Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Slushpoepie
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2016, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Slushpoepie »

Hallo,

Aankomende september (2018) willen wij een roadtrip gaan maken door West-Amerika. Omdat dit de eerste keer is en we graag goed voorbereid op vakantie willen gaan, vraag ik jullie om eens te kijken naar onze eerste opzet. We hebben nog geen vliegtickets o.i.d. geboekt, alles is dus nog aanpasbaar.

De planning is om vanuit Los Angeles via San Francisco naar Las Vegas te rijden. Ons is verteld dat het stuk tussen Las Vegas en Los Angeles niet/minder interessant is tegenover andere parken die wij graag zouden willen bezoeken. We hebben daarom gekozen om het stuk tussen Las Vegas en Los Angeles te skippen en meer tijd te besteden aan de andere plaatsen/parken.

Planning:
Dag 1: Amsterdam - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite (Mariposa)
Dag 8: Yosemite (Mariposa)
Dag 9: Yosemite (Mariposa) - Bishop
Dag 10: Bishop - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion (Hurricane)
Dag 13: Zion (Hurricane)
Dag 14: Zion (Hurricane) - Kanab
Dag 15: Kanab - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Amsterdam

Ik hoor graag jullie mening over onze opzet.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

Welkom!

Mooie reis, maar ik zou zeker het 1 en ander aanpassen.

- Los Angeles - Monterey is te ver om op 1 dag te rijden, als je Highway 1 mee wil pakken zou je als extra overnachtingsplek aan Pismo Beach kunnen denken.

- Bishop - Las Vegas is ook een behoorlijke afstand en geeft je geen tijd voor het bezoeken van Death Valley.

- Kanab is niet echt een ideale overnachtings plaats, ik neem aan dat jullie deze kiezen voor het bezoeken van Bryce? Als dat zou is zou ik zelf kijken naar een plaats als Tropic.

- De afstand tussen Kanab en de Grand Cayon is vrij groot, hierdoor heb je ook geen tijd voor Page (Horseshoe Bend, Antelope Canyon e.d.). Je komt dus vrij laat aan bij de Grand Cayon en de dag erna is ook een rit van ruim 4,5 uur.

Wat is het maximaal aantal dagen dat jullie weg kunnen gaan? Met een paar dagen meer is allemaal wat haalbaarder.

Succes!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Marcopstal »

LA - Monterey is eigenlijk veel te ver voor één dag. Toch als je de kustroute wil doen. In principe worden twee stops op de route aanbevolen, waarvan de tweede dan Monterey is. Als je met één overnachting dit wil doen dan is een overnachting in de regio Cambria het meest aangewezen.

Mariposa ligt nog op 1 uur rijden van Yosemite. Dichterbij of in het park scheelt je dus veel rijtijd.

Hurricane ligt best nog een eindje van Zion. Springdale is een betere keuze.

Kanab snap ik in deze niet goed, dit ligt relatief kort bij Zion maar heeft op zich niets te bieden.

De twee periodes Las Vegas vind ik wat zonde. In mijn ogen houd je Las Vegas beter samen op het einde en kan je hieruit toch nog enige winst halen. Ik zou dan eerder tot St George rijden. Dit is 1,5 uur verder dan Las Vegas. Je zit dan wel direct korter bij Zion en zal daar dus iets vroeger zijn wat de drukte ten goede komt.

Op dag 12 kan je dan in de namiddag doorrijden naar Bryce en dag 13 Page toevoegen.

Dag 10: Bishop - St-George
Dag 11: St George - Springdale (Zion)
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Amsterdam
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 01 feb 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Slushpoepie
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2016, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Slushpoepie »

Bedankt voor je reactie! Hier kan ik zeker wat mee, maar om antwoord te geven op je vragen:

- Klopt inderdaad, ik heb Pismo Beach overwogen, maar mijn doel is om dit te schrappen en zo een dag te besparen, welke ik extra wil doorbrengen in San Francisco. Het is een kleine 600 km en we willen vroeg vertrekken uit LA, maar twijfel nog een beetje om dit toch op te splitsen en alsnog te overnachten in Pismo Beach.

- We zijn inderdaad van plan door Death Valley te rijden, kleine stop te maken maar ook niet meer. Misschien is het handig om vanuit Mariposa door te rijden naar Lone Pine/Olancha om de dag erna vanuit één van deze twee steden door te rijden naar Las Vegas (via Death Valley)?

- Klopt. We willen na het bezoek aan Zion doortrekken richting Bryce en overnachten in Kanab. Denk dat het inderdaad handiger is om vanuit Hurricane door te rijden naar een plek dichter bij Page i.p.v. Kanab. Welke stad adviseren jullie?

- Deze afstand lijkt verholpen als we Kanab verruilen voor een verblijfplaats dichter bij Page.

We zouden het aantal dagen nog kunnen uitbreiden, maar hebben wel een max budget van 3000 euro per persoon voor ogen. Aangezien we allebei jonger zijn dan 25 jaar betalen we extra aan autohuur.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Marcopstal »

Pismo Beach is goed als je twee overnachtingen doet, maar als je er maar één doet op de kustroute rijdt je beter nog een uur verder tot Cambria.

In Death Valley zijn er toch wel een aantal stops die je zou moeten doen. Dat mag je in mijn ogen niet missen.Doorrijden tot Lone Pine is een mogelijkheid om die dag te korten. Maar, heb je mijn advies om verder te rijden dan Vegas dan niet gelezen ?

Bryce is het mooiste bij zonsondergang en opgang. In mijn voorstel kan je dit meepikken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden vorig jaar een stop in Cambria; dat was goed te doen. Als je het bij 18 dagen houdt zou ik zeker geen extra stop aan de kust doen.
Ik zou zeker bij Bryce overnachten. En dan een overnachtign in Page. Een dag langer blijven zal niet heel veel uitmaken op je budget.
Jullie budget lijkt me niet heel ruim, je zou kunnen overwegen om met een tent te kamperen; dan kun je voor weinig geld in de parken overnachten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 feb 2018, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Slushpoepie
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2016, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Slushpoepie »

Las je reactie pas nadat ik mijn reactie had gegeven. Wederom bedankt voor de tips! Bishop vervalt en daarvoor in de plaats ben ik inderdaad van plan te overnachten in Lone Pine of in Olancha, waardoor ik meer tijd heb om Death Valley te bezoeken. Mijn overnachting in Las vegas blijft dan staan, om vervolgens door te trekken naar Zion (via Valley of Fire).

Ik denk helaas wel dat ik Bryce Canyon zou moeten skippen om enigsinds de planning te kunnen halen. Deze is nu als volgt (met dank aan jullie tips):

Planning:
Dag 1: Amsterdam - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - Cambria
Dag 4: Cambria - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite (Mariposa)
Dag 8: Yosemite (Mariposa)
Dag 9: Yosemite (Mariposa) - Lone Pine/Olancha
Dag 10: Lone Pine/Olancha - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Zion (Hurricane)
Dag 12: Zion (Hurricane)
Dag 13: Zion (Hurricane) - Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Amsterdam
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Old Faithful »

Slushpoepie schreef: Lone Pine/Olancha om de dag erna vanuit één van deze twee steden
De stad Olancha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dan toch eerder een dag GC laten vallen en Bryce toevoegen. En een extra dag is geen optie?

Wij zijn vermoedelijk al een aantal keren langs/door Olancha gereden maar het is mij nog nooit opgevallen. :wink:
Kijk eens in ons 2015-verslag voor een overnachting in Lone Pine.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Marcopstal »

Vanuit Lone Pine kan je toch gerust tot St George doorrijden ipv Las Vegas ? Zoals gezegd is het 1,5 uur meer, maar door het tijdsverschil slechts 0,5 uur. Je hebt dan op dag 11 nagenoeg de gehele dag voor Zion, vanuit St george ben je daar immers op een uurtje en dat geeft je de gelegenheid om op dag 12 in de latere namiddag tot Bryce te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Mrvanilla »

Is het juist niet later in St George waardoor het juist 'langer' duurt? Maar het kan inderdaad op zich prima.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Marcopstal »

Klopt inderdaad, het is een uur later. Op zich kan het uiteraard nog steeds, zeker komende van Lone Pine. ik vind het des te meer aangewezen want als je de dag erna nog van Vegas moet komen ben je anders pas tegen de middag in Zion.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Slushpoepie
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2016, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Slushpoepie »

Goed om ook de tijdsverschillen in de gaten te houden inderdaad. Planning is om tussen Las Vegas en Zion te stoppen bij Valley of Fire. Mochten we er voor kiezen om in één keer door te rijden naar St. George dan wordt het lastig om ook nog langs Valley of Fire te gaan. Mochten jullie Valley of Fire afraden (in de zin van: niet de moeite waard), dan kan ik overwegen om niet Las Vegas maar St. George aan te houden.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Mrvanilla »

Oh dat is zeker wel de moeite waard hoor. Het komt een beetje neer op 'keuzes maken' , altijd het meest lastige bij het voorbereiden van een route.

Valley of Fire is een klein State Park met een aantal mooie wandelingen (zoals Fire Wave Trail of White Domes Trail) en korte bezienswaardigheden zoals de Beehives en Elephant Rock. In september zal het er nog wel flink warm zijn, maar ja, in Las Vegas en Death Valley ook.

Succes.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Mr. Patrick »

Over Valley of Fire: Voor dat park moet je wat mij betreft wel een beetje de tijd nemen. Wij hebben het gedaan op weg van Vegas naar Zion, waarbij we volgens planning 's middags in Zion ook nog de Canyon Overlook Trail deden. Daardoor was de tijd in VoF eigenlijk te kort en hebben we dit alleen vanuit de auto en vanaf viewpoints gezien. En zo maakte het niet echt indruk.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door travelchecker »

Ik overweeg ook in Hurricane te overnachten om Zion te bezoeken. Springdale hanteert prijzen vanaf 200 euro per nacht voor een simpel motel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn wel goedkopere mogelijkheden in Springdale, kijk eens naar het ZIon Park Motel.
Neem in je afweging ook de parkeerkosten mee; als je in Hurricane overnacht en er is geen plaats meer vrij op de parking in het park zul je - tegen betaling - in Springdale moeten parkeren.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door markro »

travelchecker schreef:
14 jul 2019, 15:03
Ik overweeg ook in Hurricane te overnachten om Zion te bezoeken. Springdale hanteert prijzen vanaf 200 euro per nacht voor een simpel motel.
Je kan eventueel ook in La Verkin naar een hotel kijken. Vanaf de westingang van het Zion NP gerekend is de volgorde van plaatsen: Springdale, La Verkin, Hurricane. Scheelt niet veel qua mijlen, maar er zijn 2 vrij nieuwe hotels. Wij zaten vorig jaar in de Best Western en dat beviel goed.

Hierbij de link naar ons verslag, de dag van aankomst in La Verkin: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-22
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Slushpoepie: opzet reisschema West-Amerika.

Bericht door IngridZw »

travelchecker schreef:
14 jul 2019, 15:03
Ik overweeg ook in Hurricane te overnachten om Zion te bezoeken. Springdale hanteert prijzen vanaf 200 euro per nacht voor een simpel motel.
Wij hebben 2 keer overnacht in Zion Park motel in Springdale. Prima motel en netjes. Even ter verduidelijking: de goedkoopste 2 persoonskamer (1 queen bed) komt op een willekeurige datum in september op 79 dollar excl. tax. Een grote kamer met 2 queen bedden 109 dollar. Ik bedoel maar...
En het ligt ideaal t.o.v. het park.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer