Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kim88k
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:19

Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door kim88k »

Hoi allemaal!

In de tweede week van juli willen we als huwelijksreis een rondreis gaan maken met een huurauto, tevens onze aller eerste reis naar Amerika!
We hebben heel globaal een route bedacht. Er is nog helemaal niets geboekt dus we kunnen nog alle kanten op. Ik ben erg benieuwd naar tips, verbeteringen, veranderingen, toevoegingen (bij bijvoorbeeld dag 17 en 18 kom ik er niet zo goed uit),.. Onze aankomst hoeft niet perse in Denver te zijn. Als er een handigere/betere locatie is om de reis te beginnen laat het dan gerust weten.
Het gaat ons vooral om Rocky Mountain NP, omgeving Rapid City, Yellowstone en de andere parken die genoemd zijn in onze route.
In eerste instantie hadden we ook Los Angeles en Grand Canyon in onze route verwerkt (Las Vegas spreekt ons trouwens niet zo aan..), maar we zijn bang dat dat misschien toch net iets teveel word met de afstanden. We zijn wel wat gewend met auto rijden hoor (in Europa dan) maar zijn er toch voorzichtig mee. Ook meningen hierover zijn welkom!
Tevens hoeven het niet exact 25 dagen te zijn. Een dagje meer is niet erg.
We vinden het belangrijk om goed de tijd te nemen voor alles en dus niet alles overhaast te hoeven doen. Ook al willen we veel zien, het blijft wel vakantie. We zijn vooral geïnteresseerd in de parken, wandelen (korte - gemiddelde afstanden), wilde dieren zien, maar ook van de geschiedenis zouden we graag wat van mee willen krijgen.

Tot nu toe onze (nog erg globaal dus) bedachte route:

Dag 1: Vlucht naar Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park (Rocky Mountain NP)
Dag 4: Estes Park (Rocky Mountain NP)
Dag 5: Estes Park - Cheyenne
Dag 6: Cheyenne - Rapid City
Dag 7: Rapid City
Dag 8: Rapid City
Dag 9: Rapid City - Buffalo
Dag 10: Buffalo - Cody
Dag 11: Cody - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone - Grand Teton NP
Dag 15: Grand Teton NP
Dag 16: Grand Teton NP
Dag 17 & 18 ??????
Dag 19: Yosemite NP
Dag 20: Yosemite NP
Dag 21: Yosemite NP - San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco - huis

Alvast erg bedankt!!!
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Rondreis juli 2018

Bericht door Sandra71 »

Hoi!

Er zitten mooie dingen in je route. Mij valt als eerste op de afstand tussen Grand Teton naar Yosemite. Daar heb je dag 17 en 18 voor. Maar de kortste weg door Nevada (vrij saaie route) is al 16 uur met de auto, onder tussenstops gerekend. Als je de route toch langs de andere kant maakt (Las Vegas en Grand Canyon etc) dan is het zelfs 18 uur. Misschien toch een dagje ergens vanaf snoepen, zodat je meer tijd hebt om dit stuk te overbruggen en ook nog te genieten?
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis juli 2018

Bericht door PSVwally »

Via grand canyon en las vegas van Grand Teton naar Yosemite??? Dat doet toch niemand. Ga via Twin Falls naar Elko en de dag erna de rit naar bv Lee Vining en je hebt de route overbrugt. 2 goede rijdagen maar doenbaar
kim88k
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:19

Re: Rondreis juli 2018

Bericht door kim88k »

Bedankt voor jullie reacties. Mocht Het niet te doen zijn om na Grand Teton langzamerhand richting Yosemite/San Francisco te gaan rijden (met overnachtingen onderweg uiteraard) OF als de route er naar toe inderdaad misschien een beetje saai is, zouden jullie dan Yosemite en San Francisco liever over slaan (wellicht bewaren voor ooit in de toekomst) en er dan een rondje Denver van maken? Dus Denver als zowel begin als eindpunt gebruiken wat ik veel mensen ook wel zien doen?
Ik weet niet wat het het mooiste en handigste is om te doen, al zou ik Yosemite eigenlijk liever niet willen overslaan (als we het wel meepakken dan zal ik zeker de tips van PSVwally in overweging nemen)..Ik hoor graag jullie persoonlijke meningen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Het is via Nevada niet de mooiste route, maar wel te doen. En toch ook wel een leuke afwisseling, die woestijn. Wij deden dat stuk in 2008, misschien heb je iets aan ons verslag daarvoor. Voor andere reizen met zowel Yellowstone als Yosemite kun je ook ons 2015- en 2017-verslag bekijken.

Het is een mooie route zo. :thumbup: Een extra dag voor Yellowstone zou wel mooi zijn. Of dag 14 nog voor het grootste deel voor Yellowstone gebruiken.

Marianne
kim88k
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:19

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door kim88k »

Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, het is weer eens wat anders door Nevada en zijn er misschien ook toch nog wel wat unieke dingen te zien onderweg. Leuk en interessant om je verslagen te lezen!

Dan laten we de route lekker zoals die nu is want had het ook zo zonde gevonden om Yosemite te schrappen. Het enige wat ik dan nog jammer vind is dat we de Grand Canyon en Los Angeles overslaan in deze reis. Maar ik denk gewoon dat dit teveel van het goede gaat worden als we overal de tijd voor willen nemen. We kunnen best 1, 2 of 3 dagen meer erbij pakken, maar dan nog word dat denk ik te gek he?
Nu zitten we dus op ongeveer 3500 kilometer in 25 dagen tijd.

Als er mogelijkheden zijn voor een tweede keer Amerika in de toekomst, is het misschien voor een volgende keer een idee om route 66 te gaan doen, dan hebben we die 2 plekken ook gelijk mooi meegepakt. Ik weet niet of het allemaal logisch is wat ik zeg met mijn 0% ervaring in Amerika, het zijn zomaar wat dingen die bij me opkomen. Volgens mij is de route die we nu hebben ook niet helemaal een standaard eerste reisje in Amerika, maar voor ons zitten er echt droomplekken tussen die we moeilijk kunnen overslaan omdat we ook niet precies weten of we vaker naar Amerika kunnen gaan reizen in de toekomst (en daarom toch jammer dat we niet voor alle zekerheid ook de Grand Canyon mee kunnen pakken.., maar ja je kan niet alles!)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door PSVwally »

Volgens mij heet de snelweg tussen pakweg Reno en Salt Lake City the loneliest highway of the world, dus het zal zeker een ervaring opleveren.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door Sandra71 »

Als je nog 3 dagen extra hebt, dan heb je 5 dagen om van Grand Teton naar Yosemite te komen. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor:

Grand Teton - Salt Lake City (4.50 uur)
Salt Lake City - Bryce Canyon (4 uur)
Bryce Canyon - Grand Canyon Village (5 uur)
Grand Canyon - Death Valley Furnace Creek (6.20 uur)
Death Valley - Lee Vining (4 uur)

Het is wel elke dag rijden (Het zijn de rijtijden zonder stops, die ik heb toegevoegd). Het is een keuze. Je hebt juist in het stuk dat je al had mooi de tijd genomen en hier ga je dan vrij snel doorheen.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door Sandra71 »

Het zal in die regio in juli overigens wel bloedheet zijn...
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
kim88k
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:19

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door kim88k »

Hartelijk bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal me er zeker in verdiepen.

Is het zo heet dat je eigenlijk deze reis zou afraden/ergens anders zou zitten?
Helaas kunnen we niet anders dan juli.

Als we inderdaad toch nog iets extra's erbij pakken, zou het aantal kilometers dan niet teveel worden? Ik lees hier en daar wel dat er mensen zijn die nog veel en veel meer kilometers rijden, soms zelfs in een nog kortere tijd dan dat we nu hebben staan.
We weten natuurlijk helemaal niet hoe het is om daar te rijden, enerzijds pakken we natuurlijk graag zoveel mogelijk mee omdat we niet zeker weten of we ooit nog terug komen in Amerika. Anderzijds zijn we bang dat het misschien wel teveel word, maar dat hoeft natuurlijk misschien niet zo te zijn.
Dus het is alleen nog de vraag of we de route zo laten of dat we toch nog iets erbij pakken. Moeilijke keuze.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door Sandra71 »

Ik ben zelf nooit in juli/augustus geweest. Voor Yellowstone/Grand Teton is het sowieso prima. Denk voor Yosemite ook.
De hitte is volgens mij vooral rond Grand Canyon en Death Valley, die regio waar ik je het alternatieve idee voor gaf, omdat je twijfelt om de Grand Canyon toe te voegen. Het zijn veel kilometers, maar je hebt ook best aardig de tijd.
Ik zou even wachten op meerdere reacties hier. Die komen vast nog.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn regelmatig midden in de zomer geweest. Dat is zeker voor parken als Yellowstone en Yosemite goed te doen. Maar ook Death Valley is geen probleem; alleen al de rit erdoorheen met een paar view points is al mooi.

Ik zou wel zo snel mogelijk kijken naar accommodatie in Yellwostone en Yosemite. Leg alvast iets vast; annuleren kan altijd nog. Zie http://www.yellowstonenationalparklodges.com en http://www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.

Marianne
kim88k
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:19

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door kim88k »

Aller eerst ontzettend bedankt voor jullie reacties

Omdat ik mijn vakantie nog meer kan verlengen waardoor we 30 dagen (dit is wel echt max) kunnen gaan, willen we de route gaan wijzigen. Ik heb me inmiddels alweer wat meer ingelezen en ook hebben we verhalen van familie en collega's aangehoord. Dit heeft ervoor gezorgd dat we allebei wat anders zijn gaan denken over de reis en komen er niet helemaal uit.
Juist omdat ik me nog wat meer ben gaan verdiepen in hoeveel moois West Amerika te bieden heeft, is het alleen maar moeilijker geworden om een route uit te stippelen.
Mijn vriend zegt dat we waarschijnlijk niet snel in Amerika terug komen (we kunnen helaas niet regelmatig duurdere reisjes doen), misschien wel nooit! En daarom wilt hij toch zoveel mogelijk afstanden afleggen en zoveel mogelijk gaan zien. En dat betekent zowel de omgeving Rocky Mountain/Yellowstone enz als de omgeving San Francisco - Los Angeles (Highway 1), Yosemite - Tioga Pass, Zion, Grand Canyon, enz..
Mijn vriend heeft verhalen gehoord over Highway 1 en inmiddels is dit een hoogtepunt geworden die niet mag ontbreken (zonder deze kustweg was het misschien wel min of meer gelukt).
Bovendien zit het er niet in dat we nog eens zo'n lange vakantie krijgen (normaal hebben we 3 weken).
Ik ben het er natuurlijk mee eens dat we moeten proberen om zoveel mogelijk te zien maar ik wil niks overhaast gaan doen.
Aan de ene kant denk ik, we moeten inderdaad maar gewoon beide omgevingen aandoen. Want terug komen we misschien inderdaad nooit. Anderzijds vind ik het zo zonde om overal doorheen te gaan racen.
Ik heb een route bedacht (globaal) die zou voldoen aan veel van onze wensen. Maar dan kom ik uit op 37 dagen (dat is dus teveel aan dagen), doen we voor mijn gevoel alles alsnog te gehaast (zitten overal veel te kort), rijden we soms nog best lange afstanden (denk ik) en zitten er een aantal onmisbare dingen (zoals Moab) niet eens in verwerkt:

Dag 1: Vlucht naar San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite NP
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite - Death Valley NP
Dag 9: Death Valley NP - Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP - Salt Lake City
Dag 12: Salt Lake City - Grand Teton NP
Dag 13: Grand Teton NP
Dag 14: Grand Teton NP
Dag 15: Grand Teton NP - Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP
Dag 18: Yellowstone NP
Dag 19: Yelowstone - Cody
Dag 20: Cody - Rapid City
Dag 21: Rapid City
Dag 22: Rapid City
Dag 23: Rapid City - Cheyenne
Dag 24: Cheyenne - Estes Park
Dag 25: Estes Park
Dag 26: Estes Park
Dag 27: Durango - Page
Dag 28: Page - Grand Canyon
Dag 29: Grand Canyon
Dag 30: Grand Canyon - Los Angeles (via Oatman)
Dag 31: Los Angeles
Dag 32: Los Angeles
Dag 33: Los Angeles - Morro Bay
Dag 34 Morro Bay - Monterey
Dag 35: Monterey (walvissen)
Dag 36: Monterey - San Francisco
Dag 37: San Francisco - Huis

Dit alles in 30 dagen proppen is onmogelijk neem ik aan. Wat zeggen jullie? Toch opsplitsen? Keuze maken tussen 1 van deze gebieden? Een aantal dingen laten vallen? Of toch alles bij elkaar proberen te proppen? Ik weet niet meer wat te doen. Ongetwijfeld weten jullie vast nog meer mooie plekken die we gezien moeten hebben maar waar we nog niet aan hebben gedacht. Het gaat alleen maar moeilijker worden..Morgen krijg ik ook onze bestelde boeken over deze gebieden binnen. Worden we helemaal gek van al dat moois :mrgreen:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet waarom je zo verschrikkelijk veel zo willen zien (en wat is zien?). Wát je ook doet; je mist altijd iets. Je komt nu niet in Moab, en in het noordwesten, of in New Mexico, etc. Je kunt nu eenmaal niet alles zien. En wat heeft het voor zin als je overal alleen maar langs rijdt en geen tijd hebt om echt iets te zien?
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar het lijkt me wat voorbarig om te zeggen dat je er misschien nooit meer komt; waarom zou je niet over een jaar of 10 of 20 niet nog eens zo'n reis kunnen maken?

Wat de route betreft: voor de laatste nacht Yosemite kun je het beste een overnachting aan de oostkant doen, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Anders heb je geen tijd voor de Tioga Road, en voor bijvoorbeeld Bodie.
Voor Grand Teton zou je met 2 nachten kunnen volstaan, en je kunt Cheyenne overslaan. De extra nacht Monterey is ook niet echt nodig. Je hebt dan 3 nachten minder, maar dan heb je nog 4 te veel.
Ik zou RMNP en South Dakota overslaan. Misschien heb je dan tijd om Moab toe te voegen.
Je kunt ook naar een one way kijken; begin in LA en eindig in Las Vegas of Phoenix. Dan zou je met 1 nacht GC kunnen volstaan.

Marianne
gastxyz

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door gastxyz »

Ik mis Bryce Canyon NP.
En Dag 8+9 gaan voor mij veel te snel.

Dag 8 Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes
Dag 9 Mammoth Lakes - Alcazar - Alabama Hills - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion

Eigenlijk zouden er in deze vakantie nog bij moeten (mooier dan alles dan er op je lijstje staat - behalve misschien Zion/Bryce+Yellowstone).
Horseshoe Bend + Antelope Canyon bij Page. Monument Valley (misschien op dag 27?). Valley of Fire. De omgeving van St. George (b.v. Snow Canyon), Moab natuurlijk (Canyonlands/Arches/etc.), New Mexico is ook prachtig, Carlsbad Caverns, de omgeving van Tucson, Dinosaur NM bij Vernal, Joshua Tree NP, de North Rim van de Grand Canyon, UT-12, Capitol Reef, Goblin Valley, Red Rock Canyon bij Las Vegas, de omgeving van Sedona, Canyon de Chelly, Petrified Forest, het grootste gedeelte van Colorado waar je nu eigenlijk alleen maar t Rocky Mountains NP meepakt (Colorado NM, Hovenweep, Rifle Falls, Grand Mesa, Silverton, Ouray, etc.) etc etc etc.

Ik vond Hwy 1 (zelfs 't stuk bij Big Sur/Carmel) eigenlijk weinig aan. Nooit de behoefte gehad om 't weer te rijden ook.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door PSVwally »

Anderzijds vind ik het zo zonde om overal doorheen te gaan racen.
Als ik 4 dagen tussen Estes Park en Los Angeles zie staan krijg ik er al een vreemd gevoel over.
Iedereen viert vakantie op zijn/haar eigen manier, ok. Maar je propt nu in mijn ogen minimaal 2 3-weekse vakanties in 4 weken... en dat gaat niet.

Ik zou toch gewoon 1 nacht in Vegas toevoegen. Al kom je laat aan en ga je de volgende dag weer op tijd weg. Vegas is, zeker doordeweeks, heel goedkoop en het is je huwelijksreis. Anders is dit volgens mij een vd weinige nachten waar je je vakantie nog een dag kunt verkorten door toch naar Zion door te rijden. Ik zou zoiets doen. Waarom moet je persé een retour SF nemen?

Ik zou dan zo iets doen om toch veel van je punten mee te pakken

Dag 01: Vlucht naar San Francisco
Dag 02: San Francisco
Dag 03: San Francisco
Dag 04: San Francisco - Yosemite NP
Dag 05: Yosemite NP
Dag 06: Yosemite NP - Mammoth Lakes/Bishop
Dag 07: Mammoth Lakes/Bishop - Death Valley NP
Dag 08: Death Valley NP - Las Vegas
Dag 09: Las Vegas - Zion NP
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Salt Lake City/Bear Lake
Dag 13: Salt Lake City - Yellowstone
Dag 14: Yellowstone NP
Dag 15: Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 18: Grand Teton NP
Dag 19: Grand Teton NP - Vernal
Dag 20: Vernal - Moab (via ut128)
Dag 21: Moab (canyonlands/dead horse sp)
Dag 22: Moab (arches np)
Dag 23: Moab - Monument Valley
Dag 24: Monument Valley - Page
Dag 25: Page - Grand Canyon
Dag 26: Grand Canyon - Kingman
Dag 27: Grand Canyon - Los Angeles (via Oatman)
Dag 28: Los Angeles
Dag 29: Los Angeles
Dag 30: Los Angeles - naar huis
Dag 31: aankomst thuis

Jammer voor de kustroute en de walvissen, maar dit lijkt me een mooie vakantie zo. Zeker tegen het einde kan je last hebben van vermoeidheid doordat je zoveel indrukken hebt opgedaan dat het je misschien niet meer zo pakt als in het begin van de trip.
kim88k
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:19

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door kim88k »

Martin & Marianne schreef: Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar het lijkt me wat voorbarig om te zeggen dat je er misschien nooit meer komt; waarom zou je niet over een jaar of 10 of 20 niet nog eens zo'n reis kunnen maken?
Na 10 of 20 jaar? Tegen die tijd ben ik niet meer in staat te reizen vanwege mijn ziekte.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door Hans B »

30 jaar geleden bezochten wij Amerika voor de 1e keer. Ik propte toen ook zoveel mogelijk in de reis. We hadden toen 2 maanden (1× vakantiedagen en 1x onbetaald verlof). Grofweg was onze route LA, SF, Seattle, Yellowstone, Mt.Rushmore, Moab, Utahparken, Grand Canyon, LV, LA. We zijn verslingerd geraakt en gaan in maart voor de 20e keer. Achteraf heb ik de eerste reis zo enorm genoten, ondanks dat ik toen veel mooie dingen gemist heb.
Jij stopt denk ik toch iets te veel dingen in 1 maand.
Denver, Black Hills, RMNP is toch een erg verre uithoek, daarvoor is meer tijd nodig.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Ook al zit een tweede keer er niet in, dan nog moet je niet proberen alles te willen zien. In je openingspost schreef je zelf al:
kim88k schreef:We vinden het belangrijk om goed de tijd te nemen voor alles en dus niet alles overhaast te hoeven doen. Ook al willen we veel zien, het blijft wel vakantie.
Dat lijkt me een goed uitgangspunt.
Als RMNP en South Dakota echt musts zijn, bouw daar dan de route omheen. De kust is inderdaad mooi, maar je zult ergens keuzes moeten maken.
Wat de kosten betreft: je kunt overwegen om in sommige parken te kamperen; dat scheelt je heel veel geld. Kijk eens in ons 2017-verslag voor onze kampeerervaringen in Sequoia, Yosemite en Yellowstone. De verslagen van Elly en Saskia zijn mooi om te lezen - zij maken ook lange reizen en kamperen met een tent.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis kim88k: Rondreis juli 2018

Bericht door IngridZw »

Ik vond jullie eerste opzet eigenlijk wel mooi. Je zou dan nog enkele parken kunnen toevoegen als je 30 dagen hebt. Bijv.:

1: Vlucht naar Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park (Rocky Mountain NP)
Dag 4: Estes Park (Rocky Mountain NP)
Dag 5: Estes Park - Custer/Keystone (dit is qua afstand goed te doen)
Dag 6: Custer/Keystone (Custer State park/Mount Rushmore etc)
Dag 7: Custer/Keystone - Deadwood (via Badlands NP)
Dag 8: Deadwood - Sheridan (via Devils Tower)
Dag 9: Sheridan - Cody (Bighorn/Shell Falls)
Dag 10: Cody - Yellowstone (via Beartooth Highway)
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone - Grand Teton NP
Dag 15: Grand Teton NP - Salt Lake City
Dag 16: SLC - Bryce NP
Dag 17 :Bryce NP - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Lone Pine/Bishop (via Death Valley)
Dag 23: Lone Pine/Bishop - Yosemity
Dag 24: Yosemity
Dag 25: Yosemity
Dag 26: Yosemity - Monterey
Dag 27: Monterey - San Francisco
Dag 28: SF
Dag 29: SF
Dag 30 - huiswaarts

Of doe een rondje Denver:
dag 17: Bryce NP - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Page
Dag 20: Page
Dag 21: Page - Grand Canyon
Dag 22: GC - Monument Valley
Dag 23: MV - Moab
Dag 24: Moab
Dag 25: Moab
Dag 26: Moab - Durango
Dag 27: Durango - Grand Junction (via de Million Dollar Hgw)
Dag 28: Grand Juncion - Denver
Dag 29: Denver
Dag 30: huiswaarts

Genoeg mogelijkheden maar je kunt niet alles zien. Met een rondje Denver zou ik trouwens RMNP op het eind doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer