Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Vanessa007 »

Idd, wat je eventueel nog kan meepakken op die route is Mariposa Grove, als je sequoia's wil zien...
Ik weet niet wat je allemaal zeker wil bezichtigen tussen DV en Yosemite, maar als je daar niet veel op de planning hebt kan je misschien overwegen om niet in DV te slapen maar in Bishop en de dag erna door naar Yosemite, dan win je nog een nacht...Wij gaan het zo doen, maar dan in omgekeerde richting.
Je gaat dan zeker niet al het moois kunnen zien dat er te zien is, maar hé, dat is dan weer een reden om nog eens terug te gaan! :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Marcopstal »

Vanessa007 schreef:overwegen om niet in DV te slapen maar in Bishop
Misschien moet je het nog eens lezen. Ze overnachten niet in DV maar rijden nu van Las Vegas in één dag door DV naar Mammoth Lakes. Het advies dat gegeven wordt is om misschien toch iets minder ver dan Mammoth Lakes te rijden. Een dag winnen gaan ze dus niet kunnen doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Vanessa007 »

Idd, sorry, ik had Mammoth Lakes niet zien staan achter DV!... :oops:
Het was dan ook al laat toen ik reageerde gisteren (vannacht)... :wink:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Hans B »

Tja de vraagstelling is wat bijzonder. Bedoel je misschien wat je dagelijks kunt/moet zien onderweg ?

20-09 Ligt aan de route die je neemt. Maar over het algemeen is Badwater wel leuk, Artist Drive, Furnace Creek visitor center, Harmony Borax.
En ja ook eind september moet je rekening houden met 45+C, dus lang zal je niet uit je airco willen.

21-09 De Tioga Pass in zn algemeenheid is prachtig. Vergeet ook niet achterom te kijken als je naar boven rijdt. Rondom Tenaye Lake kun je wandelen (uurtje of zo). Verder bestudeer de kaart die NPS.GOV/YOSE op internet heeft staan.

22-09 Rondje in de Valley, daar is genoeg te zien en te wandelen.

23-09 Yose - SF zodra je Yosemite uit gereden bent, het bergachtige deel bedoel ik, dan kom je in farm land / wine country. Dus alle gelegenheid ergens iets lokaals te kopen / proeven.

24-09 Te veel om op te noemen
25-09 Te veel om op te noemen
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie tips van Hans. Tussen Yosemite en SF zou ik echter niets plannen; gewoon de snelste route nemen.
Als je sequoia's wilt zien kun je naar de Mariposa Grove gaan.

20 september Las vegas - Death Valley - Mammoth lakes (Badwater, Artist drive, Zabriskie Point, Sand Dunes)
21 september Mammoth lakes - Yosemite (Mono Lake, Tioga Pass)
22 september Yosemite (vallei, Glacier Point)
23 september Yosemite - San Francisco (Mariposa Grove)
24 september San Francisco
25 september San Francisco

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Hans B »

Goede aanvullingen Marianne dan zit het schema wel potje vol.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Bedankt voor de informatie!

Voor men vraag wat duidelijker te maken:
20 september vertrekken we vanuit Las Vegas en willen we zeker op 23 september in SF.
Dus dacht ik 20 september niet te overnachten in Death Valley, wat normaal eerst op de planning stond. Waar kunnen we dan best wel overnachten? Ik lees hier in de antwoorden 'Bishop' en van daaruit verder rijden naar Yosemite op 21 september. Zo hebben we 21,22 en een stukje van 23 Yosemite.
In Yosemite waar overnacht je het best dan die 2 nachten?

Ik ga alle informatie van tussenstop plaatsen is goed moeten bestuderen die jullie aanhalen. Het is precies niet zo heel simpel ermee :D

Groetjes
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Vanessa007 »

Het best logeer in de Valley zelf, Half Dome Village heeft nog tenten vrij op jullie datums...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet zo goed wat er niet zo simpel is. Je had zelf al de route uitgewerkt. Of je nu voor Bishop kiest of voor Mammoth Lakes maakt niet heel veel uit. Je kunt dat ook ter plaatse nog bekijken. Er is in beide plaatsen een Motel6. Onze ervaring met die in Mammoth Lakes is dat daar altijd wel plaats is. Er zijn ook genoeg andere hotels in beide plaatsen.
Kijk eens waar je voorkeur naar uit gaat; wil je veel tijd in DV doorbrengen of juist liever zo vroeg mogelijk in Yosemite zijn om langs de Tioga Road iets te doen? Of wil je onderweg van het ene park naar het andere nog iets doen zoals de Alabama Hills of Mono Lake?
Kijk eens naar onze reisverslagen; wij hebben dat stuk meerdere keren gereden. Zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag en ons 2015- en 2017-verslag. Wij hadden wel een extra stop maar dat maakt voor de route niet uit.

Ik had je al naar de site verwezen voor boekingen van accommodatie in Yosemite zelf. Een tent of cabin in Half Dome Village is niet gek, dan ben je geen tijd kwijt met heen en weer rijden (in het donker). Als je een tent neemt, neem dan een heated tent; dan heb je een stopcontact in de tent.
In september is het vroeg donker dus probeer zo dicht mogelijk bij de parken te overnachten.
Daarom vroeg ik ook naar de Grand Canyon. Heb je daar iets in het park? Zo nee dan zou ik daar toch echt eens naar kijken.

Marianne
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Bedankt Marianne,

Ik moet enkel nog hotels boeken voor de laatste stuk Las Vegas - Yosemite - SF.
Ben je blog aan het lezen om zo heel men roadtrip te plannen.

Groetjes,
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Eindelijk zijn alle hotels geboekt. Zijn er dingen waarmee ik rekening moet mee houden voor de parken enz?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet precies wat je bedoelt met dingen waarmee je rekening moet houden. Zoek je tips voor de parken? Kijk dan eens op http://www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen in de parken kun je op mijn wandelsite kijken.
Heb je een tent in Yosemite?
In 2015 hadden wij een tent in Half Dome Village. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag. Toen heette het nog Curry Village.
Waar overnacht je bij de Grand Canyon? Als je in het park zit is het erg mooi om tegen zonsondergang langs de rim te lopen.
Eten met uitzicht op de rim is ook mooi.
Het is handig om een zaklamp mee te nemen. Het is vroeg donker en in de parken is geen verlichting.

Marianne
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

we hebben geen overnachting kunnen nemen in de grand canyon owv tijdsgebrek. Het was nu al heel hard puzzelen en zien wat we wel en niet konden doen. Ik had graag wat langer geweest, maar soms moet je rekening houden wat uw vrienden willen. Maar dan heb ik een reden om is terug te gaan, als het allemaal goed meevalt.

In Yosemite wou ik die tent pakken in half dome Village. Maar men kameraad wou dat absoluut niet, hij dacht dat hij ging opgegeten worden door beren :D. Dus hebben we een huis gepakt een halfuur rijden van de Village.

De parken dat we gaan doen zijn:
- Page (1 dag)
- Zion (2 dagen)
- Grand canyon skywalk vanuit las Vegas en de grand canyon vanuit kingman voor een paar uur.
- Yosemite
- Death Valley

Zo zal de route er ongeveer uitzien.

Voor mijn vraag een beetje te verduidelijken. Ik heb jullie blog wat doorlezen en jullie hebben allemaal prachtige avonturen beleefd. Ik was echt wel onder de indruk van de beelden en jullie verhaal. Maar zo lees ik dat je een bus moet boeken vanuit yosemite? Ik lees inkom dat je moet betalen in de parken? Ik lees dan dat je een volledige pas kunt pakken voor meerdere parken? Is zo een pas voor 1 dag of meerdere dagen? Welke route pak je best door de parken met de auto, zodat je het meeste ziet (want je kan je gps wel instellen maar dan mis je heel veel)?.

Ik hoop dat het een beetje meer duidelijk is.

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je weinig tijd hebt waarom dan geld en tijd spenderen aan de Skywalk? En waarom vanuit Kingman heen en weer naar de Grand Canyon? Dat kost toch meer tijd dan een overnachting in Grand Canyon Village? Ga je na Kingman naar Page? Dan rij je langs de GC. En heb je enig idee hoeveel tijd het kost om vanuit Las Vegas de Skywalk te bezoeken?
De route die je op 9 maart hebt gepost was goed te doen, ik begrijp niet hoe je het nu wilt doen.

Als je op een half uur van Yosemite Village zit is dat mooi, ik ben wel benieuwd waar het is, want de meeste accommodatie buiten het park is toch wel meer dan een half uur rijden van de vallei. Wij hebben in totaal al meer dan 30 nachten in Yosemite overnacht, waarvan een groot deel in een tent, en we hebben nog nooit een beer gezien bij onze accommodatie. Erg jammer om je daar door te laten weerhouden.

Je betaalt bij de ingang van de parken toegang. Page is geen park, maar een plaats. Je kunt op de NPs-sites zien wat de toegang kost. Met 3 of 4 parken haal je de pas van 80 dollar er al uit. Die pas koop je bij het eerste park dat je bezoekt. Je krijgt bij de ingang een krantje en een kaart van het park. Een gps heb je daar niet nodig, en dat wordt vaak ook afgeraden. De kaart die je krijgt is voldoende voor de wegen in het park. Meestal zijn er ook weinig wegen en vaak moet je delen van het park met de shuttlebus doen. In Yosemite is het ook verstandig om de shuttlebus te pakken in de vallei. In Zion mag je niet met de eigen auto de canyon in.
De kaarten die je bij de ingang krijg kun je ook op de NPS-site bekijken. Zie http://www.nps.gov/yose voor yosemite. Onder maps kun je kaarten van het park vinden. (Klik linksboven de kaart op brochure map als hij op park tiles staat). Je krijgt zo een idee van de wegen in het park.
Voor Zion kijk je op http://www.nps.gov/zion, en voor de GC op http://www.nps.gov/grca.
Je vindt daar allerlei nuttige informatie over het park, de toegangsprijs etc.
De America the Beautiful pas is een jaar geldig.

Wij hadden een bus geboekt naar Glacier Point om de Panorama Trail te lopen. Die wandeling begint bij Glacier Point en eindigt in Yosemite Village. Als je die wandeling niet gaat maken hoef je geen bus te boeken.
Willen jullie wel wandelen? Met de auto rondrijden geeft echt niet een goed beeld.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 mei 2018, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Hans B »

Skywalk : tourist trap nummer 1
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Martin & Marianne schreef:Als je weinig tijd hebt waarom dan geld en tijd spenderen aan de Skywalk? En waarom vanuit Kingman heen en weer naar de Grand Canyon? Dat kost toch meer tijd dan een overnachting in Grand Canyon Village? Ga je na Kingman naar Page? Dan rij je langs de GC. En heb je enig idee hoeveel tijd het kost om vanuit Las Vegas de Skywalk te bezoeken?
De route die je op 9 maart hebt gepost was goed te doen, ik begrijp niet hoe je het nu wilt doen.

Als je op een half uur van Yosemite Village zit is dat mooi, ik ben wel benieuwd waar het is, want de meeste accommodatie buiten het park is toch wel meer dan een half uur rijden van de vallei. Wij hebben in totaal al meer dan 30 nachten in Yosemite overnacht, waarvan een groot deel in een tent, en we hebben nog nooit een beer gezien bij onze accommodatie. Erg jammer om je daar door te laten weerhouden.

Je betaalt bij de ingang van de parken toegang. Page is geen park, maar een plaats. Je kunt op de NPs-sites zien wat de toegang kost. Met 3 of 4 parken haal je de pas van 80 dollar er al uit. Die pas koop je bij het eerste park dat je bezoekt. Je krijgt bij de ingang een krantje en een kaart van het park. Een gps heb je daar niet nodig, en dat wordt vaak ook afgeraden. De kaart die je krijgt is voldoende voor de wegen in het park. Meestal zijn er ook weinig wegen en vaak moet je delen van het park met de shuttlebus doen. In Yosemite is het ook verstandig om de shuttlebus te pakken in de vallei. In Zion mag je niet met de eigen auto de canyon in.
De kaarten die je bij de ingang krijg kun je ook op de NPS-site bekijken. Zie http://www.nps.gov/yose voor yosemite. Onder maps kun je kaarten van het park vinden. (Klik linksboven de kaart op brochure map als hij op park tiles staat). Je krijgt zo een idee van de wegen in het park.
Voor Zion kijk je op http://www.nps.gov/zion, en voor de GC op http://www.nps.gov/grca.
Je vindt daar allerlei nuttige informatie over het park, de toegangsprijs etc.
De America the Beautiful pas is een jaar geldig.

Wij hadden een bus geboekt naar Glacier Point om de Panorama Trail te lopen. Die wandeling begint bij Glacier Point en eindigt in Yosemite Village. Als je die wandeling niet gaat maken hoef je geen bus te boeken.
Willen jullie wel wandelen? Met de auto rondrijden geeft echt niet een goed beeld.

Marianne
iIk had een foutje gemaakt in de planning die ik op 9 maart had gepost. Wij vertrekken immers op 25 september en niet op 26 september :(. In Yosemite wou ik heel graag een tent hebben. Helaas heb ik hem niet kunnen overtuigen, is een beetje op zijn luxe gesteld denk ik. Want ik denk dat zo een tent een unieke ervaring is. Wij hebben een huisje geboekt op een halfuur rijden (7507 Yosemtie Park Way, Yosemite National Park, CA 95389 ).

Voor dat we naar Page rijden wou ik de GC passeren? We hebben immers niet zo heel veel tijd voor er een lange wandeling te doen.

Dit is onze planning nu:
10 september Los Angeles - Santa Monica
11 september Los Angeles - Santa Monica
12 september Los Angeles - Santa Monica
13 september Los Angeles - Kingman (Needles - Oatman)
14 september Kingsman (Hackberry - Seligman - Williams) - GC - Page
15 september Page - Zion
16 september Zion
17 september Zion - Las vegas
18 september Las vegas
19 september Las vegas
20 september Las vegas - Death Valley - Mammoth lakes
21 september Mammoth lakes - Yosemite
22 september Yosemite
23 september Yosemite - San fransisco
24 september San Fransisco
25 september San fransisco

Is die Skywalk niet de moeite? Is 2u rijden van las Vegas en dan konden we de hover dam ook bekijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je wel een dag bezig bent met de skywalk en de Hooverdam. En het is ook onlogisch om dat vanuit Las vegas te doen. Als je er echt naar toe wilt kun je dat ook tussen Kingman en de Grand Canyon doen. maar ik zou het overslaan en dat geld voor iets anders gebruiken.
Zonder de Skywalk kun je een nacht minder Las Vegas doen, en die nacht kun je dan voor de GC gebruiken. Je hebt dan veel meer tijd voor de Grand Canyon, maar ook voor Page. Daar zou je de Glen Canyon dam kunnen bekijken; die is net zo indrukwekkend als de Hooverdam en je hoeft er niet voor om te rijden.
Je zou dan dit kunnen doen:

10 september Los Angeles - Santa Monica
11 september Los Angeles - Santa Monica
12 september Los Angeles - Santa Monica
13 september Los Angeles - Kingman (Needles - Oatman)
14 september Kingman (Hackberry - Seligman - Williams) - GC
15 september GC - Page
16 september Page - Zion (Glen Canyon Dam)
17 september Zion
18 september Zion - Las vegas
19 september Las vegas
20 september Las vegas - Death Valley - Mammoth lakes
21 september Mammoth lakes - Yosemite
22 september Yosemite
23 september Yosemite - San fransisco
24 september San Fransisco
25 september San fransisco

Je hebt zo veel minder kilometers, en meer tijd voor de GC en voor Page en de mooiste uren voor de GC.

Marianne
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Hip hoi men reis is weer geboekt.

Ik vlieg dit jaar retour naar Los Angeles van 2-18 september.

Nu heb ik weer jullie hulp nodig om weer een super ervaring te hebben.

Kunnen jullie me een route samenstellen, rekening houdend dat het een actieve vakantie mag zijn met zeer stevige wandelingen en een tussenstop in Las Vegas als ook met wat we verleden jaar hebben gedaan.

Dus shoot!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Markstaal »

Leuk dat je weer naar de VS gaat voor een rondreis.
Je hebt het nu over een retourtje LA met daarbij een stop in LV, wat zijn verder de wensen?
Vorig jaar heb je natuurlijk ook al het 1 en ander gezien van dit gebied.

Het is handiger om even een nieuw topic te openen voor je nieuwe reis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door sanook »

En misschien ook wel leuk om te horen hoe je vorige ervaring was.., lange tijd stil geweest.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer