Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt er volgens mij voldoende tijd voor als je van Jackson naar Old Faithful rijdt. Dat is qua pure reistijd iets meer dan 2 uur, dus voldoende tijd voor een of meer wandelingen.
De dag dat je naar Jackson rijdt zou je misschien al de Moose Wilson Road kunnen rijden.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor je snelle reactie Marianne! Dan ga ik hem op die dag inplannen. Het verwart me alleen wat dat ik op de ene website (alltrails) lees dat cascade canyon trail 14,5 km retour is en op ontdek Amerika website staat dat het ruim 30 km is.
Is er rond de 7,25 km (helft van die 14,5) ergens een herkenbaar punt om om te draaien ofzo?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Ik zou de wandeling bij Jenny Lake doen als je naar Yellowstone toe rijdt. Dan heb je meer tijd dan op de dag dat je van Yellowstone af komt. Tevens kun je er op die eerste dag voor zorgen dat je VROEG bij Jenny Lake bent. Probeer één van de eerste bootjes naar de overkant te hebben. Wij waren er afgelopen zomer om half negen (8 uur vertrokken uit Jackson) en konden toen nog net wel een parkeerplaats vinden. Tevens ben je dan de grootste drukte voor. Toen we terug kwamen, was er geen parkeerplaats meer te vinden...

Als dat qua planning of qua weer niet zo goed uitkomt, is het ook nog een optie om het op de terugweg te doen. Als je eind van de middag de wandeling doet (na vier uur), is de kans om een parkeerplaats te vinden, ook groter.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Dankjewel Josea voor het delen van je ervaring!
Ik heb even in jullie mooie blog gekeken, maar jullie zijn bij Hidden Falls weer omgedraaid toch?
Ik zou (als het de moeite waard is) graag doorlopen Cascade Canyon in. Dat is als ik het goed begrijp zo'n 14,5 km. Dus dat zie ik ons niet nog na 4 uur (met eerst nog overvaart) gaan doen toch? Of vergis ik me daarin?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt net zo ver gaan als je wilt. Vanaf de boot is het 9 mijl heen en weer tot aan de splitsing (de "fork", die is 3,5 mijl voorbij Inspiration Point).
Wij liepen tot inspiration Point (zonder boottocht, dus heen en terug vanaf de trailhead bij Jenny Lake). Er was toen een deel van het pad gesloten dus we liepen verder dan normaal (dan kun je van Hidden Falls naar Inspiration Point, wij moesten omlopen). Wij zijn niet verder gelopen, maar het zwaarste deel heb je al gehad als je bij Inspiration Pont bent.
Zie hier ons verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

moon29 schreef:Dankjewel Josea voor het delen van je ervaring!
Ik heb even in jullie mooie blog gekeken, maar jullie zijn bij Hidden Falls weer omgedraaid toch?
Ik zou (als het de moeite waard is) graag doorlopen Cascade Canyon in. Dat is als ik het goed begrijp zo'n 14,5 km. Dus dat zie ik ons niet nog na 4 uur (met eerst nog overvaart) gaan doen toch? Of vergis ik me daarin?
Ja, wij zijn na Hidden Falls omgedraaid omdat de trail verder afgesloten was, ze waren bezig met onderhoud. Ik weet niet tot hoelang dat duurt, maar volgend jaar is het waarschijnlijk wel weer open.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Hans B »

Wil je de hele trail wandelen 14.5km, of wil je alleen naar Hidden Falls en Inspiration Point.
Indien dat laatste dan zou dat op de dag naar Old Faithful kunnen of terugkomend naar Jackson vanuit Mammoth.
Het ligt er even aan wat je op deze dagen nog meer van plan bent.
Maar de hele 14,5 zou ik op geen enkele dag aan beginnen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Ik zou idd graag de hele 14.5 km doen. Tenzij het stuk tot inspiration point het mooiste is en de rest niet veel toevoegt. Dat hoop ik van iemand hier te horen of dat zo is of dat het de moeite is om door te lopen.

Maar als dat niet haalbaar is dan doen we het niet. Wij staan overigens wel altijd heel vroeg op. Ik hoop rond 8 uur over te varen. 4 uur uittrekken voor de wandeling? Zou het dan toch niet mogelijk zijn?

Het blijft keuzes maken op zo'n reis waar je vanalles wilt zien, dat weten we :wink:
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Felicitas »

Als je tijd hebt zou ik zeker verder doorlopen dan Inspiration Point. De trail vlakt dan af en je loopt langs het water (Cascade Canyon Creek) door de brede canyon. Prachtige omgeving met mooie uitzichten op de bergen. Kijk gewoon hoe ver je komt. De hele trail is mooi. Misschien is het eerste deel zelfs nog wat mooier (meer uitzichten dan dichter bij de junction).

Wij hebben er twee keer gelopen. In 2009 tot aan de junction en in 2016 in omgekeerde richting als onderdeel van de Paintbrush/Cascade Canyon Loop.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Dan gaan we idd vroeg vertrekken en kijken hoe ver we komen :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Op onze eerste dag ter plaatse willen we zo snel mogelijk van onze overnachting in Brigham City naar Grand Teton.
Er zijn diverse wegen mogelijk zie ik op google maps, die in tijd/afstand allemaal niet zo veel verschillen.
Wie heeft er ervaring mee en kan me zeggen wat de mooiste weg is om te kiezen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou via Bear Lake kunnen rijden. Neem in elk geval op het laatste stuk de route langs de 89.

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben afgelopen zomer vanaf Logan de 89 via Bear Lake naar Grand Teton gereden met onderweg een stop bij Bear Lake Overlook. Is een mooie route om te rijden.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Thanks! Klinkt goed.
Die dag zullen we wellicht nog erg vroeg wakker zijn dus hopelijk in de middag nog tijd voor een wandelingetje en Savonds nog ergens wild spotten?
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door elles »

Wij hebben deze zomer de cascade canyon trail gelopen. We waren om 8 uur op de parkeerplaats. Toen stonden er al aardig wat auto’s. Wij moesten via de horse trail, omdat de hidden falls en inspriration Point dicht waren door een gevallen rotsblok. Ik heb net even in de alltrails app gekeken, wij hebben ongeveer 14km gelopen in 3,5 uur. De canyon vonden we erg mooi. Geen beren gezien, wel een moose. Het allerlaatste stukje omhoog was niet heel bijzonder, maar als je er bijna bent, dan wil je ook het einde halen :)
Vandaar gaan er nog wandelingen verder voor de echte hikers naar lake solitude.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Hoi Elles,

Dankjewel voor het delen van je ervaring! Dat hebben jullie best vlot gedaan die 14km incl klimmen. :thumbup:

gr. Monique
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Ook al gaan we voor de 2e x naar Yellowstone (3 van de 4) dan nog vind ik het lastig in te schatten wat we op welke dag kunnen doen.

De dag dat we van Jackson naar Old Faithful rijden doen we eerst nog de cascade canyon trail bij Jenny lake.
Wat zouden we die dag van Yellowstone al mee kunnen pikken ? (liefst dan niet al te veel meer lopen)

De dag van Old Faithful naar Silver gate: is het haalbaar linkse deel van onderste loop te doen + grand canyon of the Yellowstone etc? Of beter rechtse deel van de onderste lus , via Lake?

En dan gaan we van Silver gate naar Mammoth hot spring.

En van daar naar Jackson.
Dan kunnen we de helft van onderste loop doen die we nog niet hebben gezien.

Kunnen jullie me helpen met beste verdeling?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Eem leuke stop is de Moose Fall, Dat is beslist niet ver lopen. :wink: Verder zou ik me die dag concentreren op het gebied rond OF; een avondwandeling langs de geisers is erg mooi, en niet zo druk. Wij reden in 2015 ok van GT naar OF, zie hier.
Als je nog voldoende tijd hebt zou je West Thumb nog kunnen bezoeken.
Wat de tweede dag betreft: wil je nar de andere geiserbasins? Wat ook wel leuk is, en niet druk is de wandeling naar de Lone Star Geiser. Wij deden dat op weg van Lake naar OF. Zie hier om een idee te krijgen van de tijd die je kwijt bent.

Ik zou eens kijken wat je sowieso wilt doen en dan kijken wanneer je dat het beste in kunt plannen.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Als ik een advies moest geven, dan gebaseerd op onze ervaringen:

Dag 1 Jackson - Old Faithful:
- wandeling Cascade canyon
- Signal Mountain Road stukje rijden, halverwege heb je het beste uitzicht (volgens mij Jackson Point turnout)
- Moose Falls in Yellowstone, vlak voorbij de ingang. Niet zo bekend dus lekker rustig. Als je de brug over Crawfish Creek gepasseerd bent, is er een parkeerplaatsje aan de rechterkant.
- West Thumb Geyser basin (ligt zo mooi aan het meer....)
- Old Faithful en stukje Upper Geyser basin, einde middag en in de avond ook nog.
- of eventueel naar uitzichtpunt Grand Prismatic Spring, meestal is er ‘s avonds minder stoom en is het rustig omdat alle dagtoeristen weg zijn,

Dag 2 Old Faithful - Silver Gate
- vroeg (!) naar Grand Prismatic Spring “begane grond”.
- als je gisteren nog niet geweest bent, naar het uitzichtpunt op Grand Prismatic lopen, is een andere parkeerplaats, na een half uurtje wandelen kom je bij een uitzichtpunt waarop je hem heel mooi van boven ziet liggen, deze moet je niet missen.
- Canyon of the Yellowstone, uitzichtpunten bekijken en minstens één wandeling naar beneden (Brink of the Lower Falls, of Uncle Tom’s Trail)
- naar Silver Gate

Dag 3 Silver Gate - Mammoth Hot Springs
- het stukje voorbij Tower Junction naar het oosten ken ik niet, ik weet niet wat daar te zien is....
- middag: Undine Falls
- Boiling River, leuke plek om even de rivier in te gaan
- Mammoth hot Springs, bij voorkeur einde middag als veel dagtoeristen weer weg zijn, want hier kan het ook heel druk worden vooral op de Upper looproad. Stap daar zeker een paar keer uit en loop een aantal wandelingen op de boardwalk.
- Diner in Gardiner, leuk plaatsje met paar fijne restaurants.

Dag 4: Mammoth - Jackson
- Op tijd vertrekken, onderweg naar Jackson nog stoppen bij Norris Geyser basin, in ieder geval Porcelain basin Overlook, de uitgebreidere wandeling kun je bij tijdgebrek wel missen.
- je vergapen aan de drukte bij Grand Prismatic en blij zijn dat je daar eergisteren al vroeg in de morgen geweest bent :thumbup:
- stop bij Black Sand Basin, paar prachtige heetwaterbronnen (emerald pool, opalescent pool)
- de Outer park road door Grand Teton rijden en stoppen bij diverse uitzichtpunten (o.a. Oxbow Bend, Snake River Overlook, Schwabacher Landing (naar beneden rijden!), Teton Point Turnout).
- niet vergeten de zijweg in te slaan, linksaf vlak voor je bij Moose komt, naar Mormon Row, de oude schuurtjes, super-fotogenieke plek.
- Jackson
Laatst gewijzigd door josea op 13 okt 2018, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

josea schreef: het stukje voorbij Tower Junction naar het oosten ken ik niet, ik weet wat daar te zien is....
De Lamar Valley! Geweldig voor wildlife. Dus ook deze dag weer vroeg opstaan!
Er is een leuke picknickplaats op dat stuk, de Soda Butte picknick area - onze vast stek inmiddels, zie hier en hier.

Je zult al je handen vol hebben aan de dingen die josea noemt. Maar misschien nog een tip; de Great Fountain Geyser; blijft onze favoriet.
Check in het visitor center bij OF hoe laat de uitbarstingen verwacht worden, dan kun je je bezoek beter plannen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer