Reis Rive: rondreis van 3,5 week.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rive
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Rive: rondreis van 3,5 week.

Bericht door Rive »

Hallo Amerikaliefhebbers,

Aangezien wij hele goede verhalen gehoord hebben over dit forum m.b.t. tips en tricks hebben mijn vrouw en ik besloten ook jullie hulp in te roepen. Begin Juni (2018) gaan wij en ik 3,5 week rondreizen door zuidwest Amerika. Met dit bericht wil ik onze reisplanning met jullie delen om te kijken of jullie ons kunnen helpen met tips en/of tricks.

03/06: Aankomst San Francisco laat in de avond (1 nacht)
04/06: Yosemite (2 nachten)
06/06: Death Valley (2 nachten)
08/06: Las Vegas (2 nachten)
10/06: Zion (2 nachten)
12/06: Bryce (1 nacht)
13/06: Grand Canyon (2 nachten)
15/06: Joshua Tree (2 nachten)
17/06: San Diego (1 nacht)
18/06: Los Angeles (2 nachten)
20/06: Santa Barbara (1 nacht)
21/06: Monterey of Carmel by the Sea (1 nacht) TIPS?
22/06: San Fransisco
25/06: 's Avonds terugvlucht

Doen we met deze planning alle plekken eer aan of zijn wij op bepaalde plekken te lang of te kort? Zijn er tips voor goede hotels? Alle tips zijn welkom.

Onze dank is zeer groot.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondreis van 3,5 week

Bericht door Galapogos »

Ik zie dat jullie al vaker in de VS zijn geweest. Ook in het zuidwesten? Wat hebben jullie daar allemaal al gezien?

Twee nachten in Death Valley is wat lang (en heet) als je daar geen bijzondere plannen hebt. Twee nachten Yosemite zou ik persoonlijk weer wat aan de korte kant vinden. Hebben jullie speciale plannen in Joshua Tree? Begin juni kan het daar al erg op temperatuur zijn. Misschien is één nacht voldoende. Verder zou een extra nacht aan de kust prettig zijn (bijvoorbeeld in Cambria, Pismo Beach, Morro Bay) zodat je genoeg tijd hebt deze route op je gemak te rijden. Je zou iets kunnen doen als:

01 - Aankomst San Francisco
02 - San Francisco - Yosemite
03 - Yosemite
04 - Yosemite
05 - Yosemite - Mammoth Lakes (via Tioga Pass)
06 - Mammoth Lakes - Death Valley
07 - Death Valley - Las Vegas
08 - Las Vegas
09 - Las Vegas - Zion
10 - Zion
11 - Zion - Bryce Canyon
12 - Bryce Canyon - Grand Canyon (via Page)
13 - Grand Canyon
14 - Grand Canyon - Joshua Tree
15 - Joshua Tree - Los Angeles
16 - Los Angeles
17 - Los Angeles - Santa Barbara
18 - Santa Barbara - Cambria
19 - Cambria - Monterey
20 - Monterey - San Francisco
21 - San Francisco
22 - San Francisco
23 - Vertrek San Francisco

Een nacht in Page is eigenlijk ook wel aan te raden. Daar zul je dan iets anders voor moeten laten vallen. Je zou eventueel kunnen kiezen voor een nachtje minder Grand Canyon. Of twee nachten daar nodig is ligt af van jullie wensen. Als jullie geen plannen hebben voor een wandeling een stuk de canyon is, is één nacht waarschijnlijk voldoende (als je de nacht ervoor in Page slaapt, dat is niet zo heel ver rijden).

Tussen Page en Grand Canyon zou je ook nog Monument Valley kunnen inpassen. Wederom geldt dat een nachtje daar blijven dan wel de moeite waard is. In dat geval zou je ergens anders een nacht kunnen weglaten. Misschien Mammoth Lakes laten vervallen.

Hoe reizen jullie? Met een auto of een camper? Indien een camper, dan mag je vermoedelijk niet door Death Valley rijden in juni.

Jullie hebben neem ik aan nog geen accommodatie geregeld? Ik zou daar wel snel mee beginnen, juni is al snel en op de populaire plekken in de parken kan het aanbod al beperkt zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis van 3,5 week

Bericht door PSVwally »

Heb je de voorbeeldroute als eens bekeken? Dat is een 21daagse rondreis. Jullie hebben evenveel dagen, maar doen er nog Joshua Tree en San Diego bij.

Maak keuzes. Je kan nou eenmaal niet alles zien en doen. Wil je San Diego zien, dan zou ik daar zeker 2 of 3 nachten plannen ipv één en dan moet er ergens wat sneuvelen. Ik denk dat als je 3 nachten SF plant op het einde, dus 2 volle dagen ter plekke dat je een goed overzicht krijgt. Dus van de 21e tot de terugvlucht is daar misschien iets teveel tijd. LA is veel groter, maar voor de usual dingen heb je aan 2 dagen zat. Page zeker toevoegen hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer