Reis Brigit: auto rondreis LA - LA in 3 weken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Brigit: auto rondreis LA - LA in 3 weken.

Bericht door Brigit »

Hoi allemaal,

wij (stel en een kind van dan 9 jaar oud) zijn van plan om van de zomer 3 weken, startend in LA een rondreis met een auto en hotels te maken. Ik ben met het maken van de planning gestart vanaf 1 van de voorbeeldrondreizen hier op het forum en heb aardig wat andere reizen doorgekeken, maar voor mijn gevoel is het nu nog te veel op elkaar gepropt waardoor we nergens echt tijd hebben. Graag jullie mening hierover, misschien valt het mee omdat het rijden natuurlijk ook mooi is, en/of tips wat misschien te laten vallen en elders een dag langer te besteden?

dag 1 - 19 juli: A'dam - LAX, aankomst begin middag Doorrijden naar Santa Barbara
dag 2 - 20 juli: Santa Barbara - Monterray (aquarium)
dag 3 - 21 juli: Monterrey - San Francisco
dag 4 -22 juli: San Francisco
dag 5 - 23 juli: San Francisco - Yosemite
dag 6 - 24 juli: Yosemite np - Mammoth Lakes
dag 7 - 25 juli: Mammoth Lakes - Sequoia NP
dag 8 - 26 juli: Sequoia np - Death Valley (dit lijkt alsnog een forse rit en onduidelijk of we daar willen overnachten ivm beperkt hotels en hitte)
dag 9 - 27 juli: death Valley - las Vegas
dag 10 - 28 juli: Las Vegas
dag 11 - 29 juli: Las Vegas - Zion np
dag 12 - 30 juli: Zion
dag 13 - 31 juli Zion - Bryce np
dag 14 -1 augustus: Bryce - Page
dag 15 - 2 augustus: Page - Monument Valley
dag 16 - 3 augustus: Monument Valley
dag 17 4 augustus: Monument Valley - Grand Canyon
dag 18 5 augustus: Grand Canyon - Kingman of Needles via route 66
dag 19 6 augustus: Kindman - Palm Springs
dag 20 7 augustus: Palm Springs - LA (Hollywood)
dag 21 8 augustus: eind van de ochtend vlucht LA-A'dam

Alvast dank voor de input, Brigit.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: auto rondreis LA - LA in 3 weken

Bericht door Marcopstal »

Santa Barbara - Monterey is al vrij ver voor één dag. (het is overigen Monterey met 1 R ) Je zit nog steeds met een omleiding op de highway 1 wat je toch zeker ook een uur extra kost. Het is uiteraard niet onmogelijk maar het aquarium zou ik dan toch al minstens op de volgende dag plaatsen. Na aankomst nog verder rijden dan Monterey lijkt me ook niet ideaal.

De tijd voor Yosemite is op deze wijze erg beperkt. Daarnaast is wat je op dag 7 schrijft gewoonweg onmogelijk. Sequoia is vanuit Mammoth Lakes gewoon onbereikbaar of je moet terug helemaal door Yosemite heen en dat is dan een rit van een dikke 6 uur. Je hebt er overigens ook geen tijd voor dus zet deze dag gewoon bij Yosemite. Als je Sequoia en Yosemite wil doen dan moet je eerst naar Sequoia vanuit SF en daarna naar Yosemite.

Death Valley en "de hitte". Ik snap niet waar men dat steeds haalt. Er zijn nog vele plaatsen waar het nagenoeg even warm wordt, zoals Las Vegas bvb. In 2016 hadden we in Death Valley 118°F en in Vegas gedurende drie dagen 115°F. Die 3°F voel je ook niet hoor.

Voor Vegas heb je wel de hoofdprijs aangezien je er op vrijdag en zaterdag bent. Dan zijn de kamers vaak 2 a 3 maal zo duur als in de week.

De volle dag MV snap ik niet, MV heb je op een halve dag in principe echt wel gezien.

Palm springs lijkt me geen echte meerwaarde te hebben. Het zal er ook bloedheet zijn en je houd eigenlijk amper tijd over voor LA.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: auto rondreis LA - LA in 3 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de tickets al vast? Zo nee, dan kun je ook overwegen om in Phoenix of Las Vegas te eindigen. Dat scheelt twee relatief saaie rijdagen.
De voorbeeld route kan net in 3 weken maar geeft niet heel veel rust en jullie voegen daar dan nog Sequoia en Monument Valley aan toe. Ik zou zeker iets laten vallen zodat je elders meer tijd hebt. Kijk voor zowel Sequoia als Yosemite eens in ons 2006- en 2017-verslag. In 2002 waren onze dochters 7 en 9. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Brigit: auto rondreis LA - LA in 3 weken.

Bericht door Brigit »

Dank, de mamnoth lakes/sequoia hadden we toegevoegd om de boel wat bereisbaarder te maken. Ik had juist het idee dat van Yosemite naar death Valley (dus zonder mammoth en sequoia) een hele lange rit was. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er tussen San Francisco en Yosemite ook enorme sequoia’s staan, klopt dat? Ik ga iig nog maar eens goed op de kaart kijken....

En monument Valley een dag extra zouden jullie dus juist niet doen? Zou je in plaats daarvan dan extra tijd rond Yosemite of rond de grand canyon besteden.

Tickets liggen idd vast dus daarin schuiven kan niet (meer).
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Brigit: auto rondreis LA - LA in 3 weken.

Bericht door Marcopstal »

Mammoth Lakes ligt aan de oostzijde van de Sierra's. De laagste bergpas (zuidelijkste) is de Tioga Pass doorheen Yosemite om van west naar oost te geraken. De andere liggen noordelijker en kosten dus meer tijd.

Sequoia NP is enkel via de westzijde (vanuit de central valley) bereikbaar.

In de zomer is de meest ideale route: SF - Sequoia NP - Yosemite NP - Mammoth Lakes - Death Valley. Van Mammoth Lakes naar Death Valley is helemaal zo ver niet.

Voor deze meest ideale route hebben jullie geen tijd. Sequoia bomen zijn er in Yosemite ook op enkele plaatsen.

Met de beschikbare tijd zou ik zeker geen twee nachten aan MV besteden. Als je de self drive doet of een guided tour heb je aan een halve dag genoeg. Zonsondergang en opgang zijn er meestal mooi, maar dat kan je dus met 1 nacht realiseren.

De Grand Canyon heb je doorgaans ook wel op één dag gezien, tenzij je echt lange wandelingen wil gaan maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Brigit: auto rondreis LA - LA in 3 weken.

Bericht door Brigit »

we zijn nu een beetje aan het schuiven in de planning om wat meer ruimte zo hier en daar te creeren, nu meer tijd in Yosemite, geschoven zodat Vegas buiten het weekend valt (dank voor de tip, prijsverschil is inderdaad enorm!), besloten dat aangezien we allebei al eens in death Valley geweest zijn we daar geen extra dag willen zijn en Monument Valley in ieder geval geen extra dag. Dan wordt het grosso modo misschien zoiets

dag 1 - 19 juli: A'dam - LAX, aankomst begin middag Doorrijden naar Santa Barbara
dag 2 - 20 juli: Santa Barbara - Monteray
dag 3 - 21 juli: Monterey (aquarium) - San Francisco
dag 4 -22 juli: San Francisco
dag 5 - 23 juli: San Francisco - Yosemite
dag 6 - 24 juli: Yosemite np
dag 7 - 25 juli: Yosemite - lone pipe
dag 8 - 26 juli: lone pipe (door death valley) - las Vegas
dag 9 - 27 juli: las Vegas -
dag 10 - 28 juli: Las Vegas- - Zion np
dag 11 - 29 juli: Zion
dag 12 - 30 juli: Zion- Bryce np
dag 13 - 31 juli Bryce np
dag 14 -1 augustus: Bryce - Page
dag 15 - 2 augustus: Page (horseshoebend en excursie ter plekke)
dag 16 - 3 augustus: Page - Monument Valley (of recht door naar GC voor extra dag)
dag 17 4 augustus: Monument Valley - Grand Canyon
dag 18 5 augustus: Grand Canyon - Kingman of Needles via route 66
dag 19 6 augustus: Kingman - Palm Springs
dag 20 7 augustus: Palm Springs - LA (Hollywood)
dag 21 8 augustus: eind van de ochtend vlucht LA-A'dam
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Brigit: auto rondreis LA - LA in 3 weken.

Bericht door SanFran »

Zoals Marc ook al aangaf is Santa Barbara - Monterey echt te ver voor 1 dag. De volle dag Bryce zou ik schrappen en als extra dag inzetten op het stuk Santa Barbara - Monterey.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brigit: auto rondreis LA - LA in 3 weken.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook zeker geen extra dag DV doen, maar een overnachting daar is in principe wel een aanrader; je ziet het park dan tijdens de mooiste uren. Accommdatie daar is echter wel erg prijzig (hoewel Stovepipe Wells nog wel meevalt), dus dan is Lone Pine (met een n :wink: ) een goed alternatief. Wij deden het vorig jaar op die manier, zie daarvoor ons verslag (wij hebben per dag ook een routekaartje geplaatst) maar wij hadden nog een extra stop in Mammoth Lakes. Op die manier heb je meer tijd voor Yosemite en voor de Tioga Road en eventueel Bodie, Mono Lake etc. Ik zou er zelf eerder voor kiezen om daar of in Yosemite een extra dag te nemen dan een volle dag Bryce of Grand Canyon. Maar lees je eerst eens goed in om te zien wat je overal kunt doen en wat jullie aanspreekt.

Kijk ook nog eens naar de eerste dagen; het is echt een lange rit van Santa Barbara naar Monterey als je ook nog iets wilt zien langs de kust. En of je na een vlucht nog zin hebt om naar SB te rijden is ook de vraag.

Je kunt in Yosemite naar de Mariposa Grove om sequoia's te zien; die ligt bij de zuidingang. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose onder maps voor de ligging van de bezienswaardigheden. Je kunt dan het beste vanuit SF va de zuidingang naar het park rijden. Heb je al gekeken waar je wilt overnachten? Ik zou niet te lang wachten met iets vast te leggen; de goedkoper opties zijn het snelst weg.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer