Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je vragen het beste bij elkaar houden in je routetopic. Dit deel van het forum is ook alleen bedoeld voor routes. Ik heb ook al in je andere topic over SF iets geschreven over Yosemite.
En in je routetopic had ik ook al hetzelfde geschreven zie ik. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 feb 2018, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Vin.cent

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door Vin.cent »

Ik doe niet veel parken vanuit het park zelf, maar Yosemite en Zion zal ik altijd kiezen om zo dicht mogelijk bij/in het park zit.
Dus ik zou in Yosemite kijken als ik jou was. Wel duurder, maar de sfeer is zoveel beter en de afstanden zoveel kleiner :)
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door SVD1980 »

Martin & Marianne schreef:Je kunt je vragen het beste bij elkaar houden in je routetopic. Dit deel van het forum is ook alleen bedoeld voor routes. Ik heb ook al in je andere topic over SF iets geschreven over Yosemite.
En in je routetopic had ik ook al hetzelfde geschreven zie ik. :wink:

Marianne
Sorry! Ik zie ook af en toe door de bomen het bos niet meer haha! We hebben de route/dagen veranderd nav de tips en dus 3 dagen Yosemite gemaakt en 2 reisdagen erna vandaag mijn vernieuwde vraag ☺️
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Hans B »

Heb je de reserveringen voor de overnachting Yosemite al ? Anders kan dat wel eens erg moeilijk worden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door SVD1980 »

Klopt Hans, zover ik nu kan zien is er vrijwel niets beschikbaar in het park zelf (was in januari niet beter, toen ook al gezocht) dus zullen we wel aan de rand moeten (annuleerbaar, wellicht dat er last minute nog iets beschikbaar komt).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Martin & Marianne »

Is het niet iets om een tent aan te schaffen of mee te nemen en in de parken te gaan kamperen?
Wanneer zit je precies in Yosemite? Er kan altijd weer iets vrij komen, dus regelmatig blijven kijken.
Buiten het park ligt El Portal het beste, je zou daar iets vast kunnen leggen.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Hans B »

Voor een eerste nacht na de rit vanaf SF zou Oakhurst je overnachting kunnen bieden. Je zit dan ook meyeen bij de Mariposa Grove. Het deel waar veel van de reuzenbomen staan.
Daarna is de valley de beste optie, maar als dat niet meer kan of te duur is, zou El Poryal je beste optie zijn. Wees er snel bij want het is heel snel uitverkocht.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Heidii
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 apr 2016, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Heidii »

Bedoel je de Evergreen Lodge in Groveland? Die ligt echt niet ver van de ingang, klein half uurtje en 40 min tot Yosemite Valley zelf. Wij hebben er gelogeerd met 3 kids en zou niets anders kiezen, zeker niet in het park zelf als je ook nog wat randactiviteiten wil doen. In de Evergreen is er een zwembad, wat touwen en speelpark, 's Avonds kunnen ze zich amuseren met andere kids. Wij hebben de route van Carmel naar Groveland gekozen, en van Yosemite over de de Tioga pass naar Death Valley, Stovepipe Wells, waar we een nacht logeerden. Het was warm in augustus maar ook met zwembad om af te koelen en we hebben met de auto wat rondgetourd.
2013 Florida
2015 California Yosemite, Death Valley
2016 California Las Vegas, Josua Tree, Santa Monica
2018 California Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon, Santa Monica
2019 California San Diego, Santa Monica
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer