Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou naar Little Egypt kunnen gaan, dat is een korte stop. Maar wellicht ben je daar al geweest? En Goblin valley? Wij deden beide in 2013, op weg van Monticello naar Torrey, zie hier.
Wij wilden in 2017 weer naar Little Egypt, maar zijn toen de zijweg voorbijgereden. Het valt dus niet echt op.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Hoi Marianne,

Bij Goblin Valley zijn we idd al geweest. Little Egypt had ik bekeken en leek me een beetje hetzelfde idee, dus vandaar dat ik die eigenlijk niet opgenomen heb in onze reis, maar dat is nog eventueel een optie als we de Burr Trail niet zouden doen..

gr. Monique
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Indien we wel de Burr trail doen (hoop van iemand te horen of het de moeite is), dan is het nog de vraag of we het laatste stuk op weg naar Torrey dan rijden via Boulder, of via de Notom-Bullfrog Road.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Mrvanilla »

De Burr Trail is de moeite waard.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door markro »

moon29 schreef:Indien we wel de Burr trail doen (hoop van iemand te horen of het de moeite is), dan is het nog de vraag of we het laatste stuk op weg naar Torrey dan rijden via Boulder, of via de Notom-Bullfrog Road.
Houd er rekening mee, dat de gedeelten van de Burr Trail en de Notom Road binnen de parkgrenzen van het Capitol Reef NP onverhard zijn. Dit deel hebben wij nooit gereden.
Eventueel kan je wel het verharde deel van de Burr Trail heen en terug nemen en dan toch via Boulder verder noordwaarts. Je komt dan door de prachtige Long Canyon.
Wij hebben dit deel al vaker gereden, zo ook nog afgelopen september, zie eventueel ons reisverslag, klik hier, en dan op dag 20.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

markro schreef:Eventueel kan je wel het verharde deel van de Burr Trail heen en terug nemen en dan toch via Boulder verder noordwaarts.
Als ik het goed begrijp gaat dit voor ons niet werken, daar wij van de andere kant af komen. Wij komen vanuit het oosten (Blanding). Dus ik denk dat wij heel de Burr trail moeten rijden of helemaal niet. En dan via Boulder denk ik, want ik las in een verslag dat via de Notom Bullfrog Road niet zo bijzonder was en dat duurt alleen maar langer.

Mocht het te veel zijn om de Burr trail erbij te doen, dan nemen we de 95 verder en nemen we Factory Butte en Moonscape Overlook mee.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Ruim een maand heeft de voorbereiding van deze reis bij mij even helemaal stil gelegen.
Oorzaak: mijn fitte sportieve vader van 73 bleek ineens alvleesklier kanker met diverse uitzaaiingen in vergevorderd stadium te hebben. Hij gaat hard achteruit en de verwachting is dat hij nog maximaal een half jaar te leven heeft, waarvan inmiddels een maand is verstreken.
Over 4,5 staat deze reis gepland...……..allemaal heel onzeker dus.
Maar nu probeer ik toch maar de zin en moed te verzamelen om verder te gaan met uitwerken in de hoop dat we kunnen gaan (tegenstrijdig gevoel) van details en boekingen (activiteiten bedoel ik dan en dingen als jeep huur of zo, hotels zijn namelijk al geboekt).


En daarmee ben ik destijds geëindigd bij Moab. En voor de inplanning van de omgeving daar zou ik graag jullie advies ontvangen.

In 2017 deden we in omgeving Moab reeds:
ARCHES:
- devils garden trail
- viewpoints en korte wandelingen bij Delicate Arch, Windows section, Balanced Rock enz
- film visitor centre

Jeep sunset tour met Dan Mick's

DEAD HORSE POINT STATE PARK
- korte wandeling en viewpoints

CANYONLANDS
- Mesa Arch trail
- Green River Overlook
- Upheaval Dome
- Grand View Point Overlook, Buck Canyon Overlook en Shafer Trail Overlook
- Grandstaff Canyon Trail (voorheen Negro Bill )

Dit keer hebben we er 2 volle dagen waarvan we op de planning hebben staan om 1 dag te vullen met Chesler Park Trail incl Joint Trail of Druid Arch trail. Blijft er 1 volle dag over.

Devils garden trail in Arches vonden we overigens zo super mooi en zouden we best nog een keer willen gaan doen. Die tezamen met de jeep tour is ons het meeste bijgebleven van ons vorige verblijf in Moab. Tenzij er natuurlijk iets is wat dit overtreft en wat we beter tijdens dit tweede bezoek kunnen doen. Overigens is onze schoonzoon mee en voor het eerst in Amerika, dus dat maakt ook dat we geneigd zijn de dingen die we heel bijzonder vonden nog eens te doen.

Wat zouden jullie aanraden, rekening houdend met 1 persoon die nog niets heeft gezien in Amerika en met bovenstaande wat we al gezien hebben ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Monique, wat een triest nieuws en wat moeilijk en dubbel inderdaad om nu met je reis bezig te zijn.

In Arches vonden wij de Fiery Furnace walk geweldig. Maar of dat nog te reserveren is weet ik niet.
Jullie hebben de wandeling naar Delicate Arch nog niet gedaan? Misschien is dat iets voor de zonsopkomst? Bij zonsondergang prachtig maar vermoedelijk veel drukker. En warmer.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Hoi Marianne,

Dankjewel voor de tip. De reden dat we (net als in 2017) de Fiery Furnace walk niet gaan doen is dat ik in diverse blogs heb gelezen dat het tempo met gids nogal traag is, omdat de gids vaak stilstaat om dingen te vertellen. Ik weet uit ervaring dat dat niet onze voorkeur heeft. Wij genieten liever van de natuur op eigen houtje dan met een hele groep met steeds wachten i.v.m. de verhalen. Ik snap dat dat echt heel leuk zou kunnen zijn hoor, maar daar doe ik mijn man en dochter geen plezier mee :wink:

groetjes,
Monique
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Update:
Mijn vader is inmiddels al overleden :sadcry:

Blijft heel dubbel om straks 3 weken weg te gaan en mijn moeder alleen achter te laten (Ik heb geen broer of zus)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Mrvanilla »

Gecondoleerd met dit zware verlies en veel sterkte toegewenst de komende tijd.

Ik ken de fysieke conditie van je moeder niet, maar misschien kun je je moeder meenemen?
Groetjes,
Daniel
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door stegeman »

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Je weet vast wel dat je vader ongetwijfeld zou wensen dat je geniet en je moeder ook. Maar dat gevoel van je moeder alleen achter laten kan niemand van je afnemen...
Sterkte en probeer toch te genieten. Een lied waar ik altijd erg veel troost uit put EN energie en goed gevoel van krijg:” doe wat je altijd deed”. Marco Borsato. Precies zo is het...luister of lees de tekst maar eens.
(Off topic: met dit lied gaven de kinderen mij weg toen ik hertrouwde na verlies van mijn eerste man, hun vader)

Wat je topic betreft. Nee een audiotour of iets met een gids is ook niet mijn ding, al doen we antelope canyon toch maar wel en misschien Alcatraz. Benieuwd hoe nu de route straks wordt
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Oh, wat een treurig nieuws.... heel erg veel sterkte voor jullie allemaal de komende tijd!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Dank jullie wel!
stegeman schreef:
21 feb 2019, 08:51
Een lied waar ik altijd erg veel troost uit put EN energie en goed gevoel van krijg:” doe wat je altijd deed”. Marco Borsato. Precies zo is het...luister of lees de tekst maar eens.
(Off topic: met dit lied gaven de kinderen mij weg toen ik hertrouwde na verlies van mijn eerste man, hun vader)

Wat je topic betreft. Nee een audiotour of iets met een gids is ook niet mijn ding, al doen we antelope canyon toch maar wel en misschien Alcatraz. Benieuwd hoe nu de route straks wordt
Heel mooi lied idd! Dank voor het delen.

Antelope canyon en alcatraz hebben wij in 2014 ook gedaan en vonden we beiden super!
Mrvanilla schreef:
21 feb 2019, 07:45
Ik ken de fysieke conditie van je moeder niet, maar misschien kun je je moeder meenemen?
Ik vermoed dat ze het te ver vliegen vindt en zo ver niet weg wil. Haar conditie is nog prima. Die van mijn vader was zelfs super goed. Fietste nog zomaar 120 km op de racefiets.
Maar al zou ze het wel willen... Dan zou ik ook overal nog kamer bij moeten kunnen boeken. En dat lijkt me in Yellowstone etc nogal lastig.

Maar gelukkig is het nog 4 maanden.
En ze wil idd perse dat wij gewoon gaan. Had pa ook gewild.
Onze vakantie naar Andalusie over 3 weken gaan we waarschijnlijk wel cancellen.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Klopt het dat ik op onze onderstaande route, slechts 1x de klok hoef te verzetten, van Springdale naar Las Vegas? Klok 1 uur terug.

Huis - Salt Lake City - Brigham City
Brigham City - Jackson/GT
Jackson/GT - Old Faithful
Old Faithful - Silver Gate Lodging (Yellowstone)
Silver Gate Lodging - Gardiner
Gardiner - Jackson
Jackson - Vernal
Vernal - Moab
Moab
Moab - Blanding
Blanding - Torrey
Torrey
Torrey - Page
Page
Page - North Rim GC
North Rim GC- Springdale
Springdale - Springdale
Springdale - Springdale
Springdale - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, als je naar Page gaat en van de North Rim naar Springdale heb je ook weer een uur verschil.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Oh , ik ben blijkbaar ff helemaal vergeten hoe het met die tijden zit :oops:
Ik dacht dat Arizona en Utah dezelfde tijdzone hadden. En dat daar alleen bij Monument Valley uitzondering op was.
Maar goed dat ik het hier nog even check dan :wink:

Dus is het dan als volgt?
we starten met 8 uur verschil met NL
Op weg naar Page wordt het 9 uur verschil (klok uur terug)
Op weg naar Springdale wordt het 8 uur verschil (klok uur vooruit)
Op weg naar Las Vegas wordt het weer 9 uur verschil (klok uur terug)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Arizona en Utah liggen wel in dezelfde tijdzone maar Arizona doet niet mee aan de zomertijd. Dus in de zomer is er een uur verschil tussen Arizona en Utah.
In het zuidwesten algemeen is er al veel over geschreven,, met ook handige links naar kaarten etc. Gebruik de zoekfunctie maar eens daarvoor.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Inmiddels goed opgeschoten met mijn roadbook. Nu de nachten Springdale nog uitwerken en ik kom er zelf niet helemaal uit, dus hoop weer op de geweldige hulp hier op dit forum.

stukje waar het om gaat:
GC North Rim - Springdale
Springdale
Springdale
Springdale - Las Vegas

Wat zouden we graag willen doen:
- Observation Point (alle 4 nooit gedaan)
- Narrows (3 van de 4 5 jaar geleden gedaan, maar gaan graag op herhaling)
- Fietsen door Zion
- Yant Flat

Ik denk zelf dat vooral de eerste 3 belangrijk zijn (ivm drukte) om zo vroeg mogelijk te doen en dat dat wellicht bij Yant Flat minder belangrijk is.

Als ik dat juist heb zou je zeggen dat we dan Yant Flat het beste kunnen doen op de dag van North Rim naar Springdale (en dus even iets verder doorrijden). Echter weet ik niet of dat te veel is en hoeveel tijd we voor Yant Flat moeten rekenen. Mogelijk doen we bij GC North Rim eerst nog een korte hike. Dus stel het is 9:00 / 9:30 uur dat we gaan rijden. Is het dan nog te doen om nog Yant Flat te gaan bekijken?

En dan bijvoorbeeld op de 1e volle dag in Springdale Observation Point
Op de 2e volle dag de Narrows en
op de dag dat we naar Las Vegas gaan eerst nog het fietsen doen.

Zou dit te doen zijn? Of is het beter om 1 van onze 4 activiteiten te laten vervallen? Dat wordt dan een moeilijke keuze, omdat ze allemaal zo verschillend zijn, iemand hier advies?

Groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt wat logischer om Yant Flat te doen op weg van Springdale naar Las Vegas. En misschien is een overnachting in St George niet gek: dan kun je daar de late of vroege uren van de dag meenemen. Niet zozeer vanwege de drukte, maar vanwege de temperatuur, en het licht.
Observation Point zou ik in verband met de schaduw zeker zo vroeg mogelijk proberen. Misschien is dat voor de Narrows niet echt noodzakelijk; dat is misschien ook goed te doen als je juist wat later het park in gaat en iedereen alweer op de terugweg is. Voro het fietsen is het misschin ook niet zo gek om juist heel laat te gaan zodat de bussen het park in niet meer zo vol zijn. Of willen julile niet met de bus? Dan maakt het niet veel uit.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer