Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door AnitaV »

In 2019 willen we vanaf begin of half mei een rondreis met een camper gaan maken langs de volgende plaatsen. We willen in mei/juni omdat dan de watervallen in Yosemite op zijn mooist zijn. Anders was september ook een optie geweest. We zijn in 2016 in september naar Colorado en gedeelte van Utah geweest en hebben genoten van de verkleurende aspen trees, maar daar is deze route niet geschikt voor volgens mij.
San Francisco, H1, Pinnacle NP, Sequioa/Kings Canyon, Yosemite, Mono Lake, Death Valley, Las Vegas, Valley of Fire, Snow Canyon SP, Zion, Coral Pink Sand Dunes SP, Bryce, Kodakchrome Basin SP, Grand Staircase Escalante NM, Capitool Reef, Goblin NP, National Bridges NM, Valley of Gods, Monument Valley, Gooseneck, Page en Grand Canyon.

In San Francisco willen we geen camper bij ons hebben maar verblijven in een hotel. Starten of eindigen in San Francisco ligt dan voor de hand. Op het laatst willen we naar Yosemite want dan is er de meeste kans dat de Tioga Road geopend is, maar hoe ga ik dat doen? We willen ook graag het begin van de H1 vanaf San Francisco richting Monterey rijden, naar Pinanccles SP en Sequioa en Kings Canyon. Daar willen we niet alleen heen voor de sequioa’s, maar ook om te wandelen. Ik begin echter te twijfelen of het kan cq slim is. Vanaf Grant Grove naar Death Valley is een flink stuk rijden en dan op het eind weer langs Death Valley naar Yosemite rijden.
De route tussen Grand Canyon en Valley of Fire 0f andersom heb ik al aardig staan maar daarna slaan de twijfels toe.

Wie heeft de heldere blik die ik momenteel niet heb? (komt misschien door de naweeën van de griep) :oops:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: starten met planning 2019

Bericht door Hans B »

Is het een idee om in Las Vegas of Phoenix te starten, je route om te draaien en eindigen met het Californie deel.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: starten met planning 2019

Bericht door AnitaV »

Ik ben begonnen met aankomst in Phoenix en daarna Grand Canyon, Page etc maar dan kom ik er niet uit. Dan kan ik na Valley of Fire naar Las Vegas, DV gaan en dan onderlangs via Lake Isabella naar Sequiao en dan naar Yosemite maar dan moet ik via een rare constructie naar Tioga Road, Mono Lake, Mammoth Lakes en hoe pak ik dan de H1 en Pinaccles mee?
Reizen betekent keuzes maken maar voorlopig liever nog niet. Een optie is wellicht in San Francisco twee dagen een auto te huren en de route te rijden naar Montmerey en Pinaccles. Maar liever met de camper :-)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: starten met planning 2019

Bericht door Hans B »

Las Vegas, Death Valley, Tioga pass, Yosemite, (Sequoia), San Francisco, Monterey, Pinnacles, Carmel, verdere H, LA
Sequoia heb ik tussen haakjes. Reuzenbomen zie je ook in zuid Yosemite. Wil je er wel heen kan dat natuurlijk.
Bedenk dat je niet alles kunt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
gastxyz

Re: starten met planning 2019

Bericht door gastxyz »

Uitgangspunten: Tioga Pass open + Grand Canyon North Rim. Valley of the Gods niet, want dat lijkt mij niet te doen voor een camper.
Omdat ik geen crampenaar ben, heb ik ook geen idee van de overnachtingsplaatsen.

01. reis naar Phoenix
02. Phoenix - Page
03. Page
04. Page - Monument Valley
05. Monument Valley - Goosenecks SP - Natural Bridges (niet via Moki Dugway)
06. Natural Bridges - UT-95 - Goblin Valley SP
07. Goblin Valley SP - Capitol Reef NP - Torrey
08. Torrey - UT-12 - Grand Staircase-Escalante National Monument (wat wil je hier doen?) - Escalante (?)
09. Escalante - Bryce Canyon NP
10. Bryce Canyon NP - Kodachrome Basin SP
11. Kodachrome Basin SP - Coral Pink Sand Dunes
12. Coral Pink Sand Dunes - Grand Canyon NR
13. Grand Canyon NR - Pipe Spring National Monument - Zion
14. Zion
15. Zion - Snow Canyon SP
16. Snow Canyon SP - Valley of Fire SP
17. Valley of Fire SP - Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Death Valley
20. Death Valley
21. Death Valley - June Lake
22. June Lake
23. June Lake - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
24. Yosemite
25. Yosemite - Seki
25. Seki
26. Seki - Morro Bay
27. Morro Bay - Monterey
28. Montery - Pinnacles NP
29. Pinnacles NP - SF
30. SF
31. SF
32. SF - Thuis
33. Thuis
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door AnitaV »

Hahaha, crampenaar. We love it!
Een mooie route. Pipe Spring ken ik nog niet, ga ik naar kijken. Valley of Gods heb ik eruit gehaald. Niet gezien dat het geen weg voor camper was. Het liefst rijden we de H1 van noord naar zuid, maar misschien moeten we niet alles willen :-)

Als we in de Phoenix de camper halen, dan zie ik ons niet naar Page rijden. Grand Canyon gaat misschien net. De vorige keer waren we een flinke tijd kwijt met boodschappen halen. Rondlopen in een onbekend supermarkt vraagt altijd meer tijd en zeker als ze zo groot zijn.
Ik ben begonnen vanaf Phoenix. Tussen haakjes staat de dingen die we graag willen doen. Misschien maak ik de fout die ik vaker zie gebeuren van teveel willen, maar er is al een heleboel geschrapt :roll: Anders komt er een dag bij. We houden van wandelen maar maximaal vier uur, meer zit er niet in.

Dag 1 Phoenix
Dag 2 Phoenix – Grand Canyon Mather 225 miles vier uur (rim trail, zonsondergang)
Dag 3 Grand Canyon Desert View (South kaibab trail tot cedar bridge ,scenic drive)
Dag 4 Grand Canyon - Page 120 miles twee uur (Glen Canyon dam, Horseshoe bend, Lake Powell)
Dag 5 Page -Monument Valley 120 miles twee uur (Canyon X, zonsondergang MV, wild cat trail)
Dag 6 Monument Valley – Hanksville 210 miles 6 uur (Mexican hat, Gooseneck 15 min, Little Egypt). Wellicht te lang maar ik zie even niet hoe ik dat anders moet indelen.
Dag 7 National Bridges NM – Capitool Reef 115 miles drie uur (via Hite overlook, Goblin valley, Little white horse canyon, Gifford house en daarna cohab trail) Jeep huren voor Valley of Cathedrals?
Dag 8 Capitool Reef (Chimney Rock Trail (spring canyon) Sulphur Creek. Sunset point aan het eind van de middag. De Capitol Gorge Trail (met camper?)
Dag 9 Capitool Reef – Kodakchrome Basin SP 120 miles 3 uur (lower calf creek falls. escalante petrified forest sp(sleeping rainbows trail)
Dag 10 Kodakchrome Basin SP –Bryce 23 miles 1 uur (Big Bear Geyser Cool Cave Trail ,mossy cave trail)
Dag 11 Bryce (Navajo\Queensgarden trail, Bristelcone Loop trail) muilezelrijden
Dag 12 Bryce – Zion 120 miles 3,5 uur (Losee Canyon, Coral Pink Sand Dunes SP)
Dag 13 Zion (Overlook trail,Emerald Pools, Riverside walk)
Dag 14 Zion Angel’s landing (evt tot Scouts Lookout). Fiets huren en naar beneden fietsen
Dag 15 Zion – via Snow Canyon SP naar Valley of Fire 51 miles 2,25 uur (The Petrified Dunes Trail)
Dag 16 Snow Canyon SP - Valley of Fire (Fire Wave trail)

Tips? Ik hoor ze graag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit. Je kunt ook wel verder rijden dan Hanksville denk ik, maar dat hangt er van af hoeveel je onderweg wilt doen. Wij deden die rit in 2013 (vanaf Monticello naar Torrey), en in 2017 van Mexican Hat naar Torrey. Misschien heb je iets aan onze verslagen.
Ik weet niet of je al bij de GC bent geweest, anders is de North rim misschien ook een optie deze keer? Hoewel de wandeling tot Cedar Point echt een aanrader is!
Je zou in plaats van twee nachten GC ook 1 nacht Sedona en 1 nacht GC kunnen doen. Dan heb je de eerste dag wat meer tijd, en voor de GC blijft nog voldoende ruimte over.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door AnitaV »

Marianne.
Jullie verslag van 2017 gisteren weer een keer bekeken en weer genoten van de heerlijke schrijfstijl en foto's. De Moki Dugway zag er goed te rijden uit maar ik lees ook af en toe dat het niet met een camper kan.
We zijn in Utah alleen in Moab geweest. Dus nog geen GC gezien. Ik twijfel al een tijdje tussen North Rim en South Rim. De eerste is veel rustiger, maar heeft drie uitzichtpunten waarvoor je veel verder schijnt te moeten rijden. Dus toch een voorkeur voor de South Rim.
Sedona wist ik niet eens waar het lag :lol: Ik zie het wel regelmatig voorbij komen. Dat geeft denk ik inderdaad meer rust. Ik ga niet kijken wat daar te doen is, dan maak ik het mijzelf weer te moeilijk ben ik bang.
Rijden tot Hanksville. In eerste instantie stond Valley of Gods er bij maar die heb ik eruit gehaald, dus nu is het inderdaad wel te rijden. Misschien nog tips voor onderweg om te bekijken of lekkere restaurant in de buurt van de parken? We gaan meestal op de tripadvisor af en dan eten we vaak heerlijk maar wie weet?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2013 onderweg Little Egypt en Goblin Valley (daar zou je ook kunnen kamperen hoewel Fruita in Capitol Reef veel mooier is). Ik weet dat er forumleden zijn die de Moki Dugway met een camper hebben gedaan maar ik zou dat zelf niet prettig vinden. In 2013 waren de dochters niet mee en ik had nog wel bij Little Egypt willen kijken maar we zijn er per ongeluk voorbij gereden. Dus goed opletten als je daar naartoe wilt.
De omgeving van Sedona is mooi, maar je hoeft er niet veel tijd te spenderen. Wel een camping reserveren denk ik, wij waren er in 1988 (!) en toen konden we daar in september geen camping mee vinden. Ik zou voor de GC dan kiezen voor de South Rim; het is er wel drukker, maar meer en beter te bereiken view points. Hoewel het bij de North Rim ook wel meevalt, maar je hebt er geen shuttlebussen dus je zult meer met de camper moeten doen.
Ik zou niet direct wat restaurants weten; in Torrey hebben we een paar keer gegeten bij de Broken Spur; lekker Amerikaans, maar als je daar iets bijzonders wilt moet je naar Cafe Diablo - hoewel ik die al lang niet meer voorbij heb zien komen op het forum.
Aan de South Rim is het prachtig om te eten bij een van de restaurants aan de rim.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door AnitaV »

Leuk, een restaurant aan de Rim. Staat genoteerd.
Is de route naar Ancient Bristlecone Pines Forest te rijden met een camper?

Observation Point stond ook op het wensenlijstje vanwege de mooie uitzichtpunten maar de wandeling is te lang voor ons. Ik heb ooit dit overgenomen van het forum:
Ik wilde Zion ook graag van boven zien en dat kan. Er is een 'observationpoint' aan de rand van het oostelijke plateau (rim). Ik had de gps-coördinaten van de parkeerplek opgeschreven en daar reden we nu naar toe met Timo's Maps.me, 37.2964967,-112.9011966
We wandelen over een redelijk plat stuk naar het uitzichtpunt. Het laatste deel is trouwens niet zo plat meer, maar in ieder geval minder zwaar dan vanaf beneden naar boven lopen! Wij zijn er in anderhalf uur (enkele reis), terwijl de oorspronkelijke wandeling wel 13 kilometer was en minstens 6 uur duurde. Het uitzicht vanaf observationpoint is zeker de moeite waard
Wie zegt het bovenstaande iets?

Ik moet mij nog in Yosemite gaan verdiepen. We willen naar Glacier Point en daar rondkijken cq wandelen. We gaan dus ook niet terug wandelen. Klopt het dat ik dan een tour naar Glacier Point moet boeken van $ 49?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door PSVwally »

Valley of Gods heb ik eruit gehaald. Niet gezien dat het geen weg voor camper was.
Dat is een zandpad met op bepaalde plekken, vooral in het middenstuk, flinke geulen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door Trails »

Wij hebben jullie route afgelopen september/oktober gedaan en we hebben schitterend weer gehad (op 2-3 dagen na).
De nachten in de bergen waren koud maar Colorado in oktober vonden we eigenlijk het mooist.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Interessant, die OP-optie. Ik heb even gegoogeld en vond dit.

Wat Ancient Bristlecone Pine Forest betreft; lastig om te zeggen. Met de auto (minivan) was het geen enkel probleem. Ik vermoed dat het wel kan maar ik zie op tripadvisor dat men het afraadt omdat de weg steep and curvy is.
Het wordt niet afgeraden of verboden op de fs.usda.gov site.
AnitaV schreef: Ik moet mij nog in Yosemite gaan verdiepen. We willen naar Glacier Point en daar rondkijken cq wandelen. We gaan dus ook niet terug wandelen. Klopt het dat ik dan een tour naar Glacier Point moet boeken van $ 49?
Nee, dat hoeft niet, je kunt er met de camper naar toe rijden. Het kan wel lastig zijn om er een parkeerplaats te vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn ook al een heel eind met de planning voor 2019 (West Canada). Ik ben zelfs al een eind op streek met 2020 (o.a. de Dakota's) :oops:
Veel plezier en succes met het verder invullen van jullie reis/
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door AnitaV »

Ik weet dat we er met de camper naar toe kunnen maar gezien grootte van de camper en de hoeveel parkeerplaatsen gaan we liever met de shuttle. Het zou zonde zijn om onverrichterzake weer naar beneden te moeten rijden. Op de site van het park kan ik eigenlijk niet veel over vinden over de shuttlebus naar GP of kijk ik wellicht niet goed?

Google is ook mijn vriend, maar daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga nog eens verder zoeken.

Hahaha 2020 :lol: mijn man verklaart mij al gek voor 2019. Maar ik wil in juni zodra de campers beschikbaar komen een camper boeken.
Ons wensenlijstje is nog zo groot. West Canada staat er ook op. Dus ik zie je verslag wel weer verschijnen.

Binnenkort maar eens verder puzzelen op de laatste stuk van de route.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor info over Glacier Point en de bus zie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/glacierpoint.htm.

Ik weet niet wat er wel en niet mogelijk is qua wandelen, maar de Four Mile Tail gaat alleen maar naar beneden (in tegenstelling tot de Panorama Trail). Veel zigzaggen, maar wel te doen, zeker met wandelstokken (om de knieën te ontlasten)

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door AnitaV »

Ik heb snel last van mijn knieën daarom durf ik sommige wandelingen niet aan. Ik zou dolgraag naar Observation Point lopen in Zion vanwege de mooie uitzichten maar ik kan niet op een bepaald moment zeggen nu gaat het niet meer. Hetzelfde heb ik met de Panoramtrail.
Ik weet nog niet hoe de wandelingen lopen in Yosemite. Ik zal eens op zoek gaan naar het kaartje. Maar als jij Four Mile Trail noemt, dan neem ik dat zo van je aan. Kan je vanaf het eindpunt van de trail weer met de shuttlebus naar de camping?

Is de weg vanaf Valley of Fire langs Lake Mead een mooie weg om te rijden of zie je niet veel van het meer?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt op mijn wandelsite eens kijken naar de wandelmogelijkheden in de parken. Voor de 4MT zie ons 2013-verslag. Maar als je snel last hebt van je knieën is dat geen goede keuze vrees ik.

Wij hebben wel eens de route langs Lake Mead gereden, maar je ziet er weinig van vanaf de weg. Maar het is wel mooier dan via de snelweg.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door Trails »

Je zou ook het oostelijke deel van Zion kunnen bezoeken, de Kolob Canyon Road, en aan het einde de Timber Creek Overlook Trail doen. Wij vonden deze heel mooi en dit deel is zo lekker rustig.
Kijk eens op deze site van wandelingen in dit deel: http://www.citrusmilo.com/zionguide/kolob.cfm

Wij waren hier afgelopen september en zijn daarna via Cedar City en via Cedar Breaks NM en Panguitch richting Bryce Canyon NP / Kodachrome Basin SP gereden. We vonden dit één van de mooiste routes van onze reis. En ook hier: zó lekker rustig.

Vlak voor de afslag naar Cedar Breaks NM hebben we nog een kleine (maar mooie) wandeling gedaan (Virgin River Valley & Bristle Cone Pine Lookout) van waar je uitzicht hebt over heel Zion NP.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AnitaV: starten met planning 2019.

Bericht door AnitaV »

Oh trails. Maak het niet nog moeilijker ;-)
Ik heb al zoveel keuzes moeten maken. Cedar Breaks stond ook op het lijstje. De weg naar Panguitch is een scenic byway en die zijn inderdaad mooi.
Ik ga nog wel eens puzzelen. Ik heb net een mooie route gemaakt voor 30 dagen met de camper, misschien nog een dag erbij :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer