Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Miesje_2015
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2018, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Miesje_2015 »

Hallo allemaal,

In juni zal ik (V - 25 jaar) samen met mijn man (M - 26 jaar) een rondreis gaan maken door West-Amerika voor 19 dagen. Omdat dit de eerste keer in Amerika is en we graag goed voorbereid op vakantie willen gaan, vraag ik jullie om eens te kijken naar onze eerste opzet. Op dit moment hebben we alleen de vliegtickets geboekt. De rest zit nog in een planningsfase.

De planning is om vanuit Los Angeles via Las Vegas naar San Francisco te rijden. M is bang dat meerdere parken achter elkaar eentonig en vooral wandelen wordt, daarom hebben we er nu voor gekozen om dit af te wisselen met de steden. Hieronder volgt onze planning. Ik hoor graag jullie tips!

1 Amsterdam- Los Angeles FLY + Santa Monica Pier
2 Los Angeles + Universal Studios
3 Los Angeles + Sightseeing LA
4 Los Angeles - Anaheim + Sightseeing LA OF Disney
5 Anaheim + Disney
6 Anaheim - Grand Canyon + 450 miles RIJDEN + Bezoek Grand Canyon
7 Grand Canyon - Bryce + 300 miles rijden + Grand Canyon (ochtend) & Bryce (namiddag)
8 Bryce - Zion + 70 miles rijden + Bezoek Zion & Bryce
9 Zion- Las Vegas + 160 miles rijden + Valley of Fire
10 Las Vegas + Sightseeing LV
11 Las Vegas + Rondvlucht West Grand Canyon
12 Las Vegas + Death Valley
13 Las Vegas - Fresno + 400 miles rijden + Bezoek Sequoia
14 Fresno + Bezoek Yosemite
15 Fresno + Bezoek Yosemite
16 Fresno - San Fransisco + 200 miles rijden + Sightseeing SF
17 San Fransisco + Sightseeing SF
18 San Fransisco - Amsterdam FLY + Alcatraz
19 Aankomst Amsterdam

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat ontzettend snel langs de parken. Van LA naar de GC is het 8 uur rijden, en dan wil je ook nog een bezoek brengen aan het park. De volgende dag rij je ruim 5 uur en dan wil je ook nog de GC en Bryce bezoeken. En geen Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell onderweg?
Ik zou een aantal dingen laten vallen zoals de vlucht naar GC West, en ook Sequoia. Dat heeft helemaal geen zin op deze manier. Rij via death Valley (dat is toch niet handig om vanuit Las Vegas te doen als je er ook doorheen kunt rijden?) en de Tioga PAss naar Yosemite. En dan niet in Fresno overnachten. Heb je al gekeken hoe ver het rijden is van Fresno naar Yosemite Village? En heb je gekeken hoe ver het is van Las Vegas naar Fresno via Sequoia? Dat is 9 uur rijden zonder pauzes! Hoe wil je dan iets van Sequoia zien?
Het is echt gekkenwerk dit.
Kijk eens naar de voorbeeldroute. En stel je er op in dat je wel eens moet wandelen om iets te zien en bedenk dat dat ook heel erg leuk kan zijn.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door IngridZw »

Ik zou je aanraden om 1 nacht LA minder te doen en die te plannen tussen LA en Grand Canyon bijv. in Kingman. Je hebt dan de volgende dag voldoende tijd voor de Grand Canyon. Als jullie een helikoptervlucht willen boeken dan kan je dat daar ook doen. Wij hadden een helikoptervlucht de dag dat we er aankwamen rond 15.00 uur. Maar het kan ook vroeg de volgende dag.
Op die manier kun je de extra (helicopterdag) Las Vegas eruit halen en die gebruiken voor een overnachting in Page (Lake Powell, Antilope Canyon etc) Je verkleint daarmee tevens de afstand naar Bryce.
Verder inderdaad Sequoia vergeten en vanaf Las Vegas via Death Valley en de prachtige Tioga Pass naar Yosemity. Met onderweg een overnachting in Lone Pine of Bishop.
Volgens mij kom je dan precies uit met de dagen die je hebt. Eventueel zou je een dag Yosemity nog kunnen verruilen voor een extra dag Zion.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Miesje_2015
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2018, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Miesje_2015 »

Bedankt voor jullie advies. Ik snap inderdaad dat we moeten wandelen om wat van de parken te zien. Ik vind wandelen ook zeker niet erg. We willen graag wel sequoia zien. Hierbij een nieuw schema. Zouden jullie Bryce overslaan en vervolgens Page/Horseshoe Bend bezoeken?
1 Amsterdam- Los Angeles FLY + Santa Monica Pier
2 Los Angeles + Universal Studios
3 Los Angeles + Sightseeing LA
4 Los Angeles - Anaheim + Sightseeing LA OF Disney
5 Anaheim + Disney
6 Anaheim - Grand Canyon + 450 miles RIJDEN + Bezoek Grand Canyon
7 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Bryce + 300 miles rijden + Bryce (namiddag)
8 Bryce - Zion + 70 miles rijden + Bezoek Zion & Bryce
9 Zion- Las Vegas + 160 miles rijden + Valley of Fire
10 Las Vegas + Sightseeing LV
12 Las Vegas - Death Valley
13 Death Valley - Lee Vining +250 miles
14 Lee Vining + Bezoek Yosemite
15 Yosemite - Sequoia +250 miles
16 Sequoia - San Fransisco + 250 miles rijden + Sightseeing SF
17 San Fransisco + Sightseeing SF
18 San Fransisco - Amsterdam FLY + Alcatraz
19 Aankomst Amsterdam
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Mr. Patrick »

Jullie zijn blijkbaar pretpark-fans als ik de planning van LA zo zie. Nu ben ik dat ook, maar in onze eerste rondreis (april 2017) hebben wij er geen één bezocht en we hebben 23 dagen in LA, LV en SF doorgebracht en in alle natuurparken. Ons rondje was in principe hetzelfde als dat van jullie, met iets méér, maar vooral veel lángere stops. En ik zou die parken voor geen goud willen missen.
Misschien ga ik nog eens naar Florida voor de Amerikaanse pretparken of ik ga gewoon een lang weekend richting Marne-la-Vallée :wink:
Dat is een lange alinea voor: ík zou de pretparken skippen voor de nationale parken.

In je huidige planning zou ik in ieder geval Sequioa NP skippen. Als je grote bomen wil zien kan dat ook in Mariposa Grove in Yosemite. Scheelt je een hoop tijd, die je hard nodig hebt.
Ook zou ik Valley of Fire skippen. Dat kan heel mooi zijn, maar dan moet je er de tijd voor nemen. Er zijn spectaculairdere en bekendere plekken in die regio. Die dag heb je hard nodig om toe te voegen aan Zion.
Persoonlijk vond ik Bryce mooier dan Page, dus dat zou ik niet veranderen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Hans B »

Jullie hoeven echt niet bang zijn dat je te veel in de parken verblijft, dat zie ik totaal niet in jullie route.
Parken zijn om te wandelen en ondertussen van de natuur te genieten die tijd vind ik niet in jullie schema.
Steden en pretparken zitten er daarentegen zat in, als jullie daar mee van houden prima toch.
Als je toch mocht besluiten de parken te bezoeken moet je daar meer tijd voor uittrekken of beter nog een keer gaan. Je hebt ook weinig tijd in feite heb je maar 16 netto reisdagen en dat is voor deze route veel te weinig wil je de steden en de parken te tijd geven die ze verdienen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Zo is het al beter, zeker als je ook de overnachtingsplaatsen wat dichter bij de parken uitzoekt. Een volle dag Grand Canyon is niet nodig als je niet heel veel wilt wandelen. Ik zou dan liever een stop maken in bijvoorbeeld Kingman of Williams en dan 1 nacht in het park verblijven, want je verkijkt je wel op die rijdag van Anaheim naar de GC denk ik.
Verder is de tijd voor zowel Yosemite als Sequoia nu echt te kort. Heb je al gekeken wat je daar kunt doen en wat je er zou willen doen? Kijk voor beide parken eens in ons 2013- en 2017-verslag. Wat is de reden voor Sequoia, is dat alleen om sequoia's te zien? Dan zou je dat zoals gezegd ook in de Mariposa Grove in Yosemite kunnen doen.
Ik zou zelf een dag minder LA/Anaheim doen, en die dag gebruiken voor een overnachting in Page: het is jammer om daar niets te doen als je er toch langs rijdt.
Kijk alvast eens naar een overnachting in Grand Canyon NP via www.grandcanyonlodges.com. Er zijn daar een paar heel betaalbare lodges, vlak aan of vlak bij de rim.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Old Faithful »

Miesje_2015 schreef: 14 Lee Vining + Bezoek Yosemite
Willen jullie Yosemite bezoeken met Lee Vining als uitvalbasis? Dat zou in mijn ogen geen goed idee zijn. Lee Vining ligt weliswaar dichtbij de ingang van het park, maar reken op twee uur rijden naar de vallei. Glacier Point is een uur verder en dan nog terug naar Lee Ving ook weer ongeveer tweeënhalf uur. Je kunt beter overnachten in het park, in El Portal of in Oakhurst of Mariposa.
De tijd voor Yosemite en Sequoia is m.i. (veel) te kort. Ik zou daarom Sequoia weglaten en die nacht bij Yosemite voegen. De Mariposa Grove zou in de lente van 2018 weer open zijn. Dat is natuurlijk vaag. Er zijn ook Sequoia's op andere plekken in Yosemite te zien: zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad niet zeker dat de Mariposa Grove in juni al weer open is. Wij bezochten in 2015 de Merced Grove, dat is ook een mogelijkheid. Zie hier voor ons verslag. Dat verslag is sowieso wel handig om te lezen; wij waren toen ook in juni in Yosemite. Juni is een prachtige tijd van het jaar voor Yosemite; ik zou daar minimaal 2 nachten voor uittrekken, maar 3 is eigenlijk mooier. Kijk zo snel mogelijk eens naar accommodatie. voor accommodatie in het park zie http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zou Sequioa/Kings Canyon NP voor een volgende reis houden. Wij deden in 2009 onze eerste reis, een gelijkaardig schema en tempo door Jetair/Tui.
Wij hebben toen na tips hier bewust gekozen voor via Death Valley en Tioga Pass naar Yosemite. Je rijdt dan via de prachtige Tioga Pass route, tenminste als die open is, want die gaat meestal ergens binnen juni open. Welke data gaan jullie exact?

Wij hadden een prachtige (en volle) reis toen in 2009. Nu gaan we na 9 jaar met vele prachtige USA reizen, eindelijk eens Sequioa en Kings Canyon bezoeken. Je kan de machtige Sequioa's trouwens ook bezoeken in Yosemite NP waarvan de bekendste in de Mariposa Grove staan. Zoals Marianne ook al zei.

Bryce is zeker een park dat je niet mag overslaan, de verschillende viewpointd en een korte wandeling zijn goed te doen met 1 overnachting. Probeer nog een plek in de lodge te bemachtigen, een zeer mooie locatie.

Zion moet je echt wel een wandeling doen om goed te beleven, als je beetje conditie hebt is Angels Landing een spectaculaire wandeling. Of als de kettingen je afschrikken, de nog zwaardere Observation Point wandeling. Als de conditie niet goed is kun je ook leuk gaan wandelen in The Narrows.

Ik zou ook 1 overnachting van Grand Canyon wegnemen en gebruiken voor Kingman of omgeving, je kan dan tussen Kingman en Williams een stukje Route66 rijden i.p.v. de snelweg.

Ik weet dat het een beetje heiligschennis is voor sommigen, maar ik zou zelfs durven Zion weglaten in dit schema (aangezien er geen tijd is voor een wandeling) en in de plaats de overnachting gebruiken voor Page met Antelope Canyon, Horseshoebend en zelf Monument Valley kan. Maar dat is persoonlijke keuze ;)
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Sandra71 »

Ik weet dat het een beetje heiligschennis is voor sommigen, maar ik zou zelfs durven Zion weglaten in dit schema 
:lol: :lol: :lol:

Ik hou van Zion, maar je hebt wel een punt. Wandelen daar is eigenlijk een must. Aan de andere kant: er doorheen rijden met wat foto-stops van de oost ingang naar Springdale, of andersom, is ook al een prachtige ervaring!
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Miesje_2015
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2018, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Miesje_2015 »

Bedankt voor alle reacties. Ik heb wat dingen veranderd en heb de datums toegevoegd. Ik heb nu een dag minder LA en met een extra tussenstop in Kingman en Page. Verder zitten we van 18 op 19/6 dicht bij Zion. Mochten we het willen dan doen we daar een tweede dag Zion en gaan we later richting Las Vegas rijden. Anders is het via Valley of Fire. Kijken we daar ter plekke.

ZO. 6/10/2018 Amsterdam - Los Angeles
MA. 6/11/2018 Los Angeles
DI. 6/12/2018 Los Angeles
WOE 6/13/2018 Los Angeles - Anaheim
DO 6/14/2018 Anaheim - Kingman
VRIJ 6/15/2018 Kingman - Grand Canyon
ZA. 6/16/2018 Grand Canyon - Page
ZO. 6/17/2018 Page - Bryce
MA. 6/18/2018 Bryce - Zion
DI. 6/19/2018 Zion - Las Vegas
WOE 6/20/2018 Las Vegas
DO. 6/21/2018 Las Vegas - Death Valley
VRIJ 6/22/2018 Death Valley - Lee Vining
ZA. 6/23/2018 Lee Vining - Yosemite
ZO. 6/24/2018 Yosemite
MA. 6/25/2018 Yosemite - San Fransisco
DI. 6/26/2018 San Fransisco
WOE 6/27/2018 San Fransisco - Amsterdam
DO. 6/28/2018 Aankomst Amsterdam
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door MichelH »

Ik vind het zonde dat je 5 nachten in (nabij) Los Angeles verblijft de eerste dagen.
Ik zou hier maximaal 3 nachten van maken, zodat je 1 extra nacht bij San francisco kunt plaatsen en 1 nacht bij Zion of Las Vegas.

DI. 6/19/2018 Zion - Las Vegas: Op deze dag kun je best nog een aantal wandelingen in het park doen en rond 16.00 uur s middags naar Las Vegas vertrekken. Onderweg nog Valley of Fire aandoen met mooie ondergaande zon en aankomen in het donker in Las Vegas maakt toch altijd nét iets meer indruk.

Verder ziet het er zo prima uit.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Stan.Gobien »

Als ze verschillende pretparken willen doen is het wel logisch.

Het schema ziet er nu eigenlijk zeer goed uit.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door PSVwally »

Ik zou het schema zo laten als in je laatste post, dat is nog erg vol, maar dan heb je iig een redelijk zicht erop om nog wat te kunnen bekijken.

Als direct ‘s ochtends van LA naar Kingman gaat zou ik bij Needles route66 oprijden en dan doorrijden tot Williams. Leuker stadje met ook wat betere restaurants
Miesje_2015
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2018, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Miesje_2015 »

Iedereen bedankt voor alle reacties. De hotels zijn inmiddels allemaal geboekt. Ik heb nog een paar aanvullende vragen.
We zaten voor de volle dag Yosemite te kijken naar een leuke wandeling. Ik ben de laatste tijd steeds vaker aan het wandelen in Nederland.
1. We komen op zaterdag aan in Yosemite via de Tioga Road als deze al open is en dan bezoeken we ook de mariagrove. Is dit goed te doen of is dit te veel voor 1 dag?
2. Op zondag (de enige volle dag) wilde ik de panorama trail lopen. Is dit een route die aan te raden is? Is deze een beetje te doen voor de meeste mensen?
3. Als we die route lopen kunnen we de betaalde hikersbus nemen, maar ik begreep ook dat er een gratis shuttledienst reed. Wat raden jullie aan om te doen? Klopt het dat er inderdaad een shuttledienst rijdt?
4. Op maandag hebben we nog wel een halve dag de tijd om rond te brengen in Yosemite. Nog geen plannen op dit moment voor die dag. Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Waar overnacht je bij Yosemite? Dat maakt wel uit voor de dagindeling.
De bus naar Glacier Point is de (betaalde) hikersbus. zIe daarvoor http://www.travelyosemite.com. Er gaat geen gratis shuttlebus naar Glacier Point. Er is wel eens een paar jaar geleden bij grote drukte een shuttlebusservice geweest van Badger Pass (aan de Glacier Point Road) naar Glacier Point; dan moest je de auto bij Badger Pass parkeren. Zelfs als die bus zou rijden is dat geen optie, tenzij je een lift naar Badger Pass kunt regelen om de auto weer op te halen.
De PT is in principe goed te doen (je loopt grotendeels bergafwaarts) , maar er zit een lastig stuk in waarin je omhoog loopt en het rotspad langs de Nevada Fall is ook niet voor iedereen fijn, zeker niet als je moe bent. Maar dat kun je vermijden.
Langs de Tigoa Road heb je veel wandelmogelijkheden; daar zou je al een dag door kunnen brengen. Nog doorgaan naar de Mariposa Grove is wel veel voor 1 dag, maar dat kun je ook ter plekke bekijken. En zoals gezegd hangt het er ook erg van af waar je overnacht.
Voor een overzicht van wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken. En voor praktijkervaringen in juni zie ons 2013- en 2015-verslag.
Op de maandag zou je nog naar de vallei kunnen gaan; of je plant de Mariposa Grove op die dag.
Maar met de drukte in het weekend is het wel handig om de vallei op maandag te doen. Je kunt naar Mirror Lake, Bridalveil Fall, de Yosemite Falls etc.

Marianne
Miesje_2015
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2018, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Miesje_2015 »

Goedemorgen Marianne,

We overnachten in El Portal. Bij Yosemite was helaas geen plek meer. Het is in ieder geval duidelijk dat we geen shuttlebus kunnen gebruiken.
Raad jij dan de hikersbus van 08:30 aan? Of eentje later?

Op de maandag vertrekken we richting San Francisco. Is het dan slim om de Mariposa mee te nemen? Of duurt dat niet zo lang en is het beter om de vallei in de ochtend/begin middag te doen en dan de Mariposa eind middag?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Old Faithful »

Ik zou kiezen voor een bezoek aan de Mariposa Grove op de dag dat je naar San Francisco rijdt. Je rijdt dan via Highway 41 het park uit. Van El Portal naar de Mariposa Grove en terug is gauw ruim twee uur rijden en daar komt de tijd ter plekke bij.
Vaak wordt het bezoek aan de Mariposa Grove gecombineerd met een rit naar Glacier Point, maar dat doen jullie met de hikersbus.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miesje_2015: rondreis Los Angeles - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

El Portal ligt prima, maar voor een bezoek aan de Mariposa Grove is dan dan niet voor de hand liggend om dat de eerste dag nog te doen. Maar ik zou dat ter plekke bekijken. Werk wat verschillende mogelijkheden uit. Wat zou je de eerste dag willen doen? Gezien de drukte in het weekend is het misschien niet gek om het grootste deel van de dag te gebruiken voor de Tioga Road. Maar als je niet veel wilt wandelen ben je misschien wel op tijd in de vallei. Je kunt dan kijken of je naar de vallei gaat of dat je nog doorrijdt naar de Mariposa Grove. Vanuit het punt waar je moet kiezen (South Side Drive of de 41) is het ongeveer 3 kwartier rijden naar de Mariposa Grove. En vandaar naar El Portal is het een uur rijden.
Normaal gesproken zou ik aanraden om de Mariposa Grove te doen als je naar SF rijdt, maar omdat in juni een maandag toch een stuk rustiger is dan het weekend zou ik toch kijken of je die maandag niet naar de vallei kunt gaan. Hoe vroeg wil je in SF aankomen?

Wat de bus betreft: ik zou die van 8.30 nemen. Dan kun je op je gemak lopen, en misschien na afloop nog iets anders doen. Het is lang licht in juni. Ik raad altijd aan om in het park te ontbijten. Vertrek vroeg uit El Portal zodat je een parkeerplaats kunt vinden. Hou er rekening mee dat je nog met de shuttlebus naar de lodge moet rijden (tenzij je bij de lodge een parkeerplaats kunt vinden)

Ik zou trouwens wel proberen nog iets in het park te vinden - er zijn vaak annuleringen. Je zit er in het weekend en dan is het wel zo prettig om in de vallei te zitten, want dan kan het zelfs vanuit El Portal behoorlijk wat tijd kosten om het park in te komen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer