Reis Kiwi92: advies gevraagd route en kamperen LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kiwi92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2017, 13:51

Reis Kiwi92: advies gevraagd route en kamperen LA - LA

Bericht door Kiwi92 »

Hoi allemaal!

Een paar maand terug heb ik hier ook een topic geopend voor een Amerika reis die ik toen aan het plannen was voor mei/juni van dit jaar. Helaas kreeg mijn vriend geen verlof van zijn werk! Nu zijn we dus uitgeweken naar september. Ik heb een compleet nieuw topic geopend, omdat ik de route ook heel erg heb omgegooid (mede door de adviezen die ik toen kreeg!).

We zagen een (wat ons betreft) goede deal qua vliegtickets voor een retourtje LA en hebben deze dus al geboekt. We vliegen dinsdag 18 september heen en woensdag 10 oktober terug. Hopelijk willen jullie een kijkje nemen naar onze planning, omdat ik graag zo snel mogelijk de accommodaties wil boeken maar nog niet helemaal zeker ben of we nu een goede en haalbare planning hebben. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Dag 1 Aankomst LA rond 12 uur. We gaan de huurauto ophalen en rijden meteen door naar ons hotel in Three Rivers.
Dag 2 Bezoeken Sequoia
Dag 3 Three Rivers - Yosemite Valley
Dag 4 Yosemite Valley
Dag 5 Yosemite Valley
Dag 6 Yosemite Valley - Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes - door Death Valley - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion NP
Dag 11 Zion NP
Dag 12 Zion NP - Bryce
Dag 13 Bryce- Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page (Bezoeken Monument Valley??)
Dag 16 Page - bezoeken GC - overnachten in Williams
Dag 17 Bezoeken GC/overnachten Williams
Dag 18 Williams - Joshua Tree
Dag 19 Joshua Tree - LA
Dag 20 LA (Universal)
Dag 21 LA
Dag 22 LA (Santa Monica/Venice Beach)
Dag 23 11.45 terugvlucht

We hebben er dus voor gekozen om SF weg te laten, omdat we de prijzen voor een overnachting daar belachelijk vinden. LA & Las Vegas spreekt onszelf meer aan.
Dag 7 gaat een hele lange dag worden, maar we hebben geen zin in een overnachting in Death Valley (wederom de prijs). We willen op dag 6 ook niet Mammoth Lakes voorbij rijden (bijv tot aan Lone Pine) omdat we niet te gehaast over de Tioga pass willen rijden en ook nog wat tijd willen hebben voor een wandeling bij Mammoth Lakes. Dus die lange rit nemen we dan maar voor lief.

Dag 15 ben ik nog niet zo zeker van. Monument Valley lijkt me leuk, maar ik zie niet zo snel iets leuks (en niet al te duur!) in de buurt. Vandaar dat ik denk aan weer terug te rijden naar onze camping in Page. Als dat niet haalbaar is, twijfel ik nog of ik deze dag misschien bij Joshua Tree moet aanplakken.

Om de kosten qua overnachtingen wat te drukken zijn we van plan om op sommige plekken te kamperen. Namelijk; Upper Pines in Yosemite, Watchman in Zion & Wahweap in Page. Wij hebben alleen nog nooit gekampeerd :lol: Hoe doe je dat met het opladen van je telefoon/fototoestel? Tijdens een vakantie moet ik die vaak/zo niet elke avond opladen. Help!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kiwi92: advies gevraagd route en kamperen LA - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het nogal wat om na aankomst nog naar Three Rivers te rijden. Komen jullie vroeg aan in LA? Als je een directe vlucht hebt of een overstap in Europa moet je rekening houden met de nodige tijd bij Immigrations. En dan nog de tijd om de auto op te halen. Of je dan nog zin hebt om 3,5 uur te rijden vraag ik me af.
De tweede nacht Three Rivers is niet handig; je kunt dan beter in Grant Grove gaan zitten. Of ga kamperen in Sequoia of Kings Canyon. Terugrijden naar Three Rivers kost je onnodig veel tijd. Kijk voor dit stuk eens in ons 2017-verslag.
Heb je al bedacht waar je de kampeerspullen gaat aanschaffen?
Als je naar MV wilt zou ik daar ook gaan overnachten; dat scheelt weer reistijd en bovendien heb je dan de mooiste uren daar. Waarom zou je daar niet gaan kamperen? Of kijk naar een tipi in Tipi Village.
Als je niet naar MV gaat zou je die nacht ook tussen Mammoth Lakes en Las Vegas kunnen gebruiken, bijvoorbeeld in Lone Pine.
Voor de GC ook weer de vraag; waarom niet in het park overnachten? Kamperen daar is mooi, maar een lodge in het park is natuurlijk ook een mogelijkheid. dit hoef niet heel duur te zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South (http://www.grandcanyonlodges.com).

Wat het kamperen betreft: het is ontzettend leuk om te doen; je zit voor weinig geld midden in de parken. Je kunt je apparatuur onderweg opladen. Als je het kamperen afwisselt met een nacht in het hotel is dat voldoende om je fototoestel op te laden. Een reservebatterij is ook handig. Onze telefoons gebruiken we nauwelijks op vakantie.

Marianne
Kiwi92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2017, 13:51

Re: Reis Kiwi92: advies gevraagd route en kamperen LA - LA

Bericht door Kiwi92 »

Bedankt voor de tips Marianne! Wij komen in de ochtend aan en willen liever die dag al snel uit LA rijden om de spits te mijden. Onderweg willen we dan bij een walmart stoppen voor kampeerspullen en koelbox etc.

Monument Valley is echt een twijfelgeval. Om die extra nacht in te zetten bij Lone Pine is een goed idee. Hebben we toch wat meer tijd voor Death Valley.

De Bright Angel Lodge zit helaas in onze reisperiode dicht wegens verbouwing. En de Maswik Lodge had geen beschikbaarheid meer. Kamperen bij de GC lijkt me ook mooi, Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het daar in oktober flink koud kan zijn s nachts. Klopt dat? Of ik heb ik misschien dingen door elkaar gehaald. Er is ook zoveel om je in te lezen :wink: Als het meevalt qua temperatuur is dat ook een goede optie!

En oh ja, misschien gek, maar als we ergens maar 1 nacht verblijven dan hadden we bedacht om dan maar niet te kamperen. Ivm de tijd voor het opzetten en dergelijke van de tent. Of zijn we nu ontzettend moeilijk aan het denken? Echte leken op het gebied van kamperen :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kiwi92: advies gevraagd route en kamperen LA - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Een tent staat in 5 minuten, dat kost je minder tijd dan heen en weer rijden.
Of het te koud is bij de GC is afwachten; met een goede slaapzak moet dat trouwens geen probleem zijn. Wij hebben er wel een medio september gekampeerd en dat ging prima. In Bryce was het toen kouder.

De Maswik Lodge heeft wel wat virj op 3 oktober.

Marianne
Kiwi92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2017, 13:51

Re: Reis Kiwi92: advies gevraagd route en kamperen LA - LA

Bericht door Kiwi92 »

Dan denken wij dus te moeilijk over kamperen :oops:
Bedankt voor de tip! Ga meteen kijken naar de Maswik Lodge!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer