Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
franksusanne
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2017, 20:33

Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door franksusanne »

Hoi allemaal, graag jullie hulp, tips en ideeen voor mijn knelpunten tijdens onze reis!
Ik zit al weken te lezen en te plannen, maar kom niet verder.
Mijn eerste vraag gaat over Death Valley ... wij reizen met een camper maar mogen alleen met eigen risico DV door.
Is ons dus afgeraden en wil nu graag een andere weg van de Tioga Pass naar LV ... maar wel als kan een route die ook mooi is en niet alleen
maar asfalt.
Mijn 2e vraag is hulp bij de laatste dagen naar de kust en langs de kust. Wij hebben geen behoefte om LA te zien, maar willen graag langs de
kust omhoog naar SF. Maar hoe staat het met de wegafsluitingen en de branden die er geweest zijn ... je leest overal iets anders.
Het plan was via Santa Barbara omhoog, Pismo Beach en Monterey, maar als ik het zo zie kan de hele route niet meer langs de kust.

Hieronder ons reisschema:

Dag1 AMS-SF
Dag2 SF
Dag3 SF
Dag4 SF-Modesto Camper ophalen
Dag5 Modesto- Yosemite
Dag6 Yosemite
Dag7 Yosemite-lone Pine ???
Dag8 ??-LV
Dag9 LV_Zion
Dag10 Zion
Dag11 Zion-Bryce
Dag12 Bryce
dag13 Bryce-MV
Dag14 MV-Page
Dag15 Page
dag16 Page-Grand Canyon
Dag17 Grand-Canyon
dag18 GC-Lake Havasu
Dag19 ?
dag20 ?
dag21 Carmel/Montery
Dag22 Carmel/Montery
Dag23 SF-AMS

Wij zijn wel van het wandelen en van de natuur ... ook willen wij niet te gehaast door deze route. Zijn meer van de NP dan de grote steden.
Wij zouden het erg leuk vinden om tips te ontvangen.

Groetjes, Frank en Susanne.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet door Death Valley wilt rijden zou ik de snelste route nemen. Dat is bovenlangs, via Tonopah. Je kunt dan aan de oostkant van Yosemite overnachten, bijvoorbeeld in June Lake, of bij Lee Vining, en dan in 1 dag naar Las Vegas rijden. Je wint dan een dag die je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld een extra dag Yosemite. Je zou ook twee nachten aan de oostkant kunnen doen; daar is ook voldoende te zien.
Voor tips is het goed om even te vermelden in welke tijd van het jaar jullie gaan.
Als je voldoende tijd hebt voor de kust kun je daar in principe alles wel zien denk ik; misschien moet je wel een stuk heen en weer rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Hans B »

Wat de Calofornia Departement of Transport en nu van zegt

[IN THE CENTRAL CALIFORNIA AREA]
IS CLOSED FROM 4.6 MI NORTH OF RAGGED POINT TO 10.3 MI NORTH OF RAGGED POINT /AT MUD CREEK/ (MONTEREY CO) 24 HRS A DAY 7 DAYS A WEEK THRU 9/30/18 - DUE TO MUDSLIDE REMOVAL - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN ALTERNATE ROUTE

IS CLOSED FROM 4.2 MI NORTH OF MUIR BEACH /AT ROCKY POINT RD/ TO 0.2 MI SOUTH OF STINSON BEACH (MARIN CO) 24 HRS A DAY 7 DAYS A WEEK THRU 2359 HRS ON 2/1/18 - DUE TO MUDSLIDE REMOVAL - MOTORISTS ARE ADVISED TO USE AN ALTERNATE ROUTE - LOCAL RESIDENTS WITH PROPER IDENTIFICATION WILL BE ALLOWED ACCESS

Ik denk zo te lezen gezien punt 1 dat er deze zomer GEEN kans is de Highway-1 volledig te volgen.
Muir Point ligt net ten noorden van de Golden Gate bridge en zal de meest reizigers niet raken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Marcopstal »

Zelfs al zegt men "eigen risico" dan is er eigenlijk geen enkele reden waarom je schrik zou moeten hebben om Death Valley aan te doen, zeker niet als je van west naar oost rijdt.

Voor Bryce kan je gerust volstaan met 1 nacht, Page hoort wel voor MV te staan. GC kan je ook met één nacht volstaan tenzij je hier echt grote wandelingen wil maken.

De kustroute zal je niet helemaal kunnen doen, er zal nog steeds bij Mud Creek moeten omgereden worden, maar als je het op 3 dagen doet is dat geen probleem. Heeft overigens helemaal niets met bosbranden te maken maar wel door de regen van begin 2017.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 01 feb 2018, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
franksusanne
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2017, 20:33

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door franksusanne »

Bedankt alvast voor het mee denken,wij gaan overigens in de maand september....stom dat ik dat niet vermeld heb :) bij deze.
En ik zal de route aan passen en Page voor MV plaatsen. Wij gaan dus in september en in principe van west naar oost door DV...wat denken jullie?
En de kust...ik zal de grote kaart er eens bijpakken en puzzelen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Hans B »

Dag 19 Lake Havasu - Santa Monica lange rit maar er is ook niet heel veel bijzonders onderweg
Dag 20 Santa Monica - Pismo Beach prachtige route langs de kust
Dag 21 Pismo Beach - Monterey je kunt nog een stuk over de 1 maar zal uiteindelijk toch de 101 moeten nemen.
Dag 22 Monterey - SF
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Marcopstal »

Hans B schreef:Dag 21 Pismo Beach - Monterey je kunt nog een stuk over de 1 maar zal uiteindelijk toch de 101 moeten nemen.
En na een omweg kan je terug naar de 1, al bestaat de kans dat tegen september de weg weer open is.
franksusanne schreef:Wij gaan dus in september en in principe van west naar oost door DV...wat denken jullie?
Dan is Death Valley zeker geen probleem.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Hans B »

@marcopstal

DOT CA gaat uit van 30 september, dus ja je hebt gelijk.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
franksusanne
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2017, 20:33

advies eerste dag yosemite

Bericht door franksusanne »

Hallo allemaal, ik heb nog wat vragen over onze eerste aanreisdag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb de kaart bestudeerd en ik vraag mij af op welke weg wij het beste kunnen binnenrijden de 120, de 140, of naar beneden en dan via de 41 omhoog? Wij komen nu vanaf Manteca en willen deze dag vast Mariposa Grove gaan bekijken, voordat wij naar onze campingplek op North Pines gaan rijden. Het mooiste zou zijn dat wij een route hebben waar wij ook gelijk nog wat mooie uitkijkpunten kunnen meenemen.
Wij zijn 2 nachten in het park en gaan dan verder via de Tioga Pass, alle hulp is welkom!

Groeten, Susanne.


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Martin & Marianne »

De 120 en 140 zijn de mooiste routes maar als je naar de Mariposa Grove wilt is de route via de 41 eigenlijk de enige optie.
Je zou na de Mariposa Grove nog naar Glacier Point kunnen rijden. Ik zou er wel voor zorgen dat je voor het donker wordt de vallei in rijdt.

Marianne
franksusanne
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2017, 20:33

Re: Reis franksusanne: hulp gevraagd bij route.

Bericht door franksusanne »

Dank je wel Marianne,ik zal vandaag eens kijken hoe veel km en uren rijden het is.
Ben een beetje in dubio want wij willen graag de sequoias bekijken maar wil ook niets van de vallei missen.
Keuzes maken hahaha of nu al denken aan en 2e reis :)
franksusanne
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 nov 2017, 20:33

Route 66

Bericht door franksusanne »

Nog 10 dagen dan kan het grote avontuur beginnen. Ben de laatste dingen aan het regelen en lezen in dit forum.
Heb nog een vraag over onze dag van de Grand canyon naar Needles. Via Seligman naar Kingman en dan via Ooatman naar Needles. En is het dan de mooiere route over Hackberry of is dit een heeeele stomme vraag?
Ook wil ik iedereen in dit forum bedanken voor alle hulp, en wat heb ik veel van jullie geleerd en opgestoken over dit land.
Ik sta te trappelen om alles zelf te verkennen en te ontdekken!

Groetjes, Susanne


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Route 66

Bericht door ingrid14 »

Als je de tijd hebt, zou ik ze beiden doen, dus via Hackberry naar Kingman en daar via Oatman naar Needles.

Groetjes, Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer