Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Reis SVD1980: SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door SVD1980 »

Heel benieuwd of dit reisschema haalbaar en relaxed is met jonge kinderen (dus ook tijd om te zwemmen, spelen en relaxen). We gaan met een huurauto en vertrekken eind juli voor 25 dgn. We twijfelen of we langer in Vegas zullen blijven en daarvandaan de helikoptervlucht naar de Grand Canyon te maken zodat we wat reisdagen overslaan (hoewel dit in kms wrschnlk niets uitmaakt). Overnachten in Zion en dagje Bryce of andersom? Wat is leuker DIsney of Universal?
Andere tips met do en don'ts, accommodaties etc enorm welkom, het wordt onze eerste keer Amerika (wel veel andere verre reizen gemaakt). Veel dank alvast!!

Dag 1 - vliegen naar San Francisco - (3 nachten)
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco - Yosemite - (2 nachten)
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite - Lake Tahoe - (2 nachten)
Dag 7 - Lake Tahoe
Dag 8 - Lake Tahoe - Mammoth lakes - (1 nacht)
Dag 9 - Mammoth Lakes - Las Vegas - (2 nachten)
Dag 10 - Las Vegas
Dag 11 - las Vegas - Bryce / Zion - (3 nachten)
Dag 12 - Bryce /Zion
Dag 13 - Bryce / Zion
Dag 14 - Bryce/Zion - Grand Canyon - (2 nachten camping)
Dag 15 - Grand Canyon (helikopter)
Dag 16 - Grand Canyon -Route 66 (Kingman)- (1 nacht)
Dag 17 - Route 66 - San Diego - (4 nachten (Sea World))
Dag 18 - San Diego
Dag 19 - San Diego
Dag 20 - San Diego
Dag 21 - San Diego - LA - (4 nachten (incl 1 dag Disney of Universal - welke!?))
Dag 22 - LA
Dag 23 - LA
Dag 24 - LA
Dag 25- Vanaf LA vliegen we terug naar huis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Met 25 dagen hebben jullie voldoende tijd om er een rustig rondje van te maken, met genoeg tijd om eens een dagje niets te doen bij het zwembad.
Ik zou zelf Lake tahoe laten vallen en meer tijd nemen voor Yosemite; daar is een extra nacht wel mooi. Voor Zion zou ik 2 nachten uittrekken, en voor Bryce 1 nacht. Tussen Bryce en de Grand canyon is een overnachting in Page (Antelope Canyon, Lake Powell)aan te raden.
Je hebt het over een camping bij de GC; willen jullie met een tent kamperen? dan kun je in de andere parken ook kamperen; leuk om te doen en het scheelt je heel veel geld.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door PSVwally »

Ook al is Universal eens compleet wat anders dan Disney, ik zou met kids van die leeftijd misschien toch voor Disney kiezen. Aan de andere kant heb je in Parijs een stuk dichterbij natuurlijk ook een Disney, misschien niet helemaal hetzelfde maar toch een groot deel. In beide parken zullen ze zich overigens best vermaken.

Ik zou ook 2 nachten Zion en 1 voor Bryce doen.
Ook ik zou Lake Tahoe er uit halen. Niet dat daar niets te beleven is, maar je hebt die dagen elders op je route nodig.
Page zou ik echt een nacht blijven om de horseshoe bend en antelope canyon mee te pakken. Verder zou je dan aan 1 jacht GC ook wel genoeg hebben. Doe die helivlucht op de dag dat je naar Kingman gaat. Je bent daar hooguit 2 uur voor kwijt.

De helivlucht van Vegas naar de Grand Canyon gaat naar de GC west. Zeg maar bij de Skybridge. Zal zeker ook indrukwekkend zijn, maar niet zo overweldigend als bij de southrim. Verder mag je op de brug geen fotos maken en zal je die voor veel geld koeten kopen.

Ik zou zelf of/en een dag Yosemite erbij doen. Een nacht tussen Mammoth Lakes en Vegas in of net buiten death valley (bv amargosa valley of beatty in jullie geval) en dus zeker een nacht Page toevoegen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Marcopstal »

Met 25 dagen en zonder kustroute is er wel tijd voor Lake Tahoe dus zou ik dit wel laten staan, maar slechts voor één nacht en dan tussen SF en Yosemite in.

Mammoth Lakes - Las Vegas is ver voor één dag en geeft je weinig tijd voor Death Valley, hier zou een nachtje meer wel welkom zijn.

Als ik lees Bryce/Zion heb ik schrik dat je naar één overnachtingslocatie zoekt voor deze streek. Doe dat niet. Kies voor Springdale voor Zion en vervolgens Bryce zelf. Page zou ik ook wel toevoegen.

Laat je niet vangen aan een helitocht vanuit Vegas en zoals je al aangeeft, veel kilometers ga je hier mee niet besparen.

Ik ben fan van San Diego, maar er kan gerust een nachtje af van de 4. 4 dagen LA, ze zijn gerust te vullen, maar aan de andere kant valt dit voor veel mensen toch wat tegen. Ik zou dan eerder een dagje Vegas meer doen. De keuze tussen Disney en Universal is denk ik snel gemaakt met kinderen van 5 en 8, dat is nog wat aan de jonge kant voor Universal vind ik.

Let op in LA, één locatie voor hotel is niet aangewezen, de afstanden zijn immers groot en van Anaheim (disney) tot bvb Hollywood kan je tot 2 uur of meer rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door SVD1980 »

Heel veel dank voor jullie reacties!!

Lake Tahoe was mij juist aangeraden als een van de mooiste stukjes natuur die niet te missen is maar ik begrijp uit jullie expertise dat dat niet perse het geval is? Yosemite dus langer, ook als je niet echt kan hiken doordat de jongste gewoon nog geen hele lange stukken kan lopen?
Ok 2 (of toch 3 voor de rust/dagje zwemmen) nachten Zion en 1 nacht Bryce gaan we erin stoppen, en dan 1 nacht Page ertussen.
Is een extra overnachting tussen Mammoth lake en Vegas nodig? We willen niet al te vaak ergens 1 nacht blijven omdat dat voor de kids wel heel druk wordt maar als het echt enorm aan te raden is nemen we het natuurlijk graag aan. Zou dit al beter zijn? Voor mijn gevoel best een drukke planning voor kleine kids of valt dat mee?

Dag 1 - vliegen naar San Francisco - (3 nachten)
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco - Yosemite - (3 nachten)
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite
Dag 7 - Yosemite -Mammoth lakes (of is er een centralere/leukere plek?) - (1 nacht)
Dag 8 - Mammoth Lakes -Las Vegas - (3 nachten)
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas
Dag 11 - Las Vegas - Zion - (3 nachten)
Dag 12 - Zion
Dag 13 - Zion
Dag 14 - Zion - Bryce (1 nacht)
Dag 15 - Bryce - Page (1 nacht)
Dag 16 - Page- Grand Canyon - (1 nacht camping)
Dag 17 - Grand Canyon (helikopter) -Route 66 (Kingman) - (1 nacht)
Dag 18 - Route 66 - San Diego - (3 nachten (Sea World))
Dag 19 - San Diego
Dag 20 - San Diego
Dag 21 - San Diego - Disney - (1 nacht)
Dag 22 - Disney - LA (3 nachten)
Dag 23 - LA
Dag 24 - LA
Dag 25- Vanaf LA vliegen we terug naar huis.

Onwijs bedankt voor het meedenken alvast!!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Marcopstal »

Lake Tahoe is ronduit prachtig en zeer zeker een bezoek waard, al zou ik het zoals gezegd op één nacht houden.

Een centralere plek dan Mammoth Lakes is er niet echt, dit gezegd, als je geen extra overnachting plant tussen Mammoth Lakes en Vegas dan is dit ver. Het betekent dat je weinig tijd hebt voor Death Valley en dat is dan toch zonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Gast »

Voor je overnachting nabij Bryce kun je ook kiezen voor het plaatsje Tropic (ligt er vlakbij) daar zijn een paar hotels (reserveren wel aanbevolen) die goedkoper zijn dan in het park zelf.
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door SVD1980 »

Martin & Marianne schreef:Hallo, welkom op het forum!
Met 25 dagen hebben jullie voldoende tijd om er een rustig rondje van te maken, met genoeg tijd om eens een dagje niets te doen bij het zwembad.
Ik zou zelf Lake tahoe laten vallen en meer tijd nemen voor Yosemite; daar is een extra nacht wel mooi. Voor Zion zou ik 2 nachten uittrekken, en voor Bryce 1 nacht. Tussen Bryce en de Grand canyon is een overnachting in Page (Antelope Canyon, Lake Powell)aan te raden.
Je hebt het over een camping bij de GC; willen jullie met een tent kamperen? dan kun je in de andere parken ook kamperen; leuk om te doen en het scheelt je heel veel geld.

Marianne

We zouden een tent huren daar, gewoon voor de leuk voor de kids om de overnachtingen af te wisselen en ze het erg leuk vinden om in een tent te slapen :-), we nemen zelf geen uitrusting mee. Zijn er leuke mooie speciale overnachtings plekken in/bij Yosmite die jullie kennen?
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door SVD1980 »

Terpies schreef:Voor je overnachting nabij Bryce kun je ook kiezen voor het plaatsje Tropic (ligt er vlakbij) daar zijn een paar hotels (reserveren wel aanbevolen) die goedkoper zijn dan in het park zelf.

Thanks, ga ik naar kijken!
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door SVD1980 »

Marcopstal schreef:Lake Tahoe is ronduit prachtig en zeer zeker een bezoek waard, al zou ik het zoals gezegd op één nacht houden.

Een centralere plek dan Mammoth Lakes is er niet echt, dit gezegd, als je geen extra overnachting plant tussen Mammoth Lakes en Vegas dan is dit ver. Het betekent dat je weinig tijd hebt voor Death Valley en dat is dan toch zonde.

Thanks, dan wel korter Yosmithe en een nacht Lake Tahoe erin? Ik ga weer even puzzelen :-) lastige keuzes tussen zoveel moois en toch een rustige/ kind vriendelijke planning willen maken....!!
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door SVD1980 »

PSVwally schreef:Ook al is Universal eens compleet wat anders dan Disney, ik zou met kids van die leeftijd misschien toch voor Disney kiezen. Aan de andere kant heb je in Parijs een stuk dichterbij natuurlijk ook een Disney, misschien niet helemaal hetzelfde maar toch een groot deel. In beide parken zullen ze zich overigens best vermaken.

Ik zou ook 2 nachten Zion en 1 voor Bryce doen.
Ook ik zou Lake Tahoe er uit halen. Niet dat daar niets te beleven is, maar je hebt die dagen elders op je route nodig.
Page zou ik echt een nacht blijven om de horseshoe bend en antelope canyon mee te pakken. Verder zou je dan aan 1 jacht GC ook wel genoeg hebben. Doe die helivlucht op de dag dat je naar Kingman gaat. Je bent daar hooguit 2 uur voor kwijt.

De helivlucht van Vegas naar de Grand Canyon gaat naar de GC west. Zeg maar bij de Skybridge. Zal zeker ook indrukwekkend zijn, maar niet zo overweldigend als bij de southrim. Verder mag je op de brug geen fotos maken en zal je die voor veel geld koeten kopen.

Ik zou zelf of/en een dag Yosemite erbij doen. Een nacht tussen Mammoth Lakes en Vegas in of net buiten death valley (bv amargosa valley of beatty in jullie geval) en dus zeker een nacht Page toevoegen.
Super tip van de heli - thanks die twijfel is iig helemaal weg :-)
Onderstaande planning al beter? Death Valley zouden we graag vanaf een uitzichtpunt zien langs de route maar willen we niet perse een stop van maken ivm de hitte in augustus en de leeftijd van de kids. Zou de reis naar Vegas dan wel haalbaar zijn?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door PSVwally »

Puur de rit ML - Las Vegas via death valley gaat wel op 1 dag, maar ik zou dan niet in Mammoth Lakes maar al in bishop of lone pine overnachten.

Ik begrijp nooit zo goed de motivatie death valley watmte en leeftijd kinderen. Niemand, of je moet maf zijn, gaat in de zomer lange wandelingen maken. Toch heb je gewoon niet alleen maar uitkijkpunten. Je zal af en toe 5 a 10 min uit de auto zijn bij een father crowley point, Stovepipe Wells sand dunes, badwater, zabriskie point, dantes view. Dat is ook met kids echt geen probleem. Petje op, flesje drinken mee.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis SF - LA met kinderen (8 en 5) deze route haalbaar? (Bryce vs Zion & Disney vs Universal?)

Bericht door Martin & Marianne »

SVD1980 schreef: We zouden een tent huren daar, gewoon voor de leuk voor de kids om de overnachtingen af te wisselen en ze het erg leuk vinden om in een tent te slapen :-), we nemen zelf geen uitrusting mee. Zijn er leuke mooie speciale overnachtings plekken in/bij Yosmite die jullie kennen?
Kan dat, een tent huren bij de GC?
Wij hebben vorig jaar een tent meegenomen en slaapzakken en luchtbed ter plekke gekocht. Met maar 6 nachten kamperen hadden we de kosten er ruimschoots uit gehaald.
Kijk voor Yosemite eens in onze reisverslagen. Vorig jaar hebben we daar gekampeerd, andere jaren zaten we vaak in Curry Village (wat nu Half Dome Village heet), en een aantal keren in Housekeeping Camp. Vooral die laatste was favoriet bij onze kinderen. Zie daarvoor ons 2002 en 2006-verslag. En kijk ook op www.travelyosemite.com.

Marianne
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door SVD1980 »

Om de afstand te overbruggen tussen Yosemite en Vegas zoeken we een of twee leuke plekken om te overnachten, evt in combi met een shopping mall als die daar zijn?? We komen van Groveland (Yosemite) begin augustus en willen dan liefst langs/via Death Valley in 2 dagen naar Vegas. Iemand de gouden tip waar die nachten te verblijven zodat we niet al te lange reisdagen krijgen (reizen met kleine kids). Of kunnen we beter langs de onderkant van Yosemite reizen via Three Rivers & Kernville?
Thanks!!!


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door Marcopstal »

In augustus niet de Tioga Pass nemen en onderlangs gaan rijden lijkt me doodzonde, daarenboven is het toch enigszins een omweg.

In Groveland zit je uiteraard wel buiten Yosemite, doch direct op de 120 (Tioga Road).

Dit gezegd zijnde, echt leuke plekken zijn er niet om te overnachten (afhankelijk van wat je leuk vindt natuurlijk). Een echte shopping mall ga je ook niet vinden. Die streken zijn dun bevolkt en de onderlinge afstanden zijn groot.

Om de reisdagen op te delen is de beste optie nog steeds tussenstoppen te nemen in Mammoth Lakes en Death Valley zelf.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door SVD1980 »

Thanks!! Is Groveland wel ok als uitvalsbasis om Yosemite in te gaan (zagen er een erg leuke lodge met zwembad) of is het echt meer aan te raden om in Yosemite zelf te verblijven? Zo ja waar /welke plek moet ik dan aan denken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben dat stuk al meerdere keren gereden; meestal met een overnachting in Mammoth Lakes en Death Valley (zie bijvoorbeeld ons 2004 en 2006-verslag), maar de laatste twee keer in Mammoth Lakes en Lone Pine. Afhankelijk van wat je onderweg wilt doen kun je ook kiezen voor Bridgeport (als je naar Bodie wilt).
Voor activiteiten langs de Tioga Road en langs de 395 zie ons 2013-, 2015- en 2017-verslag.

Heb je nu een of twee overnachtingen? Als je het stuk in 2 dagen wilt rijden heb je dus maar 1 overnachting? Ligt de rest van de route al vast?
Hou er rekening mee dat je vanuit Groveland wel veel tijd kwijt bent om naar het park te rijden. Wij vinden een overnachting in de vallei echt de moeite waard - ondanks de hogere kosten. Kijk daarvoor eens op www.travelyosemite.com. Half Dome Village, Housekeeping Camp en de lodge liggen in de vallei.

Marianne
Vin.cent

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door Vin.cent »

Groveland ligt niet zo lekker qua locatie. Hou rekening met anderhalf uur heen en terug als je naar het midden van Yosemite zou willen. Ik zou het zelf nooit doen.
Verder zou ik ook via Mammoth Lakes en Death Valley, naar Las Vegas gaan.
Laatst gewijzigd door Vin.cent op 17 feb 2018, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door SVD1980 »

Veel dank Marianne! Ik ga er gelijk in duiken!

We hebben 2 nachten tussen Yosemite en Vegas (en hadden 3 nachten Groveland in de planning maar ligt nog niet vast dus kunnen nog switchen)!
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Re: Leuk overnachten (evt shoppen?) tussen Yosemite & Vegas?

Bericht door SVD1980 »

Vin.cent schreef:Groveland ligt niet zo lekker qua locatie. Hou rekening met anderhalf uur heen en terug als je naar het midden van Yosemite zou willen. Ik zou het zelf nooit doen.
Thanks dat is duidelijk. Waar zou jij wel voor kiezen in Yosemite zelf (met kids dus liefst met zwembad)? En hoe lang?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer