Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gast

Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Gast »

Hoi Forumleden,

Aangezien dit stuk van Amerika nog redelijk onbekend voor mij is. Zou ik graag wat tips willen krijgen over hoe we 3 weken goed kunnen verdelen in Texas.
We houden van rijden en het is het eerste jaar dat mijn vriendin ook mag rijden, dus stukken tot 5 uur vinden we helemaal prima. We willen wel minimaal 2 nachten op 1 plek blijven, aangezien we het helemaal niks vinden om 's avonds koffers uit te laden en de dag erna weer alles in te pakken. Uiteraard kan het soms wel, maar liever niet.
We houden van natuurlijk, grote steden, lekker eten, typische Amerikaanse braderijen-achtige dingen.

Begin en eindplek is Houston, aangezien een rechtstreekse vlucht uit Amsterdam en het betreft een vakantie die plaats moet vinden op 8 juni t/m 30ste, dat is de dag dat we in de ochtend weer terug zijn in Amsterdam.

Momenteel hadden we de planning: Houston, Corpus Christi, Brownsville, San Antonio, Big Bend NP, Amarillo(met overnachting ergens tussen), Wichita Falls, Dallas, Austin en terug naar Houston.
(verbeter me als ik dingen oversla. Ik heb nu heel globaal gekeken op google maps naar dingen die ons aanspraken)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Tipsy_1 »

Texas is fantastisch en heeft een heel eigen sfeer. Big Bend en Guadeloupe zijn schitterende parken voor een bezoekje. Je kan ook combineren met bvb White Sands in New Mexico.
Misschien haal je wat inspiratie uit ons 2014 verslag via de link hieronder.

Dallas hebben wij niet bezocht. Een aantal andere zaken die je opnoemt wel.

Kleinere parkjes als Palo Duro en Caprock Canyon (vlakbij route 66) zijn ook zeer de moeite.
Sarahdm
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2017, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Sarahdm »

Ik ben vorig jaar naar Texas geweest met de volgende planning:

ZONDAG 16 JULI : HOUSTON – AUSTIN : +/- 266 km
DINSDAG 18 JULI : AUSTIN – SAN ANTONIO : +/- 128 km
DONDERDAG 20 JULI : SAN ANTONIO – DEL RIO : +/- 254 km
VRIJDAG 21 JULI : DEL RIO – LAJITAS / BIG BEND NATIONAL PARK : +/- 454 km
MAANDAG 24 JULI : LAJITAS / BIG BEND NATIONAL PARK – ODESSA : +/- 381 km
DINSDAG 25 JULI : ODESSA – GRAHAM / WILDCATTER RANCH : +/- 435 km
VRIJDAG 28 JULI : GRAHAM / WILDCATTER RANCH – DALLAS : +/- 180 km
DINSDAG 01 AUGUSTUS : DALLAS – MINNEAPOLIS OF ATLANTA – BRUSSEL

Het leukste vond ik persoonlijk Austin, San Antonio en de Ranch.
Het natuurpark was ook erg mooi en rustgevend.
Gast

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Gast »

Bedankt voor jullie input, ik ga er zeker naar kijken!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door hemmie »

Ik vind persoonlijk Port Aransas leuker dan Corpus Christie. Port Aranasas heeft een zware klap gehad van Harvey, dus je zult moeten nagaan of hotels e.d. weer open zijn, maar zo te zien kun je weer een boottocht doen om dolfijnen te zien, en dat is echt een aanrader!
Brownsville is wel leuk, maar ligt niet echt op de route, dus afhankelijk van wat je daar van plan bent zou je dat kunnen overslaan.
Ik ben zelf nog niet in Big bend geweest, maar ben van plan dat te combineren met Davis Mountains SP, misschien is dat leuk om toe te voegen.
Ik mis in je opsomming de Hill Country, dichtbij San Antonio en de Hill Country, maar daar zou ik wel echt wat tijd voor inplannen.

Schrijf het eens uit, en kijk hoeveel tijd je hebt. 3 weken is best ruim, misschien heb je idd tijd voor Guadalupe Mountains. Ik zou dat dan combineren met Carlsbad Caverns en White Sands, alledrie dicht bij elkaar.

Reken er op dat het in juni goed heet is in Texas, ik hoop dat jullie daar van houden ;-)
Terug in Texas!
Gast

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Gast »

Bedankt voor de tips Hemmie! Ja ik weet ook gewoon nog niet zoveel over Texas, dus ik had gewoon wat opgezocht wat interessant leekt op Google maps, zonder mij verder te verdiepen nog. Dat zal ook reden zijn dat ik een aantal dingen ben 'vergeten'.
Brownsville ga ik inderdaad laten varen, want op dit moment zal het al een lange rit gaan worden op sommige dagen.

Waar ligt dat Hill Country, want bij invullen op google maps heb ik meerdere opties in de buurt van San Antonio.. :oops:

Bedankt voor je tips!
Gast

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Gast »

Momenteel was dit mijn schema:

dag 1: Amsterdam - Houston
dag 2: Houston - Austin
dag 3: Austin
dag 4: Austin
dag 5: Austin - San Antonio
dag 6: San Antonio
dag 7: San Antonio
dag 8: San Antonio - Big Bend NP
dag 9: Big Bend NP
dag 10: Big Bend NP - Guadalupe NP
dag 11: Guadalupe NP
dag 12: Guadalupe NP - Amarillo
dag 13: Amarillo
dag 14: Amarillo - Wichita Falls
dag 15: Wichita Falls - Dallas
dag 16: Dallas
dag 17: Dallas
dag 18: Dallas
dag 19: Dallas - Houston
dag 20: Houston
dag 21: Houston
dag 22: Houston - Amsterdam


Genoeg tijd voor Big Bend en Guadalupe NP? Is er wat te beleven in Wichita Falls?
Laatst gewijzigd door Gast op 15 feb 2018, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou zeker een dag toevoegen aan Big Bend.
3 overnachtingen daar is ideaal.
(tip: de Chisos Mountain Lodge, heerlijk afgelegen, bijzondere ervaring, lekker eten, prachtige sterren luchten 's nachts)

Bij Guadeloupe zou je als je tijd hebt ook een bezoekje aan Carlsbad Caverns NP kunnen toevoegen, een zeer groot grottenstelsel.
(en om eerlijk te zijn, ik zou daar toch ook echt van profiteren om naar White Sands te rijden, en daar 1 overnachting te zetten, dat is echt zo prachtig en een leuke aanvulling bij de trip).

Die twee extra dagen zou je moeten afpitsen van de steden.
3 dagen Dallas lijkt mij veel, maar ik ben er zelf nog niet geweest.
Of misschien een dag minder Houston.

Bij Austin en San Antonio ligt ook het bekende Hill country. Je zou hier ook een nacht/2 nachten kunnen weghalen en die bij Hill Country voegen, dat is weer een totaal andere "vibe'. Hill country ligt niet ver van San Antonio dus je kan hier wat spelen met de overnachtingen.
bvb.
dag 1: Amsterdam - Houston
dag 2: Houston - Austin
dag 3: Austin
dag 4: Austin - Hill Country
dag 5: Hill Country (verblijf of ranche? wij hadden hier echt een topervaring, zie ons reisverslag)
dag 6: Hill country- San Antonio
dag 7: San Antonio
dag 8: San Antonio - Big Bend NP (lange rit maar te doen, zo ervaar je de wijdsheid van Texas)

en verder

dag 9: Big Bend
dag 10: Big Bend
dag 11: Big Bend - Guadeloupe mountains
dag 12: Guadeloupe Mountains
dag 13: Guadeloupe Mountains - bezoek Carlsbad - door naar White Sands (sunset) - Alamogordo
dag 14: Alamogordo - via Rosswell (ufo's) - naar route 66 - Amarillo (Big Texan als motel?)
dag 15: Amarillo (Palo duro of Caprock bezoeken? route 66?)
dag 16: ...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Tipsy_1 »

Overigens denk ik dat er bij Guadeloupe Mountains niet zo veel overnachtings mogelijkeden zijn; wij sliepen hier bij een motelletje dat aan de toegangsweg naar Carlsbad Caverns lag, in Whites City.
Het stadje Carlsbad (olie!) is ook niet zo ver...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door hemmie »

Ik sluit me aan bij Tipsy. Wij hebben vorig jaar eerst een nacht in Pecos geslapen (kwamen uit Houston dus was al een flinke rit) en de ochtend erna Guadalupe bezocht. Eind van de dag door naar Carlsbad voor overnachting. Was voor ons voldoende tijd in het park, maar met kleuter deden wij sowieso geen hele lange wandeling. Wij hadden daarna 2 nachten in Carlsbad, dus voldoende tijd voor Carlsbad Caverns, maar Whites City ligt gunstiger. Is in de zomer ook echt aan te raden, want neem aan dat je dan de vleermuizen wil zien uitvliegen, en dan is daarna terugrijden tot Whites City wel genoeg. Wij hebben er eens in de zomer gekampeerd, dat beviel goed. White sands zal warm zijn in juni, maar echt de moeite waard. Prachtige zonsondergang!

Ik zou idd wat nachten van Austin en/of San Antonio verplaatsen naar de Hill Country. Wij doen zelf volgende maand 2 nachten Austin, 2 nachten Fredericksburg, 2 nachten San Antonio.

Dallas en Houston zijn beide natuurlijk groot genoeg om je een paar dagen te vermaken, maar veel dingen zijn niet zo heel bijzonder, dus daar zou ik persoonlijk wat af halen. Ik heb zelf weinig met Dallas, 3 volle dagen daar lijkt me erg lang, daar zou ik er persoonlijk zeker 1 of 2 vanaf halen. In Houston is NASA de moeite waard, en als je genoeg tijd hebt daar kun je een dagtrip naar Galveston overwegen (zoek dan het strand op buiten de stad zelf, veel mooier, stad zelf is wel leuk om even rond te lopen), of een halve dag Brazos Bend SP om alligators te zien.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door annet2009 »

Zoals al gezegd is: zeker een nacht Big Bend erbij, 2 nachten is echt te weinig. Het is ook een flink eind vanaf San Antonio dus op de aankomstdag heb je geen tijd om nog wat te gaan zien.
Persoonlijk zou ik er zelfs twee nachten Big Bend bij doen. Dan heb je 3 volle dagen voor het park.

De tijd voor Austin en San Antonio vind ik erg ruim.
Wij hadden Austin in 1 volle dag wel gezien. Vergeet vooral niet om 's avonds ergens naar live muziek te gaan kijken/luisteren.
Je kunt een van de dagen daar gebruiken om een rondje door Hill Country te doen. Het wordt veel aangeraden, maar wij vonden het erg tegenvallen.
San Antonio is erg leuk maar 3 nachten is wel veel. In anderhalve dag heb je het meeste wel gezien: een halve dag voor de vier missions en een hele dag voor de rest van de stad.
Je bent ook zo van Austin in San Antonio. Als je 's ochtends vertrekt heb je de hele middag nog voor San Antonio.

Tijd voor Guadalupe hangt er vanaf wat je wilt doen. Voor McKittrick Canyon Trail kun je al een dag uittrekken. Als je ook nog in het andere deel van het park wilt wandelen kun je wel een extra nacht daar gebruiken.
Ik zou ook zeker Carlsbad Caverns inplannen (een halve dag).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gast

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Gast »

Iedereen bedankt voor hun input!
Wat is de beste uitvalsbasis voor Hill Country?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Tipsy_1 »

Zoek vooral een leuke sfeervolle accomodatie :-)
Wij sliepen hier
http://www.wbarr.com/
ligging was uitstekend.
Gast

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door Gast »

Even gegoogeld en ook dingen als: Hamilton Pool, Barton Springs Pool, Mount Bonnell, Enchanted Rock tegen gekomen die bij Hill Country horen. Deze schijnen dan weer bij Austin te liggen?
Dit zal dan wel weer een ander soort Hill Country zijn of...?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door hemmie »

De Hill Country is het gebied ten westen van San Antonio en Austin, en ook wel wat tussen de steden in. Alles wat je opnoemt is dus idd Hill Country, en deze liggeb idd vrij noordelijk. Maar zuidelijker is ook nog Hill Country, bijvoorbeeld Pedernales SP en Bandera.
Terug in Texas!
nicolejacobs
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2017, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Vin.cent: 3 weken Texas

Bericht door nicolejacobs »

Hoi, wij zijn net terug van een geweldige roadtrip door texas en louisiana.
de hill country heeft behalve steden ook leuke kleine plaatsjes zoals fredericksburg. vanaf hier kun je verschillende dingen bezoeken. (hamilton pool, enchandted rock, pedernales falls) Wij vonden luckenbach (op zondag met live muziek) erg leuk. er zijn nog meer leuke sfeervolle kleine plaatsjes, wij hebben ze niet allemaal bezocht.
Persoonlijk vond ik 1,5 dag in san antonio en in dallas meer dan genoeg. maar dat is misschien persoonlijk, wij houden meer van de amerikaanse natuur dan de steden.
Big bend was heel gaaf, onderweg van del rio naar big bend hebben wij de seminole canyon bezocht, daar kun je met een gids grottekeningen bezoeken.op de terugweg hebben we de caverns of sonora bezocht. als je in big bend wil slapen zou ik de chisos mountain lodge adviseren, dan zit je er midden in, wel op tijd doen want het zit snel vol.

succes en vooral veel plezier! texas heeft ons hart gestolen :P :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer