Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Trails »

Aspen - Colorado NM - Grand Junction: 170 ml. Zonder Colorado NM is het 130 ml.

Grand Junction - Colorado NM - Black Canyon of the Gunnison - Montrose: 140 ml. Als je Colorado NM de dag ervoor doet is het 100 ml.

Dus goed te doen MET Black Canyon of the Gunnison.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door jojostravelusa »

In Cortez Colorado is tussen 30 mei en 1 september dagelijks, behalve op zondag, gratis Native American Dances te bekijken bij het Cortez cultural center. Wij vonden het echt een aanrader. https://cortezculturalcenter.org/
In Las Vegas hebben we genoten van het Neon Museum. Wel reserveren! http://www.neonmuseum.org/
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Super bedankt voor jullie reacties en het meedenken!
Arno schreef:Crater Lake heb ik er ook uit gehaald, dat ligt in Noord Californie.
Arno schreef:Aspen - Maroon Bells - Hanging Lake - Grand Junction
Crater Lake ligt (ook) bij Maroon Bells. Dat is degene die ik bedoel :wink: Ik weet echter niet of het veel toevoegt t.o.v. Maroon Lake, iemand hier een idee? Want indien we Crater Lake loop lopen (6 km) dan wordt het te veel om Hanging Lake er ook nog bij te doen en nog naar Grand Junction te rijden zoals je voorstelt, denk ik.
Arno schreef:Dit is het minimum, waarbij Black Canyon ot Gunnisson eruit gesloopt heb. Die krijg ik er niet tussen. Toch het minste natuurverschijnsel dat je deze vakantie gaat zien
Oh echt?? Ik heb juist in diverse reisverslagen gelezen dat men het super mooi vond, één van de mooiste parken van de reis. En het lijkt me ook een mooie afwisseling met het andere wat we gaan zien, dus als het mogelijk is willen we dit toch graag meepikken.
Arno schreef:Je zou kunnen overwegen Chesler Park vanuit Monticello te doen. Goedkoper en veel minder autorijden.
Dat is inderdaad een goed idee, dat ga ik zeker overwegen. Dichterbij Chesler Park is niet mogelijk toch? Want de hike die we willen doen is 18 km, dus dan is het fijn als we niet ook nog ver moeten rijden die dag.
Trails schreef:Black Canyon of the Gunnisson het minste natuurverschijnsel dat je deze vakantie gaat zien?????
Wij vonden het een van de mooiste parken die we vorig jaar hebben bezocht!!!
Lekker rustig en zó apart. We vonden het mooier dan menig "groot en bekend" park.
Juist dit spreekt ons inderdaad aan :D
Martin & Marianne schreef: Het is er niet voor niets zo rustig.
Haha, Havasupai was vorig jaar ook heel rustig, maar het allermooiste wat we ooit hebben gezien :wink:
Martin & Marianne schreef:Deze Crater Lake is bij de Maroon Bells. In Aspen zou 1 nacht voldoende kunnen zijn. Wij hadden vorig jaar 1 nacht in Snowmass Village.
En voor Colorado Springs zou 1 nacht ook wel voldoende kunnen zijn.
Met iets andere overnachtingsplaatsen zou je op het stuk van Aspen naar Moab toch wel zowel de Black Canyon als Grand Junction mee kunnen nemen denk ik.
Snowmass Village had ik inderdaad al genoteerd a.d.h.v. Marianne :thumbup: Ik ga kijken of we we het wat handiger in kunnen delen
Trails schreef:Aspen - Colorado NM - Grand Junction: 170 ml. Zonder Colorado NM is het 130 ml.

Grand Junction - Colorado NM - Black Canyon of the Gunnison - Montrose: 140 ml. Als je Colorado NM de dag ervoor doet is het 100 ml.

Dus goed te doen MET Black Canyon of the Gunnison.
Ik ga dit eens bekijken met het oog op een andere verdeling van overnachtingsplaatsen wellicht.
jojostravelusa schreef:In Cortez Colorado is tussen 30 mei en 1 september dagelijks, behalve op zondag, gratis Native American Dances te bekijken bij het Cortez cultural center. Wij vonden het echt een aanrader. https://cortezculturalcenter.org/
In Las Vegas hebben we genoten van het Neon Museum. Wel reserveren! http://www.neonmuseum.org/
Ik zal eens kijken of ons dit aanspreekt
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Ik ben weer met deze reis bezig en ben daarin ook jouw voorstel aan het doornemen, Arno.
Arno schreef:08. Torrey - Cathedral Valley - Torrey09. Torrey - UT-12 - Cottonwood Canyon Rd - Page10. Page (Smokey mountain Rd)
Is Cathedral Valley en Smokey Mountain Road niet veel van hetzelfde in 3 dagen tijd?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Na veel puzzelen toch Black Canyon of The Gunnison er uit gegooid en dit ervan gemaakt. Nog 1 dag over die we waarschijnlijk in Las Vegas toevoegen. Natuur genoeg lijkt me :D
Knipsel.PNG
Wat vinden jullie er zo van?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Is het te lezen op de manier waarop ik het schema heb geplaatst?

Iemand nog aanbevelingen ter verbetering? Ergens langer of juist korter? Of beter toch BCotG (ten koste van iets anders)?
Ik hoor super graag jullie meningen en ervaringen!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Ik wil vanaf volgende week gaan kijken naar accomodaties. Nou is er dit keer een verschil met onze eerdere jaren. Onze zoon gaat niet mee maar de vriend van onze dochter wel.

Zij vinden het prima om samen op 1 kamer te slapen, maar natuurlijk is het fijn als we zo vaak mogelijk wat privacy hebben.
Dus een cabin met 2 kamers bijv
Verder vinden we het heel leuk om regelmatig in een b&b te overnachten. Zeker ook bij een Ranch met dieren zoals we vaker deden.

Gelet op onze route: mochten jullie leuke accomodaties kennen die hierbij passen dan zijn we heel blij met jullie tips!

En verbeteringen voor de route of bezienswaardigheden die we zijn vergeten zijn ook van harte welkom
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om de route even gewoon als tekst hier te plaatsen? Ik moet eerst het plaatje open klikken om het te kunnen lezen en we kunnen het op deze manier ook niet kopiëren.
In Page is de Red Rock Motel een idee: dan heb je een kamer, keuken en twee slaapkamers.
In Torrey zou je naar het RV kunnen kijken. Wij zaten daar vorig jaar in een cabin met 1 kamer, maar ik dacht dat ze ook cabins met twee kamers hadden.
In Springdale heeft de Zion Park Motel kamers met 2 slaapkamers.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Old Faithful »

Wij hebben in Torrey eens in het Torrey Schoolhouse bed and breakfast gelogeerd en dat is goed bevallen.
Het Zion Park Motel in Springdale ken ik uit eigen ervaring als een eenvoudige, voor Springdale zeer gunstig geprijsde overnachtingsmogelijkheid.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Martin & Marianne schreef:Misschien goed om de route even gewoon als tekst hier te plaatsen?
Hierbij uitgetypt de route (waarbij we nog open staan voor verbeteringen, aanbevelingen etc:
dag 1: van huis naar Colorado Springs
dag 2: Colorado Springs
dag 3: van Colorado Springs naar Aspen (of Snowmass village)
dag 4: van Aspen (of SV) naar Glenwood Springs
dag 5: van Glenwood Springs naar Grand Junction
dag 6: van Grand Junction naar Moab
dag 7: van Moab naar Monticello
dag 8: Monticello
dag 9: van Monticello naar Hanksville
dag 10: van Hanksville naar Torrey
dag 11: van Torrey naar Page
dag 12: Page
dag 13: Page
dag 14: van Page naar North Rim GC
dag 15: van North Rim GC naar Springdale
dag 16: Springdale
dag 17: van Springdale naar omgeving Yant Flat
dag 18: omgeving Yant Flat naar Las Vegas
dag 19: Las Vegas
dag 20: Las Vegas
dag 21: van Las Vegas naar huis
dag 22: aankomst thuis

Marianne en Old Faithful, hartelijk dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Martin & Marianne »

Nog een paar suggesties:

Aspen (of Snowmass village): wij zaten in de Pokolodi lodge in Snowmass Village. Dat beviel prima. Kijk goed naar de prijzen; wij hadden voor 4 personen gereserveerd maar je ziet de prijs voor twee personen; bij de reserveringsbevestiging zagen we opeens een hoger bedrag staan.

Grand Junction: hier zaten wij in de Super8. Niet van te voren geboekt, en we kregen te plekke korting op de prijs zoals die op internet stond. Waarschijnlijk zijn er ook wel goedkopere opties; lijkt me een geschikte plaats om eens 2 kamers te nemen.

Monticello: hier is niet veel keuze. Wij zaten in 2013 in de Inn at the Canyonlands. Dat was een mooi, ruim, motel. Denk er aan dat je op tijd gaat eten, alles sluit daar erg vroeg. Wij waren te laat om nog ergens uit eten te gaan..

Hanksville; wij hebben geen ervaring met Hanksville, maar mij lijkt een Yurt bij Goblin Valley erg leuk.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor de inmiddels gegeven adviezen !
Het Red Rock motel in Page en het Thousand Lakes RV in Torrey staan inmiddels in mijn lijst om te boeken (beiden nu nog niet boekbaar voor juli 2019).
In Grand Junction is de Red Roof Inn inderdaad prima en betaalbaar om 2 kamers te nemen.
En het Zion Park motel heb ik ook als optie opgenomen. Daar moet ik nog even naar gaan kijken.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Ik heb nog wat twijfels bij onze dag 3.
Er staat dan o.a. Leadville op het programma, wat een leuk dorpje schijnt te zijn.
Maar gezien onze route zouden we daar dan al aardig vroeg op de dag zijn. Op een eerdere reis was onze ervaring van het vroeg bezoeken van wat een leuk dorpje zou moeten zijn tegengevallen, omdat het er toen nog werkelijk helemaal uitgestorven was.

Heeft iemand hier een idee of dat daar ook zo zal zijn, want dan gaan we er natuurlijk niet voor om rijden.
En daarnaast hebben we die dag alleen de Independence Pass op het programma staan. Ik ben nog niet op de hoogte of daar veel tijd in gaat zitten. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunnen we nog best iets anders meepikken die dag, bijvoorbeeld ergens een leuke hike of zo.
Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt toch nog wel wat reistijd voor je in Leadville bent. En onderweg zou je nog naar Florissant Fossil Beds NM kunnen gaan. Of naar Pikes Peak.
In Leadville kun je fietsen; wij vonden dat erg leuk. Kijk eens naar de verslagen van Felicitas voor wandelingen in de omgeving.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Pikes Peak staat de dag ervoor op het programma :wink:
Bedankt voor de tips Marianne, ik ga er naar kijken :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

De planning voor onze eerste dagen was:

dag 1: van huis naar Colorado Springs
dag 2: Colorado Springs (Garden of the Gods, Pikes Peak, Colorado Springs)
dag 3: van Colorado Springs naar Aspen/Snowmass Village (Leadville, Twin Lakes, Independence Pass, Aspen)
dag 4: van Aspen (of SV) naar Glenwood Springs (Maroon Bells, Crater Lake)
dag 5: van Glenwood Springs naar Grand Junction (Hanging Lake)


Ondertussen heb ik gelezen over het hele leuke Crested Butte en ook gelezen dat Garden of the Gods bij Colorado Springs tegenvalt als je al meerdere parken hebt gezien.
Daardoor ben ik wat gaan puzzelen, heb het ene toegevoegd en het andere af laten vallen en kan dan toch, zoals eerder het plan was, BCotG weer toeveogen) en vraag ik me af of het volgende niet beter is (of is dit te gehaast?)

dag 1: van huis naar Colorado Springs
dag 2: van Colorado Springs naar Aspen/SV (Colorado Springs, Pikes Peak, Twin Lakes, Independence Pass, Aspen)
dag 3: van Aspen /SV naar Glenwood Springs (Maroon Bells, Crater Lake)
dag 4: van Glenwood Springs naar Crested Butte (Hanging Lake, Crested Butte)
dag 5: van Crested Butte naar Grand Junction (Black Canyon of the Gunnison)

Is dit te doen en een mooiere route ?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Is er iemand die iets kan en wil zeggen (adviseren) op mijn vraag in het vorige bericht? Ik zou er erg blij mee zijn :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niets zeggen over de route, maar ik denk dat ik voor de tweede optie zou gaan. Garden of the Gods vond ik een wat vreemd en ook erg druk park. Meer een stadspark met veel joggers, honden, klimmers.

Verder even wachgen tot Felicitas weer terug is. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door Felicitas »

Martin & Marianne schreef:Verder even wachten tot Felicitas weer terug is. :wink:
Ha, ha, wij zitten nu op het vliegveld, klaar voor de terugreis. Eindelijk tijd voor internet :D

Crested Butte vind ik echt een aanrader (vooral half juli ivm wildflowers). Het plaatsje is heel leuk en je kunt in die omgeving heerlijk wandelen. Ik zou geloof ik in de tweede route Glenwood Springs laten vallen en dan twee nachten Crested Butte doen. Ik ken de wandeling naar Hanging Lake niet, maar kan me bijna niet voorstellen dat het mooier is dan een wandeling in de omgeving van Crested Butte :wink: (ofwel, lastig om hierover advies te geven, maar het zou jammer zijn als je geen tijd hebt om te wandelen in de omgeving van Crested Butte als je het plaatsje wel in je route opneemt).

Hou rekening met de hoogte! Wij reden in 2014 ook gelijk op dag 2 de hoogte in (Mount Evans, meer dan 4000 meter hoog). Daar werd ik echt duizelig. Ook wandelen is een stuk pittiger als je nog niet goed gewend bent aan de hoogte.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: advies gevraagd, route incl Las Vegas met bekende, maar zeker ook minder bekende pareltjes.

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor je reactie Felicitas! En hopelijk kunnen jullie terugkijken op een hele mooie reis!!

Mij lijkt Crested Butte en omgeving idd heel erg mooi :)
Welke wandelingen zou je daar aanraden? Dus dat we zeg maar het mooiste van de omgeving daar hebben gezien :D
Met 1 overnachting zullen we daar idd weinig tijd voor hebben omdat we de dag ervoor dan Hanging Lake zouden doen en de dag erna Black Canyon of the Gunisson.

Hanging Lake is volgens de mensen die daar zijn geweest ook heel erg mooi, dat maakt het zo moeilijk, jammer dat ik niemand ken die beide heeft gezien :lol:
Wat moeilijk is het toch om keuzes te maken bij dingen die je zelf nog niet hebt gezien :wink:
Zo zouden we ons ook makkelijk 3 weken in alleen Colorado kunnen vermaken, maar we willen graag de afwisseling met o.a. Utah en Las Vegas.

De hoogte: tja, dat weet ik en we hebben dat ook wel gemerkt toen we naar de Rocky Mountains gingen in 2015. Al hadden we toen wel wat meer tijd om er aan te wennen en zelfs toen hadden we er wat last van. Wat dat betreft zou het beter zijn wellicht om de route andersom te doen. Maar afsluiten in Las Vegas lijkt ons leuker dan eindigen in Denver alleen om daar het vliegtuig te pakken. Maar ziek worden is ook wat, dus dat ga ik nog eens even in de groep gooien hier thuis....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer