Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Gast »

Ik ben alleen maar in Zion geweest, dus ik ben bang dat ik weinig constructiefs kan bijdragen aan deze reis. :)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Pete.Z »

Drukke route, maar best te doen, en inderdaad, je krijgt zo een prachtige indruk wat je volgende keer misschien wat uitgebreider wilt zien.
Ik zou wel een grotere huurauto nemen, niet de compact die standaard wordt aangeboden, midsize suv is ruimer, en door de hogere zit zie je ook al rijdende meer van je omgeving.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door IngridZw »

Je hebt niet veel tijd in San Diego, maar wil je iets van de stad zien is het handig om bij aankomst in San Diego de auto bij de haven te parkeren. Er zijn daar wat bezienswaardigheden die je te voet kan doen. O.a. het marineschip USS Midway, Seaport Village, leuk om even door te wandelen, en iets verder richting downtown Gaslight Quarter hèt uitgaansgebied van San Diego. Dit alles zou je eventueel overdag kunnen doen mits je voldoende tijd hebt.
En 's avonds nog wat rondstruinen in Old Town San Diego waar volgens mij ook het hotel van jullie gesitueerd is.

Trouwens de helikoptervlucht in Grand Canyon heeft bij ons een onvergetelijke indruk achtergelaten. Kost wat centjes maar fantastisch om mee te maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Wessel »

Pete.Z schreef:Drukke route, maar best te doen, en inderdaad, je krijgt zo een prachtige indruk wat je volgende keer misschien wat uitgebreider wilt zien.
Ik zou wel een grotere huurauto nemen, niet de compact die standaard wordt aangeboden, midsize suv is ruimer, en door de hogere zit zie je ook al rijdende meer van je omgeving.
bedankt voor de tip, wij hebben inderdaad gekozen voor een 4x4 suv.
IngridZw schreef:Je hebt niet veel tijd in San Diego, maar wil je iets van de stad zien is het handig om bij aankomst in San Diego de auto bij de haven te parkeren. Er zijn daar wat bezienswaardigheden die je te voet kan doen. O.a. het marineschip USS Midway, Seaport Village, leuk om even door te wandelen, en iets verder richting downtown Gaslight Quarter hèt uitgaansgebied van San Diego. Dit alles zou je eventueel overdag kunnen doen mits je voldoende tijd hebt.
En 's avonds nog wat rondstruinen in Old Town San Diego waar volgens mij ook het hotel van jullie gesitueerd is.

Trouwens de helikoptervlucht in Grand Canyon heeft bij ons een onvergetelijke indruk achtergelaten. Kost wat centjes maar fantastisch om mee te maken.
wij hebben de uitgebreide helikoptervlucht geboekt, ben erg benieuwd :)


omdat ik merk dat het toch best makkelijk is als jullie waar ik wanneer overnacht hierbij een uitgebreid lijstje:

3-5 mei Los Angeles
5-6 mei San Diego
6-8 mei Tucson
8-9 mei Sedona
9-10 mei Tusayan
10-11 mei Bluff
11-13 mei moab
13-14 mei Torrey
14-15 mei Bryce
15-16 mei Springdale
16-18 mei Las Vegas
18-19 mei Death valley (The Ranch at death valley)
19-21 mei Mammoth lakes (alphenhof lodge)
21-22 mei sonora
22-25 mei san fransisco
25-27 mei Monterey
27-28 mei Cambria
28-29 mei LA

misschien maakt dit het wat duidelijker
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Tipsy_1 »

hoi, ik ben wel geinteresseerd te weten hoe /welke verhuurder jij een 4x4 hebt kunnen boeken? Wij boeken altijd een SUV maar hebben nog nooit een 4x4 as such kunnen boeken. En ook nog nooit meegekregen trouwens, is op zijn best een AWD.... (Alamo/Hertz)
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Wessel »

excuus er staat bij 4WD/AWD
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (46.09 KiB) 1089 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 23 feb 2018, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten gaarne niet citeren
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door PSVwally »

22-25 mei san fransisco
25-27 mei Monterey
27-28 mei Cambria
28-29 mei LA

misschien maakt dit het wat duidelijker
Ik vind dit ook nooit duidelijk, per dag is gewoon het duidelijkst. Nu vraag ik me altijd af of je bv de 25e nou in SF bent of in Monterey. Idem met Cambria en LA.

Hou er echt rekening mee dat je vroeg van Mammoth Lakes naar Yosemite gaat. Persoonlijk zou ik misschien zelfs dan wel een keer extra de tioga pass over rijdencipv die volle dag in en rond Mammoth Lakes te verblijven. Er is daar genoeg te beleven hoor, maar voor een eerste trip zou ik Yosemite zoveel mogelijk bekijken. Doe bv op de volle dag de Mono Lake, Bodie ghost town en de tioga pass en dan terug naar ML en de volgende dag heel vroeg naar de vallei gaan. Sonora ligt ook nog eens bijna 1u45 min buiten Yosemite dus vergis je niet in de tijd voor Yosemtoe
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt het nu weer over Mammoth Lakes maar hoe en waneer weet je of het inderdaad ML is en geen Tulare? Voor een dag ML had ik ook al tips gegeven; hou er wel rekening mee dat een bezoek aan Bodie snel een uur of 3 kost vanaf Lee Vining, dus je moet wel een goede planning maken als je die dag ook nog iets in Yosemite wilt doen.
Wessel schreef:de slaap plaatsen staan vast, hier hebben wij voor gekozen en gaan dit dus ook niet meer aanpassen.
Ik zou je toch ter overweging mee willen geven om te vragen of Sonora (of Bass Lake?) veranderd kan worden in bijvoorbeeld Oakhurst. Je kunt het toch altijd vragen? Ik neem aan dat je niet bewust voor Sonora hebt gekozen.
Als je in Oakhurst overnacht kun je ook nog naar Glacier Point rijden of de Mariposa Grove bezoeken op de dag dat je naar SF rijdt.

Marianne
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Wessel »

het bovengenoemde lijstje waaronder dus mammoth lakes is wat ik via Jan doets heb gekregen (hotel naam staat er achter).
dit is dus ook het hotel wat geboekt is.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 23 feb 2018, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten gaarne niet citeren
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie wel dat er Mammoth Lakes staat, maar wat als de Tioga Pass niet open is? Hoe kan Jan Doets nu al weten dat die open is op 21 mei? Je kunt toch eens navragen hoe daar mee omgegaan wordt? Het zou zuur zijn als je ter plekke zelf iets anders moet zoeken.
En als je toch contact opneemt vraag dan of Sonora gewijzigd kan worden. Desnoods betaal je iets bij.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door IngridZw »

Als de Tioga pas niet open is en Mammoth Lakes voor 2 nachten vast ligt dan kunnen ze toch altijd nog de Sonora pass rijden ? en eindigen in genoemde plaats. (Leuke overnachtingsplaats trouwens). Ze missen dan wel Yosemity want helemaal terug naar het park zal qua gebrek aan tijd geen optie zijn maar so be it. Misschien een andere keer. Via de Sonora pas hebben ze in ieder geval wel een mooie route waar onderweg vast wel veel te zien is. Beter dan onderlangs. Bovendien is de afstand van Death Valley naar Oakhurst of Bass Lake (beiden liggen dicht bij elkaar) onderlangs ook niet mis. Een saaie lange rit van meer dan 600 km.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Sentinel »

Je moet er ook rekening mee houden dat zelfs de Sonora pass dicht is. De kans is klein gezien de historische data en de hoeveelheid sneeuw ten opzichten van vorige jaar maar je moet het wel in het achterhoofd houden.
Mocht die dicht zijn, dan moet je best een stuk omrijden naar Yosemite.

Winter Sonora Pass Closed Sonora Pass Open
2007-08 December 10 May 8
2008-09 December 14 May 14
2009-10 December 1 May 28
2010-11 November 22 May 27
2011-12 January 21, 2012 May 4
2012-13 December 19 April 24
2013-14 December 9 April 18
2014-15 November 29 April 17
2015-16 November 28 May 18
2016-17 November 19 June 13
2017-18 November 13
Tipsy_1 schreef:hoi, ik ben wel geinteresseerd te weten hoe /welke verhuurder jij een 4x4 hebt kunnen boeken? Wij boeken altijd een SUV maar hebben nog nooit een 4x4 as such kunnen boeken. En ook nog nooit meegekregen trouwens, is op zijn best een AWD.... (Alamo/Hertz)
Hertz had bij de FRAR dit wel in benaming staan. Dit is sinds een paar maanden verwijderd. Waarschijnlijk zijn hun er ook wel eens nat opgegaan waardoor het is verwijderd.
In 2011 had de Ford Explorer die wij mee kregen 4x4 met hoge en lage gearing. Het ligt net waar de auto is mee uitgerust. Sommige modellen zijn er alleen met AWD, sommige met 2wd en andere met 4wd.
Je bent in het algemeen wel overgeleverd aan de verhuurder wat je mee krijgt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat de Tioga Pass wel open is en anders de Sonora Pass wel. Jan Doets geeft echter aan dat voor eind mei de overnachting in Mammoth Lakes verandert in Tulare. Als het mijn reis was zou ik daar toch voor de zekerheid even navraag naar doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer