Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Felicitas »

De mooiste wandeling die wij bij Crested Butte gedaan hebben vond ik de loop hike naar Scarp Ridge (7,5 km, 470 m hoogteverschil).

Rustler Gulch (16 km, 500 m hoogteverschil) is ook prachtig rond half juli. Zoveel bloemen daar! Veel riviertjes die je moet oversteken over keien en /of boomstammetjes.

Zoek je een makkelijkere wandeling met veel bloemen en mooie uitzichten, dan is de Brush Creek Trail (7 km, vlak) een aanrader.

Zie ook deze handige Crested Butte Hiking Site
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor de tips Felicitas!
Ik denk dat ik er dan voor zwicht om de reis een dag langer te maken en Hanging Lake er in te houden en toch een nacht aan Crested Butte toe te voegen, want kiezen vind ik zonde in beide gevallen :lol:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met ook minder bekende plaatsen. En Yellowstone?

Bericht door moon29 »

Ben ik de enige die zolang de vliegtickets niet zijn geboekt (nog geen goede prijs gezien) blijft kijken naar alternatieve mogelijke routes en andere opties :oops:

Zo is nu in ons gezin het idee ontstaan dat we het ook wel heel erg gaaf zouden vinden om te beginnen in Yellowstone en eindigen in Las Vegas. Waarbij het deel vanaf grand junction in stand blijft, op de 3 nachten Page na. Die zouden we dan skippen.

Iedereen is zo enthousiast van dit idee dat ik het serieus ben gaan uitwerken als optie.

Ik schrik daarbij echter van de extra kosten.
Vliegtickets gemiddeld paar honderd euro duurder. Ik dacht dit op te lossen door retour Las Vegas te boeken en dan op dag 2 binnenlandse vlucht naar Jackson of een andere luchthaven bij Yellowstone, maar die vluchten lijken er niet te zijn.

Overnachtingen in Yellowstone en in Jackson (5 nachten totaal) rond 300 euro of meer :o

Dat komt met zijn viertjes al snel 1500 euro duurder uit dan de reis vanaf Denver.
Tja...is het dat waard is een afweging die we zelf moeten maken.

Vraag is nu: zie ik voordeligere goede opties over het hoofd? Of is het echt zoveel duurder?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

De kogel is door de kerk.
We hebben besloten Grand Teton en Yellowstone mee te nemen deze reis.
Ik heb het schema aangepast en we zijn al begonnen met boeken. 2 van de 3 nachten in Yellowstone heb ik reeds vast liggen. Als 3e nacht wil ik graag Old Faithful, maar daar is nu niets betaalbaars. Als alternatief boek ik denk ik alvast maar Grand Village.

Het schema wordt dan als volgt, en ik merk nu dat we allemaal helemaal blij :D hiermee zijn en de twijfel die we maar bleven houden helemaal weg is, dus dat is een goed teken. :wink:

Huis - Salt Lake City - afhankelijk van vluchttijd alvast stukje rijden richting Jackson
... - Jackson/GT
Jackson/GT - Jackson/GT
Jackson/GT - Silver Gate Lodging (Yellowstone)
Silver Gate Lodging - Mammoth Hot Springs
Mammoth Hot springs - Old Faithful/Grand Village
Old Faithful - Dubois
Dubois - Red Canyon
Red Canyon - Grand Junction (Red Roof Inn)
Grand Junction - Moab
Moab - Monticello
Monticello - Monticello
Monticello - Hanksville
Hanksville - Torrey
Torrey - North Rim GC (western cabin)
North Rim GC - Springdale
Springdale - Springdale
Springdale - Springdale
Springdale - Las Vegas (2x King Royal Tower Excalibur)
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - huis

Mocht het logischer / beter kunnen, dan hoor ik het graag. Ook tips voor accommodaties zijn van harte welkom. :thumbup:

@moderator: is het mogelijk om mijn onderwerpregel te wijzigen in: Reis Moon29 2019: van Yellowstone naar Las Vegas ?

Alvast bedankt!!

* Note mod (markro): topictitel is aangepast.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door tomhster »

Waarom een volle dag Monticello en niet in Moab?

Met één nacht Springdale of Grand Teton minder en een iets andere indeling tussen Yellowstone en Moab kun je zo twee nachten vrijmaken om Page toch in je route op te nemen. De route binnendoor van Jackson naar Green River en dan via Vernal naar Fruita en dan Moab is heel mooi en afwisselend. Een overnachting is genoeg (bijvoorbeeld in Vernal), dus daar spaar je een dag mee. Dat zou de fine-tuning zijn die ik zou doen, verder ziet het er goed uit.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor het meedenken Tomhster!

Ik zal de gemaakte keuzes wat toelichten :

De bedoeling is om Colorado NM er in te laten.
Vandaar de overnachting in Grand Junction.
Tenzij het niet de moeite is om daarvoor om te rijden. Dan zouden we idd een nacht kunnen winnen daar.

In Page zijn we in 2014 2 nachten geweest dus het is niet dat we het daar nog niet gezien hebben. Was bedoeld voor Edmaiers secret en dagje varen op Lake Powell.

Waarom 2x Moniticello? Vanwege een wandeling in Chesler Park die dag.
In Moab waren 3 van ons al 3 nachten in 2017. Nu alleen even wat van Arches of Canyonlands meepikken voor onze schoonzoon die nog nooit in Amerika is geweest.

In Grand Teton waren we in 2015 maar toen was het heel erg bewolkt en wat dreigend weer. We willen daar dit x wel wat hikes doen. Dan is de 1.5 dag daar toch wel nodig?

Bij Springdale willen we de Narrows doen en Observation Point of white domes/canaan Mountain
Van Springdale naar Las Vegas willen we Yant Flat doen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Old Faithful »

Je zou van Salt Lake City eerst naar Yellowstone kunnen gaan en daarna naar Grand Teton. Je hoeft dan niet twee keer door Grand Teton te rijden, al is dat geen straf.
Is de overnachting in Hanksville vanwege een bezoek aan Goblin Valley S.P.? Ik zou doorrijden tot Torrey. Dat is minder dan een uur verder en je hoeft een keer minder in en uit te checken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Heb je overwogen om naar Jackson te vliegen in plaats van naar Salt Lake City? Dat hebben wij vorige maand gedaan, was goed te doen en dat scheelt toch weer een dag rijden!
Als je bij Hanksville bent, maak dan een uitstapje naar Goblin Valley en (vooral) Little Wild Horse Canyon. Dat is echt een hele gave slotcanyon en heerlijk rustig!

Een leuke overnachting bij Mammoth, is Gardiner bed and breakfast van Nancy. Echt een heerlijk plekje en Nancy zorgt supergoed voor je! Daar kun je twee losse kamers boeken met een tweepersoons bed.
In Torrey sliepen we bij Austin’s Chuckwagon, in één van de cabins (er zijn er drie). Die hadden ook twee slaapkamers.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in Jackson in de Kudar Motel; daar hebben ze cabins met 2 slaapkamers. Heel betaalbaar en midden in het centrum van Jackson. Zie ons 2017-verslag daarvoor, en ook voor Yellowstone.
Is kamperen niet iets voor jullie; dan kun je op veel plaatsen erg veel geld besparen.

Voor Old Faithful regelmatig blijven kijken; er zijn heel betaalbare mogelijkheden zoals een kamer in de Old House (de Inn) of de frontier cabin bij de Snow Lodge.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Oh, en overnachten in Jackson deden we in de Virginian Lodge, drie Queens op de kamer, beetje oud maar verder prima hotel! Kosten $165. Ik heb echt goed gezocht in Jackson en verder kwam alleen de Ranch Inn nog in aanmerking, maar die had geen zwembad...

Onze tickets naar Jackson en retour vanaf Las Vegas waren $675 per persoon (in juli), dus dat viel ook mee, auto van Jackson naar Las Vegas €1050,00 incl. dropoff kosten.

Zie ook mijn blog voor tips en ervaringen op de route!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

josea schreef:Heb je overwogen om naar Jackson te vliegen in plaats van naar Salt Lake City? Dat hebben wij vorige maand gedaan, was goed te doen en dat scheelt toch weer een dag rijden!Als je bij Hanksville bent, maak dan een uitstapje naar Goblin Valley en (vooral) Little Wild Horse Canyon. Dat is echt een hele gave slotcanyon en heerlijk rustig!
Ja, we houden de optie voor vliegen op Jackson ook nog open, maar ik verwacht dan een flink duurdere ticketprijs en/of langere vluchtduur (meer overstappen) en een duurdere huurauto. Al met al wellicht de 4 uurtjes meer rijden wel waard (?)

Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon hebben we beiden vorig jaar al gedaan :)
josea schreef:Een leuke overnachting bij Mammoth, is Gardiner bed and breakfast van Nancy. Echt een heerlijk plekje en Nancy zorgt supergoed voor je! Daar kun je twee losse kamers boeken met een tweepersoons bed.In Torrey sliepen we bij Austin’s Chuckwagon, in één van de cabins (er zijn er drie). Die hadden ook twee slaapkamers.
Dankjewel voor de tips! Die ga ik even bekijken :thumbup:
Old Faithful schreef:Is de overnachting in Hanksville vanwege een bezoek aan Goblin Valley S.P.? Ik zou doorrijden tot Torrey. Dat is minder dan een uur verder en je hoeft een keer minder in en uit te checken.
Dankjewel voor de goede tip!! Goblin Valley hebben we vorig jaar gedaan. We willen de Cathedral Valley loop gaan rijden. En je hebt gelijk, beter iets verder rijden meteen (en dag erna dan stukje terug) en de rust van 2 aaneengesloten nachten op 1 plek.
Martin & Marianne schreef:Wij zaten in Jackson in de Kudar Motel; daar hebben ze cabins met 2 slaapkamers. Heel betaalbaar en midden in het centrum van Jackson. Zie ons 2017-verslag daarvoor, en ook voor Yellowstone.
Hoi Marianne, ik had deze tip van je idd ook al in andere topics gelezen en daar al gekeken, maar er waren op onze nachten geen kamers vrij helaas.

Martin & Marianne schreef:Is kamperen niet iets voor jullie; dan kun je op veel plaatsen erg veel geld besparen.
Nee, helaas niet. We hebben er alle 4 een hekel aan, zelfs een caravan vinden we al niets. Laat staan een tent :lol: Ik slaapwandel 's nachts naar de toilet dus wil ook graag een toilet op mijn kamer :D
Martin & Marianne schreef:Voor Old Faithful regelmatig blijven kijken; er zijn heel betaalbare mogelijkheden zoals een kamer in de Old House (de Inn) of de frontier cabin bij de Snow Lodge.
Dat gaan we zeker doen :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Zo te zien kun je het Kudar Motel nu nog niet reserveren.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Onze tickets en huurauto vanaf Jackson vielen qua prijs dus heel erg mee, zie de prijzen hierboven, met één overstap. Was niet duurder dan naar Salt Lake City. Maar je moet gewoon heel vaak kijken en meteen toeslaan als de prijs goed is. De tickets die wij op zondagavond voor €675 kochten, waren maandagochtend weer €1075...! :shock:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Hoi Josea,

Dankjewel, ik had dat bericht van je over het hoofd gezien!
De Virginian Lodge had ik gisteren ook gevonden en leek me ook een goede optie! Goed te weten dat het jullie goed bevallen is!
Ik ga zeker (zodra beschikbaar tm onze terugreisdatum) iedere dag de tickets in de gaten houden en mocht Jackson in prijs niet veel verschil geven met SLC dan ga ik zeker daarvoor kiezen!

Ik ga je blog ook nog lezen :)

Groetjes,
Monique
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

josea schreef:Onze tickets en huurauto vanaf Jackson vielen qua prijs dus heel erg mee, zie de prijzen hierboven, met één overstap. Was niet duurder dan naar Salt Lake City. Maar je moet gewoon heel vaak kijken en meteen toeslaan als de prijs goed is. De tickets die wij op zondagavond voor €675 kochten, waren maandagochtend weer €1075...! :shock:
Vanaf waar vlogen jullie? Schiphol? Dusseldorf?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door tomhster »

Bozeman kun je ook even bekijken voor tickets. Daar kun je ook met één overstap komen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

moon29 schreef:
josea schreef:Onze tickets en huurauto vanaf Jackson vielen qua prijs dus heel erg mee, zie de prijzen hierboven, met één overstap. Was niet duurder dan naar Salt Lake City. Maar je moet gewoon heel vaak kijken en meteen toeslaan als de prijs goed is. De tickets die wij op zondagavond voor €675 kochten, waren maandagochtend weer €1075...! :shock:
Vanaf waar vlogen jullie? Schiphol? Dusseldorf?
Wij vlogen vanaf Schiphol. En ook nog met mooie tijden.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Hans B »

Ik ben enkele keren naar Bozeman gevlogen toen we onze camper daar gestald hadden.
Was een jaar of tien geleden.
Het ligt een uur noordelijk van Yellowstone.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Top! Ik ga ze allemaal in de gaten houden.
Als we op Bozeman zouden vliegen heb ik wel het nadeel dat ik mijn reeds gemaakte boekingen in Yellowstone weer moet wijzigen (en daar is weinig meer vrij , dus moet dan weer hopen dat er iets geannuleerd wordt), want dan doen we natuurlijk eerst Yellowstone en dan GT.

Ik moet nog een dag of 10 geduld hebben tot ik 19 juli als terugreis datum kan kiezen. En dan begint het speurwerk :)
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Op basis van jullie reacties, en omdat kayakken op Lake Powell me toch wel heel gaaf leek toch onze route nog wat bijgesteld.

van huis naar Salt Lake City of Jackson Hole vliegen
naar Jackson (GT)
van Jackson naar Old Faithful Yellowstone (GT en Yellowstone)
van Old Faithful naar Silver Gate Lodging (Yellowstone)
van Silver gate lodging naar Mammoth hot springs (Lamar Valley en Yellowstone)
van Mammoth hot springs naar Jackson (Yellowstone en/of GT)
van Jackson naar Vernal (Flaming Gorge )
van Vernal naar Moab (Dinosaur NM/Ut12
Moab (Arches)
Moab (Canyonlands & Dead horse )
van Moab naar Torrey
Torrey (cathedral valley loop)
van Torrey naar Page
Page (kayakken op lake Powell)
van Page naar North Rim GC (nog uitzoeken wat we onderweg gaan doen)
van North Rim naar Springdale
Springdale (Narrows)
Springdale (Observation Point of white domes/canaan mountain)
van Springdale naar Las Vegas (Yant Flat)
Las Vegas
Las vegas
van Las Vegas naar huis

Ziet dit er zo goed uit, of hebben jullie nog verbeterpunten of tips? Dan horen we ze graag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer