Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JasperRoute66
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2017, 23:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door JasperRoute66 »

Dag allemaal,

Inmiddels al enige tijd aan het lezen wat mijn soortgenoten vragen en aan tips krijgen, omtrent het reizen in Amerika. Nu willen wij zelf toch wat meer gebruik maken van oosten en het midden van Amerika. Hieronder zal ik onze reis uiteenzetten en daarbij wat vragen stellen waar wij wat hulp bij zouden kunnen gebruiken.

Dit is onze route uitgezet in Bing:
https://binged.it/2BXDRxK

1 maart arriveren wij in Chicago: Wat parken bezoeken en dineren in een Skybar.

2 maart naar de fabriek. Hier pikken wij de camper op en gaan we boodschappen doen. Camping/eindstation voor de avond is nog niet bekend. Graag al een km of 100/200 richting Nashville, Tennessee. Iemand een suggestie?

3 maart aankomen in Nashville. Dit is dan vanaf Middlebury, Indiana 750 km in het totaal. Verdeeld over 2 dagen lijkt ons dit goed te doen.

4-5 maart hopen we hier ook de camper te kunnen defreezen. In Nashville zelf willen we graag wat van de muziekcultuur meemaken. Hier blijven we 2 of 3 nachtjes slapen (camping tips zijn welkom!)

6 maart van Nashville naar Memphis. Hebben jullie hiervoor suggesties? We willen in Memphis in ieder geval naar Elvis Presley’s Graceland.

7 maart doorrijden door het midden van het land.

Vanaf 8 maart willen we vanaf Memphis doorrijden door het midden van het land. Hier hebben we nog geen planning voor. Wat we heel graag willen doen is paardrijden, eventueel op een ranch verblijven en we willen graag naar een shooting range. Hebben jullie hier ervaring mee? En/of tips voor?

We rijden beiden en vinden lange afstanden rijden ook geen probleem.

13-14-15 Page, tips voor campings zijn welkom.

16-17 maart hebben we gereserveerd op Mather campground, Grand Canyon. (dank voor de tips) 18 maart vertrekken we vroeg naar de Valley of Fire.

18-19 Hier slapen we 1 nacht. Valley of Fire (is een hele dag hier te lang?), tips voor campings zijn welkom.

19-20 maart Las Vegas 1 dag lijkt ons genoeg, tips voor campings zijn welkom.

21-22 maart willen we in LA verblijven. Zouden jullie de camper buiten de stad parkeren en met Ubers de stad in gaan? Of hebben jullie goede ervaringen met kamperen nabij/in het centrum? Of zelfs de camper vast terugbrengen en een hotel pakken?

23 maart terugvlucht richting Nederland.

Wij denken dat de afwisseling tussen de muzieksteden in het begin, paardrijden/schieten/red neck area in het midden, national parken voor het einde en dan af te sluiten in Las Vegas en LA met wat feesten en wat meer het stadse leven het leukste is.

Wij zijn heel erg benieuwd of jullie ons hierbij kunnen helpen!
Laatst gewijzigd door JasperRoute66 op 16 feb 2018, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Martin & Marianne »

JasperRoute66 schreef:13-14 Page, tips voor campings zijn welkom.
15-16 Grand Canyon, tips voor campings zijn welkom.
17-18 Valley of Fire (is een hele dag hier te lang?), tips voor campings zijn welkom.
Hoe moet ik dit lezen: zit je overal 2 dagen? Schrijf het eens in een van/naar schema per dag. En is het niet handiger om Page tussen de GC en Vof te doen?
Voor de GC is Mather de mooiste camping in het park, reserveren kan via www.recreation.gov.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan dit jaar in Amarillo paardrijden bij Cowgirls and cowboys in the west. https://www.cowgirlsandcowboysinthewest.com/. We zijn met 1 ervaren en 1 onervaren ruiter. Het is in/bij Palo Duro Canyon State Park.

Wij gaan 1 april een camper wegbrengen de route is min of meer gelijk aan die van jullie. Wij zijn ook lange-afstandsrijders. Na Memphis gaan we door naar Arkansas en Texas, o.a. Dallas, en via New Mexico komen we dan uiteindelijk ook uit in de Valley of Fire en Las Vegas. Wij leveren de camper daar in en huren voor nog een paar dagen een auto om o.a mee naar Death Valley te gaan en in LA te eindigen.

Misschien heb je wat aan ons roadbook. Daar hebben we ook van dag tot dag routekaartjes in zitten.
https://drive.google.com/file/d/1XWg-3W ... YN2R4/view
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... ogspot.nl/
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Hans B »

Schrijf je route eens per dag uit, zeker met de mijlen maakt het e.e.a. wel zo duidelijk
Bijlagen
Naamloos 1.jpg
Naamloos 1.jpg (22.6 KiB) 1898 keer bekeken
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door wimeneline »

Hallo Jasper

wij reden 2 jaar geleden met een El Monte wegbrengcamper vanuit Middlebury rond een uur of 1 'a middags weg en haalden een camping net ten zuiden van Indianapolis. Onderweg een Walmart bezocht en een Amish local market.

Nashville in 2 dagen moet normaliter te doen zijn maar veel is dus afhankelijk van het tijdstip dat je uit Middlebury weg komt. Dat heb je helaas niet zelf in de hand.

Dit jaar vertrekken wij 3 maart vanuit Chicago en de bedoeling is via St. Louis en een stukje Ozarks, Arkansas, de Talimena Scenic Drive door Oklahoma, en dan via Texas (Caprock Canyon en Palo Duro Canyon) en NM (Albuquerque) Arizona binnen te rijden. Dan via Canyon de Chelly naar Monument Valley - GC - Page - Zion - Valley of Fire - Las vegas - Death Valley richting Californische kust.

In Page overnachten we op Wahweap campground. Je kunt ook op het strand een stukje verder overnachten zonder voorzieningen.

Voor Grand Canyon is Mather Campground erg leuk - ook hier geen voorzieningen maar midden in het bos en dichtbij de rim. Reserveren is misschien al wel een dingetje..

Voor Valley of Fire is een aankomst halverwege de dag leuk, dan heb je de middag om wat van het park te zien en dan overnachten op Atlatl Campground in het park. Hier kun je niet reserveren dus zul je moeten kijken of er een plekje is als je in het park aankomt.

In Las Vegas staan wij op de Circus Circus campground - min of meer aan de Strip. Vorig jaar gebruikten we Sam's Town. Ook een zelfde soort veredelde parkeerplaats, zij bieden een gratis shuttle service naar zowel Fremont Street als de Strip.

In LA zelf (Hollywood/Beverly Hills/Santa Monica) is een camper niet het meest handig, alhoewel je geloof ik naast de Santa Monica pier wel kunt parkeren. Wij hebben een keer langs het strand gestaan voor 1 nacht op Dockweiler Beach, wel een aardig plekje. Met een auto is de stad beter te doen.

Succes en veel plezier!
JasperRoute66
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2017, 23:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door JasperRoute66 »

Dank jullie wel voor alle snelle reacties!

Inmiddels zijn we een stuk verder. Hier een aantal dingen die we hebben aangepast:

- Ik denk dat wij vanaf de fabriek een hotel pakken onderweg. Dan zouden we eventueel wat langer door kunnen rijden en omdat we onze camper winterklaar meekrijgen, lijkt ons dit wel zo makkelijk.

- Van Nashville gaan we in 1 keer door naar Memphis.

- In Amarillo gaan we paardrijden.

- Voordat we naar Page gaan, willen we nog stoppen in Monument Valley

- Vanuit Page willen wij naar de Horseshoe bend en naar de Antelope. We willen hier naar de Glen Canyon Dam camping maar die kunnen we niet reserveren. Wahweap is nog niet open als wij daar zijn. Glen Canyon Dam ligt zo ver ik kan zien op de kaart ook mooi centraal.

- In de Grand Canyon heb we 2 overnachtingen geboekt op de Mather Campground. We moesten onze planning 1 dagje verzetten omdat er anders geen ruimte was. Maar een dag later konden we gelukkig nog terecht!

Page en GC blijven we beide 2 nachten slapen denken we nu. Zo hebben we in ieder geval een volle dag op de locatie. Mocht het goed uitkomen, kunnen we altijd nog wat langer blijven.

Het is meer dat we willen weten wat we op welke locatie kunnen doen en of we langs leuke plekken rijden die de moeite waard zijn om uit te stappen. De route staat globaal in de links hieronder. We kijken een beetje of we op sommige dagen wat meer moeten rijden om activiteiten van een andere dag te compenseren.

De route in Bing so far:
https://binged.it/2BBMXiB
Gast

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Gast »

Dag Nikky en Jasper, met interesse jullie stuk gelezen. Wij gaan dit ook doen maar iets anders. Kun jij mij aangeven hoe ik in bing de route vastzet, iedere keer is hij weg snap er niets van. Misschien een tip? groetjes en bedankt silvia
Gast

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Gast »

Dag, ik heb in page een super campground gevonden, nog nooit geweest maar lijkt leuk misschien ook iets voor jullie?
Wahweap Campground.
JasperRoute66
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2017, 23:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door JasperRoute66 »

Hallo Siljan,
In Bing boven het ''routeoverzicht'' staan rechtsboven naast het kruisje 3 puntjes. Als je daarop klikt, kan je op delen drukken. Daar staat de link die ik dan kopieer.

Ik heb nu bij Page de Gel Canyon Dam opgeschreven. Die lijkt mij mooi centraal liggen!
https://www.recreation.gov/recreational ... Code=70905
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat je bij het zoeken op http://www.recreation.gov bent vergeten om campground aan te vinken? :wink:
De Glen Canyon Dam ligt wel mooi en is ook een bezoek waard, maar het is een dam en geen camping.

Voor tips over je route is het toch wel fijn zijn om het even uit te schrijven. Dan zien we ook hoeveel tijd je overal hebt. En kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor bezienswaardigheden.
Tussen Page en Bryce is de wandeling naar de Toadstool Hoodoos erg leuk, zie daarvoor en voor andere tips ons 2013-verslag.

Marianne
JasperRoute66
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2017, 23:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door JasperRoute66 »

Nu we wat verder zijn, zal ik de route voor zo ver we hem nu hebben uit proberen te schrijven.

1-3 aankomst Chicago
2-3 Camper ophalen in Middlebury en proberen een stuk naar het zuiden te rijden richting Nashville (100-300km afhankelijk van de tijd) totaal naar Nashville 750km
3-3 Aankomst Nashville
4-3 Nashville
5-3 Nashville - Memphis 340km
6-3 Memphis (is een volledige dag hier te lang?)
7-3 Memphis - Richting Amarillo 1200km (Geen idee waar onderweg te overnachten)
8-3 Amarillo aankomst (in de avond schat ik in)
9-3 Amarillo (Paardrijden)
10-3 Amarillo - Monument Valley 1000km (Geen idee waar te overnachten)
11-3 Aankomst Monument Valley (In de avond)
12-3 Monument Valley in de middag naar Page 200km
13-3 Page (nog even kijken naar een andere camping las ik net :P)

16-3 Page - GC 230km
17-3 GC
18-3 GC - Valley of Fire 500km
19-3 Valley of Fire - Las Vegas 80km
20-3 Las Vegas - LA 400km
21-3 LA
22-3 LA
23-3 Vlucht richting NL

De camping in de GC staat vast. We kunnen daar pas 16-3 terecht. Hierdoor hebben we dus wat speling op de weg er naartoe. Nashville lijkt ons erg leuk dus de kans is groot dat we daar 1 extra dag blijven. Verder willen we op de lange stukken rijden tussen Memphis en Monument valley ergens ook 1 nacht blijven. Hebben jullie hier een leuke optie voor?

Ik zal ook is rustig naar http://www.ontdek-amerika.nl kijken!
Sunshine86
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2018, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Sunshine86 »

Hoi Jasper,

Wat leuk om te lezen: samen met 2 vrienden ga ik 3 weken na jou dezelfde reis ondernemen!
Nu ben ik benieuwd naar de campings die jullie geboekt hebben en verdere voorbereidingen die jullie getroffen hebben.
Kunnen we misschien rechtstreeks met elkaar in contact komen?

Groetjes
JasperRoute66
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2017, 23:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door JasperRoute66 »

Ik lees dat het reserveren van campgrounds hier wordt aangeraden: http://www.recreation.gov
Nu kon ik hier geen campground in Nashville vinden. Wordt het afgeraden om de campgrounds via andere sites te reserveren? Dit lijk mij er verder ook prima uitzien namelijk: https://www.tworiverscampground.com/reservations/

@Sunshine, ik wil het ook wel hierin blijven posten als we onderweg zijn? Dan hebben we denk ik toch tijd zat.
Bianca_miranda
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 sep 2017, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Bianca_miranda »

Hoi Nikky en Jasper,

Wat leuk, wij gaan exact dezelfde data als jullie deze reis doen! Hieronder onze planning:

Dag 1 - aankomst in Chicago (slapen in Comfort Suites O'Hare)
Dag 2 - Transfer naar Middelburg, we hopen begin middag weg te kunnen en Indianapolis te halen (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 3 - Indianapolis -> Mammoth Cave National Park (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 4 - Mammoth Cave National Park -> Memphis (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 5 - Memphis -> Oklahoma City. Lange reisdag, maar vinden we niet erg om echt de hele dag te rijden (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 6 - Oklahoma City -> Amarillo (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 7 - Amarillo -> Albuquerque. Hier willen we wat Breaking Bad hotspots bezoeken (zijn fan) (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 8 - Albuquerque -> Petrified Forest (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 9 - Petrified Forest -> Grand Canyon (Campground geboekt voor 2 nachten op Grand canyon's Trailer Village RV park)
Dag 10 - Grand Canyon
Dag 11 - Grand Canyon - Page (Campground geboekt voor 2 nachten op Wahweap RV)
Dag 12 - Page
Dag 13 - Page -> Zion (Campground geboekt voor 1 nachte op Zion Canyon Campground)
Dag 14 - Zion -> Valley of Fire (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 15 - Valley of Fire -> Las Vegas (Nog tips voor een camground hier? Ik zag Circus circus maar is dat wat?)
Dag 16 - Las Vegas
Dag 17 - Las Vegas - Death Valley (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 18 - Zoeken nog iets leuks tussen Death Valley en Joshua Tree, iemand tips?
Dag 19 - Death Valley - Joshua Tree (camground zoeken we ter plaatse)
Dag 20 - Joshua Tree - Santa Monica (Campground geboekt voor 2 nachten op de front row bij Dockweiler RV Park)
Dag 21 - Santa Monica
Dag 22 - Santa Monica - Los Angeles (Inleveren camper en terugvlucht naar NL)

Zoals je ziet hebben wij eigenlijk alleen plekken vastgelegd bij de nationale parken, voor de rest willen we nog redelijk flexibel zijn. Met de app RV Parky hopen we steeds een goede camground te vinden voor de overige plekken. We hebben via arieli 2 sim kaartjes gekocht, zodat we beide onbeperkt data hebben voor 30 dagen. Hiermee gaan we ook navigeren op de telefoon.

We zullen alleen Full hooked up campgrounds gaan nemen, mits het echt niet anders kan. We hopen dan dus ook al snel onze camper te kunnen de winterizen, zodat we alles kunnen gebruiken.

We hebben alleen op dag 18 nog niet echt een bestemming, iemand die nog een tip heeft voor iets op de route tussen Death Valley en Joshua Tree?

Bianca
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door jojostravelusa »

Nog geen ervaring mee, maar wij gaan in april ook naar de Two Rivers campground in Nashville.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door Hans B »

De site recreation.gov is de site waar je campings mee reserveert IN nationale parken.
Daarbuiten is elke site om te zoeken prima.

Ik google meestal op RV campground + plaatsnaam dan komen de campings er wel uit.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
JasperRoute66
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2017, 23:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door JasperRoute66 »

Duidelijk Hans, dank je wel.
JasperRoute66
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jul 2017, 23:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JasperRoute66: Wegbrengactie Chicago naar LA in maart Nikky & Jasper

Bericht door JasperRoute66 »

Wat leuk om te lezen Bianca! Ik heb gelijk een onbeperkt data kaart besteld en hem in het hotel laten bezorgen. Ik hoop dat ik mijn telefoon als mobiele hotspot kan gebruiken. Dit werkt over het algemeen prima. Ik zal ook is kijken om alvast wat meer campgrounds vast te leggen in de national parken.

Als ik de weerberichten zo bekijk, lijkt het me dat we de camper gelijk kunnen dewinterizen. Dat zou het leven toch wel een stuk aangenamer maken ;).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer