Reis DeniseJacobsRiedijk: Korte camperreis met kleuter west Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DeniseJacobsRiedijk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis DeniseJacobsRiedijk: Korte camperreis met kleuter west Amerika

Berichtdoor DeniseJacobsRiedijk » 12 jan 2018, 11:38

Beste forumleden,
Nadat ik eerst alleen als 'lezer' veel informatie van dit forum heb gehaald en met veel plezier de verschillende reacties heb doorgelezen, vraag ik jullie ook een keer om hulp.
In mei gaan we met bijna vijfjarige dochter twee weken met de camper. We kiezen er bewust voor om niet teveel km's per dag af te leggen. Ik heb nu onderstaand schema. De campground in Joshua Tree en Grand Canyon heb ik al gereserveerd. De rest wil ik de komende tijd vastleggen als onze route definitief is. Het geeft me toch wat meer rust als dit vooraf vast staat. Alleen voor Zion ben ik te laat. Wilde graag naar Watchman, maar zit helemaal vol...Ben nog op zoek naar goed alternatief.

Eigenlijk is mijn vraag; is onderstaand schema écht logisch of zijn er nog betere alternatieven zonder heel veel extra km''s toe te voegen?
Alle tips en suggesties zijn welkom!
Bedankt alvast,
Denise

Dag 1 (Camper in de ochtend ophalen) van Los Angeles naar Joshua Tree
Dag 2 Van Joshua Tree naar Kingman
Dag 3 Van Kingman naar Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Van Grand Canyon naar Page
Dag 6 Van Page naar Bryce
Dag 7 Bryce
Dag 8 Van Bryce naar Zion
Dag 9 Van Zion naar Las Vegas
Dag 10 Van Las Vegas naar Bakersfield
Dag 11 Van Bakersfield naar San Simeon
Dag 12 Van San Simeon naar Morro Bay
Dag 13 Van Morro Bay naar Santa Barbara
Dag 14 Van Santa Barbara naar LA (camper inleveren)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Korte camperreis met kleuter west Amerika

Berichtdoor Martin & Marianne » 12 jan 2018, 12:57

Hallo, wellkom op het forum!

Watchman zit inderdaad snel vol, en er is ook iets gesloten, dat scheelt ook. Tegenwoordig kan South ook gereserveerd worden, vanaf 2 weken voor aankomst. Zie daarvoor de NPS-site (www.nps.gov/zion). Springdale heeft ook een camping, die ligt naast het park. Wil je zeker zijn dat je iets hebt dan zou ik die reserveren.
Jullie missen eigenlijk het mooiste deel van de kust, maar voor het noordelijke deel heb je ook geen tijd. Wat zijn jullie plannen daar? En waarom zowel San Simeon als Morro Bay? Dat is een half uur rijden.
Als je naar het strand wilt is het misschien ook een mogelijkheid om ten zuiden van LA te gaan zitten.
Heb je nog tijd in LA na het inleveren van de cmaper? En lukt dat als je nog van SB moet komen?

Ik weet niet hoe je van LV naar Bakersfield wilt rijden, maar je kunt overwegen om de route via Death Valley te rijden. Kost wel tijd, maar is wel mooi.

Marianne

DeniseJacobsRiedijk
Amerika-newbie

Berichtdoor DeniseJacobsRiedijk » 12 jan 2018, 13:05

Hoi Marianne,
Dank je wel voor je snelle reactie!

I.v.m. de afgesloten highway hebben we er inderdaad voor gekozen om daaronder te gaan zitten en niet naar Monterey en de route (Big Sur) 'dubbel' te rijden...

De kustplaatsen twijfel ik ook nog over. We zoeken eigenlijk twee dagen een leuke plek, bij voorkeur aan het strand en in de buurt van een leuke plaats om onze laatste dagen rustig door te brengen. Als je daar nog tips voor hebt graag!

Twijfel overigens ook nog over aantal dagen Bryce Zion. Neig misschien toch naar twee dagen Zion en 1 dag Bryce omdat ik veel teruglees dat Zion leuker is voor onze dochter...

En de route via Death Valley...mogen we daar met de camper in (Road Bear)?
Alvast bedankt weer!
Denise

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis DeniseJacobsRiedijk: Korte camperreis met kleuter west Amerika

Berichtdoor Martin & Marianne » 12 jan 2018, 13:10

Ik was Zion en Bryce nog vergeten te vermelden, maar inderdaad: ik zou 1 nacht Bryce doen en 2 nachten Zion.
Voor je dochter zal het niet heel veel uitmaken, maar in Zion kan ze nog wel leuk spelen aan de rivier (als het niet te koud is). En er zijn leuke korte wandelingen.
Ik heb geen ervaring met de kust onder LA. Wel vonden wij Santa Monica leuk. Fietsen langs het strand daar is leuk om te doen, maar dat zal zuidelijker ook wel kunnen.
San Diego is ook leuk natuurlijk, met een bezoek aan Seaworld.
In mei is DV geen probleem, zie http://www.roadbearrv.com/rv-rental/Pag ... tions.aspx

Marianne

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Berichtdoor markro » 12 jan 2018, 14:00

DeniseJacobsRiedijk schreef:De kustplaatsen twijfel ik ook nog over. We zoeken eigenlijk twee dagen een leuke plek, bij voorkeur aan het strand en in de buurt van een leuke plaats om onze laatste dagen rustig door te brengen. Als je daar nog tips voor hebt graag!

Hartelijk welkom bij AllesAmerika.
Met camperen en kampeerplaatsen heb ik geen ervaring. Dus aan een fraaie camping aan het strand kan ik je niet helpen.

Santa Barbara heeft een mooi strand, evenals Santa Monica. Tot het grote Los Angelesgebied behoren de kustplaatsen Manhattan Beach, Hermosa Beach en Redondo Beach, waar ook mooie stranden zijn.
Zie voor een paar foto's eventueel ons reisverslag, klik hier, en kijk op dag 4 en 5.

Ga je nog zuidelijker, dan is er bij de plaats Carlsbad een Legoland. Misschien leuk voor jullie dochter.

Bij San Diego zijn ook mooie zandstranden, zeker op het deel Coronado Island (via een verkeersweg over een brug te bereiken).
Marco.

Onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Sandra71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Berichtdoor Sandra71 » 12 jan 2018, 14:03

Hoi!

Wij hebben in 2012 met de camper op de Ponderosa Ranch & RV park gestaan, dat is vlak voor de oosterlijke ingang van Zion op mount Carmel. Misschien is dat wat voor de dag dat je vanuit Bryce komt, zodat je de volgende dag vol kunt besteden in Zion?
Groetjes Sandra
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDlU6NJKJius3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl

DeniseJacobsRiedijk
Amerika-newbie

Berichtdoor DeniseJacobsRiedijk » 27 jan 2018, 14:39

Dank weer voor de reacties!
Reisschema ligt zo goed als vast. Enige twijfel nog over de laatste drie dagen. Vanuit Bakersfield naar de kust. Wil het liefst hier ook wat 'rustdagen' inbouwen. Twijfel over het boeken van een campground in Morro Bay of Pismo Beach voor twee dagen. Of toch opsplitsen en 1 dag op Morro beach SP staan en Pismo beach een dag...

DeniseJacobsRiedijk
Amerika-newbie

Berichtdoor DeniseJacobsRiedijk » 03 apr 2018, 15:34

Hoi,
Ik heb nog een advies nodig. We rijden in twee dagen van Las Vegas weer richting de kust om langzaam weer naar LA af te zakken.
Ik twijfel. Wie kan me helpen.
Vanaf Las Vegas naar Bakersfield (daar overnachten) en dan naar de kust (Morro Bay) of vanaf Las Vegas naar Lake Isabella (daar overnachten) en dan naar de kust. De twijfel zit in of het niet een te lange reisdag wordt. Qua afstand maakt het niet veel uit, maar ik ken het gebied daar onvoldoende en ik vermoed dat het rijden naar Lake Isabella meer tijd vraagt en ook de volgende dag...
Iemand een tip?

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 03 apr 2018, 17:18

Ik zie dat je in Mei gaat. Ik lees hier een aantal keer het woord strand en dan zeg maar vooral over het deel boven Santa Barbara. Let wel, het oceaanwater is ijskoud. Dus qua zwemmen zal het niet veel zijn. Verder zijn het ook niet de meest aantrekkelijke locaties om te zitten. Ik zou dat deel helemaal overslaan als je toch de 1 niet rijd en óf meer richting Santa Barbara gaan zitten en daar alle dagen pakken. Genoeg te beleven daar. Óf zoals hierboven al eens aangegeven onder LA gaan zitten rond Laguna, Costa Mesa/Newport. Daar is het water ook koud, maar meer kans op hogere temperaturen en er is behalve de stranden ook meer te beleven.

Lake Isabella of Bakersfield is min of meer om het even. Eerstgenoemde plek klink (is) wat mooier dan een stad,
Maar zo boeiend vond ik Lake Isabella ook weer niet. Als je daar een goede campground kunt vinden is het prima. Tussen Lake Isabella en Sequoia is wel genoeg te doen, maar daar kom je helaas niet

DeniseJacobsRiedijk
Amerika-newbie

Berichtdoor DeniseJacobsRiedijk » 04 apr 2018, 10:10

Dank je wel. Ben erg blij met alle tips!

Reden dat we voor de kust kiezen omdat we zelf enorm van de kust houden. Niet zozeer om te zwemmen, want het water is inderdaad erg koud, maar het leek ons wel leuk om aan het strand te eindigen.
Route is nu als volgt met nog wat 'open eindjes' en ben zelf al een keer in DV geweest en realiseer me nu dat het misschien best een goed idee is om dit nog in te passen in ruil voor een dag kust....

Dag 1 (do) Aankomst (Hotel)
Dag 2 (vrij) Hotel of camper: Aanvraag bij Roadbear gedaan voor ophalen camper op vrijdag. Indien halen op vrijdag nog overnachting zoeken op weg naar Joshua Tree
Dag 3 (zat) Los Angeles naar Joshua Tree (Indian Cove)
Dag 4 (zo) Joshua Tree naar Needles
Dag 5 (ma) Needles naar Grand Canyon (Mather campground)
Dag 6 (di) Grand Canyon
Dag 7 (woe) Grand Canyon naar Page
Dag 8 (do) Page naar Bryce
Dag 9 (vrij) Bryce naar Zion (Zion camp)
Dag 10 (za) Zion
Dag 11 (zo) Zion naar Las Vegas
Dag 12 (ma) Las Vegas naar Death Valley…? Of doorrijden naar Ridgecrest?
Dag 13 (di) Death Valley of Ridgecrest: Van Death Vally naar Ridgecrest of vanuit Ridgecrest naar Morro Bay
Dag 14 (woe) Morro Bay of Ridgecrest naar Jalama Beach, Santa Barbara (Jalama campground)
Dag 15 (do) Jalama Beach naar Malibu (i.v.m. inleveren camper volgende dag bij Roadbear)
Dag 16 (vrij) Camper inleveren
Dag 17 (za) Terugvlucht Amsterdam

Ik heb nog een aanvraag lopen om de camper een dag eerder op te halen. Joshua Tree heb ik al gereserveerd en het lijkt me prima om op de eerste dag rustig aan te doen, boodschappen, en dan campground op weg naar Joshua Tree te pakken (MOCHT IEMAND NOG GOEDE TIP HEBBEN, GRAAG!).

Op sommige dagen heb ik al een campground gereserveerd (populaire campings en soms weekenddagen). Die heb ik erachter gezet. De ruimte zit nog na Las Vegas. Wat is jullie advies...? Death Valley meepakken (IEMAND GOEDE TIP VOOR MOOIE CAMPGROUND ERVARING?) en ook Seqouia meepakken in plaats van naar Morro Bay rijden...? Of is het in 1 dag te doen vanuit Las Vegas via Death Valley naar Ridgecrest en is een overnachting in death valley dan niet nodig...
We reizen met onze vierjarige dochter én we hebben ons voorgenomen om geen 'haastdagen' te maken.

Dank jullie wel weer!
Denise

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor IngridZw » 04 apr 2018, 22:55

Ridgecrest is echt wel één van de minst aantrekkelijke zeg maar saaiste plek om te overnachten. Dan vanuit Death Valley liever 100 km. doorrijden naar Lake Isabella voor een camping. Wij vonden daar de omgeving in ieder geval een stuk aantrekkelijker. En je hebt er ook een mooie KOA camping met zwembad. Dit en een overnachting in Death Valley maakt de route van Las Vegas naar de kust minder gehaast. Nadeel is wel dat je minder tijd hebt voor de kust. De rit van Las Vegas via Death Valley naar Lake Isabella is zo'n 500 km. Een lange rit maar op zich is dit natuurlijk wel mogelijk (inclusief een paar tussenstops in DV) en mits je vroeg vertrekt uit LV.

Voor Sequoia heb je sowieso 2 nachten nodig. Ik zou dat niet meer toevoegen.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht