Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Bloem4030 »

Hi allemaal,

In april gaan wij een korte rondreis maken in California en Nevada. De retourvlucht naar San Francisco is geboekt, en ook de enkele reis naar Vegas) Na een paar weken onderzoek hebben wij besloten om Los Angeles te laten schieten (niet iedereen is er even enthousiast over, en wij hebben simpelweg te weinig tijd). Wij willen de bekende parken met de steden combineren. Er zijn wel wat onzekerheden.

Bijvoorbeeld, is het te doen om vanaf Flagstaff een dagtrip naar Page te maken? Waar kan je het beste overnachten voor een kort bezoek aan Sequoia Park (of moeten we Sequioa overslaan voor een extra middag in Yosemite?

Vanwege verplichtingen kunnen wij niet heel lang gaan, uiteraard willen wij wel zoveel mogelijk zien. Dit is ons voorlopig schema. Ik ben benieuwd naar jullie aanbevelingen.

1. Aankomst San Francisco 11.45
2. San Francisco
3. Vlucht San Francisco - Las Vegas (aankomst 10.00)
4. Las Vegas
5 Las Vegas - Flagstaff (Of Williams?) - eind van de dag Grand Canyon bezoeken dan door naar het hotel
6 Flagstaff - dagtrip naar Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe)
7 Flagstaff - Las Vegas - Grand Canyon - aankomst Las Vegas in de avond (alleen om te overnachten)
8 Las Vegas - Visalia (of Bakersfield) - Lange dag reizen, wel via Death Valley
9 Visalia - Oakhurst (Via Sequioa NP)
9 Dag Yosemite - overnachten in de buurt van Yosemite (Mariposa)
10 ??? Eventueel extra dag Yosemite - anders reis richting kust (Santa Cruz of Monterrey)
11. Auto weer inleveren in San Francisco - in de ochtend zodat we de hele dag nog hebben in SF
12. Vlucht terug van SF naar Ams

8)
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door lyan »

Waarom slaap je in Flagstaff? Dat ligt op 1.5 uur rijden vanaf de GC, ik zie ook niet dat je daar in de buurt iets gaat doen. Ik zou kiezen voor een hotel in of bij de GC. Als er niets is in de GC kies dan voor een hotel in Tusayan, dat ligt er net buiten.

De dag daarna kan je naar Page rijden en daar overnachten, een stuk rustiger dan al dat heen en weer rijden.

En dan naar Las Vegas voor de volgende overnachting.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel een erg gehaaste onderneming dit. Daarom zou ik ook zeker die overnachting in Flagstaff verplaatsen naar een overnachting het park zelf. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com.
En inderdaad daarna in Page overnachten. Je rijdt dan ook een andere route (via de 89 en door Zion NP) terug naar Las Vegas. Veel mooier, en minder kilometers op die manier.
Voor Yosemite zou ik proberen iets in het park te vinden (zie http://www.travelyosemite.com) of in EL Portal.
En in het vervolg gewoon een one way boeken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 feb 2018, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Old Faithful »

Zoals jij het plant, rijd je ongeveer 1600km op dag 5 t/m7. Als je bij de Grand Canyon en Page overnacht en je via Us-89 en Ut9 door Zion naar Las Vegas rijdt, wordt dat een kleine 500km minder. Je rijdt dan niets dubbel en je komt door een deel van Grand Canyon N.P. - tussen Grand Canyon Village en Desert View - waar je anders hoogstwaarschijnlijk geen tijd voor zou hebben.

Je zou nog kunnen overwegen Yosemite te schrappen. Met een overnachting in bijvoorbeeld Grant Grove heb je dan wat meer tijd voor Sequoia en je zou via (een groot deel van) Highway One naar San Francisco kunnen rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Bloem4030 »

Dank jullie wel. We hebben een kleine wijziging aangebracht. Het overnachten in Grand Canyon zijn is simpelweg te duur voor wat je krijgt, in plaats daarvan rijden we op dag 5 van Las Vegas naar Page via Zion (geen speciale stop daar). Overnachting in Page, daar de tot eind van de middag rondkijken (Antelope is ook geboekt in de ochtend) en de tweede nacht dan toch naar Flagstaff of Williams.

Vooralsnog denk ik dat ik liever 2 uur extra rijdt voor een goed comfortabel hotel, dan voor een slecht hotel voor dezelfde prijs. Die gedachte kan nog wijzigen :roll:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, wat is een slecht hotel? Ze zijn basic, maar je gaat er niet naar toe om TV te kijken of in het zwembad te liggen. Voor 100 dollar zit je op een schitterende locatie. Het kan zijn dat er nu niets betaalbaars vrij is, maar vaak zijn er wel annuleringen. Kijk naar de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South.
Je rijdt al erg veel; ik denk dat je het heel prettig zult vinden dat je een dag wat minder kilometers hebt.
Wanneer ben je er precies? De Sonora Pass kan soms in april al open gaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Sandra71 »

Tja, het ziet er erg gehaast uit. Je zou dit nog kunnen overwegen als je niet in het park wilt overnachten. Maar het is alsnog een race:

Dag 5 - Las Vegas - via Zion - Page
Dag 6 - Page - via Grand Canyon - Williams
Dag 7 - Williams - Las Vegas
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Sandra71 »

Of op dag 4 al Las Vegas verlaten en dan op dag 7 eerder op de dag terug. Heb je daar toch nog de avond. Dat geeft je een dag extra speling in het rondje Grand Canyon/Page/Zion.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Bloem4030 »

Nog even weer een reactie. Met dank aan de tips hier is de route gewijzigd, en dit is het geworden:

11-5 Aankomst San Francisco rond 12.00
12-5 San Francisco
13-5 SF - Las Vegas (vliegen om 08.00 dus de hele dag LV)
14-5 Las Vegas
15-5 Las Vegas - Page (eventueel via Zion wanneer we tijd hebben - wordt dan wel een bliksembezoek en we zullen niet veel wandelen)
16-5 Page - Williams ('s morgens de vroegste tour naar Antelope Canyon daarna rustig via Grand Canyon naar Wiliams rijden)
17-5 Williams - Las Vegas (Eventueel Grand Canyon in de ochtend wanneer we denken iets gemist te hebben, daarna door naar Las Vegas)
18-5 Las Vegas - Lee Vining of Visalia (Tioga Pass open = Lee Vining , Tioga Pass gesloten is Visalia)
19-5 Lee Vining / Visalia - Oakhurst (in de ochtend Tioga Road + Bodie of anders General Sherman tree)
20-5 Oakhurst - Merced (Hele dag Yosemite, in de avond richting Merced voor overnachting)
21-5 Merced - Santa Cruz of Half moon Bay (dagje relaxen
22-5 San Francisco
23-5 Naar huis

Het is veel rijden, maar ik ben zo op het eerste gezicht wel tevreden met de route!

Mochten jullie tips hebben over een mooi plaatsje aan de kust op 21 mei, dichtbij SF, dan hoor ik dat natuurlijk graag :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet in Williams overnachten maar in het park zelf. Hou daarvoor de http://www.grandcanyonlodges.com in de gaten om te izen of er iets vrij komt. Je hebt dan veel meer tijd voor het park. Terugrijden vanuit Williams zul je in de praktijk niet doen.
Met een overnachting in het park heb e ook de mooiste uren daar. En je hebt meer tijd voor Page, en daardoor ook meer tijd om in Zion nog iets te doen - bijvoorbeeld de Canyon Overlook Trail (net na de tunnel rechts parkeren, trailhead ligt aan de noordzijde van de weg).
Je tijd voor Yosemite is wel heel beperkt; ik zou daar de tijd nemen en niet nog naar de kust gaan.

Marianne
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Bloem4030 »

we hebben een plekje gevonden in Yvapai Lodge. Ideaal! We hebben nu Yavapai lodge kunnen reserveren voor de 16e. Was 45 euro duurder dan Williams, maar scheelt inderdaad veel ellende met heen en weer rijden.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door IngridZw »

Ik zou dan kiezen voor Monterey wat niet ver van SF ligt. Is een leuke plaats met een gezellige pier, een jachthaven en een mooi strand.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Bloem4030 »

Bij deze een korte samenvatting van de reis:

Wanneer je niet (veel) wilt wandelen en veel wilt zien (a la de Aziatische toeristen) is dit een heerlijke reis. Ik weet dat op dit forum veel mensen zitten die van rust en wandelen in de parken houden. Maar ook mensen zoals wij, die voldoening hebben aan de highlights van de parken.

Dag 1: SF. Vooral rustig aan gedaan. Wat gegetem en naar bed gegaan.
Dag 2: SF. Alcatraz en het toeristische gedeelte rond de pieren, kabeltram, etc. Dit was een relaxte dag, maar wel met heel veel wandelen uiteindelijk.
Dag 3: vlucht naar las vegas. We waren weer vroeg wakker. De vlucht was om 8 uur, waardoor we om 10 uur al in het mgm hotel aankwamen.
Dag 4: Hele dag voor alle higlights in Las vegas (de strip viel iets tegen. Wij vermaakten oms meer in Downtown, dit is hoe wij Las Vegas uit de films kennen)
Dag 5: smorgens de auto opgehaald en naar een rqnche naast Zion gereden. De autoroute door Zion was de mooiste van de reis. We hebben 2 routes gelopen in Zion, maar we vonden de autoroute door het park richting het oosten mooier.
Dag 6: Zion - Grand Canyon. Dit was de eerste lange autorit, maar veel gezien. Via Page gereden voor Horseshoe Bend (tegenvaller, het was om 10.00 in de ochtend al zo druk dat we snel weer weggingen). Daarna naar Antelope Canyon. Dit was wel erg mooi (al zal ik er geen 60 dollar pp voor betalen een tweede keer...) s avonds laat in GC aangekomen. Zonsondergang gezien, was mooi maar ook weer niet heeel spectaculair. De GC zelf uiteraard wel!
Dag 7: Rijdag van GC naar Las Vegas. Weer een nacht in de mgm voor een tussenstop. Via route 66, seligman, Hackberry (erg leuk gehucht op de route), hoover dam gereden.
Dag 8: LV - Bishop. Via de highlights in Dearh Valley in Bishop aangekomen. Dit was verder rijden dan gedacht, maar nog steeds goed in een dag te doen. Bishop is een erg leuk plaatsje wvol met locals in te grote pickups die gaan vissen in de omgeving.
Dag 9: Bishop - Oakhurst. Via Bodie gereden. De ghosttown was groter dan verwacht. Een leuke ervaring. De Tiogapass ging 2 dagen later open helaas, dus we moesten iets omrijden.
Dag 10: vroeg opgestaan en alle highlights in Yosemite al voor 10 uur gezien (langs gereden). Vanwege de drukte toen al hebben we besloten om weg te rijden. We zijn al een paar keer in Noorwegen op vakantie geweest, en we vonden het daar wel mooier. Yosemite is niet zo bijzonder als DV of GC. In de avond sliepen we in een gehucht boven Santa Cruz.
Dag 11: gereden naar SF waar we om 9 uur savonds pas aankwamen. Gelukkig mochten/konden we de auto nog inleveren (scheelde zo’n 20 dollar parkeerkosten voor de nacht). Gereden met een grote omweg via Militpas shopping centre, Silicon Valley, Halfmoon Bay (veel leuker/ gemoedelijker dan Santa Cruz)
Dag 12+13. Weer SF. Geweldige stad (buiten het gebied rondom Powell Street om waar toch wel heel veel daklozen zijn). Rondgekeken in o.a. het bekende homo-district (veel leuke winkeltjes en eettentjes) en in het hippiedistrict (de namen zojn me ontschoten).
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Bloem4030 »

Het is toch niet zo kort als gedacht :D
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door firsttimeamerika »

Klinkt geweldig! Wij zijn ook niet van die wandelaars maar omdat wij een zoontje van 2,5 mee hebben plannen wij wel meer rust dagen in en kiezen we ervoor om wel meer te betalen en zo dichterbij highlights te zitten.

Vertel eens over die ranch? Wat kon je daar doen?

En dat Yosemite tegenviel.. daar ben ik ook wat bang voor. Ik heb niet zo heel veel met dat soort natuur. Natuurlijk is Noorwegen etc prachtig, maar gebieden zoals Zion etc gaan mij veel meer trekken.
De enige reden dat wij Yosemite er in hebben is omdat we Sequioa bomen willen zien en Bodie :)
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Bloem4030
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Bloem4030 »

Het is niet zo dat Yosemite niet mooi is, het is er ook prachtig. Maar er zijn mooiere plekken op aarde die dichterbij zijn. Wanneer je niet al te lang hebt zal ik Yosemite ala 1 van de eerste parken laten lopen of het bezoek inkorten. Ook omdat je de route ernaar toe via de Sonora of Tioga pass al veel moois ziet. Wij hebben er niet gewandeld, dus misschien ben ik wel negatief omdat ik de echte hoogtepunten niet heb gezien....

De ranch heet Zion Ponderosa Ranch, redelijk basic huisje. Maar de mooiste plek waar we hebben overnacvht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bloem4030: Rondreis San Francisco - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Iedereen heeft zijn voorkeuren en eigen smaak. Zelf zou ik Yosemite wel altijd aanraden, zeker in deze tijd van het jaar. De watervallen zoals Yosemite Falls en de Vernal Falls zijn nu op hun mooist.

Ik vermoed dat Bloem4030 – ze was voor tienen al uit het park; kwam uit Oakhurst, was van plan naar Glacier Point te rijden en dan naar de vallei; dat alleen is al een autorit van bijna drie uur - vrijwel niets van het park heeft gezien. Dat is echt zonde. Klinkt een beetje alsof je langs het Van Gogh museum fietst en dan zegt: de schilderijen vallen me een beetje tegen.

Maar het belangrijkste is dat Bloem4030 een mooie reis heeft gehad en dat is zo te lezen gelukt.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer