Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MikeStrik: vragen over planning en tips gevraagd.
Reis MikeStrik: vragen over planning en tips gevraagd.
Hallo,
Wij willen met vier vrienden (leeftijd begin twintig) naar de VS gaan. Dit zal onze eerste keer in de VS worden. Vorig jaar zijn we in Thailand geweest. Nu hadden wij een aantal vragen en zouden we graag tips omtrent highlights/bezienswaardigheden krijgen.
Onze globale reisplanning is als volgt:
Dag Waar
1 Amsterdam – New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York – Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas – Grand Canyon
8 Grand Canyon
9 Grand Canyon – Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley
13 Death Valley – Yosemite Park
14 Death Valley – Yosemite Park
15 Yosemite Park
16 Yosemite Park – San Fransisco
17 San Fransisco
18 San Fransisco
19 San Fransisco
20 San Fransisco – Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles – Amsterdam
Een aantal vragen:
- Wat adviseren jullie omtrent de bovenstaande planning? Is deze realistisch? Zou je hier iets aan veranderen? Zo ja, wat?
- De binnenlandse vlucht van tevoren boeken (in NL) of ter plekke?
- Hoe te doen met autovervoer (in gedachte houdende dat we met 4 zijn en dus ook vier keer bagage hebben)
- Welke hotspots (die hierboven niet genoemd zijn) mogen we niet missen?
- Met welk budget moeten we rekening houden? Ex. vlucht.
Ook alle overige tips en tricks zijn welkom!
Met vriendelijke groet, Mike.
Wij willen met vier vrienden (leeftijd begin twintig) naar de VS gaan. Dit zal onze eerste keer in de VS worden. Vorig jaar zijn we in Thailand geweest. Nu hadden wij een aantal vragen en zouden we graag tips omtrent highlights/bezienswaardigheden krijgen.
Onze globale reisplanning is als volgt:
Dag Waar
1 Amsterdam – New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York – Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas – Grand Canyon
8 Grand Canyon
9 Grand Canyon – Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley
13 Death Valley – Yosemite Park
14 Death Valley – Yosemite Park
15 Yosemite Park
16 Yosemite Park – San Fransisco
17 San Fransisco
18 San Fransisco
19 San Fransisco
20 San Fransisco – Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles – Amsterdam
Een aantal vragen:
- Wat adviseren jullie omtrent de bovenstaande planning? Is deze realistisch? Zou je hier iets aan veranderen? Zo ja, wat?
- De binnenlandse vlucht van tevoren boeken (in NL) of ter plekke?
- Hoe te doen met autovervoer (in gedachte houdende dat we met 4 zijn en dus ook vier keer bagage hebben)
- Welke hotspots (die hierboven niet genoemd zijn) mogen we niet missen?
- Met welk budget moeten we rekening houden? Ex. vlucht.
Ook alle overige tips en tricks zijn welkom!
Met vriendelijke groet, Mike.
-
Gast
Re: Reis MikeStrik: vragen over planning en tips gevraagd.
Jullie zijn onder de 25, hou er rekening mee dat de autohuur dan een stuk duurder zal zijn.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ik snap het wel maar vind het zelf jammer om NYC in een trip naar het westen mee te nemen.
Er is zo veel mooie natuur in het westen.
Hoe sportief zijn jullie mbt wandelen , kayakken, om maar wat te noemen.
Als je toch NYC in het programma houdt kun je een stopover boeken.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Death Valley – Yosemite Park staat er 2x in.
Ik mis de kustroute tussen San Francisco en Los Angeles.
Verder zou ik starten in Los Angeles en eindigen in Las Vegas, zeker op die leeftijd!
Death Valley heb je aan 1 overnachting genoeg, idem voor Grand Canyon. Die zou je voor de kustroute kunnen gebruiken.
Voor SF en LA zou ik maximaal 3 nachten aanhouden in plaats van 5, deze zou je evt. in kunnen zetten voor Zion en Page, want die mis ik nu in je route.
Ik mis de kustroute tussen San Francisco en Los Angeles.
Verder zou ik starten in Los Angeles en eindigen in Las Vegas, zeker op die leeftijd!
Death Valley heb je aan 1 overnachting genoeg, idem voor Grand Canyon. Die zou je voor de kustroute kunnen gebruiken.
Voor SF en LA zou ik maximaal 3 nachten aanhouden in plaats van 5, deze zou je evt. in kunnen zetten voor Zion en Page, want die mis ik nu in je route.
Wordt een mooie trip met 4 vrienden! Ligt een beetje aan je voorkeuren, maar je hebt nu veel steden en weinig parken.
Waarom ga je na de GC terug naar Las Vegas? Ik zou kijken of je daarvoor of daarna eerst nog wat andere parken kan bezoeken. Zion, Bryce, Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell) zijn zeker ook de moeite waard
Dag 13 en 14 zijn identiek. Na DV kun je bijvoorbeeld ook eerst nog de Alabama Hills en Bodie bezoeken.
In 1 dag van SF naar LA is een flinke afstand. Als je over Highway 1 gaat, kun je daar ook nog een tussenstop maken. Daarvoor zou ik een dag SF laten vallen.
Ik zou de binnenlandse vlucht van tevoren boeken. Vaak kun je dan een package deal maken van je 3 vluchten die je dan bv allemaal bij 1 maatschappij kan boeken. Voor je auto zou ik een mooie SUV uitzoeken met voldoende ruimte. De Standard SUV kom je vast wel mee weg denk ik.
En je budget? Je kunt het zo gek maken als je wil natuurlijk. Ligt er ook een beetje aan of je in het hoogseizoen gaat, dan zijn tickets een stuk duurder.
Waarom ga je na de GC terug naar Las Vegas? Ik zou kijken of je daarvoor of daarna eerst nog wat andere parken kan bezoeken. Zion, Bryce, Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell) zijn zeker ook de moeite waard
Dag 13 en 14 zijn identiek. Na DV kun je bijvoorbeeld ook eerst nog de Alabama Hills en Bodie bezoeken.
In 1 dag van SF naar LA is een flinke afstand. Als je over Highway 1 gaat, kun je daar ook nog een tussenstop maken. Daarvoor zou ik een dag SF laten vallen.
Ik zou de binnenlandse vlucht van tevoren boeken. Vaak kun je dan een package deal maken van je 3 vluchten die je dan bv allemaal bij 1 maatschappij kan boeken. Voor je auto zou ik een mooie SUV uitzoeken met voldoende ruimte. De Standard SUV kom je vast wel mee weg denk ik.
En je budget? Je kunt het zo gek maken als je wil natuurlijk. Ligt er ook een beetje aan of je in het hoogseizoen gaat, dan zijn tickets een stuk duurder.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik begrijp best dat ze vooral aan de steden denken. Toen ik jong was kende ik ook niet veel meer dan de steden en zeiden parken als Zion en Bryce mij ook niets.
Er is genoeg te beleven in de steden om je de hele vakantie bezig te houden. Mag ik aannemen dat begin 20 wel allemaal ouder dan 21 betekent? Anders ga je al problemen krijgen met bv alcoholconsumptie en entree in sommige clubs. Als jullie dat aantrekt natuurlijk.
Als je deze route doet zou ik een multicity of meerdere bestemmingen vlucht boeken. Maar je kan ook kijken wat het voordeligst is mbt het boeken van een binnenlandse vlucht. Let wel op dat je dan vaak meer kosten krijgt voor je bagage.
Boek in ieder geval niet allemaal enkeltjes, dat is veel duurder.
Qua auto zou ik zeker een SUV of minivan nemen. Ik weet niet hoe lang jullie zijn, maar ondanks dat jullie niet superveel lange afstanden gaan rijden als je de parken ten noorden van Vegas niet meepakt zou ik niet de hele dag opgestapeld willen zitten.
Overnachten in Death Valley is prijzig, op evt panamint springs resort na. Je kan als je vroeg uit Vegas vertrekt makkelijk veel highlights van DV bekijken en bv overnachten in Lone Pine of Bishop. Dan kan je de dag erna door naar Yosemite. Dan heb je weer 2 dagen meer te besteden. Je kan dan overigens ook Vegas - Lone Pine en Lone Pine - Lee Vining/Mammoth Lakes doen en die dag Bodie en Mono Lake meepakken.
Ik vind het een leuke citytrip om met 4 vrienden te doen. Ja er zijn hele mooie Nationale Parken die je erbij zou kunnen doen als Page (ok antelope canyon en horseshoe bend zijn geen NP), Bryce en Zion. Die kan je met een dag minder in de steden goed toevoegen.
Qua kosten reken ik altijd (incl vlucht/hotels en auto en dergelijke) 1000 euro pp, per week. Ik weet niet of jullie in hotels of hostel overnachten of misschien willen kamperen, maar zeker NY en SF zijn erg duur. Ook Death Valley is erg duur om te overnachten. Je kan ook kijken of je iets van Airbnb op bepaalde plekken kunt vinden om de kosten wat te drukken. Maar de steden zijn gewoon veel duurder om vakantie in te vieren dan in de natuur. 4 man zullen die 1000 wel iets kunnen drukken door bv double beds te nemen op 1 kamer. Maar ik denk dat je met de gewone highlights en 4 man best al wel tussen de 8000 en 10000 mag denken voor de totale vakantie.
Er is genoeg te beleven in de steden om je de hele vakantie bezig te houden. Mag ik aannemen dat begin 20 wel allemaal ouder dan 21 betekent? Anders ga je al problemen krijgen met bv alcoholconsumptie en entree in sommige clubs. Als jullie dat aantrekt natuurlijk.
Als je deze route doet zou ik een multicity of meerdere bestemmingen vlucht boeken. Maar je kan ook kijken wat het voordeligst is mbt het boeken van een binnenlandse vlucht. Let wel op dat je dan vaak meer kosten krijgt voor je bagage.
Boek in ieder geval niet allemaal enkeltjes, dat is veel duurder.
Qua auto zou ik zeker een SUV of minivan nemen. Ik weet niet hoe lang jullie zijn, maar ondanks dat jullie niet superveel lange afstanden gaan rijden als je de parken ten noorden van Vegas niet meepakt zou ik niet de hele dag opgestapeld willen zitten.
Overnachten in Death Valley is prijzig, op evt panamint springs resort na. Je kan als je vroeg uit Vegas vertrekt makkelijk veel highlights van DV bekijken en bv overnachten in Lone Pine of Bishop. Dan kan je de dag erna door naar Yosemite. Dan heb je weer 2 dagen meer te besteden. Je kan dan overigens ook Vegas - Lone Pine en Lone Pine - Lee Vining/Mammoth Lakes doen en die dag Bodie en Mono Lake meepakken.
Ik vind het een leuke citytrip om met 4 vrienden te doen. Ja er zijn hele mooie Nationale Parken die je erbij zou kunnen doen als Page (ok antelope canyon en horseshoe bend zijn geen NP), Bryce en Zion. Die kan je met een dag minder in de steden goed toevoegen.
Qua kosten reken ik altijd (incl vlucht/hotels en auto en dergelijke) 1000 euro pp, per week. Ik weet niet of jullie in hotels of hostel overnachten of misschien willen kamperen, maar zeker NY en SF zijn erg duur. Ook Death Valley is erg duur om te overnachten. Je kan ook kijken of je iets van Airbnb op bepaalde plekken kunt vinden om de kosten wat te drukken. Maar de steden zijn gewoon veel duurder om vakantie in te vieren dan in de natuur. 4 man zullen die 1000 wel iets kunnen drukken door bv double beds te nemen op 1 kamer. Maar ik denk dat je met de gewone highlights en 4 man best al wel tussen de 8000 en 10000 mag denken voor de totale vakantie.
Aan wat voor bedragen moet ik dan ongeveer denken, qua extra kosten?eoms schreef:Jullie zijn onder de 25, hou er rekening mee dat de autohuur dan een stuk duurder zal zijn.
Betreft het sporten; allen sportief aangelegd. Dus wandelen, kayakken etc. zijn topactiviteiten voor ons.Hans B schreef:Ik snap het wel maar vind het zelf jammer om NYC in een trip naar het westen mee te nemen.
Rond september.Martin & Marianne schreef:In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?
Marianne
Dank voor de tips! Hoe denk je over de route van Las Vegas naar Yosemite? Wij willen via de oostkant langs die parken rijden. Is dat aan te bevelen? Dan komen we inderdaad ook langs Alabama Hlls en (bijna langs) Bodie.Jerome schreef:
Adviseer je om niet niet terug te gaan naar Las Vegas, maar in één keer door te rijden vanaf Vegas naar GC en door naar (met wellicht een bocht) Yosemite?
Ik ga eens even onderzoek doen betreft de package deal, dank.
We willen rond september gaan, geschat budget is 3500-4000 euro. Is dit realistisch of zitten we te hoog/laag? We houden van veel activiteiten en 's avonds een biertje in de kroeg zal ook zeker niet misstaan.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het varieert een beetje, maar dat kan afhankelijk van de staat en het verhuurbedrijf toch oplopen tot een 60 dollar per dag. Ik zou rekening houden met toch zeker een 25 dollar per dag extra. Op 24 dagen loopt dit op.MikeStrik schreef:Aan wat voor bedragen moet ik dan ongeveer denken, qua extra kosten?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
@PSVWally
Wij zijn inderdaad allen 21+ (uiteraard een vereiste
).
Dank voor de tips rondom de parken, wordt zeer gewaardeerd! Wat bedoel je precies met NP?
Thanks voor de tips rondom het budget. Had ik nog een vraagje; hoe zit het met activiteiten? Van tevoren boeken of ter plekke Google raadplegen? Idem dito met de kosten hiervoor. VS en Thailand is niet te vergelijken, maar daar waren het met name de activiteiten die duur waren. Daarentegen waren deze wel eenvoudig te regelen.
Wij zijn inderdaad allen 21+ (uiteraard een vereiste
Dank voor de tips rondom de parken, wordt zeer gewaardeerd! Wat bedoel je precies met NP?
Thanks voor de tips rondom het budget. Had ik nog een vraagje; hoe zit het met activiteiten? Van tevoren boeken of ter plekke Google raadplegen? Idem dito met de kosten hiervoor. VS en Thailand is niet te vergelijken, maar daar waren het met name de activiteiten die duur waren. Daarentegen waren deze wel eenvoudig te regelen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
NP = national park.
Voor de kosten van autohuur kun je eens op http://www.drive-usa.de kijken; zij hebben goede underage tarieven. Maar kijk ook zeker naar andere tussenpersonen.
Voor het boeken van activiteiten: dat hangt er helemaal van af wat je precies wilt doen. Het is lastig om daar in zijn algemeenheid iets van te zeggen. Een bezoek aan Alcatraz bijvoorbeeld kun je 3 maanden van te voren boeken en het is ook wel raadzaam om dat tijdig te doen. Wil je in Yosemite de Panorama Trail lopen dan is het goed om de bus van te voren te reserveren. Maar kijk eerst eens wat je wilt gaan doen dan is het makkelijker om op die vraag antwoord te geven.
Wat de kosten betreft: je kunt heel veel geld besparen door een tent aan te schaffen en in de parken te gaan kamperen.
Hou met de kosten ook rekening met het feit dat een stad als SF erg duur is. En wat zijn jullie plannen daar? Vier nachten is erg ruim. Met wat minder tijd voor de steden zou je ook nog Zion en Bryce en Page toe kunenn voegen. Bij Page kun je kayakken; ergens anders zou ik die mogelijkheid niet zo snel weten.
Marianne
Voor de kosten van autohuur kun je eens op http://www.drive-usa.de kijken; zij hebben goede underage tarieven. Maar kijk ook zeker naar andere tussenpersonen.
Voor het boeken van activiteiten: dat hangt er helemaal van af wat je precies wilt doen. Het is lastig om daar in zijn algemeenheid iets van te zeggen. Een bezoek aan Alcatraz bijvoorbeeld kun je 3 maanden van te voren boeken en het is ook wel raadzaam om dat tijdig te doen. Wil je in Yosemite de Panorama Trail lopen dan is het goed om de bus van te voren te reserveren. Maar kijk eerst eens wat je wilt gaan doen dan is het makkelijker om op die vraag antwoord te geven.
De mooiste en sneltste route is via Death Valley en dan de 395 en de 120 (Tioga Road). Qua verdeling is een overnachting in DV en in Lee Vining/Mammoth Lakes mooi. Met een bezoek aan Bodie is Bridgeport ook niet gek (Virignia Creek Settlement).MikeStrik schreef: Hoe denk je over de route van Las Vegas naar Yosemite? Wij willen via de oostkant langs die parken rijden. Is dat aan te bevelen? Dan komen we inderdaad ook langs Alabama Hlls en (bijna langs) Bodie
Wat de kosten betreft: je kunt heel veel geld besparen door een tent aan te schaffen en in de parken te gaan kamperen.
Hou met de kosten ook rekening met het feit dat een stad als SF erg duur is. En wat zijn jullie plannen daar? Vier nachten is erg ruim. Met wat minder tijd voor de steden zou je ook nog Zion en Bryce en Page toe kunenn voegen. Bij Page kun je kayakken; ergens anders zou ik die mogelijkheid niet zo snel weten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1491 Weergaves
-
Laatste bericht door spls
-