Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Testor610
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2018, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Testor610 »

Hallo allemaal,

Eerst en vooral: bedankt voor dit forum: wij hebben hier al heel erg veel nuttige informatie gevonden!

Mijn (nu nog verloofde) en ik zullen in september een rondreis maken door de USA als huwelijksreis. :) Hieronder kan je alvast ons reisschema terugvinden. Tot en met dag 6 ligt alles vast (er kan natuurlijk nog geannuleerd en herboekt worden - maar vluchten liggen vast). Vanaf dag 7 heb ik ingevuld hoe ik verwacht dat de rest van onze reis zal verlopen. Enige do's or dont's zijn uiterst welkom!

10 September 2018: Aankomst Phoenix en doorrijden naar Montezuma Lake (overnachting)
11 September 2018: Montezuma Castle bezichtigen + via Oak Creek Canyon Scenic Drive naar Grand Canyon Village (verblijf in lodge). Daar nog een korte trail wandelen
12 september 2018: Rit naar Monument Valley - the View Hotel waar we om 16:45 uur aan de Monument Valley Sunset Tour zullen deelnemen
13 September 2018: Rit naar Page (in voormiddag korte detour langs Horseshoe Bent) en om 14:30 nemen we deel aan een Adventurous Antelope Canyon Photo Tour
14 September 2018: Rit naar Bryce Canyon (door het park) en om 13 p.m. een tocht van 2 uur te paard door de canyon. Nadien overnachten niet ver van het park.
15 September 2018: Rit naar Zion Canyon en hier willen we graag een avontuurlijke hike doen (tips?). Nadien in een honeymoon suite verblijven in de Zion Mountain Ranch.
Vanaf hier ligt niets vast:
16 September 2018: Rit naar Las Vegas - Valley of State Park nemen of niet de moeite?
17 September 2018: Las Vegas - Uitstap naar Lake Mead & Hoover dam via Lakeshore Drive - 's avonds Las Vegas Strip en misschien ergens eens een shopje doen/gokje wagen of een show meepikken (tips?)
18 September 2018: Rit van Las Vegas naar Death Valley (overnachting in Death Valley)
19 September 2018: Rit van Death Valley naar Sequoia National Park (Overnachting in/nabij Sequoia National Park) - eventueel via scenic drives (tips?)
20 September 2018: Rit van Sequoia National Park naar Mammoth Lakes/Bishop (Overnachting in/nabij Mammoth Lakes) + tips wat te doen? Hike/scençic drive/tours?
21 September 2018: Rit van Mammoth Lakes/Bishop naar Yosemite National Park (Overnachting in/nabij Yosemite National Park). Hier kunnen we misschien een avontuurlijke hike doen (tips?)
22 September 2018: Rit van Yosemite National Park naar San Francisco (langs San Rafael zodat we over de Golden Gate Bridge gaan).
23 September 2018: Dagje San Francisco verkennen (cable cars, Fisherman's wharf, Lombard Street etc.) met wat shoppen erbij (tip voor shopping center?)
24 September 2018: Alcatraz bezoeken
25 September 2018: Fietstocht rond en door San Francisco
26 September 2018: Rit van San Francisco naar Monterey (overnachting in Monterey) - eventueel Aquarium bezoeken + 17mile drive nabij Monterey
27 September 2018: Rit van Monterey naar Barstow (overnachting in Barstow) - indien Joshua Tree National Park de moeite is (indien niet - tips welkom voor alternerende route)
28 September 2018: Daguitstap naar Joshua Tree Park + rit naar Los Angeles
29 September 2018: LA ontdekken (Hollywood - Walk of Fame)
30 September 2018: Dagje beach chilling + eventueel shoppen in LA (tips?) + celebs spotten
1 October 2018: Bezoek aan Universal Studios
2 October 2018: Terubrengen auto (14.30 p.m.) + terugvlucht naar Brussel
3 October: heartbreak en heimwee
8 October: back to reality en opnieuw werken (iemand tips??! :-))

Zoals eerder gezegd zijn we nog niet zeker van de gehele route vanaf dag 7. Als er volgens jullie ergens kan geoptimaliseerd worden, horen we het heel graag!
Alvast bedankt voor enige tips die we krijgen!!

Tessa & Tom
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018

Bericht door Trails »

Wat wordt dat een mooie huwelijksreis!!!

Van Monument Valley naar Page hebben wij afgelopen oktober Navajo Nat. Monument bezocht en hier een kleine wandeling gedaan. Erg de moeite waard en wordt meestal vergeten. Dus: lekker rustig.

In Mammoth Lakes kun je hele mooie wandelingen maken naar/langs diverse meren.
Vergeet daar ook niet even door te rijden naar Minaret Vista, vanwaar je een super uitzicht hebt over de omgeving.

Van Mammoth Lakes naar het noorden is de wandeling naar Parker Lake schitterend.
De Hot Creek Geological Site is ook heel apart.

Sowieso vonden wij dit gebied (Eastern Sierras) ontzettend mooi en misschien zelfs wel het mooiste op onze reis van 7 weken afgelopen sept./okt.

Voor meer informatie: http://www.schoutenjanssen.nl/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik kan me voorstellen dat de Zion Mountain Ranch aantrekkelijk is, maar qua ligging is het niet zo handig; je moet daarvoor weer helemaal terugrijden vanuit het park en de volgende dag rij je weer datzelfde stuk als je naar Las Vegas rijdt. Ik zou iets in Springdale zoeken, dat geeft je veel meer tijd voor het park, en geen parkeerproblemen omdat je dan met de shuttle naar het park kunt.
Een avontuurlijke wandeling in Zion is Angel's Landing, maar mooier wellicht is die naar Observation Point. Ook leuk: de Narrows.
Een extra nacht Zion zou ook wel mooi zijn, zeker als je meerdere wandelingen wilt doen. Hou er rekening mee dat het er druk is, en dat het tijd kost om met de shuttlebus het park in te gaan.
Valley of Fire is zeer de moeite waard, je kunt dat, net als Lake Mead, meenemen op weg van Zion naar Las vegas. Ik zou zeker niet vanuit Las vegas daarheen gaan, die tijd heb je in LV zelf wel nodig.

Ik vermoed dat je geen kaart of googlemaps hebt gebruikt want Sequoia NP kun je niet op deze manier meenemen. Het beste rij je eerst via de Tioga Pass naar Yosemite en dan naar Sequoia. Maar jullie hebben er te weinig tijd voor, ik zou zeker twee nachten Yosemite doen. Een mooie wandeling daar is de Panorama Trail. Voor Yosemite en het stuk tussen Yosemite en Death Valley zie ons 2015- en 2017-verslag.

Barstow zou ik vergeten, dat ligt helemaal verkeerd. En misschien een dag minder SF, en een dag meer voor een van de parken. Als je een avondtour doet naar Alcatraz heb je nog een hele dag voor iets anders. Of neem een early bird.

Zorg dat je weet hoe je de tol voor de Golden Gate Bridge moet betalen. Als je toch gaat fietsen is het misschien leuker - en goedkoper - om de brug op de fiets te doen, en via een andere brug de stad binnen te rijden.

Marianne
Testor610
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2018, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Testor610 »

Alvast heel erg bedankt voor alle nuttige tips!

We hebben onze trip al wat aangepast:

- 2 nachten Zion Canyon ipv 1 nacht
- Geen Sequoia National Park maar van Las Vegas door Death Valley naar Mammoth Lakes
- 2 nachten in Yosemite National Park
- Barstow en Joshua Tree Park zullen we laten voor wat het is - de extra dag die dit oplevert zien we nog wel (tips?)

Zouden jullie toevallig ook tips hebben qua verblijf in Yosemite? Zouden we best 2x op dezelfde plek slapen, of kunnen we beter van het ene naar het andere gaan, en indien wel, in welke twee 'dorpjes' kunnen we best verblijven voor de mooiste wandelingen en bezichtigingen?

Nogmaals bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou twee nachten in Yosemite Valley doen. Ik had al naar onze verslagen verwezen; kijk daar eens naar voor tips.
Reserveren kan via http://www.travelyosemite.com.
En kijk eens op http://www.nps.gov/yose bij maps voor een kaart van het park.
Op mijn wandelsite vind je veel wandelingen in de parken.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou ook voor de vallei gaan. Veel te duur voor wat je krijgt (zeker in vergelijking tot andere Nationale Parken) maar de alternatieven liggen wel erg ver weg. En deze alternatieven (de dorpjes El Portal, Mariposa, Oakhurst etc) zijn ook nog eens vrij prijzig. Overnachten in de vallei heeft ook als voordeel dat je vroeg kunt gaan wandelen en de grote crowds wat voor bent. En, eerlijk is eerlijk, je vertoeft in een prachtige omgeving.

Voor wandelingen is Yosemite een walhalla. Prachtige hikes. Ik zou zeker 1 of 2 langere hikes uitkiezen. Hierdoor verlies je de enorme massa's toeristen en heb je het park ook een beetje voor jezelf.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Hans B »

De wijziging van Sequoia (uit) en van de Death Valley via Tioga Pass naar Yosemite is prima.
Je zou eens kunnen kijken of je vóór de beklimming van de Tioga Pass kunt overnachten in Lee Vining.
Zit je aan de voet van de klim.
Verder ligt Mono Lake hier en op korte afstand ghosttown Bodie.
Ik weet niet of je daarvoor tijd kunt vinden in je schema, maar het zijn wat opties.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Testor610
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2018, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Testor610 »

Thanks!

Hiken in Yosemite is zeker wat we willen doen! De Panorama trail lijkt me alvast een topidee, en voorts heb ik al heel wat kunnen opsteken van jullie reisverslagen Marianne, waarvoor dank!

Begrijp ik het goed dat Yosemite Valley de plek is waar Half Dorm Village en o.a. het visitor center gelegen zijn? Het zal vermoedelijk ook een heated canvas worden want voor de rest is er niet veel meer beschikbaar op onze tijdstippen. Valt het qua sanitair goed mee daar?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Mrvanilla »

Ja dat klopt. Sanitair is redelijk oke daar hoor. Ik ben geen kampeerfan en ik vond het meevallen :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Testor610: Honeymoon 10/09/2018 - 2/10/2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Testor610 schreef: Begrijp ik het goed dat Yosemite Valley de plek is waar Half Dorm Village en o.a. het visitor center gelegen zijn? Het zal vermoedelijk ook een heated canvas worden want voor de rest is er niet veel meer beschikbaar op onze tijdstippen. Valt het qua sanitair goed mee daar?
Ik had je al naar de kaarten verwezen op de NPS-site (onder maps). Daar vind je de brochure map (die krijg je ook bij de ingang van het park). Bekijk die eens. Je ziet het hele park en onderop een uitvergroting met de vallei. Je kunt daarop zelfs de route van de Panorama Trail zien.
Wij zaten in 2015 in een heated tent. Wij vonden dat prima. Het sanitair was schoon, en er waren bij ons geen wachtrijen. Ik kan me voorstellen dat de staat van het sanitair wel af kan hangen van wanneer je er bent.

Een mooie uitdagende wandeling is de combinatie van de Four Mile Trail en de Panorama Trail. Dan spaar je ook de buskosten uit. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer