Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stijn24
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2017, 23:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door stijn24 »

In april gaan mijn vriendin en ik voor drie weken naar de westkust. We willen hierbij zowel op de camping als in hotels overnachten, maar hierbij hebben we nog enkele twijfelgevallen in ons voorlopig reisschema.

1april: aankomst LA, wedstrijd Lakers --- overnachting hotel in LA
2april: LA- San Simeon --- overnachting hotel San Simeon
3 april: San Simeon - San Francisco --- overnachting hotel SF
4 april: San Francisco oa bezoek aan Alcatraz --- overnachting hotel SF
5 april: SF-Yosemite --- overnachting Halfdome Village
6 april: Yosemite - Sequoia --- overnachting camping Sequoia
7 april: Sequoia - Death Valley --- overnachting Paradise cove camping
8 april: Death Valley- Las Vegas --- overnachting hotel
9 april: dag Las Vegas --- overnachting hotel
10 april: Las Vegas- Zion --- overnachting camping Zion
11 april ZIon-Bryce- Moab --- overnachting camping Moab
12 april Moab , bezoek Arches, Canyonlands --- overnachting camping
13 april Moab- Mesa Verde --- overnachting in hotel
14 april Mesa Verde- Monument Valley --- overnachting camping
15 april monument Valley- Lake Powell- Page --- overnachting camping
16 april Page - bezoek Antelope Canyon --- overnachting camping
17 april Page - Grand Canyon --- overnachting camping
18 april Grand Canyon - havasupai --- overnachting Havasupai
19 april Havasupai - ???
20 april ???- Lake Havasu --- overnachting camping
21 april Lake Havasu - LA --- overnachting hotel
22 april LA - terugvlucht

We hebben het geluk gehad om een overnachting te kunnen bemachtigen in Havasupai, weliswaar een dag vroeger dan ideaal voor ons reisschema.
Hierdoor hebben we de Grand Canyon ingekort naar 1 dag. Lijkt dit voor jullie voldoende of proberen we ergens anders een dag te schrappen ? Moab of Page lijkt ons hierbij de beste mogelijkheden om te knippen.
Bijgevolg hebben we ook een extra dag na Havasupai die ons moeilijker in te vullen lijkt, zijn hier nog eventuele tips of ideeën voor ?

ZIjn er nog verdere opmerkingen die jullie hebben over dit reisschema ? Ook tips over de campings zijn zeer welkom.

Alvast bedankt.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Advies reisroute Westkust

Bericht door Marcopstal »

De tijd voor Yosemite is op deze wijze zeer beperkt en hetzelfde geld voor Sequoia. houd er rekening mee dat er in Sequoia NP nog wel sneeuw zal liggen en er ook sneeuw kan vallen. In ieder geval zal het er 's nachts vriezen.

Een Paradise Cove camping is mij eigenlijk niet gekend in of rond Death Valley, wel aan Lake Isabella, maar dat is nog een flinke eind van death Valley verwijderd.

Voor Zion heb je amper tijd, houd ook rekening met een uur tijdverlies door de tijdzones.

Voor Bryce heb je helemaal geen tijd als je de avond al in Moab wil zijn, hier doe je iets waar men normaal 3 dagen voor doet in 1 dag.

Moab heeft eigenlijk weinig zin op deze wijze want je hebt er amper tijd, voor alles wat in en rond Moab te zien is heb je eigenlijk minstens 3 nachten nodig.

In Page zou je die tijd van het jaar wel met een overnachting minder kunnen. Fun op het meer zit er nog niet echt in zo vroeg op het jaar.

Ik heb sterk de indruk dat jullie het bezoek aan Havasupai onderschatten. Je gaat er toch heen om daar ter plaatse iets te zien denk ik dan.

Algemeen genomen is dit een route voor 4 weken die jullie in 3 weken proberen te proppen. Denk eraan, Less is More !!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Advies reisroute Westkust

Bericht door Laura&Edwin »

Eens met Marcopstal. Maar wat dan hè?

Ikzelf zou in jullie schema Moab schrappen en bewaren voor een volgende keer. En eigenlijk ook Death Valley. Voor dat laatste moet je behoorlijk rijden vanaf Lake Isabella en je moet meteen weer door naar Las Vegas. Zo zie je vrij weinig van dat mooie park. Als je meteen vanuit Lake Isabella doorrijdt naar Las Vegas 'verdien' je ook weer een dag. Die extra dagen zou ik gebruiken bij Yosemite, SF en misschien ook wel bij LA, want landen, auto oppikken, naar een wedstrijd van de Lakers en daarna nog naar een hotel...dat zijn een heleboel uren die je wakker zult zijn. De dag erop dan meteen weer doorblazen naar San Simeon is in ieder geval geen rustig begin van je vakantie. Nu hoeft dat ook niet in slow motion, maar dit lijkt mij persoonlijk nogal veel van het goede. Ik persoonlijk kom nogal brak bij de autohuur aan na een lange vlucht. Misschien kun je een dag later ook naar een wedstrijd van de Lakers?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies reisroute Westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Gezien de tijd van het jaar is het wellicht ook niet zo gek om SF en Yosemite en Sequoia te schrappen zodat je wel tijd hebt voor Moab. Nu is het te veel allemaal; in 1 dag van Zion naar Moab bijvoorbeeld is eigenlijk niet te doen; je doet Bryce geen recht (en voor Zion heb je ook al te weinig tijd) en je hebt zo ook geen tijd voor Capitol Reef.

Had je de camping in zion al geboekt?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies reisroute Westkust

Bericht door IngridZw »

Het lijkt mij gezien de weersomstandigheden in april ook verstandiger om het noordelijk gedeelte, SF, Yosemity en Sequoia te schrappen en vanaf de kust naar Las Vegas te rijden. Zodoende heb je meer tijd voor de overige parken waar de temperaturen een stuk aangenamer zijn. Nu is het allemaal teveel.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Advies reisroute Westkust

Bericht door PSVwally »

Volgensmij kan je ook beger niet bij de Gac overnachten als je de dag erop Havasupai doet. Rij en overnacht al een stuk in die richting. Je kan daar beter vroeg aan de wandeling omlaag beginnen ivm de temperaturen in de canyon.

Ik vind het ook wel een fiks tempo wat jullie erop na houden. 11 April ga je bv wat doen waar je gemakkelijk dagen over kunt doen...Bryce is misschien geen groot NP, maar amper een halve dag hiervoor is weer te kort imo. En de rit naar Moab via de ut12, capitol reef en de ut24 is zonde om doorheen te racen. Arches en Canyonlands op één dag....wow. Het blijven altijd eigen keuzes, maar ik zou hier bij terugkomst vakantie voor nodig hebben denk ik
stijn24
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2017, 23:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies reisroute Westkust

Bericht door stijn24 »

Bedankt voor de reacties allemaal.
Wij hebben ons hierbij vooral gebaseerd op het voorstel van het reisbureau, vandaar de zeer strakke planning.
Ik vermoed dat we Moab dan laten vallen om overal wat extra tijd te hebben.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door Marcopstal »

Adviezen van reisbureaus zijn helaas maar al te vaak gewoonweg slecht. Hebben ze je er bvb op gewezen dat het nog kan sneeuwen in Yosemite en Sequoia in april ?

Vraag is hier wat je best schrapt. Als je er niet mee inzit om (vooral 's nachts) nog vriestemperaturen tegen te komen kan je bvb Sequoia erin houden, maar je kan evengoed kiezen om zuidelijker te blijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Advies reisroute Westkust

Bericht door MichelH »

stijn24 schreef: Wij hebben ons hierbij vooral gebaseerd op het voorstel van het reisbureau, vandaar de zeer strakke planning.
:roll: Welk reisbureau is dat?
Die zouden ze meteen hun licentie af moeten pakken, dit is écht een zeer slecht voorstel.

Hoe zien die dagen bij Havasupai eruit eigenlijk? Je weet dat je minstens 16 kilometer er naar toe moet wandelen en de volgende dag weer terug, hoop ik?
Ik zou inderdaad in die periode de kustroute, San Francisco, Sequoia en Yosemite lekker links laten liggen en zo snel mogelijk richting het warmere gedeelte rijden.

Bv: LA - Joshua Tree NP - Needles - Las Vegas - Zion - Bryce - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Havasupai - Kingman - LA
stijn24
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2017, 23:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door stijn24 »

Na enkele reacties hier, zijn we nu tot onderstaand schema gekomen. Aangezien mijn vriendin zeer graag Yosemite wil doen, zit het koudere deel van de reis er wel in. Las Vegas hebben we naar het einde verplaatst om daar de dagen iets meer op te vullen na Havasupai, ook al weten we dat dit nog wel verre verplaatsingen zijn naar respectievelijk Las Vegas en La. Mesa Verde hebben we uit de reis gelaten.


1april: aankomst LA, wedstrijd Lakers --- overnachting hotel in LA
2april: LA- San Simeon --- overnachting hotel San Simeon
3 april: San Simeon - San Francisco --- overnachting hotel SF
4 april: San Francisco oa bezoek aan Alcatraz --- overnachting hotel SF
5 april: SF-Yosemite --- overnachting Halfdome Village
6 april: Yosemite
7 april Yosemite - Sequoia
8 april: sequoia- Death Valley
9 april: Death Valley - Zion
10 april: Zion-
11 april: Zion- Bryce
12 april: Bryce- Moab
13 april: Moab
14 april: Moab- Monument Valley
15 april monument Valley- Lake Powell- Page
16 april Page - bezoek Antelope Canyon
17 april Page - Grand Canyon
18 april Grand Canyon - havasupai --- overnachting Havasupai
19 april Havasupai - Las Vegas
20 april Las Vegas
21 april Las Vegas - LA
22 april LA - terugvlucht
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door Marcopstal »

Het blijft vrij veel op korte tijd.

Langs de ene kant zou ik zeggen een dag Moab bij te voorzien en een dagje minder Page. Voor Antelope Canyon heb je geen dag nodig maar enkele uren. Aan de andere kant is ook de tijd voor de Grand Canyon niet echt ruim aangezien je toch al zeer vroeg weg zal moeten om Havasupai te halen. Het is toch 3,5 uur rijden vanaf de GC en dan moet je nog aan de afdaling beginnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb er geen ervaring mee maar die ene overnachting in Havasupai heeft toch geen zin?

Marianne
stijn24
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2017, 23:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door stijn24 »

Indien je naar dit reservaat wil, ben je verplicht daar te overnachten (of toch een overnachting te boeken anders heb je geen toestemming). Ook aangezien dit een tocht is van zo'n 16 kilometer te voet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde meer of 1 nacht wel voldoende is.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door Marcopstal »

Er wordt inderdaad eerder twee overnachtingen aangeraden. Nu is april natuurlijk nog vroeg in het seizoen dus zal de temperatuur in de canyon nog niet te hoog zijn. Probleem is natuurlijk dat ze nog van de GC moeten komen en de dag erna al in Vegas willen eindigen. 16 km naar beneden, gepakt en gezakt is een flinke trip, maar 16km omhoog met alle hebben en houden is uiteraard nog een gans ander verhaal. Ik vrees dan ook dat er weinig tijd zal zijn voor de falls zelf.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis stijn24: advies reisroute Westkust.

Bericht door moon29 »

Wij zijn afgelopen juli naar Havasupai geweest.
Echt de allermooiste ervaring van onze 4 Amerika reizen tot nu toe.
Maarr........zoals jullie het nu ingepland hebben zou ik het zeker niet als prettig hebben ervaren.
Het is immers niet alleen de 16 km naar Supai heen en terug, maar op en neer naar de watervallen is ook nog eens zo'n 13 km. Die krijg je er dus op de eerste dag bij.
En dan moet je ook nog eerst van de Grand Canyon komen. Overnacht dan op zijn minst zo dicht mogelijk bij (zie ons reisverslag 2017)
Maar dan nog....
En de dag erna nog door naar Las Vegas.

Wij verbleven 2 nachten en de verschillende mensen die we spraken (ook jonge goed getrainde mensen) die maar 1 nacht daar hadden gaven allemaal aan spijt te hebben dat ze niet een nacht meer hadden. Om van de watervallen te kunnen genieten is het het fijnste daarvoor een hele dag te hebben. Zodat je bij iedere waterval een tijdje kunt blijven. Het is te mooi om overal meteen door te moeten lopen.
In jullie schema zijn jullie niet voor het einde van de middag bij de 3e/4e waterval lijkt me en dan moet je nog terug. En zoals die mensen stuk voor stuk ook aangaven: je geniet dan niet meer van de watervallen omdat dan alles inmiddels zo zeer doet en je weet dat je heel dat stuk nog terug moet.

Mijn goedbedoelde advies: doe het goed (2 nachten en nacht van te voren dichtbij overnachten) of bewaar het voor een andere keer.

Succes met plannen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer