door Hans B »

Ik lees het net op de NPS.GOV/YOSE website.
Mariposa gaat 15 juni open, dus indien je je reis omdraait .... :wink:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
NickyM
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2018, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door NickyM »

Haha, de reis omdraaien hebben we helaas net al teveel voor geregeld. :D
Maar ik denk dat we Sequoia skippen, en dan vanuit San Francisco direct naar Yosemite rijden. Dan zitten we daar misschien net iets ruimer in onze tijd (hoewel het natuurlijk nog steeds geen heel lang verblijf is), en kunnen we de derde dag ook besteden om op tijd de Tioga Pass te gaan rijden.

Wat betreft Monument Valley/de overnachting in Page; hier kunnen we nog één en ander in wijzigen. Hebben jullie nog goede suggesties voor een overnachting bij Monument Valley? Uiteraard zijn de lodges ter plekke al een heel eind uitverkocht (behalve als we meer dan €200 voor een nachtje willen neertellen)

Hoover Dam en Valley of Fire wilden we op één dag doen, en dan misschien Zion pas de dag daarna. Hoover Dam vanuit Las Vegas doen zou dus ook nog een optie zijn.

Bedankt voor jullie tips, de dingen die niet kloppen of onlogisch zijn zie je soms zelf niet, zeker niet als je voor het eerst zelf zo'n reis plant/boekt :roll:
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Mr. Patrick »

Voor Monument Valley zou je kunnen kijken naar Mexican Hat, daar liggen twee accomodaties.
Je komt dan ook langs mile marker 13, waar je een geweldige foto kunt maken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Of kijk naar een tipi in Tip Village, of een cabin op de campground bij Gouldings.
Page is ook niet goedkoop, heb je daar al iets?

Marianne
NickyM
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2018, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door NickyM »

In Page hadden we die twee nachten, die kunnen we gratis annuleren. Weet niet of wijzigen naar één nacht ook een optie is...
Voor Monument Valley hebben we nu deze geboekt: https://abnb.me/bkxvp7puSK iemand daar ervaring mee? We vinden het er erg sfeervol uitzien! :clap:
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door jeroenenmariska »

Een optie kan ook nog zijn om de Glen Canyon dam in Page te bezoeken i.p.v. de Hooverdam.
Deze ligt op een paar minuten rijden vanuit Page en scheelt je zodoende tijd in vergelijking met heen en weer rijden vanuit Las Vegas.

De Glen Canyon dam en Hooverdam ontlopen elkaar niet veel in grootte, daarbij is de Glen Canyon minder druk en sprak het kleinschalige ons sowieso meer aan maar dat is uiteraard persoonlijk.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Trails »

Zoals hier boven staat zou ik ook voor de Glenn Canyon Dam gaan.
Wij hebben afgelopen oktober beide bezocht en vonden het bezoek aan de Glenn Canyon Dam aangenamer. Het was er veel rustiger en hebben een tour door de dam gedaan ($5 pp). Een bezoek aan het visitor center van de Hoover Dam kostte al $10 pp en het was er ontzettend druk.
NickyM
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2018, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door NickyM »

Ah bedankt, die nemen we ook mee! Kunnen we evt. ter plekke ook nog beslissen.
Ik weet niet of het überhaupt haalbaar is om vanaf Las Vegas Valley of Fire te bezoeken en daarna nog Zion in te gaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ook de Glen Canyon Dam bezocht en dat is goed bevallen. Je kunt het inderdaad ter plekke bekijken.
Als je op weg van LV via VoF rijdt zul je diezelfde dag niet veel meer in Zion kunnen doen, maar wellicht is een kort bezoek met bijvoorbeeld de Pa'rus Trail nog wel een mogelijkheid. Het is misschien wel aantrekkelijk om juist wat later het park in te gaan omdat het dan wat minder druk zal zijn. En het is lang licht, dat scheelt (maar je moet de klok wel een uur vooruit zetten). Ik zou wel in Springdale overnachten en niet in St George; dan moet je weer terug rijden en de volgende dagen ook veel heen en weer rijden.
Wij deden VoF twee keer op weg naar Zion, zie hier en hier.

Marianne
NickyM
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2018, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door NickyM »

Bedankt Marianne, we gaan eens door jullie verslagen neuzen.
Betreft de Hoover Dam/Glen Canyon Dam denk ik dat we ter plekke even kijken.
Zo langzaam aan valt alles steeds meer op z'n plek.. we hebben Alcatraz kunnen boeken, en die overnachting in Monument Valley die ik hierboven plaatste. Gaan nog op zoek naar één overnachting in/bij Page! Verder nog even kijken wat we kunnen schuiven.

Nog een praktisch vraagje: we zijn geen ervaren hikers, maar zouden uiteraard wel een aantal mooie trails willen lopen in de parken. Grote aanraders zijn welkom, hoewel we zelf nog wat research gaan doen komende tijd. Zijn wandelschoenen hierbij vereist, of voldoet een paar stevige sneakers ook?
We krijgen er steeds meer zinin!! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Voor een overzicht van wandelingen per park kun je eens op mijn wandelsite kijken. Wij zijn geen ervaren wandelaars, maar dat hoef je ook niet te zijn. Alles wat beschreven staat op mijn site is goed te oden met een redelijke conditie.
Echte wandelschoenen zijn niet nodig hoewel ik ze wel prettig vind.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Trails »

Voor wandelingen maken wij veel gebruik van: https://www.alltrails.com/
Je kunt selecteren op lengte, aantal sterren, hiken/wandelen, moeilijkheidsgraad, etc
Er staan bij elke wandeling ook reviews en foto's.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Mrvanilla »

All Trails is inderdaad een zeer complete site met enorm veel hikes, voor jong en oud en beginner en ervaren. Goede uitleg over waar je moet starten en wat je kunt verwachten. Niet alleen in de NP's, maar ook daarbuiten.

Qua wandelschoenen: de meningen zijn erover verdeeld. Ik heb ze aangeschaft en tweemaal meegenomen maar vond het niet per se veel toegevoegde waarde hebben. Ik vind (goede) sneakers toch echt fijner lopen. Maar goed, iemand anders zal daar weer anders over denken. Het is een beetje wat je zelf prettig vind.

Als je geen complexe wandelingen gaat ondernemen zijn sneakers in mijn optiek afdoende.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door Hans B »

Vroeger, toen ik jonger was, liep ik ook altijd zonder problemen langere hikes op sneakers.
Maar nu ben ik blij met wat stevigere wandelschoenen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
NickyM
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2018, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyM: West-USA + een aantal vragen

Bericht door NickyM »

Bedankt weer voor de tips! We kunnen weer vooruit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer